![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Help de druk van de democratische partijen om de VB-retoriek over te nemen, mee verminderen. Dan gaan je belangen een beetje veiliger zijn. Het heeft geen zin Verhofstadt tot zondebok te maken. Je hebt ook een verantwoordelijkheid. Als je al eens zou beseffen wat je aan Verhofstadt hebt, dan zou dat al heel wat zijn. Laatst gewijzigd door Eva123 : 26 januari 2007 om 12:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() En hoe moeten we dat dan doen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar van zodra je een streekt begint in te geven kom je regelmatig op de keuze tussen max 10 jobs en als je dan ook de studierichting invuld kom je vaker een mooi rondje tegen dan 2. Dus waar zijn die jobs voor de oudere laaggeschoolde werklozen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
|
![]() Citaat:
maar de vld of de spa gaat de armen dus niet terughalen door ze te vervolgen zoals nu en uit te maken voor luiaards. als ze dat willen begrijpen en toepassen dan kunnen ze dat volgens mij wel en het is net dat dat we hen proberen duidelijk te maken we moeten echter wel door een olifantenvel heen dringen want het armoedenegaitionisme-en relativisme is heel groot het stilzwijgen van DeHeer Marinower en ook de censuur die hier totaal onterecht reeds op mijn vraag van toepassing was is in deze contekst heel veel zeggend
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 26 januari 2007 om 12:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
|
![]() Citaat:
wat wij vragen is dat verhofstadt in plaats van zich blind te staren op deze vacatures de weg opzet zoals het een echt liberaal betaamt voor het ondernemen vanuit de werkloosheid zodat mensen zelf hun eigen job ineen kunnen steken. Ondernemen vanuit de werkloosheid is tenzij je een rijke suikernonkel hebt nu onmogelijk.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
|
![]() Citaat:
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 26 januari 2007 om 12:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
|
![]() wat ook steeds vergeten wordt in dit debat is het feit dat verhofstadt met zijn gemeenschapsdienst de belastingbetaler nog meer op kosten jaagt, het valt bovendien ook te verwachten dat misnoegde doppers de boel gaan saboteren en boycotten en dat het dus nog meer zal kosten
of dacht je dat ons verplichten tot gemeenschapsdienst gratis is ?
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 26 januari 2007 om 12:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
|
![]() onze invalshoek als liberale armen in hart in nieren is eigenlijk goud waard voor de VLD. Als armen hebben wij - en dat zeg ik zonder pretentie - het recept in handen van hoe je de misnoegde Vb stemmer kan terugwinnen en dit zonder de belangen van allochtonen ook maar enigszins te schaden. Of dacht je soms dat wij als armen onze doelgroep niet kenden ?
we beproefden het recept reeds meermaals met succes en jullie mogen het gratis hebben van ons ( armen zijn vaak arm omdat ze gewoon te goed voor hun medemens zijn he ) als je het gewoon maar wilt aannemen
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 26 januari 2007 om 13:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
|
![]() er is een uitweg - maar zal de VLD zich verlagen om naar arme luizen te luisteren ? of zal het tribaal collectief denken ook bij de zelfuitgeroepen bestrijders ervan reeds te diep hebben postgevat ?
jullie scoren slecht in de peilingen he - denk best toch eens heel heel goed na - de VLD moet het roer volledig omgooien en dit terug naar het echte liberalisme toe, het liberalisme zoals het door Locke en oa henry george oorspronkelijk werd gefundeerd. Het echte liberalisme dus dat erover waakt dat ook de kleintjes toegang blijven hebben tot de vrije markt zodat we kunnen komen tot het ideaal van de volkomen concurrentie. Het echte liberalisme dat in de eerste plaats gelooft in de plantrekkerij van de burger en die de deuren daarvoor dan ook wagenwijdt openzet ! probeer ons dus niet te sussen met ons wat rotte vis te geven en ook visnetten zullen we zelf wel maken en hoeven we niet en laat af die fascistische gedachte om ons te gaan proberen dwingen om te gaan vissen in ruil voor de rotte vis die we krijgen - shame on you liberals wat wij in de eerste plaats terug moeten hebben dat zijn onze visrechten en dus onze economische soevereiniteit !!!
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 26 januari 2007 om 13:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Dat is inderdaad juist dat de vld of de spa de armen niet gaat terughalen door ze te vervolgen, en ze als luiaards voor te stellen. Maar doen ze dat? Er is een belangrijk segment van de bevolking wat druk uitoefent op de politici, en soms weten die mensen daar echt ook geen raad meer mee. Zeg jij eens wat ze kunnen doen om werklozen die voor een partij kiezen die hen vogelvrij verklaart, terug te winnen? Uitleggen hebben ze al geprobeerd, maar het heeft niet geholpen. Veel werklozen haten zichzelf blijkbaar. Jij niet, maar dan ben je misschien een uitzondering. Het moeilijke in dit land van malcontenten is dat politici vaak hun maatschappelijk meest nuttige werk in het geniep moeten doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
|
![]() Citaat:
Verhofstadt moet meer luisteren naar noel slangen. Die hem verteld heeft dat de essentie van leiderschap eruit bestaat dat men tegen zijn eigen achterban durft en kan ingaan. Een echt leider komt in een zaal binnen waar van de 1000 mensen slechts 10 overtuigd zijn van zijn ideeen en wandelt buiten met 900 mensen in zijn zakken. Dat moet verhofstad dus ook doen wat betreft de haat die zich in onze maatschappij meer en meer vormt tegen werklozen, armen en uitgeslotenen. In plaats van deze haat verder te voeden dient hij hier tegen in te durven gaan - in plaats van opinie te volgen moet de VLD terug zoals vroeger in de schitterende tijden van paars groen opinie durven maken ! waar is jullie voluntarisme toch naartoe
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 26 januari 2007 om 13:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Wat slangen zegt is waar, maar de VLD was door de interne druk van Dedecker, Coveliers, Bouckaert, etc... te fel afgegleden naar het VB. Je kan een Titanic niet snel keren, wnat dan zinkt hij ook. Ik vind dat ze zich goed redden. Ze moeten kansen krijgen om nieuwe zuurstof op te doen. Ik ben ook tevreden over de commentaren van Marinower op dit forum. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
38u werkweek. Nacht en weekend zit er regelmatig bij, deze zijn extra vergoed. Verdiensten liggen bruto rond de 1500-1800euro inclusief extras(maaltijscheques, shiftvergoeding, onkosten). Ziekteverzekering zit er extra bij. Locatie Sint-Stevens-Woluwe Werkgever kan ik hier spijtig genoeg niet vermelden, is een grote speler op de markt. Waarom ik van werk verander? Ik ben jong heb nog een heel carriere te gaan en ben nog aan het uitzoeken welk soort werk mij bevalt. Dit soort werk is mijn stijl niet en ik denk dat ik mij beter kan ontpooien er voor mij meer mogelijkheden naar de toekomst zijn bij een ander type job dat mij ook meer bevalt. Oh ja een iets beter vergoeding zou voor mijn diploma kunnen. En tja er is werk genoeg in de sector. Exacte werkgever, job en verdienste kan ik hier niet openbaar zetten gezien ik geen gevoelige informatie hier wil posten en mijn werkgever dit niet hoort te weten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
alle 'democratische partijen' staan voor sociale afbraak, het VB staat voor nog meer en snellere sociale afbraak. je keert de oorzaak-gevolgrelatie om. jij zegt: zwakkeren i/d samenleving --> stemmen voor VB --> gedeeltelijke overname programma VB door 'democratische partijen' --> nog meer zwakkeren wat je niet zegt is hoe die eerste zwakkeren daar komen. het is veeleer zo, volgens mij: allerlei liberaal gedoe door de 'democratische partijen' (sinds begin jaren '80) --> meer en gefrustreerdere 'zwakkeren' in de samenleving --> proteststem tegen 'de traditionele politiek' (het VB is de enige optie, zij verdoezelen de werkelijke oorzaak van de frustraties en moeilijkheden van de 'zwakkeren' en wijzen voortdurend op een zondebok, die eigenlijk zelf evenzeer slachtoffer is) --> goeie reden voor 'democratische partijen' om hetzelfde neoliberale gedoe voort te zetten en nog te versnellen. het gedroomde excuus is dan: 'jamaar kijk, zoveel mensen stemmen op het ultraliberale programma van het VB, dus dat is eigenlijk democratisch, wat we doen' het zijn trouwens niet alleen de 'zwakkeren' in de samenleving die VB stemmen, maar dat zou ons ver off-topic leiden
