![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Minister
|
![]() Citaat:
We hadden het een paar dagen geleden nog over de reactie op de befaamde Deense cartoons, die zijn in de moskee veroordeeld, on-islamitisch genoemd, geen moslims... maar dat hoort niemand van de autochtone bevolking natuurlijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Zo worden er geen homo's doodgemarteld in Amerika omdat het de wil van God is. Zo worden er geen mensen gemarteld in Guantanamo, of Abu Graib, in naam van het verdedigen van de Westerse Cultuur tegen die stoute Islamietjes. Dit is geen appelen met peren vergelijken. Dit zijn allebei gelovige mensen. Tom zegt dat omdat ze niet buitenkomen en niet protesteren ze ook niet bestaan. Gobbledygook. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |||
Banneling
|
![]() [quote]
Citaat:
Eigenlijk zijn die gematigden afvalligen-in-spe. Zij laten de geweldversen uit de koran links liggen. En het feit dat in hun ogen die moslimterroristen geen moslims zijn, is enkel een voorbeeld van struisvogelattitude. Typisch voor moslims; liever ontkennen dan er wat aan te doen. Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() Europese terreurdreiging van 'eigen' moslims
dinsdag 30 januari 2007 12:13 Daders van moslimterroristische aanslagen in Europa zijn vrijwel altijd in Europa geboren en getogen. Er valt nauwelijks met Europese jihadisten te onderhandelen en ze hebben geen aantoonbare banden met terreurnetwerk Al-Qa'ida. ![]() Met 'boze jihadisten' als Samir Azzouz valt niet te onderhandelen zegt Bakker Dat concludeert onderzoeker Edwin Bakker, in het vandaag gepresenteerde Clingendael-onderzoek 'Jihadi Terorism in Europe'. Het onderzoek is nog niet openbaar gemaakt op de website. 'Intern probleem' Bakker deed onderzoek naar de sociale achtergrond van bijna 250 Europese moslims die betrokken waren bij een terroristische aanslag. In totaal werden 28 jihadnetwerken tegen het licht gehouden. Volgens het onderzoek hebben Europese terroristen de laatste jaren nauwelijks banden met terreurnetwerk Al- Qa'ida. Het Europees terrorisme is dus een 'intern probleem', concludeert Bakker. Religieuze beleving De meeste jihadisten zijn bovendien in Europa geboren. Op het vasteland zijn ze meestal afkomstig uit Noord-Afrika, terwijl Britse terroristen veelal afkomstig zijn uit Pakistan. De Europese jihadisten vertonen onderling wel grote verschillen: zowel in opleiding als in werk- of woonsituatie. Maar opvallend is dat velen een piek in de religieuze beleving doormaken voordat ze een aanslag willen plegen: ze gaan zich verdiepen in de Koran, volgen cursussen over de islam. Ook proberen ze anderen te bekeren en stappen ze over naar moskeeën waar volgens een meer extreme of orthodoxe overtuiging wordt gepredikt. Sharia Volgens Bakker hebben de meeste Europese jihadisten geen politiek einddoel. Ze willen wraak en zijn boos op het Westen. Maar dat betekent niet dat ze de sharia hier willen invoeren. Voor hen zou een nieuwe term meer geschikt zijn: expressief terrorisme. 'Ik ben boos en ik doe wat en ik doe het alleen voor mezelf'. Met deze jihadisten valt dan ook niet te onderhandelen, aldus Bakker in een interview met de Volkskrant. Door Robbert de Witt Kijk Ozzie, ze baseren zich echt niet op de avonturen van Kuifje, maar wel degelijk op de koran, het handboek van de religie van de .. euh vrede, verdraagzaamheid en bloedbaden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ze kunnen zich dan wel beroepen op de Koran, maar dat maakt de islam nog niet tot een gewelddadige godsdienst. Dat maakt die mensen tot gewelddadige mensen. Proficiat dat je dat hebt aangetoond... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Lees en huiver mee Ozzie : Moskee: Wel thee, geen excuses aan cabaretier maandag 29 januari 2007 17:10 De Amsterdamse cabaretier Ewout Jansen, die vorige week door een tolk van een moskee in Amsterdam werd doodgewenst wegens zijn grappen over de islam, is bij de bewuste moskee op de thee geweest. ![]() Jansen op de thee bij As-soenah moskee Jansen (23) had een gesprek met de bestuurders van de As-soenah moskee. Ook de vice-voorzitter van de Unie van Marokkaanse Moslimorganisaties in Nederland, Driss el-Boujoufi, was aanwezig. Volgens hem betreurt het bestuur de uitspraken van de man. Maar van excuses kan geen sprake zijn, omdat de man ‘een bezoeker’ is. ‘Wij zijn niet verantwoordelijk voor iedereen die de moskee bezoekt. Daarom kunnen we ook geen excuses aanbieden, want wij hebben niks gedaan.' Wel zei hij dat 'volgens de islam niemand het recht in eigen hand mag nemen.’ Raad van imams Jansen, die toch wel bang is dat de uitspraken van de tolk 'iemand van buiten de moskee op een idee zouden brengen', wilde dat de imam in de camera van Campus-tv, die opnames van het bezoek maakte, zou zeggen dat hij niet dood moet en dat wie grappen maakt over de islam niet per definitie hoeft te worden gedood. Maar zo makkelijk ging dat niet. ‘De imam is niet belangrijk genoeg om daar antwoord op te geven,' zei El-Boujoufi. De vraag of je van de koran grappen mag maken over de islam moet worden voorgelegd aan een raad van imams, zo kreeg Jansen te horen. Na afloop vatte Jansen het als volgt samen voor de camera van Campus tv: ‘Of de islam zegt dat ik dood moet, daar gaan ze nog over nadenken. Daar nemen ze vier weken de tijd voor. Zij zeggen zelf niet dat ik dood moet en zeggen dat de meeste moslims dat ook vinden. Als uit hun ‘onderzoek’ blijkt dat ik volgens de islam wel dood zou moeten, dan nog hoef ik me volgens hen geen zorgen te maken, omdat de Nederlandse rechtsstaat dat niet toestaat.' Aboutaleb De moskee raakte vorige week in opspraak nadat het Amsterdams studentenblad Folia meldde dat een woordvoerder tijdens een interview met enkele moskeebestuurders en een imam had gezegd dat Jansen mag worden gedood vanwege zijn grappen over de islam. De man trad volgens de journalist op als tolk. Maar het moskeebestuur en de Amsterdamse wethouder Ahmed Aboutaleb (PvdA) zeiden achteraf dat om een bezoeker van de moskee gaat die geen enkele banden met het bestuur zou hebben. Hoewel de Folia-journalist volhoudt dat de man als tolk optrad, besloot de gemeente Amsterdam de zaak verder te laten rusten. Volgens het Parool heeft wethouder Aboutaleb op het gesprek tussen Jansen en het moskeebestuur aangedrongen. Zijn woordvoerder Herbert Raat wil dit niet bevestigen. 'Maar wij vinden het altijd goed als mensen met elkaar om de tafel gaan zitten.' Overigens gaat het bestuur de bezoeker toch niet de toegang tot de moskee ontzeggen, zoals Aboutaleb vorige week zei. Raat: 'Het moskeebestuur zegt dat ze hem zo beter in de gaten kunnen houden en ervoor kunnen zorgen dat de man niet verder afglijdt. Dat lijkt ons heel verstandig.' Door Fleuriëtte van de Velde |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Imams zijn toch wel meer die-hards dan gematigde moslims in de straat. En toch zijn zelfs die imams tegen het recht in eigen handen nemen, tegen geweld en kunnen ze die grapjes wel pruimen. Of het nu officieel mag volgens de islam, dat moeten ze even vragen. Dat kan ik me wel voorstellen. Dat moet bij ons ook. Een priester mag wel iets verkondigen, maar om het het Officiele Standpunt van de Kerk te noemen, moet de Paus het toch ook nog eens bekijken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Desondanks zijn ook de imams voor moord. Ook de gematigde moslims zijn voor moord. Zoals je hier perfect zelf illustreerd. Zelfs in een land als Iran zijn de mullahs onder de meest gematigde mensen van de bevolking. Uiteraard. Daarbovenop zijn imams uiteraard absolute voorstander van een correcte rechtsgang voor er actie ondernomen wordt. De extremisten zijn dat absoluut niet. Citaat:
Uiteraard zijn de extremisten de idioten van de samenleving. Extremisten blijven geen imams omdat ze idioten zijn : ze keren zich tegen de vrouw van de stichter van de moskee omdat ze haar pantoffel op de stoep verloren heeft. Uiteraard vliegen ze daarna buiten. Dan gaan ze op hun eigen andere idioten opjutten. Zoek eens op de posts van Yahya om dit in actie te zien. Citaat:
Weer bewijs je dat ook gematigde moslims achter moord staan. Lees nu eens een keer wat je zelf zegt. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Hoezo ? Hoe kom je er toch bij, Tom ? Ik vraag het me echt af hoe je dat in mijn post kan lezen... Zij spreken zich uit tegen moorden, en dat is dan een bewijs dat gematigde moslims achter moord staan ? |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Boadicea : 30 januari 2007 om 14:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Minister
|
![]() VINGERTJE WIJS!
Support the people of Herouxville, Quebec, Canada: http://municipalite.herouxville.qc.ca/avispublic.htm Version francaise:http://municipalite.herouxville.qc.ca/normes.pdf | English version : http://municipalite.herouxville.qc.ca/Standards.pdf Send an email to: [email protected] (*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Gouverneur
|
![]() Ik moet zeggen dat ik niet bepaald mee ben met de gedachtegang van Ozymandias.
Volgens hem zijn alle priesters fundamentalistisch in hun geloof. So ? Wil dat dan automatisch en logischerwijze zeggen dat wij gewone Belgen ook allemaal fundamentalistich zijn omdat wij natuurlijk allemaal elke dag trouw naar de kerk gaan om het woord van de priester en de paus hondsgetrouw op te volgen en na te leven ? Dan stelt u dat er veel gematigde moslims bestaan doch de imams, wiens woord wel degelijk door vele, zo niet alle, moslims wordt opgevolgd, zijn dan wel die-hards ? Al die moslims die dus elke keer trouw naar de moskee gaan, trekken zich volgens u dus geen bal aan van wat de die-hard imam allemaal ligt te brabbelen ? Er zijn heel veel gematigde moslims. U kent dus veel moslims die er geen enkel probleem mee zouden hebben, moest hun zoon homo zijn of moest hun dochter met een ongelovige trouwen ? Of zijn dat geen tekenen van gematigdheid volgens u ? Ter verdediging van de islam zet u zich af tegen het Westen terwijl u nochtans zelf mee profiteert van al de verworvenheden dewelke het Westen u bezorgd heeft doch dewelke volgens de moslimideologie als absoluut verwerpelijk dienen beschouwd te worden (Democracy = hypocrisy, niet waar ?). Overal ter wereld waar moslims in contact komen met niet-moslims, onstaan er problemen, gebeuren aanslagen, wordt gemoord, geplunderd en worden zelfs volledige oorlogen en genocides gevoerd. Is het niet een beetje kortzichtig om simpelweg te stellen dat al deze gewelddadige moslims gewoon geen moslim zijn en er bijgevolg geen enkel probleem is met de islam ? Kan meneer pastoor dan gewoon poneren dat de kruisvaarders van weleer en al die fundamentalistische Amerikanen van tegenwoordig geen ware christenen zijn om de verantwoordelijkheid af te wimpelen zodat niet gezocht dient te worden in de eigen rangen naar problemen en mogelijke oplossing ? Makkelijk is het natuurlijk wel. Persoonlijk hang ik geen enkel geloof aan dus kan ik eveneens simpelweg stellen dat ik geen uitstaans heb met Amerikaanse fundi's. Ik heb echter evenmin uitstaans met islamfundi's zodat ik het bijzonder raar vind dat u het bestaan van Amerikaanse fundi's aanhaalt om het bestaan van islamfundi's te kunnen compenseren en zelfs rechtvaardigen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Als je kritiek geeft op islam -en de islam fundis putten dus uit koran en ahadit-, dan word je gelijkgesteld aan een afvallige en wat verdient een afvallige in islam? Juist: de doodstraf! Vraag maar aan Fortuyn, Van Gogh! Oops.. .kan niet meer: zijn dood Vraag maar aan Salman Rushdie: wel iets moeilijker te vinden, die moet onderduiken.
