Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 17 januari 2007, 21:42   #21
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
Hebben ze die homo nu langs achter of langs voor gepakt?
Wat boeit dat? Iemands leven is verpest. Dat sommigen daar denken mee weg te komen is schandalig.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2007, 21:46   #22
Banneling

Standaard

Efkens herbeginnen ...

Citaat:
OK dus als ik even samenvat dan zijn alle mensen die er een progressieve mening op nahouden bezig met stemmen te ronselen voor godweetwie door criminele feiten goed te praten.
Nee, dat vat je niet goed samen.
Ik stel enkel vast dat de progressieve klasse anders reageert op een racistische daad gepleegd door een autochtoon en 1 door een allochtoon.
Wat opvalt is het enorme minimaliseringsdiscours wanneer de daad door een allochtoon gepleegd wordt. Men heeft er zelfs al een heel jargon voor bedacht : 'jongeren', 'kansarmen', 'gebrek aan kansen', etc.
Indien die jongeman uit het artikel van de DS nu ineen geslagen was geweest door een autochtoon wiens schoonzus een VB-lidkaart heeft, dan had de VRT het nieuws geopend met dat item, er de helft van de uitzendingstijd aan besteed, er een ganse Ter Zake aan gewijd, en het nog drie weken nagekauwd in allerlei duidingsprogramma's.
Maar nu het een allochtoon is, heeft het geen nieuwswaarde. De linkse mediajongens gaan er ook de allochtone gemeenschap niet mee lastig vallen, want ze zouden wel eens gepikeerd niet langer op de rooie partijen stemmen. Ze moeten dus gespaard worden.

Citaat:
En de "kritische aftoetsing van de islam" (leuk gevonden), die tot stand is gekomen door het extrapoleren van één crimineel feit naar een universele waarheid, moeten we niet te veel in twijfel trekken want het ligt er toch "vingerdik" op en hoef jij dus niet te motiveren. Jaja, dat klinkt allemaal heel aannemelijk.
Ken je het standpunt van de moslims tav homo's nu nog niet. En als ik moslims zeg, dan bedoel ik ook alle gematigde moslims.Waarschijnlijk heb je het incident waarbij een groene homo-allo enkele jaren geleden het thema bespreekbaar wou maken in zijn verdraagzame, gematigde gemeenschap, maar al snel moest onderduiken wegens doodsbedreigingen, uit je progressief geheugen verbannen?

Citaat:
Wat er vingerdik opligt Online, is de onversneden en redeloze haat die zich achter lachwekkende termen als "allochtoon kiesvee" en "islamitische gerelateerde samenlevingsproblemen" even effectief verschuilt als een olifant achter een lantaarnpaal.
Het ligt er vingerdik Doki op dat dhimmies hun weerzin tegen het bespreken van samenlevingsproblemen waar hun zogenaamde verrijkers telkenmale bij betrokken zijn, zullen blijven beantwoorden met hun onversneden en redeloze haat tegen hen die het vertikken de progressieve meeloper te spelen.
Het ligt er vingerdik op Doki, dat dhimmies zoals jij, bij gebrek aan argumenten en duidelijk uit vergaande ergernis en verzuring hun plaatje over xenofobie en haat nog vaak zullen boven halen en grijs spelen. Je benadrukt er enkel je onmacht mee.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2007, 21:53   #23
Banneling

Standaard

Citaat:
Doki;gaat het me meer om het feit dat hier een geïsoleerd feit wordt aangegrepen om heel de islam in een kwaad daglicht te stellen, wat gewoon een andere vorm van intolerantie is.
Die vorm van intolerantie lijkt jouw helemaal niet te storen wanneer 1 mio Vlamingen in geval van een dader met een familielid met de verkeerde partijkeuze, op dezelfde manier aangepakt wordt door de zelfverklaarde progressieven.
Die selectieve verontwaardiging van jou kunnen we dus ook gerust een vorm van intolerantie noemen.
Oud 17 januari 2007, 22:08   #24
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Efkens herbeginnen ...

Nee, dat vat je niet goed samen.
Ik stel enkel vast dat de progressieve klasse anders reageert op een racistische daad gepleegd door een autochtoon en 1 door een allochtoon.
Wat opvalt is het enorme minimaliseringsdiscours wanneer de daad door een allochtoon gepleegd wordt. Men heeft er zelfs al een heel jargon voor bedacht : 'jongeren', 'kansarmen', 'gebrek aan kansen', etc.
Indien die jongeman uit het artikel van de DS nu ineen geslagen was geweest door een autochtoon wiens schoonzus een VB-lidkaart heeft, dan had de VRT het nieuws geopend met dat item, er de helft van de uitzendingstijd aan besteed, er een ganse Ter Zake aan gewijd, en het nog drie weken nagekauwd in allerlei duidingsprogramma's.
Maar nu het een allochtoon is, heeft het geen nieuwswaarde. De linkse mediajongens gaan er ook de allochtone gemeenschap niet mee lastig vallen, want ze zouden wel eens gepikeerd niet langer op de rooie partijen stemmen. Ze moeten dus gespaard worden.

Ken je het standpunt van de moslims tav homo's nu nog niet. En als ik moslims zeg, dan bedoel ik ook alle gematigde moslims.Waarschijnlijk heb je het incident waarbij een groene homo-allo enkele jaren geleden het thema bespreekbaar wou maken in zijn verdraagzame, gematigde gemeenschap, maar al snel moest onderduiken wegens doodsbedreigingen, uit je progressief geheugen verbannen?

Het ligt er vingerdik Doki op dat dhimmies hun weerzin tegen het bespreken van samenlevingsproblemen waar hun zogenaamde verrijkers telkenmale bij betrokken zijn, zullen blijven beantwoorden met hun onversneden en redeloze haat tegen hen die het vertikken de progressieve meeloper te spelen.
Het ligt er vingerdik op Doki, dat dhimmies zoals jij, bij gebrek aan argumenten en duidelijk uit vergaande ergernis en verzuring hun plaatje over xenofobie en haat nog vaak zullen boven halen en grijs spelen. Je benadrukt er enkel je onmacht mee.
Je ontwijkt het punt. Jij begint een thread waarin je uit één geïsoleerd crimineel feit, dat even goed door een autochtoon zou kunnen gepleegd zijn als door een allochtoon, de "algemene waarheid" distilleert dat de islam onverdraagzaam is.
Ik vraag je om die extrapolatie te motiveren met feiten, maar dat kan je uiteraard niet. Dus dan maar een rookgordijn opgetrokken van nog meer algemeenheden en flauwe verwensingen, om de aandacht af te leiden.

Je moet me eens vertellen hoe je van mensen die je zelf als "vee" bestempelt meer tolerantie wilt eisen.

Het is trouwens eigenlijk wel grappig dat je de term "dhimmie" zo graag bezigt. Weet je eigenlijk wel wat die term juist betekent?
Doki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2007, 22:18   #25
Banneling

Standaard

Citaat:
Je ontwijkt het punt
.
Jij ontwijkt mijn punt.

Citaat:
Jij begint een thread waarin je uit één geïsoleerd crimineel feit, dat even goed door een autochtoon zou kunnen gepleegd zijn als door een allochtoon, de "algemene waarheid" distilleert dat de islam onverdraagzaam is.
Zie mijn voorgaande opmerkingen. Haal eerst die balk uit je eigen oog, voor je de betweter wil spelen.

Citaat:
Ik vraag je om die extrapolatie te motiveren met feiten, maar dat kan je uiteraard niet. Dus dan maar een rookgordijn opgetrokken van nog meer algemeenheden en flauwe verwensingen, om de aandacht af te leiden.
Ik verwijs naar het standpunt van de islam over homo's. Da's veelzeggend genoeg. Som anders eens een aantal islamitische organisaties op die het open en bloot opnemen voor de homo's. Je zal er in de gemeenschap van gematigde moslims toch wel een handvol vinden als je zo zeker van je stuk bent?

Citaat:
Je moet me eens vertellen hoe je van mensen die je zelf als "vee" bestempelt meer tolerantie wilt eisen.
Vraag dat maar aan je rooie vrienden die die term gelanceerd hebben.

Citaat:
Het is trouwens eigenlijk wel grappig dat je de term "dhimmie" zo graag bezigt. Weet je eigenlijk wel wat die term juist betekent?
Ja hoor. Je voldoet perfect aan de criteria.
Oud 17 januari 2007, 22:26   #26
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
.
Jij ontwijkt mijn punt.

Zie mijn voorgaande opmerkingen. Haal eerst die balk uit je eigen oog, voor je de betweter wil spelen.

Ik verwijs naar het standpunt van de islam over homo's. Da's veelzeggend genoeg. Som anders eens een aantal islamitische organisaties op die het open en bloot opnemen voor de homo's. Je zal er in de gemeenschap van gematigde moslims toch wel een handvol vinden als je zo zeker van je stuk bent?

Vraag dat maar aan je rooie vrienden die die term gelanceerd hebben.

Ja hoor. Je voldoet perfect aan de criteria.
Aangezien je weigert te antwoorden op de originele vraag (Hoe motiveer je het uitvergroten van een crimineel incident naar een algemene stelling over de islam?), ga ik er maar van uit dat je daar verder niets zinnigs meer over te zeggen hebt.

Je blijft trouwens de bal terugkaatsen in plaats van te antwoorden. Wat heb je te zeggen op de tweede vraag? (Hoe wil je van allochtonen tolerantie eisen als je hen als "vee" bestempelt?)

En tenslotte, als je echt zou weten wat een Dhimmie is, dan zou je de term waarschijnlijk niet gebruiken.
Oud 17 januari 2007, 22:35   #27
Banneling

Standaard

Citaat:
Aangezien je weigert te antwoorden op de originele vraag (Hoe motiveer je het uitvergroten van een crimineel incident naar een algemene stelling over de islam?), ga ik er maar van uit dat je daar verder niets zinnigs meer over te zeggen hebt.
Aangezien je weigert het islamitische standpunt over homo's onder ogen te zien, ga ik er maar van uit dat je geen zinnige discussie kan voeren als je toch alleen maar dat dhimmie-dummie wil uithangen.

Je kan misschien het uitvergroten van een crimineel incident naar een algemene stelling over 1 mio Vlamingen ook eens motiveren.

Citaat:
Je blijft trouwens de bal terugkaatsen in plaats van te antwoorden.
Jij ook. Wat heb je te zeggen op mijn vragen?

Citaat:
(Hoe wil je van allochtonen tolerantie eisen als je hen als "vee" bestempelt?)
Hoe wil je van autochtonen tolerantie eisen als jouw islamitische verrijkers hen als "kaffirs" bestempelen?

Citaat:
En tenslotte, als je echt zou weten wat een Dhimmie is, dan zou je de term waarschijnlijk niet gebruiken.
Moest jij echt weten wat een dhimmie is, je zou je doodschamen voor al je onderkruiperigheid.
Oud 17 januari 2007, 22:58   #28
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Aangezien je weigert het islamitische standpunt over homo's onder ogen te zien, ga ik er maar van uit dat je geen zinnige discussie kan voeren als je toch alleen maar dat dhimmie-dummie wil uithangen.

Je kan misschien het uitvergroten van een crimineel incident naar een algemene stelling over 1 mio Vlamingen ook eens motiveren.

Jij ook. Wat heb je te zeggen op mijn vragen?

Hoe wil je van autochtonen tolerantie eisen als jouw islamitische verrijkers hen als "kaffirs" bestempelen?

Moest jij echt weten wat een dhimmie is, je zou je doodschamen voor al je onderkruiperigheid.
"Alles wat je zegt ben je zelf!" is een spelletje dat ik graag speel met mijn 4-jarig nichtje. Onder volwassen mensen wordt het rap vervelend.
Speel dus maar alleen verder.
Oud 17 januari 2007, 23:04   #29
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doki Bekijk bericht
"Alles wat je zegt ben je zelf!" is een spelletje dat ik graag speel met mijn 4-jarig nichtje. Onder volwassen mensen wordt het rap vervelend.
Speel dus maar alleen verder.
Je geeft dus toe dat je weigert het islamitische standpunt over homo's onder ogen te zien en dat je selectief hyprocriet bent als het erop aankomt een motivering te geven voor het uitvergroten van een crimineel incident naar een algemene stelling over 1 mio Vlamingen.

