Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 januari 2007, 16:16   #21
bartje
Minister-President

Standaard

Mja ik meen me goed te herinneren dat er waren die in 2004 maar al te graag vergeleken met 2003...

Trouwens de Vlaamse en Federale verkiezingen leunen dichter bij elkaar, dus we mogen stellen dat het VB als ze maar 19 % halen (want niet zal) een zeer zware nederlaag zal hebben maar dit zo zal proberen te verdoezelen door vergelijking met het resulaat van 2003. Nu allemaal goed zu, ze vliegen toch weer de oppositie in.

Liefde is iets héél kostbaars, dat moet je echt koesteren
bartje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2007, 18:35   #22
Bazilfunk
Minister

Bazilfunk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PAJOT Bekijk bericht
De linksen trappen er weer met open ogen in. Nu hebben ze nog eens het bewijs dat het Vlaams Belang in het verliezende kamp zit (lol). En nu zullen ze het VB de genadeslag willen toedienen. Hoe meer kritiek op het VB, hoe meer stemmen. Dat beseffen ze nog steeds niet, na al die jaren.
U bent al direct het bewijs dat het een grote afgang gaat worden. De achterban is het niet gewoon om naar de verkiezingen te gaan zonder al de overwinning uit te roepen. De basis gaat toch weer met tromgeroffel en vendelzwaaiend de polonaise dansend de verkiezingen tegemoet waardoor het realimse ook bij de partijtop plaats zal moeten ruimen voor euphorie en zo komen we weer aan bij beelden die we nu al gewoon zijn in Antwerpen. De rest van vlaanderen gaat er ook aan moeten wennen.
Oud 14 januari 2007, 18:40   #23
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Bazilfunk: heeft het VB al een verkiezing verloren (= achteruitgegaan) dan? Heb ik dat gemist?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2007, 18:43   #24
Judokus
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
Voorzitter Vanhecke zou het liefst de Senaatslijst trekken maar is nog op zoek naar een geschikte lijsttrekker in zijn eigen provincie West-Vlaanderen.
Ik denk dat Vanhecke dit zeer bewust doet: hij laat een plaatsje open bovenaan op de lijst van de provincie West-Vlaanderen, om JMDD te lokken naar het V.B.
Oud 14 januari 2007, 19:31   #25
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Judokus Bekijk bericht
Ik denk dat Vanhecke dit zeer bewust doet: hij laat een plaatsje open bovenaan op de lijst van de provincie West-Vlaanderen, om JMDD te lokken naar het V.B.
Als de liberaal Dedecker de kamerlijst trekt voor West-Vlaanderen, dan stem ik voor Yves Leterme !

Zowieso zal ik stemmen voor Filip Dewinter en Frank Vanhecke op de senaatslijst van Vlaams Belang en indien Filip Deman en Rob Verreycken erop staan, op hen ook.

Voor de kamerlijst van West-Vlaanderen twijfelde ik eerlijk gezegd al tussen een ideologische stem voor Frank Vanhecke en een tactische stem tegen paars voor Yves Leterme. Immers een derde paars (groen) wangedrocht overleef ik niet.

Overigens vind ik Yves Leterme, als figuur en politicus, losstaand van zijn partij dan, een degelijk en bekwaam politicus en bestuurder. Ik deel het grootste deel van zijn gedachtengoed NIET, maar ik kan respect opbrengen voor de ernst die hij opbrengt voor zijn politiek werk. Al mist hij wel gezag en autoriteit om het tot een echt groot leider te schoppen.

Hij zou bijvoorbeeld wel een goede rijksminister voor economische zaken zijn in het Dietse Rijk. Blank,een man, conservatief en katholiek en zeker niet hip en trendy, meer moet dat niet zijn.

Uiteraard steek Leterme niet in het departement Defensie of Vreemdelingenzaken want dan bakt hij er niets van.