Support the people of Herouxville, Quebec, Canada: http://municipalite.herouxville.qc.ca/avispublic.htm Version francaise:http://municipalite.herouxville.qc.ca/normes.pdf | English version : http://municipalite.herouxville.qc.ca/Standards.pdf Send an email to: [email protected] (*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |||||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
En het is een moslim toegestaan om zich anders voor te doen (takyia), als het maar ten goede komt van het uiteindelijke doel van islam: heel de wereld voor allah en de islam. Citaat:
Voornamelijk ook in de te volgen ahadit, de boeken over het leven van rmp(*) mohamed. Citaat:
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Daaraan is geen enkele uitspraak over de bevolking verbonden. Zowel jij als Tom zoekt die erachter, maar die is er niet. Is dat zo moeilijk ? Citaat:
Ik heb niet gezegd dat ze zich niks van hem aantrekken, ik zeg enkel dat gewone volgelingen hun geloof zelden zo bedreven belijden als hun priesters. Dat is toch niet zo raar ? Ze luisteren naar hem zoals ze de Koran lezen. En misschien brengt hij nieuwe inzichten in de Koran, en misschien zegt hij iets wat hen inspireert. Dus ik zeg niet dat ze er zich geen bal van aantrekken. Waar haal je dat uit ? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Gouverneur
|
![]() Nee, zulke voorbeelden dienen om minder bedeelde mensen iets duidelijk te maken. Je kan het hen alleen maar duidelijk maken aan de hand van voorbeelden die ze zelf kennen. Volgens Tomcpp zijn imams gematigde geloofsbelijdenaars. Rot toch op, dat klopt voor geen meter. Priesters zijn geen gematigde geloofsbelijdenaars, zoiets is gewoon belachelijk. Ik zal er in het vervolg op letten om niet meer "katholicisme" te schrijven, goed ?
Met je "vingertjewijs" impliceer je dat ik zo iets anders goedpraat, maar dat doe ik helemaal niet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wij als vrijdenkers of als katholieken(of ander geloof)geven aan dat we niet willen leven met terreurdreiging van welke strekking dan ook, en daarom kunnen we dan gevat op uw commentaar en visie rekenen,maar waarom zegt men niet tegen de iman en medegeloofsgenoten van gematigde origine dat het langs de kant van de extremisten zo niet verder kan. Waarom moet ik in de krant lezen dat jongeren van deze generatie steeds meer en meer extremer worden? Ik versta uw commentaar best hoor,maar in sommige gevallen moet je de onze ook verstaan. Mss dat we alleen door vredelievende dialoog en commentaar tot betere oplossingen kunnen komen,en ik weet dat sommigen hier het nogal hard spelen,maar dit geldt ook voor sommige die het van uw kant bezien.
We zijn vrij tot op het moment dat we kiezen, van dan af controleert de keuze de kiezer Laatst gewijzigd door BitterSweet : 30 januari 2007 om 16:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |