![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Gouverneur
|
![]() en zou je in 1932 ook braafjes langs de kant gestaan hebben? natuurlijk, liberalen hebben immers nooit nul de botten uitgehaald om fascisme tegen te houden, op enkele intellectuelen die de lof zingen van vrije handel na. hebben jullie er eigenlijk enig idee van hoe fascisme ontstaat en populair wordt en dus ook hoe je het zou kunnen bestrijden? is het dan echt zo dat jullie denken dat fascisten gewoon een hele hoop mensen zijn die plots, zonder aanleiding debiel worden?
"Kapitalisme is allerminst een onderdrukkingssysteem, maar veeleer een selectie van de waardevolsten, het bijeenbrengen van de besten en een sterk ontwikkeld gevoel voor individuele verantwoordelijkheid" - Het VBO had het niet beter kunnen zeggen, maar neen: het is Benito Mussolini Laatst gewijzigd door Samsa : 24 januari 2007 om 19:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#24 | |
Vreemdeling
|
![]() ![]() Citaat:
versta goed dat er ik absoluut geen sympathie koetser voor NSV of ALS ( hun visies kunnen niet verder van de mijne verschillen) maar ik koester wel de vrije meningsuiting aan mijn hart, die inhoudt dat iedereen ja iedereen recht heeft op een normale en pacifistische manier zijn visie te verkondigen. Ik weet goed genoeg hoe facisme onstaat beste, en dat is niet uit een betoging op de ossenmarkt. ![]() Laatst gewijzigd door Mathliberaal : 24 januari 2007 om 20:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
"Liberalisme is de pest en communisme de cholera." Nu ben ik akkoord. Laatst gewijzigd door Vlaams-Ardennees : 24 januari 2007 om 20:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Banneling
|
![]() Extreem links zijn weirdo...
Maar daarom zijn die van extreem rechts niet minder weirdo natuurlijk! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Vreemdeling
|
![]() Dat is uw goed recht, alleen vraag ik mij dan af waarom het fascisme niet?
Tenzij u Mussuloni heet dan hoeft u niet te antwoorden ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() ALS is een trotskistische studentenvereniging. trotsky, mn beste, is op bevel van stalin vermoord met een ijspriem. Citaat:
waarom? omdat de redenen waarom dergelijke ideëen ingang kunnen vinden steevast buiten schot blijven in zulke theekransjes (zeker als de zelfverklaarde democratische partijen ergens in de buurt zijn) Citaat:
Citaat:
dat heb ik ook nergens beweerd. maar fascisme ontstaat wel onder andere dankzij een gebrek aan een systematisch en georganiseerd verzet tegen fascisme. vandaar dat dergelijke betogingen wel degelijk belangrijk zijn en dat de mensen die niet op de tegenbetoging zijn, ongelijk hebben.
"Kapitalisme is allerminst een onderdrukkingssysteem, maar veeleer een selectie van de waardevolsten, het bijeenbrengen van de besten en een sterk ontwikkeld gevoel voor individuele verantwoordelijkheid" - Het VBO had het niet beter kunnen zeggen, maar neen: het is Benito Mussolini |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Vreemdeling
|
![]() Ik geef toe dat ik een fout maakte door ALS onwetend als stalin-lovers bestempelden.
Maar hoeveel van u linkse vrienden scheren op dit forum al de flamiganten over de kam van nsv. Soit.... In antwerpen gaat VB niet meer vooruit en dit komt oa door grote manifestaties als 0110, maar het zou te utopisch zijn te geloven dat jullie door die tegendemonstratie hier noemenswaardig tot zullen bijdragen. Een veel belangerijker element in de strijd is echter informatie en het raken van de mensen. Ik geloof dat een ordinaire vechtparij ( want ja dat zal het worden) eerder afgrijzen en medelijden bij de gematigde Antwerpenaar zal oproepen dan sympathie. Aan jullie dus om die anarchisten in de hand te houden. In ieder geval kunnen jullie mij achteraf niet verwijten geen vechtpartij voorspeld te hebben. De mensen die niet op de tegenbetoging zijn hebben ongelijk = gaat u voor mij de sociaal liberalen, liberalen en christen-democraten tellen die op de tegenbetoging zijn?? Gaat u de democratici nu verwijten halstarrig de andere kant op te kijken en facisme niet te bekampen... Moet ik u de anti-VB tirades van een Degucht of de kritieken van Leterme is onder ogen brengen. U drukt nogal snel uw stempel, "wie niet met ons is, is tegen ons" ( klinkt nogal facistisch en totallitair voor een linkse als u) Neen die 08 maart zal een dag zijn van extremen, twee uiterst marginale ( in de context van in de marge, al is dit betwistbaar) "politieke" groeperingen zullen respectievelijk 4 en 5 procent van de bevolking vertegenwoordigen, dan zullen zij de studentenbuurt afbreken. Nee dit is slechte reclame voor de politiek en blaam op het blazoen van de Schelde metropool Laatst gewijzigd door Mathliberaal : 24 januari 2007 om 22:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||||
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#31 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik kijk er nu al naar uit, al die linkse fascisten die luidkeels staan te roepen 'nooit meer fascisme' achter de politie-macht, waar ze vergeefs proberen door uit te breken. En moest het ze toch lukken en ze belanden tussen de NSV! betoging dan laten ze zich weer eens op de grond vallen om te roepen dat ze zijn aangevallen door 'nazi-tuig'.
Wat zijn ze toch verdraagzaam...
![]() |
![]() |
#32 |
Partijlid
|
![]() LSP en ALS verantwoordelijk houden voor wat de anarchisten gedaan hebben, is net hetzelfde als het VB verantwoordelijk houden voor de acties van BBET en andere ongerelateerde radicale groepen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Als LSP en ALS een tegenbetoging organiseren, zijn zij dan niet verantwoordelijk voor het geweld dat gepleegd wordt door de mensen die op hun betoging afkomen?
![]() |
![]() |
#34 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Beste Jéhan, dat is net wat het klein extreem links marginaal clubje LSP dag in dag uit doet!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
|
![]() Hoog tijd dat we op dit forum het ostracisme invoeren hoor.
![]() |
![]() |
#36 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
|
![]() Nooit het verhaaltje over Socrates gelezen?
|
![]() |
![]() |