Besluit:

Ik laat het nu afhangen of Dedecker al dan niet de lijst trekt voor Vlaams Belang in West-Vlaanderen voor mijn stem voor de kamerlijst van West-Vlaanderen. Een stem op een liberaal is zowieso volstrekt uitgesloten !

https://x.com/dietschland

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 14 januari 2007 om 19:37.
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2007, 19:33   #26
Bazilfunk
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Bazilfunk: heeft het VB al een verkiezing verloren (= achteruitgegaan) dan? Heb ik dat gemist?
Wow da's wel straf, voor zover ik weet was het VB al niet de grootste partij in Antwerpen en verloor alleen al door dat feit de verkiezingen in Antwerpen. Ik weet niet hoe jullie logica werkt maar volgens mij is die met de meeste stemmen de winnaar en de rest zijn de verliezers.

Dan hoor ik u zelfs nog zeggen dat ze nergens zijn achteruit gegaan. Dus hiermee mept u even naar vlott want het zou dus totaal geen stemmen hebben gewonnen in Antwerpen. Het VB kwam voor het eerst als kartel op in Antwerpen en bleek met stemmenkampioen Coveliers amper een 0,5% vooruit te gaan?

Het zit blijkbaar heel diep als na al die maanden de realiteit rond die verkiezingsuitslag blijft genegeeerd worden.
Oud 14 januari 2007, 19:44   #27
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President

Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door max4westland Bekijk bericht
Als de liberaal Dedecker de kamerlijst trekt voor West-Vlaanderen, dan stem ik voor Yves Leterme !

Zowieso zal ik stemmen voor Filip Dewinter en Frank Vanhecke op de senaatslijst van Vlaams Belang en indien Filip Deman en Rob Verreycken erop staan, op hen ook.

Voor de kamerlijst van West-Vlaanderen twijfelde ik eerlijk gezegd al tussen een ideologische stem voor Frank Vanhecke en een tactische stem tegen paars voor Yves Leterme. Immers een derde paars (groen) wangedrocht overleef ik niet.

Overigens vind ik Yves Leterme, als figuur en politicus, losstaand van zijn partij dan, een degelijk en bekwaam politicus en bestuurder. Ik deel het grootste deel van zijn gedachtengoed NIET, maar ik kan respect opbrengen voor de ernst die hij opbrengt voor zijn politiek werk. Al mist hij wel gezag en autoriteit om het tot een echt groot leider te schoppen.

Hij zou bijvoorbeeld wel een goede rijksminister voor economische zaken zijn in het Dietse Rijk. Blank,een man, conservatief en katholiek en zeker niet hip en trendy, meer moet dat niet zijn.

Uiteraard steek Leterme niet in het departement Defensie of Vreemdelingenzaken want dan bakt hij er niets van.

Besluit:

Ik laat het nu afhangen of Dedecker al dan niet de lijst trekt voor Vlaams Belang in West-Vlaanderen voor mijn stem voor de kamerlijst van West-Vlaanderen. Een stem op een liberaal is zowieso volstrekt uitgesloten !
Van kwaad naar erger max, een beetje ziek ?
Vanhecke nodigt onverbloemd liberaal JMDD uit om de lijst in W- Vlaanderen te trekken (al de rest moet opzij) en gij wilt hem belonen met een naamstem op de senaatslijst. Van consequentie gesproken !
Hoeveel schoppen in uw kont kunt ge zoal vedragen ?
Brugge Veilig en Leefbaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2007, 19:47   #28
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wow da's wel straf, voor zover ik weet was het VB al niet de grootste partij in Antwerpen en verloor alleen al door dat feit de verkiezingen in Antwerpen. Ik weet niet hoe jullie logica werkt maar volgens mij is die met de meeste stemmen de winnaar en de rest zijn de verliezers..
Bedoel je dan dat VB in Schoten, Hoboken, Deurne, Merskem etc... weldegelijk WINNAARS zijn?

Citaat:
Dan hoor ik u zelfs nog zeggen dat ze nergens zijn achteruit gegaan. Dus hiermee mept u even naar vlott want het zou dus totaal geen stemmen hebben gewonnen in Antwerpen. Het VB kwam voor het eerst als kartel op in Antwerpen en bleek met stemmenkampioen Coveliers amper een 0,5% vooruit te gaan?
Dat bedoelde ik nu, w�*�*r zijn ze ACHTERUIT gegaan?

U vindt dat 0.5% VOORUIT gaan in feite achteruit is?

Bedoel je dan ook dat zowel SPA/SPIRIT als VLD/VIVANT als CDV/NVA allemaal ACHTERUIT gegaan zijn na de kartelvormingen?

Citaat:
Het zit blijkbaar heel diep als na al die maanden de realiteit rond die verkiezingsuitslag blijft genegeeerd worden
Ja hé? ik vind hetook raar. Ik las namelijk dat ze globaal gezien een heel pak meer zetels bijkregen zowel op gemeentelijk vlak als op provinciaal vlak, en NOG blijkt dat ze ACHTERUIT zijn gegaan!
Soms kan optellen en aftrekken écht moeilijk zijn hé Bazil?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2007, 19:53   #29
Max van Dietschland

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar Bekijk bericht
Van kwaad naar erger max, een beetje ziek ?
Vanhecke nodigt onverbloemd liberaal JMDD uit om de lijst in W- Vlaanderen te trekken (al de rest moet opzij) en gij wilt hem belonen met een naamstem op de senaatslijst. Van consequentie gesproken !
Hoeveel schoppen in uw kont kunt ge zoal vedragen ?
Ondanks alle liberale en andere bedreigingen doet Vanhecke zijn job als partijvoorzitter van Vlaams Belang wel goed. Tot nu toe dan toch. Daardoor verdient hij mijn voorkeursstem.

Maar we zijn nog 5 maanden tot de verkiezingen en in politiek is dat nog een erg lange tijd. We zien dus wel.

Moest hij de liberalen teveel macht geven binnen de partij, kan ik uiteraard nog de gepaste maatregelen nemen...

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2007, 20:14   #30
Bazilfunk
Minister

Standaard

Citaat:
Bedoel je dan dat VB in Schoten, Hoboken, Deurne, Merskem etc... weldegelijk WINNAARS zijn?
Wie de grootste is wint, wie was daar de grootste? Het VB? Dan won het VB daar.

Citaat:

Bedoel je dan ook dat zowel SPA/SPIRIT als VLD/VIVANT als CDV/NVA allemaal ACHTERUIT gegaan zijn na de kartelvormingen?
Tuurlijk is dat achteruitgaan als je zelfs als partij verwijst naar de vorige cijfers uit een kartelloos tijdperk om die 0,5% als winst te claimen. Maar ik snap dat u moedwillig wil blijven vathouden aan het winnaarsbeeld.

Of die andere partijen achteruitgaan omdat ze een kartel hebben? Hangt van het resultaat af he, als zo'n kartel nog geen 5% winst kan veroorzaken dan stel ik me inderdaad vragen bij zo'n kartel. Vermits één van deze kartelpartners gewoon niet levensvatbaar blijkt te zijn als solo partij.

Citaat:
Ja hé? ik vind hetook raar. Ik las namelijk dat ze globaal gezien een heel pak meer zetels bijkregen zowel op gemeentelijk vlak als op provinciaal vlak, en NOG blijkt dat ze ACHTERUIT zijn gegaan!
Soms kan optellen en aftrekken écht moeilijk zijn hé Bazil?
Ze zijn nationaal 100.000 kiezers verloren maar je da's winst he

Laatst gewijzigd door Bazilfunk : 14 januari 2007 om 20:30.
Bazilfunk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2007, 20:18   #31
largo_w

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

slik

Dit had ik niet verwacht van circe ...
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2007, 21:25   #32
deryz
Staatssecretaris

deryz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
VRT nieuws

Wel een beetje grappig dat ze plots hun kak beginnen in te trekken en zich niet meer op voorhand als ge grote overwinnaar uitroepen. Ze redden vandaag al hun gezicht van morgen. Ik hoor FDW al afkomen met zijn trompet omdat ze meer scoorden dan dat ze zelf voorspeld hebben.

