![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
U moest eens weten... Tussen haakjes, het ging om de VUJO van Brussel-Halle-Vilvoorde. En de congresteksten waren idd voor die tijd bijzonder vernieuwend. Eind jaren '70 moet dat ergens geweest zijn... ![]() Laatst gewijzigd door baarle : 15 januari 2007 om 08:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#23 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De term "onafhankelijk Vlaanderen" staat er wel in. Maar "soeverein Vlaanderen" vond men te ver gaand.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 15 januari 2007 om 11:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Was de VU onder het voorzitterschap van bourgeois niet seperatistisch? Ik herinner me nog een 'Vlaanderen onafhankelijk'-campagne in de Vlaamse dagbladen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
|
![]() Aan alle antwoordgevers: Bedankt voor de informatie.
Het komt er eigenlijk op neer dat ik PVk niet met zijn eigen woorden om zijn oren kan slaan. Officieus heeft hij dan wel niet gelijk maar officieel wel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
|
![]() Correcte analyse, ik heb weldegelijk de indruk dat PVK zich vandaag veel gematigder opstelt dan pakweg 15 tot 25 jaar geleden. Op zich geen probleem, mensen kunnen van mening veranderen, maar ik heb de indruk dat hij zijn eigen politiek verleden en dat van zijn partij(-en) in een ander kleedje stopt en daar wringt voor mij het schoentje.
KEEP CASH ALIVE!!!! Laatst gewijzigd door Gun : 16 januari 2007 om 01:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Federalisme is nu de redplank van de iets slimmere Belgicisten. Het gros van de Vlamingen (51 pct volgens de Stemmenkampioen) leeft mentaal al in een eigen staat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Een meerderheid van de Vlamingen heeft mentaal al gekozen voor onafhankelijkheid en een eigen staat. Franstaligen zullen altijd en overal in een eigen wereld leven. Velen van hen zijn nu eenmaal cultureel en taalkundig autistisch, en blind voor de niet-franstalige wereld. Daar is niets opzienbarends aan, het is altijd zo geweest. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik wil toch even verduidelijken dat de stemmenkampioen slechts een internetpeiling is. Niet elke Vlaming neemt daar aan deel. Je kan dus hoogstens zeggen dat er 51% van de deelnemers aan "de stemmenkampioen" mentaal in een eigen staat leeft maar je kan zeker niet zeggen dat 51% van DE VLAMINGEN mentaal in een eigen staat leeft.
![]() |
#33 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Neen, daar hou ik niet van. Ik ken genoeg Belgisch franstaligen die niet aan taalkundig autisme lijden, en respectvol omgaan met Vlamingen en hun cultuur. Alleen zijn die in bepaalde kringen niet te vinden.
Citaat:
Ik pas niet zo goed in de hokjes waarmee jij de Vlamingen graag benadert. |
|
![]() |
![]() |