![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Partijlid
|
![]() allé, na het recht op vrije meningsuiting en de godsdienstvrijheid tracht het VB de volgende fundamentele vrijheid te ondergraven. Het recht van vereniging.
Goed bezig zou ik zo zeggen, de bende hypocrieten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() heel dit gedoe is trouwens alleen maar een verkiezingsstunt om zich weer eens in het meelijwekkend slachtofferrolletje te wentelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Eerst zou ik 's willen zien hoeveel geld de vakbond jaarlijks kan vergaren en wat ermee gebeurt. Dan pas kan ik mij daarover uitspreken. Maar het feit dat er geen openheid is doet me vermoeden dat de financiele belangen ver en lang elke morele bekommernis overstijgen. Of zijn het dan toch de apostelen die het daar voor het zeggen hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vind ook dat ze beter wachten tot ze er iets aan kunnen doen en dan gewoon die miserie afschaffen, alle arbeiders zouden veel beter afzijn zonder dat clubke "eigen zak eerst" denkers. Terug gelijk vroeger, met gilden enz... dus een vakorganisatie voor dat specifiek vak, zonder enige politieke banden. Uitbetaling van stempelgeld door de staat en niet langer door vakorganisaties, rechtspersoonlijkheid etc... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Minister-President
|
![]() nee, er MIJLEN ver naast
![]() ![]() hebben jullie zelfverklaarde juridische experts eigenlijk als eens op een DEFTIGE wijze de wetgeving terzake doorgenomen ? Dan zult ge zo'n prutsen niet meer verkondigen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Minister-President
|
![]() legt GIJ dan uw juridische onderbouwing eens uit....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat ze zich aansluiten bij VOKA.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
't gaat hem hier puur om het princippe en perceptie, de wet zelf heeft daar geen fuck mee te maken. Als gij als vakbond het vrij recht van vereniging wil misbruiken om mensen omwille van hun politieke overtuiging te discrimineren. Dan heb ik ook het recht om iemand omwille van zijn kleurke, handicap, politieke overtuiging, sexuele voorkeur, een job te weigeren of een huurhuis te weigeren. Dat is ook mijn fundamentele vrijheid, trouwens, dat zal geen enkele wet mij kunnen beletten, er zal altijd wel een workarround zijn en geloof mij maar, ik ben daar heel creatief in. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U schijnt te vergeten dat er een veroordeling is van de raad van state, waar men politieke discriminatie ook als discriminatie moet zien. Trouwens, met een beetje goede wil zie je zo, dat ze eigenlijk gelijk hebben los van wat de wet zegt. Als jij mag discrimineren en ik niet, discrimineer je me nog eens extra, door mij te discrimineren niet te discrimineren. Politiek correcte zeveraars, ge hebt het zelf allemaal gezocht en ge zult het nog dikwijls tegen ulle oren krijgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
nee, geenzins. Uw vrijheid van discriminatie is geenizns absoluut , er zijn beperkingen aan uw vrijheden. daar is niets "fundamenteels" aan Citaat:
Citaat:
maar het blijft uw vrije keuze om een crimineel te zijn. advocaten moeten ook werk hebben he ![]() |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Vlamingen die het hier niet mee eens zijn en dat officieel laten blijken worden van diezelfde Vakbonden geweerd. Afvoeren die handel. Laatst gewijzigd door Antoon : 24 januari 2007 om 17:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat het ACV en het ABVV mensen buitengooit omwille van het anti-syndicale karakter van hun partij, daar kan ik inkomen. (of ik het goeie zaak vind is iets anders, maar ik kan het begrijpen) Maar waarom wordt de ene anti-syndicale partij aangepakt en de andere niet? Mensen als Rik Daems of Johan Vande Lanotte moeten qua vakbondhaat niet onderdoen voor de doorsnee VB'er.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() vakbonden, t'is allemaal voor hun eigen zakken te vullen en hun jobke zeker te stellen.
Maar ze doen niks voor de gewone arbeider die ontslagen wordt. Zolang het eigen postje maar niet in gevaar is. Zoveel is alvast duidelijk bij het AMP, waar de afvloeiing al bezig is sinds vorig jaar. Maar pas nu ook de vakbondslieden bij de nachtploeg in't gedrang komen, is't kot te klein. Bij de gesprekken hanteren die natuurlijk hun zwarte lijst, om zo tot compromissen te komen. Degene die niet bij de vakbond zijn, mogen eerst buitenvliegen.
![]() |
#36 | |
|
![]() Citaat:
1) Niet op voorhand afwijzen, maak een afspraak en ga met enkele gewillige partijen tegelijkertijd naar dat huis kijken. Als de ongewenste toevallig die dag niet kan, en dus uit de boot valt, kan me u daar nooit op pakken. 2) Vraag aan iedereen een werknemersattest, en dat kan je gerust als criteria hanteren. Samen met de laatste x (pak 3) loonbriefjes. Aangezien iedereen het moet voorleggen, is discriminatie uitgesloten. 3) Eventueel kun je ook een attest van goed gedrag & zeden vragen. Iedereen kan dat zonder problemen, en gratis afhalen van het gemeentehuis. Hier kun je verder op selecteren. Indien je veel kandidaten hebt, herhaal je bovenstaande zelfs een paar keer. Als mensen echt dat huis willen ga je nu over kandidaten beschikken zonder strafblad met vast werk, en een werknemersattest. Crapuul & werklozen weer je, en je hebt meteen de nodige bewijzen om aan te tonen dat je niet discriminerend bent tewerk gegaan. edit: dit werkt ook goed voor de praktijktest, moest het er ooit van komen
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme! Laatst gewijzigd door Raven : 24 januari 2007 om 17:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
|
![]() Citaat:
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Antoon : 24 januari 2007 om 18:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
|
![]() De wet zegt duidelijk dat je niemand voor filosofische of godsdienstige redenen mag uitsluiten. Deze kies je toch ook zelf?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Art. 11 Het genot van de rechten en vrijheden aan de Belgen toegekend moet zonder discriminatie verzekerd worden. Te dien einde waarborgen de wet en het decreet inzonderheid de rechten en vrijheden van de ideologische en filosofische minderheden. Art. 10 Er is in de Staat geen onderscheid van standen. Art. 12 De vrijheid van de persoon is gewaarborgd. Niemand kan worden vervolgd dan in de gevallen die de wet bepaalt en in de vorm die zij voorschrijft. Art. 27 De Belgen hebben het recht van vereniging; dit recht kan niet aan enige preventieve maatregel worden onderworpen. tot zover de grondwet! Discriminatiewetgeving in België Van Wikipedia Discriminatie betekent letterlijk "het maken van onderscheid". De betekenis van het woord discriminatie is in maatschappelijk en juridisch opzicht gaan afwijken van de letterlijke betekenis; in die context wordt onder discriminatie verstaan: "het onrechtmatig onderscheid maken tussen mensen of groepen". Bij de vraag of het maken van onderscheid tussen mensen discriminatoir is, is het van belang om na te gaan of gelijke gevallen ook gelijk behandeld worden. De formulering in de Belgische grondwet (Artikel 11) luidt ten dele: "Het genot van de rechten en vrijheden aan de Belgen toegekend moet zonder discriminatie verzekerd worden". Anti-discriminatiewet De Federale Anti-discriminatiewet (25 februari 2003) veroordeelt elk discriminerend gedrag en steunt op het non-discriminatieprincipe dat stelt dat iedereen gelijkwaardig is. Personen of groepen kan men niet uitsluiten omwille van ras, huidskleur, geslacht, nationaliteit, taal, godsdienst of politieke overtuiging. Wat betreft handicap wordt het ontbreken van redelijke aanpassingen als discriminatie beschouwd. Centrum voor Gelijkheid van Kansen en voor Racismebestrijding De opdracht van het Centrum voor Gelijkheid van Kansen en voor Racismebestrijding is geregeld door de Anti-discriminatiewet. Het centrum behandelt vragen en klachten over raciale en niet-raciale discriminatie, bijvoorbeeld op basis van handicap en fysieke eigenschap. Vlaams niveau Vlaams Decreet op de Evenredige Participatie Het Vlaams Decreet op de Evenredige Participatie veroordeelt discriminatie bij beroepskeuzevoorlichting, loopbaan - en arbeidstrajectbegeleiding, arbeidsbemiddeling en beroepsopleiding (bijvoorbeeld in de VDAB of in interimbureaus). Dit decreet is zowel van toepassing in de publieke sector als in de privé-sector. Discriminatie is verwerpelijk,maar er mag geen onderscheidt in gemaakt worden,niet door werkgevers ,niet door verenigingen,niet door politieke partijen en niet door groepen mensen.
We zijn vrij tot op het moment dat we kiezen, van dan af controleert de keuze de kiezer Laatst gewijzigd door BitterSweet : 24 januari 2007 om 18:28. |
|
![]() |
![]() |