Als het kan helpen, hier het islamitische standpunt over gay's.

http://www.youtube.com/watch?v=peFQWuk4nuo

(Niet geschikt voor 4-jarigen, noch voor dhimmies met vergroeide oogkleppen.)
Oud 17 januari 2007, 23:36   #30
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
Eventjes mee de multicul toer opgaan. Wie zegt dat ze die allochtoon niet hebben staan beloeren en mischien perverse voorstellen hebben gedaan terwijl deze pipi aan het doen was. Zoals bepaalde fervente multiculers zouden zeggen, dan hebben ze het wel zelf uitgelokt en is het altijd gemakkelijk de schuld te leggen bij de allochtoonse gemeenschap. Was toch de uitleg die de multicul aanhangers gaven bij het voorval van GDM eigen schuld. Dus waarom nu niet zou men zeggen.
Tja...zou best kunnen hé...Met homos weet je nooit natuurlijk.Mischien boden ze hem geld aan voor...Iedereen weet in elk geval dat die allochtone jongens in feite brave kerels zijn.Dat is duidelijk bewezen geweest met die zaak Van Guido DeMoor....
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2007, 00:04   #31
metten
Parlementslid

metten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat van die cultuur zal hij wel niet gezegd hebben.
Toch wel! Ik schoot spontaan in de lach toen ik het hoorde!
In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991.
metten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2007, 00:53   #32
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Wat boeit dat? Iemands leven is verpest. Dat sommigen daar denken mee weg te komen is schandalig.
Tja, de verrijking van een multicultuur he
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2007, 01:42   #33
Heftruck
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
Dat is duidelijk bewezen geweest met die zaak Van Guido DeMoor....
Da's toch één van jullie stockpaardjes geworden he?
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2007, 10:55   #34
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tja...zou best kunnen hé...Met homos weet je nooit natuurlijk.Mischien boden ze hem geld aan voor...Iedereen weet in elk geval dat die allochtone jongens in feite brave kerels zijn.Dat is duidelijk bewezen geweest met die zaak Van Guido DeMoor....
Het is duidelijk dat carlgustaaf nog voor de verscheurende keuze staat wie hij nu het meeste moet haten in dit verhaal : de homo's of de allochtonen. Of misschien alletwee?

Dat is misschien eigenlijk nog de makkelijkste keuze carlgustaaf, en dan hoef je zelfs niet meer te reageren want dan is er wat jou betreft eigenlijk geen vuiltje aan de lucht als de ene groep de andere afrost.
Oud 18 januari 2007, 11:14   #35
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is er soms enige controleerbare grond om af te leiden dat de ethnische achtergrond van die dader ook maar iets te maken heeft met het feit dat hij een homofobe hufter is?

Woont u op deze planeet? Heeft u ooit al eens gehoord van de stad genaamd Brussel?
Oud 18 januari 2007, 11:19   #36
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Een terecht punt, en je zult me zeker niet horen beweren dat de moslimgemeenschap in het algemeen tolerant is tegenover homo's. Bewijs daarvan zijn de moeilijkheden die allochtone homo's hebben om zich te uiten, zelfs hier in België. Maar zoals je zelf zegt is de christelijke kerk ook niet meteen een toonbeeld van tolerantie terzake, en in mijn bovenstaande reactie gaat het me meer om het feit dat hier een geïsoleerd feit wordt aangegrepen om heel de islam in een kwaad daglicht te stellen, wat gewoon een andere vorm van intolerantie is.
Ik ken er een paar die net praatten als jij, en daar radikaal mee gestopt zijn nadat ze op straat "aangepakt" werden. In Brussel.
Oud 18 januari 2007, 11:21   #37
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
één geïsoleerd crimineel feit
Maar enfin, je bent dus écht van een andere planeet?

Of piepjong en idealistisch, dat kan ook.
Oud 18 januari 2007, 12:09   #38
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus u neemt weer één zaak om uw gelijk te halen over een hele bevolkingsgroep? Weer dat gegeneraliseer, de ene persoon is de ander niet.
Oud 18 januari 2007, 12:29   #39
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Dus u neemt weer één zaak om uw gelijk te halen over een hele bevolkingsgroep? Weer dat gegeneraliseer, de ene persoon is de ander niet.
Waar heeft hij het over de HELE bevolkingsgroep? Je leest dingen die er niet staan.
Oud 18 januari 2007, 12:32   #40
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waar heeft hij het over de HELE bevolkingsgroep? Je leest dingen die er niet staan.
Hij heeft het over alle allochtone jongetjes.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be