![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Minister-President
|
![]() Mja ik meen me goed te herinneren dat er waren die in 2004 maar al te graag vergeleken met 2003...
Trouwens de Vlaamse en Federale verkiezingen leunen dichter bij elkaar, dus we mogen stellen dat het VB als ze maar 19 % halen (want niet zal) een zeer zware nederlaag zal hebben maar dit zo zal proberen te verdoezelen door vergelijking met het resulaat van 2003. Nu allemaal goed zu, ze vliegen toch weer de oppositie in.
![]() |
#22 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bazilfunk: heeft het VB al een verkiezing verloren (= achteruitgegaan) dan? Heb ik dat gemist?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik denk dat Vanhecke dit zeer bewust doet: hij laat een plaatsje open bovenaan op de lijst van de provincie West-Vlaanderen, om JMDD te lokken naar het V.B.
![]() |
#25 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Zowieso zal ik stemmen voor Filip Dewinter en Frank Vanhecke op de senaatslijst van Vlaams Belang en indien Filip Deman en Rob Verreycken erop staan, op hen ook. Voor de kamerlijst van West-Vlaanderen twijfelde ik eerlijk gezegd al tussen een ideologische stem voor Frank Vanhecke en een tactische stem tegen paars voor Yves Leterme. Immers een derde paars (groen) wangedrocht overleef ik niet. Overigens vind ik Yves Leterme, als figuur en politicus, losstaand van zijn partij dan, een degelijk en bekwaam politicus en bestuurder. Ik deel het grootste deel van zijn gedachtengoed NIET, maar ik kan respect opbrengen voor de ernst die hij opbrengt voor zijn politiek werk. Al mist hij wel gezag en autoriteit om het tot een echt groot leider te schoppen. Hij zou bijvoorbeeld wel een goede rijksminister voor economische zaken zijn in het Dietse Rijk. Blank,een man, conservatief en katholiek en zeker niet hip en trendy, meer moet dat niet zijn. ![]() Uiteraard steek Leterme niet in het departement Defensie of Vreemdelingenzaken want dan bakt hij er niets van. Besluit: Ik laat het nu afhangen of Dedecker al dan niet de lijst trekt voor Vlaams Belang in West-Vlaanderen voor mijn stem voor de kamerlijst van West-Vlaanderen. Een stem op een liberaal is zowieso volstrekt uitgesloten ! Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 14 januari 2007 om 19:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Dan hoor ik u zelfs nog zeggen dat ze nergens zijn achteruit gegaan. Dus hiermee mept u even naar vlott want het zou dus totaal geen stemmen hebben gewonnen in Antwerpen. Het VB kwam voor het eerst als kartel op in Antwerpen en bleek met stemmenkampioen Coveliers amper een 0,5% vooruit te gaan? Het zit blijkbaar heel diep als na al die maanden de realiteit rond die verkiezingsuitslag blijft genegeeerd worden.
![]() |
![]() |
#27 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Vanhecke nodigt onverbloemd liberaal JMDD uit om de lijst in W- Vlaanderen te trekken (al de rest moet opzij) en gij wilt hem belonen met een naamstem op de senaatslijst. Van consequentie gesproken ! ![]() Hoeveel schoppen in uw kont kunt ge zoal vedragen ? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
U vindt dat 0.5% VOORUIT gaan in feite achteruit is? Bedoel je dan ook dat zowel SPA/SPIRIT als VLD/VIVANT als CDV/NVA allemaal ACHTERUIT gegaan zijn na de kartelvormingen? Citaat:
Soms kan optellen en aftrekken écht moeilijk zijn hé Bazil?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
|
![]() Citaat:
Maar we zijn nog 5 maanden tot de verkiezingen en in politiek is dat nog een erg lange tijd. We zien dus wel. Moest hij de liberalen teveel macht geven binnen de partij, kan ik uiteraard nog de gepaste maatregelen nemen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Of die andere partijen achteruitgaan omdat ze een kartel hebben? Hangt van het resultaat af he, als zo'n kartel nog geen 5% winst kan veroorzaken dan stel ik me inderdaad vragen bij zo'n kartel. Vermits één van deze kartelpartners gewoon niet levensvatbaar blijkt te zijn als solo partij. Citaat:
O dierbaar België, O heilig land der Vad'ren, Laatst gewijzigd door Bazilfunk : 14 januari 2007 om 20:30. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Staatssecretaris
|
![]() er is meer mogelijk bewijzen te vinden in antwerpen, deurne 43%, merksem 41%, ekeren (waar bijna geen vreemdelingen zitten) 33% stabroek 33%...groei is zeker mogelijk
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Minister-President
|
![]() Hmmmm we zullen eens zien dan hoe m'n de vergelijkingen zal maken in juni...
![]() |
#37 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]()
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn. ~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Minister
|
![]() Ik geloof niet in de theorie dat je verkiezingen op hun niveau moeten bekijken. Want anders zullen we binnen 5 maanden ook weer niet mogen uitmaken uit die verkiezingscijfers dat al die zogezegde "SP-vreemdelingen" in Antwerpen plots verdwenen zijn.
![]() |
#39 |
Staatssecretaris
|
![]() federale verkiezingen moet je vergelijken met federale verkiezingen, das toch normaal?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |