Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 januari 2007, 19:14   #21
vulpes
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
bel maar al direct naar de vvb !
burgemeesters in de rand ook al maar hun netwerk laten wakkerschudden (zaak combineren met splitsing BHV!)

jongens jongens ... strategie ... dat blijft toch iets moeilijks hé ...
idd.. als je het wil organiseren moet je het proberen goed te organiseren.. burgemeesters aanschrijven, schepenen aanschrijven... zéker in de rand (BHV),

'k zou ook zeggen: politieke partijen aanschrijven, maar 'k vind wel dat dan de regels van het VVB moeten gelden, zoals in wieze: géén partijvlaggen... geen VB, geen N-VA,.. het zou anders wel eens kunnen uitdraaien op een discussie tussen vlaamsgezinden..

overleg inzake de boodschap die men wil uitdragen.. etc

Laatst gewijzigd door vulpes : 15 januari 2007 om 19:15.
vulpes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2007, 19:25   #22
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door panzer Bekijk bericht
In de laatste lijn naar de verkiezingen, die gevolgd worden door onderhandelingen voor staatshervorming, eist het Katholiek Vlaams HoogstudentenVerbond (KVHV) dé ultieme oplossing:

VLAAMS STAATSVORMING !!

Om deze eis duidelijk te maken, betogen wij op zondag 6 mei 2007
Afspraak om 11 uur aan het station van Sint-Genesius-Rode

Iedere Vlaming die ook deze noodzaak aanvoelt, houdt deze zondag vrij en is aanwezig !!!

Er zijn gratis bussen uit heel Vlaanderen:

Brugge: 9u - Gent: 9.45u (0476/37 57 49)
Antwerpen: 9.30u - Mechelen: 10u (0498/77 95 56)
Hasselt: 9.15u - Leuven: 10 uur (0473/70 05 62)

Verplicht inschrijven op bovenstaande nummers!

Allez vooruit, uw laatste kans. En zorg er maar voor dat er deze keer wat méér zijn dan die 500 man in Linkebeek in 2005, hè.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2007, 19:26   #23
panzer
Provinciaal Gedeputeerde

panzer's schermafbeelding

Standaard

Uiteraard volgen we die lijn: Geen partijvlagen. Verenigingsvlaggen zijn wel toegestaan, en hoe meer leeuwen hoe beter natuurlijk.

De promotie bij andere verenigingen komt nog wel op gang: we hebben tenslotte nog vier maand hé. Wat de burgemeesters betreft weet ik het niet goed... We betogen tenslotte niet voor de splitsing van B-H-V, maar voor de splitsing van belgië... en ik weet niet of al die VLD, SD&V-typkes daar voor staan te springen. Het is alleszins het proberen waard.
Oud 15 januari 2007, 19:26   #24
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Allez vooruit, uw laatste kans. En zorg er maar voor dat er deze keer wat méér zijn dan die 500 man in Linkebeek in 2005, hè.
Hoeveel man was er ook alweer in Brugge?
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2007, 19:31   #25
panzer
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Wanneer hebben we de laatste keer eens een uitgesproken begicistisch front gezien van meer dan 100 man??? Waarschijnlijk in '46 met de betoging tegen de jeugdbedevaart!

En zeg nu niet op de 21e juli é! De Grote markt in Brussel is op de 21e juli (net zoals op de 11e juli trouwens, moet ik toegeven) gevuld met een massa mensen die daar helemaal niet zijn omwille van politieke redenen, maar voor de sfeer. Of heb je het misschien op de 20 'spontane' idioten voor het koninklijk paleis tijdens de paniek-uitzending, die vooraf waren opgetrommeld door de RTBF? (net zoals de Vlamingen voor het Vlaams parlement trouwens, maar daar werd op het VRT-nieuws tenminste niet van gezegd dat ze 'spontaan' de straat opgekomen waren)

Jongens jongens toch... 500 man! Alleen in je stoutste BUB-droompjes é!

We zullen wel zien hoeveel het er worden. Eén ding is zeker! Het zal niet onopgemerkt voorbijgaan!!

Laatst gewijzigd door panzer : 15 januari 2007 om 19:35.
panzer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2007, 19:43   #26
Piet Hein
Minister

Standaard

Hangt er van af hoe mijn gezondheidstoestand is op dat moment.

Laatst gewijzigd door Piet Hein : 15 januari 2007 om 19:44.
Piet Hein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2007, 19:46   #27
Piet Hein
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Hoeveel man was er ook alweer in Brugge?
Het grote getal van 25 personen
Piet Hein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2007, 20:00   #28
100% VLAMING
Provinciaal Statenlid

Standaard

In Linkebeek was 500 weinig.

Citaat:
In Brussel daar en tegen:

Citaat:
Helemaal niet slecht. Maar 200 minder dan bij uw betoging in Linkebeek in maart 2005 die breed en lang werd aangekondigd in de media !

Leve België ! Vive la Belgique !
Oud 15 januari 2007, 20:00   #29
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vulpes Bekijk bericht
idd.. als je het wil organiseren moet je het proberen goed te organiseren.. burgemeesters aanschrijven, schepenen aanschrijven... zéker in de rand (BHV),

'k zou ook zeggen: politieke partijen aanschrijven, maar 'k vind wel dat dan de regels van het VVB moeten gelden, zoals in wieze: géén partijvlaggen... geen VB, geen N-VA,.. het zou anders wel eens kunnen uitdraaien op een discussie tussen vlaamsgezinden..

overleg inzake de boodschap die men wil uitdragen.. etc
En niet alleen een discussie tussen de partijen, maar met VBvlaggen erbij bijvoorbeeld zouden ze weer lullen dat het allemaal zwarthemden waren en ook mensen van andere partijen en strekkingen afschrikken.
jOOSt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2007, 20:16   #30
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jOOSt Bekijk bericht
En niet alleen een discussie tussen de partijen, maar met VBvlaggen erbij bijvoorbeeld zouden ze weer lullen dat het allemaal zwarthemden waren en ook mensen van andere partijen en strekkingen afschrikken.
Ik zou KVHV toch ook niet als de meest pluralistische Vlaamse beweging omschrijven...
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2007, 20:42   #31
Riksken
Parlementslid

Riksken's schermafbeelding

Standaard

Als ik minder dan 50 mensen mobiliseer geef ik een vat. Uiteraard zal er binnen de Voorpostkringen en nationaal ook voor de nodige steun aan dit prachtige initiatief gezorgd worden.

Laatst gewijzigd door Riksken : 15 januari 2007 om 20:44.
Riksken is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2007, 20:43   #32
Riksken
Parlementslid

Riksken's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Linkebeek was een verboden betoging hé kwispel.
Oud 15 januari 2007, 20:45   #33
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alleszins meer dan de 30 man in Brugge en de 13 man op het Muntplein.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2007, 21:32   #34
Ive De Beckker
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Riksken Bekijk bericht
Linkebeek was een verboden betoging hé kwispel.
Was een heel leuke betoging.
We zijn dan wel voorbij de barikade geweest
Ive De Beckker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2007, 21:54   #35
panzer
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ive De Beckker Bekijk bericht
Was een heel leuke betoging.
We zijn dan wel voorbij de barikade geweest
Inderdaad, heb me daar toen best goed geamuseerd. Alleen vond ik het zeer frustrerend te weten dat je als Vlaming de toegang tot een Vlaamse gemeente werd ontzegd omdat daar een bende rabiate Vlamingenhaters toevallig een strijdmeetingske hadden...
Oud 15 januari 2007, 22:17   #36
Ive De Beckker
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door panzer Bekijk bericht
Inderdaad, heb me daar toen best goed geamuseerd. Alleen vond ik het zeer frustrerend te weten dat je als Vlaming de toegang tot een Vlaamse gemeente werd ontzegd omdat daar een bende rabiate Vlamingenhaters toevallig een strijdmeetingske hadden...
Eigenlijk is dat niet normaal.
Wij, Vlamingen, mochten ons grondgebied niet betreden omdat Vlamingenhaters (racisten) daar
een racistische meeting hielden.
En dan werd onze toegang nog ontzegd op bevel van de burgemeester.
Ive De Beckker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2007, 23:32   #37
Keats
Gouverneur

Keats's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Breda Bekijk bericht
zodra Vlaanderen Onafhankelijk is , zullen Nederlands Limburg en Noord Brabant volgen ....maar niet richting de armen van Vlaanderen .we zijn al genoeg pakezel geweest
Waarom organiseer je niet snel een betoging om de Noord-Brabantse onafhankelijkheid te eisen! Heel Brabant zal je erkentelijk zijn! Wilders en alle Limburgers zullen spontaan met je mee komen doen!

Misschien is dit wat voor jou:

http://www.inghist.nl/Onderzoek/Proj...g_detail/12070
Oud 16 januari 2007, 09:46   #38
ossaert
Minister-President

ossaert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Ik zou KVHV toch ook niet als de meest pluralistische Vlaamse beweging omschrijven...
Dat hangt er een beetje vanaf... De afdelingen hebben een grote zelfstandigheid, waardoor het pluralisme wel eens durft variëren. Leuven is traditioneel de meest verscheiden afdeling, in tegenstelling tot Gent of Antwerpen, die verder naar rechts zitten. Toen ik in Leuven studeerde, had het KVHV daar nog een sterk gemengde samenstelling, waarin zowat elke partijgezindheid - op SP.A en Agalev na - vertegenwoordigd was, maar dat schijnt onderhand ook al veranderd te zijn.
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.
ossaert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2007, 09:57   #39
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ossaert Bekijk bericht
Toen ik in Leuven studeerde,
Welke periode was dat ongeveer?

Citaat:
had het KVHV daar nog een sterk gemengde samenstelling, waarin zowat elke partijgezindheid - op SP.A en Agalev na - vertegenwoordigd was, maar dat schijnt onderhand ook al veranderd te zijn.
Ah ja? Zijn het allemaal Blokkers nu?
Oud 16 januari 2007, 10:10   #40
ossaert
Minister-President

ossaert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Welke periode was dat ongeveer?

Ah ja? Zijn het allemaal Blokkers nu?
Ik ben afgestudeerd in 2001. Dat het nu allemaal Blokkers zijn, zou ik niet stellen, maar ik heb wel de stellige indruk dat de samenstelling van de vereniging minder divers is als ze toen was. Die beweging was al bezig toen ik in Leuven was, want in mijn laatste jaar merkte je al een overwicht van een conservatieve strekking (niet noodzakelijk extreem-rechts) die nu zeker de toon aangeeft. Ik denk dat de seniorverkiezing van 1999 ergens een waterscheiding aangaf: een meer 'conservatieve' kandidaat won het van een uitgesproken liberaal, maar trok zich uiteindelijk terug tijdens de zomervakantie. De 'liberaal' werd dan uiteindelijk toch nog senior, al was het dan met een presidium dat hij niet zelf had samengesteld. (De man in kwestie houdt voorzover ik weet nu ook geen contact meer met de vereniging of met de oud-leden). Ik denk dat dat de laatste keer was dat er nog echte VLD'ers naar voor kwamen binnen het KVHV. De daaropvolgende seniores - tenminste die die ik ken(de) - hadden daarentegen allemaal eenzelfde 'conservatief' profiel, dat je nu ook herkent op de website.
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.

Laatst gewijzigd door ossaert : 16 januari 2007 om 10:14.
ossaert is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be