Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 19 januari 2007, 18:42   #21
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Ik ben tegen racisme, laat dat duidelijk zijn.

Maar ik ben ook tegen de oorzaken, waardoor sommigen racistisch gaan worden. Waarom moeten er buitenwippers kontroleren wie de dancing binnengaat? Omdat er vechtjassen zijn. Wel, ik vind dat die vechtjassen moeten aangepakt worden.

Maar deze maatregel van omgekeerde bewijslast ... ge weet wel waar dat begint, maar niet waar dat zal eindigen ...

vb. een verkozene des volks, allochtoon, legt klacht neer tegen de formateur en tegen de Roi de Laeken, omdat hij niet opgenomen wordt in de regering.
Laat ze dan maar eens bewijzen wat racistisch was of niet.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2007, 20:32   #22
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Waarschijnlijk een andere Marokkaan/allochtoon die hem bedreigde want:
-wie kent anders de nummer van hem of zijn zus?
-getelefoneerd met een gestolen GSM want niemand is vandaag de dag nog zo stom om niet te weten dat daar reaktie op komt
Iedereen die en telefoonboek heeft ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2007, 21:14   #23
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Vandaag, ergens weggedoken op pagina 13 van DS, las ik het volgende:

"Als ik in de plaats van die portier zou zijn geweest, had ik uw voorgevel graag bewerkt zonder plannen. U bent hier in België. Als België u niet aanstaat moet u maar oprotten."

Abdelani Sarrokh (27), de allochtoon die besloot de regering te dagvaarden omdat hij in de Gentse Culture Club werd geweigerd, kreeg een duidelijke boodschap op het antwoordapparaat.
Tenminste dat dacht de beller, in werkelijkheid sprak hij de boodschap in op het antwoordapparaat van zijn zus.
De familie legde de bandopname voor aan de politie en diende klacht in. Het nummer is bekende, de zus belde terug en kwam terecht op de voicemail van een zeker Erik.
De politie maakte enkel een pv op voor de zus. Een apart pv voor Abdelani werd geweigerd, ofschoon hij stelde dat de bedreiging aan zijn adres was gericht.

Man man, waar gaat het toch heen.

Allochtonen verrichten zelf praktijktests DS

BRUSSEL - Intercultureel platform Kif Kif en de allochtone zelforganisatie Divers & Actief gaan zelf praktijktests houden en de resultaten publiceren.
Zowat alle organisaties die allochtonen vertegenwoordigen, reageren sterk ontgoocheld op de regeringsbeslissing om het koninklijk besluit voor de praktijktests niet uit te werken.

De verenigingen Divers&Actief en Kif Kif laten het daar niet bij en zeggen binnenkort zelf enkele vrijwilligers te zullen opleiden om de tests uit te voeren.

Op de website van Kif Kif zullen de resultaten bekend worden gemaakt. De organisatie roept iedere burger op die het slachtoffer werd van discriminatie of racisme om dat te melden.

Divers&Actief en Kif Kif begrijpen ook niet dat de VLD maandag op de eigen website stelde dat discriminaties pas goed kunnen worden aangetoond via een praktijktest, en dat die er moet komen, en dat donderdag met een pennentrek die tests overboord werden gegooid. Het Minderhedenforum, goed voor dertien landelijke federaties van etnisch-culturele minderheden, deelt die merkwaardige vaststelling.

De inspecteurs van de moslimsite Kifkif zullen het wel oplossen.
Na Jahjah's privémilities, krijgen we nu een islamitische gestapo-versie.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2007, 23:03   #24
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

"Als ik in de plaats van die portier zou zijn geweest, had ik uw voorgevel graag bewerkt zonder plannen. U bent hier in België. Als België u niet aanstaat moet u maar oprotten."

Abdelani Sarrokh (27), de allochtoon die besloot de regering te dagvaarden omdat hij in de Gentse Culture Club werd geweigerd, kreeg een duidelijke boodschap op het antwoordapparaat.
Tenminste dat dacht de beller, in werkelijkheid sprak hij de boodschap in op het antwoordapparaat van zijn zus.
De familie legde de bandopname voor aan de politie en diende klacht in. Het nummer is bekende, de zus belde terug en kwam terecht op de voicemail van een zeker Erik.
De politie maakte enkel een pv op voor de zus. Een apart pv voor Abdelani werd geweigerd, ofschoon hij stelde dat de bedreiging aan zijn adres was gericht.

ik zie hier geen bedreigingen...Verder, men aanvaard toch wie men wilt in privé-clubs...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2007, 23:08   #25
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Zoals ik al eerder zei, dat geldt overigens niet alleen voor u, er bestaat al een draad ergens waar die klacht kan besproken worden.
Hier gaat het echter over de bedreigingen die de man gekregen heeft nalv deze klacht. Of die klacht terecht was laat ik in het midden, al denk ik zelf van niet.
Maar het feit dat daar bedreigingen aan te pas komen is wat anders.
dat zijn geen bedreigingen hé.Juist wat groffe woorden.je hebt nu éénmaal mensen die zich niet anders kunnen uitdrukken.Kansarmen...die weinig school gelopen hebben.Die hebben dan een ongelukkige woordenschat soms...Niet te zwaar aan tillen, jong.
Oud 19 januari 2007, 23:10   #26
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Lijkt mij niet echt een bedreiging maar een waarschuwing.
een goede raad eigenlijk...
Oud 23 januari 2007, 18:29   #27
/Sarah/
Partijlid

Standaard

Een belachelijke klacht zou ik niet noemen....Dat ik wist dat het niets zou uithalen, was am 100% zeker!

Spijtig genoeg is er racisme, is voor niets nodig é! Maar ik kan soms wel de portier begrijpen, het is zijn job en moest dit waarschijnelijk doen van zijn baas.
/Sarah/ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2007, 18:45   #28
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Spijtig genoeg is er racisme, is voor niets nodig é! Maar ik kan soms wel de portier begrijpen, het is zijn job en moest dit waarschijnelijk doen van zijn baas.
tja, daarom dat die racistische baas een racistische Turk als portier in dienst nam natuurlijk.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2007, 18:48   #29
/Sarah/
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
tja, daarom dat die racistische baas een racistische Turk als portier in dienst nam natuurlijk.
Volgens mij zijn ze (meestal) geen racisten...denk ik toch
Allé welke racist zou nu een Turk in dienst nemen....neen dat kan niet, die komt liever niet in de buurt van hem.
Oud 23 januari 2007, 19:07   #30
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Dronkoers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door /Sarah/ Bekijk bericht
Volgens mij zijn ze (meestal) geen racisten...denk ik toch
Allé welke racist zou nu een Turk in dienst nemen....neen dat kan niet, die komt liever niet in de buurt van hem.

Misschien omdat er een bepaalde wet zegt dat ge geen allochtonen moogt weigeren om hun kleur? Een deftige reden kun je niet opnoemen als je hem niet kent eh...
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2007, 20:05   #31
Zonlicht
Lokaal Raadslid

Zonlicht's schermafbeelding

Standaard

Het is algemeen geweten dat allochtonen steevast geweigerd worden aan dancings en uitgaansgelegenheden. De portiers zijn inderdaad vaak allochtonen die de opdracht krijgen om geen enkele vreemdeling binnen te laten, uit angst voor vechtpartijen en dergelijke.

Voorbeeld:
Ik ken een (Belgisch) meisje die al jaren verkeert met een Marokkaan. Ze wilden met enkele vrienden en vriendinnen nieuwjaar gaan vieren in een niet nader genoemd Antwerps (je hoort het al aankomen) hotel. Het was al maanden tevoren besteld en geregeld.
Ter plaatse aangekomen werden ze echter tegengehouden en mochten ze niet binnen, wegens de bruine huidskleur van enkelen onder hen. Ze hebben hun geld teruggekregen en konden in hun sjiekste kleren terug naar huis vertrekken. (ouders die van hun toeren kwamen maken, mocht niet baten)

Het is ronduit schandalig dat op basis van enkele veralgemeningen dan maar ALLE allochtonen worden geweigerd.
Ik ben absoluut voorstander van die praktijktests, en voor mijn part mogen 'allochtone' organisaties zich bezig houden met het filmen en vastleggen van bewijs van inbreuk op de racismewet, als de overheid dat niet wil, al dan niet 'gedwongen' door de vele racistische clubeigenaars met veel geld in Vlaanderen.
Zonlicht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2007, 08:41   #32
deryz
Staatssecretaris

deryz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Abdelani Sarrokh werd volgens portiers van de Culture Club niet geweigerd uit racisme.

In een gesprek met De Standaard zeggen de twee betrokken portiers dat Sarrokh (27) al eerder in de dancing was geweest, maar daar voor problemen had gezorgd.

Een ernstig incident zorgde ervoor dat de Culture Club hem niet meer binnenliet, om de goede reputatie van de dancing niet in het gedrang te brengen.

Ook de Gentse politie stelt dat de portiers niets verweten kan worden
bron: de standaard

- - -
zoals ik al vermoedde, wordt het nu bevestigd, hij was gewoon een amokmaker die daarom werd geweigerd
Oud 26 januari 2007, 12:41   #33
tomcpp
Banneling

Standaard

Elk klein kind kan even gaan zoeken. Uit de binnenkant van de culture club :

http://www.caspro.be/uitgaan/felix/31.jpg
http://www.caspro.be/uitgaan/felix/26.jpg
http://www.caspro.be/uitgaan/body/17.jpg

Dus is het daar vreemdelingen-buiten politiek ? Ik denk het niet, he.
tomcpp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2007, 19:36   #34
/Sarah/
Partijlid

Standaard

pfff ja of ik de portiers hun verhaal geloof.....euhm nee ik twijfel er wel aan!Dan zou de allochtoon toch geen klacht indienen want hij weet wat de reden dan zou zijn!

welk vehaaltje gaan ze opmaken voor de andere allochtonen die geweigerd worden??
Oud 28 januari 2007, 01:20   #35
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Citaat:

Als een krant als DS dergelijke oproepen tot geweld publiceert,waar gaat d�*t toch heen??
Maar:"Vlamingen zijn niet racististisch"...wordt hier in alle toonaarden geschreven en gezongen...en we moeten dat ook nog geloven ??

Laatst gewijzigd door filosoof : 28 januari 2007 om 01:22.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2007, 01:27   #36
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Ik las de titel en ik dacht aan met uitsterven bedreigde zeeottertjes.
Oud 28 januari 2007, 01:28   #37
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Als een krant als DS dergelijke oproepen tot geweld publiceert,waar gaat d�*t toch heen??
Maar:"Vlamingen zijn niet racististisch"...wordt hier in alle toonaarden geschreven en gezongen...en we moeten dat ook nog geloven ??
Jij bent een Waal? Aangename kennismaking.
Oud 28 januari 2007, 16:37   #38
deryz
Staatssecretaris

deryz's schermafbeelding

Standaard

AEL-lid dagvaardt

28.01.2007 12.00u - “De Marokkaanse Gentenaar Abdelani Sarrokh werd in het verleden in verschillende dancings om puur racistische redenen geweigerd. Om het zogenaamd racisme aan te tonen, wou hij een beroep doen op de praktijktests. Als bleek dat de uitvoeringsbesluiten hiervoor door de regering nog niet waren opgemaakt, dagvaardde hij Verhofstadt. Omdat de premier hem de mogelijkheid ontneemt om het racisme van de Belgen aan te tonen.” Dit is het verhaal zoals het ons enkele dagen werd voorgeschoteld.

Ondertussen plaatst recente informatie dit verhaal in een andere context. Sommigen zouden zelfs zeggen dat Sarrokh een typisch geval is van een allochtoon die de grenzen van het Belgische knuffelbeleid aan het aftasten is en uittest hoever de term ‘racisme’ reikt.

Zo geeft Sarrokh aan dat hij op drie verschillende tijdstippen in een discotheek werd geweigerd terwijl zijn vriendin wel degelijk werd toegelaten. Hij wendde zich tot het stadsbestuur van Gent en het gerecht. Na een tijd seponeerde de rechtbank de klachten, niet omdat er onvoldoende bewijzen waren - zoals Serrokh nu beweert - maar wel, aldus een zegsman van het gerecht, “omdat er andere redenen waren, die tot het geheim van het onderzoek behoren, om de man de toegang te weigeren”.

Ook de verantwoordelijken van de genoemde dancings roeren zich nu. “We weigeren nooit iemand op grond van zijn huidskleur. Onlangs hebben we overigens een feest gegeven voor een groep van bijna uitsluitend allochtonen (…) Als die man door de portier de toegang werd geweigerd en zijn vriendin niet, dan zijn er maar twee mogelijkheden: ofwel hadden we vroeger problemen met hem gehad ofwel was zijn gedrag die avond onbetamelijk” (Het Nieuwsblad, 26.01.2007).

De Standaard (26.01.2007) vervolledigt het beeld dat we van Abdelani Serrokh hebben. De man was bij de jongste verkiezingen van het Vlaams Parlement kandidaat op de lijst MDP, de Moslim Democratische Partij, opvolger dus van de AEL van Dyab Abou Jahjah. Volgens de advocaat van Sarrokh doet zijn religieuze of politieke overtuiging helemaal niet ter zake.

