Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 januari 2007, 16:23   #21
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Degene die niet geholpen willen worden kun je nog veel oplossingen aanbieden,
Is er dan ook een onderzoek gedaan naar de bereidwilligheid van die mensen? Daar heb ik dan blijkbaar overgelezen

Citaat:

ze zullen deze kans nooit grijpen en OOK die moet je uit onze samenleving verwijderen zonder als rasist te hoeven bestempelt te worden.
Ik merk dat degenen die het woord racist in de mond nemen meestal mensen zijn die op voorhand al weten dat ze als racist zullen bestempeld worden. Ook nemen veel mensen dat woord in de mond als het over anti-vlaams racisme gaat.
Maar dan mag dat wel he
Oud 23 januari 2007, 16:41   #22
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Gewoon aanzetten om verder te studeren en te werken, wat dat met pamperen te maken heeft?
Wel de resultaten aanklagen,maar er iets aan doen mag niet?
Maar wat blijkbaar ook niet mag, is het probleem grondig analyseren. Trouwens zolang men permanent blijft invoeren via gezinshereniging en al of niet gedwongen huwelijken, blijft het dweilen met de kraan open.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2007, 16:44   #23
alberto
Minister-President

alberto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus je mag wel op de problemen wijzen maar oplossingen aanbieden niet?
Men mag zeker oplossingen aanbieden.
Aan de hoeveelste generatie allochtonen van Marokkaanse en Turkse afkomst zijn we nu al hier in België, (want dat zijn toch de enige waar je over hoort als het op achterstand aankomt in de scholen) de derde, bij sommige een begin van de vierde, en toch heeft het grotendeel het nog altijd moeilijk met lessen en school, je kan niet blijven oplossingen bij schoolproblemen van deze jongeren, de ouders en de kinderen hebben ook hun verantwoordelijkheid, daar is me dunkt al veel naar verwezen, ze moet zelf eens beginnen zoeken bij hun eigen wat er mis gaat.
Oplossingen zoeken en geven is goed maar men moet er nog iets mee willen doen ook.

Laatst gewijzigd door alberto : 23 januari 2007 om 16:44.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2007, 16:48   #24
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik merk dat degenen die het woord racist in de mond nemen meestal mensen zijn die op voorhand al weten dat ze als racist zullen bestempeld worden. Ook nemen veel mensen dat woord in de mond als het over anti-vlaams racisme gaat.
Maar dan mag dat wel he
Denk dat heel de problematiek niet zoveel met racisme te maken heeft. Trouwens de titel is wel "Helft van allochtonen maakt secundair onderwijs niet af", maar de ondertitel is "van Turkse en Noord-Afrikaanse afkomst".
Misschien zou het publiceren van cijfers over Chinezen, Indiers, Joden, Polen... zeer verhelderend kunnen werken.
Oud 23 januari 2007, 16:50   #25
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Denk dat heel de problematiek niet zoveel met racisme te maken heeft.
Dat was mijn punt ook met mijn stukje.
Oud 23 januari 2007, 16:51   #26
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Maar wat blijkbaar ook niet mag, is het probleem grondig analyseren. Trouwens zolang men permanent blijft invoeren via gezinshereniging en al of niet gedwongen huwelijken, blijft het dweilen met de kraan open.

Hoe,men mag het niet grondig analyseren? Men heeft het toch gedaan? En het onderzoek is toch gepubliceerd?
Oud 23 januari 2007, 16:52   #27
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dus men mag niet meer trouwen met wie men wil?
Dan moeten die dikke vette sekstoeristen ook geen vrouwkes meer meebrengen.
Oud 23 januari 2007, 16:53   #28
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat was mijn punt ook met mijn stukje.
OK
Oud 23 januari 2007, 16:54   #29
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
OK

Het is niks,ben niet altijd even duidelijk
Oud 23 januari 2007, 16:57   #30
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
Kleuteronderwijs verplichten en intensieve taalbegeleiding, zou al veel helpen. Net zoals kleinere klassen, meer contact met de ouders van de leerlingen (en dat geldt niet alleen voor allochtonen), ...

Als ge thuis alleen naar TRT kijkt of Radio Casablanca luistert, Dubay TV of Iran TV bekijkt en nooit naar Tik Tak kijkt of Samson en Gert dan kunt ge zelf met het geforceerd leren van de taal in het kleuteronderwijs, nergens komen.

Ik zie het hier alle dagen, de Italianen die deftig engels of frans spreken zijn op uw 2 handen te tellen, ... al de rest is me veel uh's en oh 's ande i have the bigga salamie downa my trowsers, ... (Captain Bertorli Engels dus... ) De uitzonderingen zijn diegene die in het buitenland gezeten hebben, Grootste oorzaak is, gedubte films en programma's op TV, zodat men nooit origineel engels of frans hoort...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2007, 16:58   #31
Tavek
Banneling

Standaard

Wat ik wel weet dat zelfs hooggeschoolden ook nog zwaar gediscrimineerd worden. Een collega van mij, dragende de titels dr. ir. , is op een aantal plaatsen ook afgewimpeld na een succesvolle solicitatieronde. Een echte reden hadden ze niet....dusja, het zit overal. Hij is een nederlandse turk.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2007, 17:03   #32
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus men mag niet meer trouwen met wie men wil?
Dan moeten die dikke vette sekstoeristen ook geen vrouwkes meer meebrengen.
Van mij moeten ze dat niet (van U wel ?).
Maar los van het feit of een huwelijk aangegaan wordt om egoistische redenen (verkrijgen nationaliteit, seks om de seks, verkrijgen huismeid, financieel gewin...) of wegens maatschappelijke verplichtingen (gedwongen huwelijken), blijft het een feit dat dit soort van huwelijken de integratie belemmerd, temeer daar zij dikwijls gesloten worden, tussen sociaal lagere klassen.

Laatst gewijzigd door Bob : 23 januari 2007 om 17:16.
Oud 23 januari 2007, 17:03   #33
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Wat ik wel weet dat zelfs hooggeschoolden ook nog zwaar gediscrimineerd worden. Een collega van mij, dragende de titels dr. ir. , is op een aantal plaatsen ook afgewimpeld na een succesvolle solicitatieronde. Een echte reden hadden ze niet....dusja, het zit overal. Hij is een nederlandse turk.
blijkbaar kan er maar één winnen, de anderen uit die sollicitatieronde hebben niet gewonnen, die nederlandse turk werd gediscrimineerd. Bravo!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2007, 17:08   #34
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
blijkbaar kan er maar één winnen, de anderen uit die sollicitatieronde hebben niet gewonnen, die nederlandse turk werd gediscrimineerd. Bravo!
Men komt door een assessment, of niet. En als men dan hoort " u bent niet geschikt voor de functie" en de job staat 2 weken later nog open, dan weet je genoeg. Terwijl zijn diploma perfect aansloot op de baan.

Het gebeurt mijn beste. En zijn reactie was simpel: PvdA stemmen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2007, 17:15   #35
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoe,men mag het niet grondig analyseren? Men heeft het toch gedaan? En het onderzoek is toch gepubliceerd?
En den dag daarvoor is dan weer een ander onderzoek (allé was geen onderzoek, doch de bundeling der evaluaties van de inspecties) gepubliceerd dat de verzamelde vlaamse leerkrachten prijst om hun inzet.
Vrees dat men bij dit soort onderzoeken telkens de kool en de geit spaart, en min of meer gepamperde oplossingen voorstelt, of gepamperde conclusies trekt.
Oud 23 januari 2007, 17:19   #36
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Men komt door een assessment, of niet. En als men dan hoort " u bent niet geschikt voor de functie" en de job staat 2 weken later nog open, dan weet je genoeg. Terwijl zijn diploma perfect aansloot op de baan.

En nog vraag je je af waarom die gast op dat niveau niet werd aangenomen?
Even beter nadenken misschien?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2007, 17:26   #37
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hij zal daarvoor ook al wel pvda gestemd hebben (en misschien om deze reden wel niet in aanmerking gekomen zijn voor de job, een werkgever heeft nu eenmaal niet graag extremen).
Oud 23 januari 2007, 17:37   #38
Don Quichote
Banneling

Standaard

Citaat:
u bent niet geschikt voor de functie" en de job staat 2 weken later nog open, dan weet je genoeg. Terwijl zijn diploma perfect aansloot op de baan.
--------------------------

Niets aan de hand.
Een diploma maakt geen indruk.
Bijna alle bedrijven testen de kandidaten om te zien dat de vlag de lading wel dekt.
Velen vallen door de mand, ook autochtonen.
Zelfs de goeden, want men neemt toch slechts de in hun ogen de beste.

Het getuigt van erge kortzichtigheid om direct racisme te roepen.
Zulke mensen snappen geen jota van het bedrijfsleven.
Don Quichote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2007, 17:46   #39
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

[quote]
Citaat:
Ik merk dat degenen die het woord racist in de mond nemen meestal mensen zijn die op voorhand al weten dat ze als racist zullen bestempeld worden.
Ik ook...het linkse "weg met ons"-racisme loopt gewoon de spuigaten uit en het zijn uitgezonderd zij die zich steeds en steeds opnieuw achter die zelfgemaakte en door het establishment ondersteunde en geëxploiteerde racismeindustrie proberen weg te steken.
Oud 23 januari 2007, 17:52   #40
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Da's toch zeker..je gaat je diploma dr en bir en ing halen en hopsa...je bent geschikt voor elke job...
Ben je daarenboven nog bruin...dan mag men je zelfs niet meer weigeren...

Begrijp mij niet verkeerd hoor maar als zelfstandig vrij beroeper die een bediende niet kan noch wil betalen wegens te duur en te onbetrouwbaar lach ik mij dood...want uiteindelijk zal de faktuur van deze enormiteit naar die bewuste gewone pjot worden doorgeschoven die nog steeds niet overtuigd is van het vergif van het linkse krapuul...

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be