Maar laat het duidelijk zijn : Het VB claimt niet meer de grootste te hebben.
als VB meer haalt dan bij de vorige FEDERALE verkiezingen (ik dacht 18%) dan wint het de verkiezingen, moet zeker lukken
Oud 14 januari 2007, 21:28   #33
deryz
Staatssecretaris

deryz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door john bell hood Bekijk bericht
De partij is opgericht als een zweeppartij en heeft het beleid effectief beïnvloed;meer is voorlopig niet mogelijk en daar moet men mee kunnen leven.Zij die dromen van de 50% zitten er ver naast.
er is meer mogelijk bewijzen te vinden in antwerpen, deurne 43%, merksem 41%, ekeren (waar bijna geen vreemdelingen zitten) 33% stabroek 33%...groei is zeker mogelijk
Oud 14 januari 2007, 21:30   #34
deryz
Staatssecretaris

deryz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje Bekijk bericht
Het VB legt de lat opvallend héél erg laag en daar is maar een reden voor; ze doen dit na hun Antwerpse tegenslag van oktober ll.: ze willen blijkbaar dit geen tweede maal meemaken,héél opvallend vind ik het dat ze het dus blijkbaar normaal vinden 6 % te verliezen in vergelijking met de Vlaamse verkiezingen van 3 jaar geleden.
Ik zie het al, elke partij zal wel weer op zijn manier gewonnen hebben.

Wie is dat dan wel?
het federaal niveau interesseert het VB dan ook het minste, wat u beweerd is onzin, een tegenslagje was er in antwerpen stad ja, maar geen verlies
Oud 14 januari 2007, 21:31   #35
deryz
Staatssecretaris

deryz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje Bekijk bericht
Mja ik meen me goed te herinneren dat er waren die in 2004 maar al te graag vergeleken met 2003...

Trouwens de Vlaamse en Federale verkiezingen leunen dichter bij elkaar, dus we mogen stellen dat het VB als ze maar 19 % halen (want niet zal) een zeer zware nederlaag zal hebben maar dit zo zal proberen te verdoezelen door vergelijking met het resulaat van 2003. Nu allemaal goed zu, ze vliegen toch weer de oppositie in.
je kan verkiezingen enkel vergelijken met verkiezingen op hetzelfde niveau, dat weet elke analist
Oud 14 januari 2007, 22:21   #36
bartje
Minister-President

Standaard

Hmmmm we zullen eens zien dan hoe m'n de vergelijkingen zal maken in juni...

Liefde is iets héél kostbaars, dat moet je echt koesteren
bartje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2007, 22:40   #37
UFSIA
Parlementslid

UFSIA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ze zijn nationaal 100.000 kiezers verloren maar je da's winst he
hmmm ik dacht dat de nationale verkiezingen er pas over 5 maanden waren
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn.
~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
UFSIA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2007, 23:17   #38
Bazilfunk
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door UFSIA Bekijk bericht
hmmm ik dacht dat de nationale verkiezingen er pas over 5 maanden waren
Ik geloof niet in de theorie dat je verkiezingen op hun niveau moeten bekijken. Want anders zullen we binnen 5 maanden ook weer niet mogen uitmaken uit die verkiezingscijfers dat al die zogezegde "SP-vreemdelingen" in Antwerpen plots verdwenen zijn.
Oud 14 januari 2007, 23:18   #39
deryz
Staatssecretaris

deryz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik geloof niet in de theorie dat je verkiezingen op hun niveau moeten bekijken. Want anders zullen we binnen 5 maanden ook weer niet mogen uitmaken uit die verkiezingscijfers dat al die zogezegde "SP-vreemdelingen" in Antwerpen plots verdwenen zijn.
federale verkiezingen moet je vergelijken met federale verkiezingen, das toch normaal?
Oud 14 januari 2007, 23:26   #40
Bazilfunk
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door deryz Bekijk bericht
federale verkiezingen moet je vergelijken met federale verkiezingen, das toch normaal?
Dus ook al is het in juni duidelijk dat heel dat "sp-vreemdlingen" verhaaltje langs geen kanten klopt, dann wilt ge dat toch nog 6 jaar lang kunnen herhalen? Dat is toch wat je bedoelt?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be