Graag toch twee bemerkingen. Vooreerst dit: enkel als het om Vlaams Belangers gaat, doet de politieke overtuiging er blijkbaar toe. En twee: Abdelani Serrokh roept zogenaamd racisme in. Maar door kandidaat te zijn voor een exclusieve moslimpartij doet hij toch al evengoed aan discriminatie? Of wil hij de autochtonen er soms aan herinneren dat het strafbaar racisme alleen zogenaamd racisme van autochtonen tegenover allochtonen betreft?
Oud 28 januari 2007, 19:19   #39
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boerenverstand Bekijk bericht
Ik werk graag met zo wat van die voorbeeldjes.
Op de fitness bij ons (land van Waas), altijd rustig, normaal......last met Marokkanen, ze vonden dat ze de toestellen eens tot het uiterste moesten "uitproberen" met het nodige lawaai.
Ik kom op de overzet Hemiksem-Kruibeke, wat zegt de schipper mij, juist last met marokkanen.
Als ze met zijn tienen op de boot zijn moet hij maar vertrekken , aan vaartijden hebben zij het schij.....
En zo kan ieder van ons het onaangepast gedrag van de M. illustereren in kleine en grote dingen.
Het schijnt deze groep nog steeds niet te dagen dat de liefde van 2 kanten moet komen en jawel, we zijn enkele dagen in 2007 en het eindeloos gezever over de hoofddoeken begint weer.
Als die M. nu eens beginnen met zelf in orde te zijn.
Juist, wij hebben ze hier niet gevraagd. Het is toch opvallend dat van alle nationaliteiten in ons land, juist het die ene is, waar iedereen over spreekt of waar iedereen last van heeft.
Racisme? Toeval? Ik geloof eerder iets anders.
Oud 28 januari 2007, 19:21   #40
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door deryz Bekijk bericht
AEL-lid dagvaardt

28.01.2007 12.00u - “De Marokkaanse Gentenaar Abdelani Sarrokh werd in het verleden in verschillende dancings om puur racistische redenen geweigerd. Om het zogenaamd racisme aan te tonen, wou hij een beroep doen op de praktijktests. Als bleek dat de uitvoeringsbesluiten hiervoor door de regering nog niet waren opgemaakt, dagvaardde hij Verhofstadt. Omdat de premier hem de mogelijkheid ontneemt om het racisme van de Belgen aan te tonen.” Dit is het verhaal zoals het ons enkele dagen werd voorgeschoteld.

Ondertussen plaatst recente informatie dit verhaal in een andere context. Sommigen zouden zelfs zeggen dat Sarrokh een typisch geval is van een allochtoon die de grenzen van het Belgische knuffelbeleid aan het aftasten is en uittest hoever de term ‘racisme’ reikt.

Zo geeft Sarrokh aan dat hij op drie verschillende tijdstippen in een discotheek werd geweigerd terwijl zijn vriendin wel degelijk werd toegelaten. Hij wendde zich tot het stadsbestuur van Gent en het gerecht. Na een tijd seponeerde de rechtbank de klachten, niet omdat er onvoldoende bewijzen waren - zoals Serrokh nu beweert - maar wel, aldus een zegsman van het gerecht, “omdat er andere redenen waren, die tot het geheim van het onderzoek behoren, om de man de toegang te weigeren”.

Ook de verantwoordelijken van de genoemde dancings roeren zich nu. “We weigeren nooit iemand op grond van zijn huidskleur. Onlangs hebben we overigens een feest gegeven voor een groep van bijna uitsluitend allochtonen (…) Als die man door de portier de toegang werd geweigerd en zijn vriendin niet, dan zijn er maar twee mogelijkheden: ofwel hadden we vroeger problemen met hem gehad ofwel was zijn gedrag die avond onbetamelijk” (Het Nieuwsblad, 26.01.2007).

De Standaard (26.01.2007) vervolledigt het beeld dat we van Abdelani Serrokh hebben. De man was bij de jongste verkiezingen van het Vlaams Parlement kandidaat op de lijst MDP, de Moslim Democratische Partij, opvolger dus van de AEL van Dyab Abou Jahjah. Volgens de advocaat van Sarrokh doet zijn religieuze of politieke overtuiging helemaal niet ter zake.

Graag toch twee bemerkingen. Vooreerst dit: enkel als het om Vlaams Belangers gaat, doet de politieke overtuiging er blijkbaar toe. En twee: Abdelani Serrokh roept zogenaamd racisme in. Maar door kandidaat te zijn voor een exclusieve moslimpartij doet hij toch al evengoed aan discriminatie? Of wil hij de autochtonen er soms aan herinneren dat het strafbaar racisme alleen zogenaamd racisme van autochtonen tegenover allochtonen betreft?
Wat heeft een overtuigd moslim te zoeken in een zaak waar muziek gedraaid wordt en op de koop toe alcohol geschonken?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be