Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 december 2003, 01:06   #21
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie
Citaat:
Neen. Clinton hield de rechterzijde wat gepaaid met enkele bommen terwijl hij zich in essentie met het lot van zijn eigen amerikaanse burgers bezig hield.
Tijdens Desert fox in 1998 zeiden sommigen dat het enkel zijn bedoeling was om de aandacht af te leiden van Monica. Spreek je nu enkel over die acties voordien (op bevel van Clinton) om die no-flyzones te doen naleven?
no-flyzones, zijn dat zones zonder gulpen? Dus toch Lewinski weer?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2003, 01:13   #22
filosoof
Banneling

Standaard

DOOMY citeerde:
Citaat:
kon hij met zijn krachtige Barrett .50-scherpschuttersgeweer vanaf 1.500 meter de oogbol uit het hoofd van een vijand schieten.

Op zijn twintigste kreeg hij eindelijk de kans om die kennis in de praktijk te brengen.
wat een mooi doel sommige mensen al niet in het leven hebben....
Oud 31 december 2003, 09:39   #23
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba

las we opbieden gaan beginnen, dan gaan de tegenstanders van deze oorlog verliezen vrees ik. Alle Irakis zijn bevrijd en hebben nu tenminste een toekomstperspectief. geen martelingen, geen massagraven, geen fussilieren, geen gifgasaanvallen meer etc.etc

Clinton heeft Irak ook gebombardeerd in 1998 (operation desert fox).
Maar ja, blijkbaar zijn die bombardementen "minder erg" dan wanneer de "cowboy" uit Texas ze beveelt, of vergis ik mij dan?
Neen. Clinton hield de rechterzijde wat gepaaid met enkele bommen terwijl hij zich in essentie met het lot van zijn eigen amerikaanse burgers bezig hield.
Saddam was al een baarlijke duivel en beweerde MDA's te hebben nog vòòr het aantreden van Clinton en zeker Bush Jr.

In tegenstelling tot eerstgenoemde vond laatstgenoemde het plots nodig wél massaal Irak binnen te trekken. Hiermee voldeed hij uiteraard aan de wens van zijn baarlijke duivelvader (die het werk in '91 niet afgemaakt had) en van diens havikken-vriendenkring uit de olie- en wapenindustirie.

Precies ! Dezeflde industrie die eerst Iran (tegen de communistische dreiging), dan Irak (tegen Iran) en later ook Bin Laden (tegen Rusland) van wapens voorzag.

Wie wordt de volgende vijand van de US ? (lees : waar zijn ze NU wapens aan het leveren ? )

Het volstaat immers een republikeins idioot als president te kopen ... euh .. verkiezen ...
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2004, 16:55   #24
JoeQpublic
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
militair zijn is ook maar een manier om uw brood te verdienen.
Kritiek op die gasten zelf vind ik ongepast, een deel van m'n maten verkwist belastinggeld met de Belgische driekleur op hun groen jaske... De politici en hogere officieren, da's een ander paar mouwen.

een echte aanrader is Michael Herr's "Dispatches" over de waanzin en de (on)menselijkheid van de oorlog in Vietnam.
Oud 2 januari 2004, 21:14   #25
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JoeQpublic
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
militair zijn is ook maar een manier om uw brood te verdienen.
Kritiek op die gasten zelf vind ik ongepast, een deel van m'n maten verkwist belastinggeld met de Belgische driekleur op hun groen jaske... De politici en hogere officieren, da's een ander paar mouwen.

een echte aanrader is Michael Herr's "Dispatches" over de waanzin en de (on)menselijkheid van de oorlog in Vietnam.
toch, Joe Q Public,
als ik lees:
Citaat:
DOOMY citeerde:
Quote:
kon hij met zijn krachtige Barrett .50-scherpschuttersgeweer vanaf 1.500 meter de oogbol uit het hoofd van een vijand schieten.

Op zijn twintigste kreeg hij eindelijk de kans om die kennis in de praktijk te brengen.
dan denk ik na: over de waanzin en de (on)menselijkheid van de oorlog in 't algemeen. JIJ niet? ook maar een manier om uw brood te verdienen??Ik heb Duits geleerd bij het lezen van Remarque ("Vom Westen nichts neues", "Alte Kameraden", "Die schwarze Okelisk" en enkele andere.(Plevier: "Moskau", "Stalingrad" & Berlin" )
Ok, da's enkele oorlogen geleden, maar veel is er niet veranderd, juist de technische kant, en uit elk van die oorlogen kan een korporaal Schicklgrüber komen om de krankzinnigheid te herbeginnen, uit de volgende ook: leren mensen dan [size=5]nooit[/size] uit hun stommiteiteiten?
Ik draafde/liep/sliep/hing/zoop ook 18 maand rond in ABL-kaki: [b]gewoon ongelofelijk krankzinnig, die ganse bedoening, en hoe dichter men ze ziet, hoe krankzinniger ze is, van BV tot 4-sterrengeneraal...! Er moet al de ontmenselijking en de heldenromantiek van het witte doek of TV-scherm bijkomen om de illusie een zweem van aanvaardbaarheid te geven. ("Saving Private Ryan?", "Apocalypse Now?", 't helpt niet ook niet...)
Géén respect daarvoor!Geen gram, geen milligram!
Citaat:
Kritiek ongepast?
Wanneer is kritiek dan wél gepast?????????
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be