![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Links Dit forum is voorbestemd voor een beperkte groep die wil discussieren rond linkse thema's. Om deel te nemen aan de discussies moet u zich hier aanmelden. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Parlementslid
|
![]() Zonder blikje? mag het dan op een vliegende schotel?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Minister
|
![]() Relevanter dan de vraag hoeveel mensen er op het volgende CAP-congres zullen zijn, lijkt mij de volgende vraag:
Hoeveel percent van de stemmen zal CAP halen bij de verkiezingen? Wat denken jullie?
![]() |
#23 |
Parlementslid
|
![]() Rond de 1 procent, hooguit. Het zal vooral afhangen van de vraag of Sleekx, Debunne, van Outrive toch nog ergens op de lijst gaan staan. Als ze dat niet doen, zal de lijst bestaan uit onbekende mensen, op een onbekende partij (nog geen 5 procent van Vlaanderen heeft enig idee wat CAP is, als dat al de naam wordt waaronder ze verdergaan, als ze voor een andere naam kiezen wordt het helemaal een ramp) met slechts een paar honderd leden en geen geld om het programma bekend te maken. Ik gok op 0,5 zonder de initiatiefnemers, 1 procent als de initaitiefnemers wel op de lijst staan. Hoe dan ook , een maat voor niks.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
we kunnen beter allemaal kakken en muggeziften op iedereen die iets probeert, want het heeft allemaal geen zin meer ![]() mss een forum zoeken waar van die naieve onnozelaars zitten, die denken dat het allemaal zin heeft om iets te ondernemen voor de werkmens en die eens goed onder handen pakken en hen zeggen hoe zinloos ze wel bezig zijn? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Parlementslid
|
![]() Realistisch zijn is nog iets anders dan kakken en muggeziften. Stellen dat de CAP zichzelf iets wijsmaakt is nog iets anders dan stellen dat er niets zin heeft.
En wat denk jij dan dat ze zullen halen? Of is dat niet belangrijk? |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Burger
|
![]() Aan deze verkiezingen neemt de CAP geen deel om een electoraal succes te verkrijgen maar voor wat naamsbekendheid te verkrijgen in bredere lagen van de maatschappij. De uitbouw van CAP dat is het doel, moest je eens naar een vergadering komen zou je weten waar over het gaat en niet zitten uit je nek praten.
![]() |
#28 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik zou nog altijd niet weten waarom een persoon die perse klein links wil stemmen naar CAP zou gaan in plaats van naar de PVDA die toch al een minimum aan naam heeft gekregen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Je hebt in Nederland uiteraard ook linkse splinters zoals Rode Morgen en NCPN, maar die komen dan niet op om niet voor verdeeldheid te zorgen, ik vind dat alleen de partij met de meeste kans op een zetel moet opkomen en dat is momenteel de PVDA. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De PVDA sleurt haar verleden met zich mee en ten tweede stellen ze dat ze een communistische revolutionaire partij zijn. Denkt u niet dat een revolutionaire partij die zich zegt zich te beroepen op Marx, Lenin en Stalin geen mensen kan afschrikken? De PVDA kan dan nog zoveel het woord vernieuwing gebruiken als ze willen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Burger
|
![]() We willen ook een samenwerking met de pvda maar deze onderhandelingen (enkel in Antwerpen gevoerd) sprongen af nadat Jef Sleeckx zij dat hij niet wou deel nemen aan de verkiezingen (iets wat hij al langer zij maar ja) daardoor is er geen eenheidsfront. Maar het doel was er om één te creëren.
Jammer maar we kunnen niet bij de pakken blijven zitten, we hebben nu toch al een aantal partijen bij elkaar gebracht.
De proletariërs hebben niets te verliezen dan hun ketenen. Zij hebben een wereld te winnen. Proletariërs aller landen, verenigt u! Laatst gewijzigd door Thomas B. : 20 januari 2007 om 15:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
ik durf wedden, moest ik even zoeken op dit forum, dat je evenzeer niet van de PVDA moet weten en de traditionele politiek zo beu bent als koude pap. kruip dan gewoon in je schelp eh en laat de niet-gefrustreerden met rust. je hebt hier al even veel alternatieven naar voor gebracht als pluche: 0. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Parlementslid
|
![]() [quote=Proletariër;2354941
ik durf wedden, moest ik even zoeken op dit forum, dat je evenzeer niet van de PVDA moet weten en de traditionele politiek zo beu bent als koude pap. [/quote] Je vergist je. Ik heb wel een paar vragen bij PvdA maar, zeker gezien de recente ontwikkelingen bij die partij, hebben die mijn voorkeur. En dus, als CAP nu zou opkomen terwijl ze zeker geen schijn van kans hebben op een zetel, verminderd dat alleen maar de kansen van PvdA op een electorale doorbraak. Dan is er , links van de SPa, electoraal nog niks veranderd. En na de verkiezingen zal CAP, zoals met soortgelijke frontkjes vroeger al gebeurde (Regenboog, Debout,...) een stille dood sterven. Zoasl de zaken er nu voorstaan, gooit CAP dus alleen maar wat roet in het eten van een verdere ontwikkeling van de PvdA. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
ik ga CAP zeker niet overroepen voor wat het is, maar het brengt in elk geval al veel meer volk op de been dan regenboog, debout of leef! ook het politieke klimaat is sinds dien grondig veranderd en de uitverkoop van de sociaal- en christendemocratie is nog nooit zo duidelijk geweest. persoonlijk merk ik ook wel dat de amadezen hun best doen, maar merk in de praktijk dat precies is wat ze meezeulen in het geheugen van de voorhoede van de syndicalisten: het amada-verleden. het wantrouwen bij de bredere lagen is, volgens mij, nog veel te groot. anders zou ik ze ook wel steunen hoor. naar mijn mening zijn verkiezingen, zelfs met een uitslag onder de 1%, net een goed middel om bij een breder publiek bekend te geraken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Parlementslid
|
![]() Ik geloof niet dat in bredere kringen sprake is van dat wantrouwen tav PvdA- kijk maar naar de 600 leden die ze wonnen tijdens de strijd tegen het generatiepact, kijk maar eens naar de Kiwicampagne- Dirk Van duppen is in heel het land voor ACWafdelingen gaan spreken, ze hadden een samenwerkingsverband met de KWB die vele 10.000 leden telt, enzovoort. Wat vooral nog speelde is de vraag van een nuttige stem maar bij de laatste verkiezingen hebben ze een hele sprong gemaakt. En ze zijn goed uitgebouwd: 2500 leden, meer dan 50 dokters en ruim 30 advocaten, een stevige jongerenwerking, een uitgebreide derdewereldwerking (op 28/10/06 toen de CAPconferentie doorging was er een Cubadag met zowat het dubbel aantal aanwezigen en dat waren vooral syndicalisten) , werkgroepen rond democratisering onderwijs, racisme,...
Ze hebben een potentieel, dat stevig is ingeplant, dat CAP ver overtreft. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Parlementslid
|
![]() [quote=Proletariër;2355339]
persoonlijk merk ik ook wel dat de amadezen hun best doen, maar merk in de praktijk dat precies is wat ze meezeulen in het geheugen van de voorhoede van de syndicalisten: het amada-verleden. het wantrouwen bij de bredere lagen is, volgens mij, nog veel te groot. anders zou ik ze ook wel steunen hoor. /quote] Waarop baseer je die uitspraak? Op basis van wat een enkele syndicalist tegen je zegt of op bais van een brede enquete? http://image.kaartenhuis.nl/kaarten/...mbnail/ufo.gif |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Minister-President
|
![]() [quote=vavli;2356703]
Citaat:
maar zoals ik zei, ze doen hun best hoor, de amadezen. op mijn (beperkte) sympatie kunnen ze rekenen, ik heul niet mee met de mensen die er mee lachen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Burger
|
![]() [quote=Proletariër;2358808]
Citaat:
|
|
![]() |