"Kapitalisme is allerminst een onderdrukkingssysteem, maar veeleer een selectie van de waardevolsten, het bijeenbrengen van de besten en een sterk ontwikkeld gevoel voor individuele verantwoordelijkheid" - Het VBO had het niet beter kunnen zeggen, maar neen: het is Benito Mussolini |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]()
"Kapitalisme is allerminst een onderdrukkingssysteem, maar veeleer een selectie van de waardevolsten, het bijeenbrengen van de besten en een sterk ontwikkeld gevoel voor individuele verantwoordelijkheid" - Het VBO had het niet beter kunnen zeggen, maar neen: het is Benito Mussolini |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
|
![]() Citaat:
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 26 januari 2007 om 14:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik leef er van zonder problemen. Mijn boekhouding ziet er goed uit hoor. Vraag ik mij af wat jij als starter wilt verdienen? Wat verdient een werkloze netto mag ik vragen dan? Ik hoop geen 2000 bruto per maand om thuis te zitten. Dan neem ik direct ontslag. Hij vroeg hoe dat betaalt werd en wat voor job het is. Ik geef antwoord met schattingen. Het is geen slechte job en ze is redelijk betaald. 1800 is echt geen slecht loon om mee te starten zonder ervaring. Graag boekhoudkunige duiding bij je antwoord. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
|
![]() Citaat:
Maar u moet wel kunnen begrijpen dat ik als woordvoerder van een vierde wereld beweging met dergelijk antwoord geenszins genoegen kan nemen. Het is onaanvaardbaar dat verhofstadt de werklozen laat opdraaien om zichzelf te herpopulariseren - op geen enkele manier is dit ( en ook dwangarbeid niet ) met het echte liberale gedachtengoed in overeenstemming te brengen. Elke ideologische partij, beweging of groep die haar eigen ideologie ondergraaft is ten dode opgeschreven ( het beste voorbeeld daarvan is mss nog de katholieke kerk ) het is aan de VLD om te kiezen wat ze wil het liberalisme door het fascisme vervangen onder vermeende electorale druk of trouw blijven aan de eigen ideologie waarin vrijheid en soevereiniteit van het individu centraal horen te staan. hoe kan verhofstadt trouwens het tribaal collectief denken ( waar ik ook fel tegenstander van ben ) met succes verkopen aan werklozen bvb die VB stemmen indien hij hen zelf vanuit een tribaal collectivisme luiaards noemt. de VB kiezer in armoede kan teruggewonnen worden door heel duidelijk te laten zien dat men als politicus met zijn problemen ook echt begaan is en ze echt wil oplossen. Vanaf het moment dat de armen het echt in hun zak en vooral in hun kansen gaan voelen gaat de meerderheid hun haat tegen vreemdelingen laten varen. Als ik wat jij hier aanbrengt moet geloven lijkt het wel alsof de VLD kwaad is op de armen omdat die zogezegd alleen maar op het VB stemmen. Dat ze eens stoppen met kinderachtig doen. Ten eerste zijn er ook rijken en middeklassers genoeg die VB stemmen en bovendien is het maar normaal dat deze mensen misnoegd zijn. Het is ook normaal dat ze het vertrouwen verliezen in de rechtstaat. Daar hun rechten er niet langer door gevrijwaard worden en er vaak zelfs actief door geschonden worden. daar hun integriteit erdoor wordt aangetast. daar ze van arbeidsmarkt en ondernemingsmarkt worden uitgesloten en dan op de koop toe nog eens als luiaards worden afgeschildert ook. Laat ze dus aan den lijve het nut van de rechtstaat voelen in plaats van te blijven zwammen en emmeren - dat is mijn algemeen advies om ze terug voor de democratische rechtstaat te winnen bestrijdt niet het VB maar wel het ongenoegen waarop het teert !!!
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 26 januari 2007 om 14:28. |
|
![]() |
![]() |