![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Wanneer een communistische dictatuur tegenstanders in goelags opsluit, martelt, als slaven behandelt en afmaakt wanneer ze niet meer bruikbaar zijn noem jij dat een binnenlandse aangelegenheid waar niemand zich mee te moeien heeft. Ik denk niet dat zo'n dingen in Singapore gebeuren en toch mag dat land van jouw blijkbaar aangevallen worden. Van een dubbele moraal gesproken! En als ik een beetje kijk naar wat jouw symphatieën zoal zijn kan ik me wel voorstellen wat jouw idee van "democratie" is, en ik denk niet dat daar in Singapore iemand op zit te wachten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik denk dat daar WEL mensen op zitten te wachten in Singapore.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
|
![]() Citaat:
Aangezien drank wel mag. De oorlog tegen drugs die mensenlevens waard zou zijn. Echt belachelijk: dan sterven niet alleen gebruikers (die er zowiezo zijn) maar ook anderen. Mensen mogen zichzelf ni kapotspuiten en slikken, maar de overheid zou wel dealers mogen doden. Klopt langs geen kanten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() En je bovenstaande specimen is er écht wel eentje om eens bij stil te staan!
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het begint met een I, en eindigt op -RONIE
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Laat het ons eens zo bezien...
Je gaat ergens naartoe,om een of andere reden.Dat betekent dat je "te gast" zal zijn in andermans land. En dan heb je de onvoorstelbare,de ongelooflijke,onbeschoftheid om andermans huisreglement te gaan overtreden,op een punt die uw gastheer biezonder belangrijk vindt... Er zijn nog naties die dat gewoonweg niet pikken,en wie kan hen blameren daarvoor? Misschien moeten wij,in Europa,ook eens ons "huisreglement" toepassen aan de grenzen.....er hoeven niet eens doden bij te vallen... ![]() Singapore is overigens heel eerlijk hierin,menige Brit,Australier,Chinees,en nu blijkbaar ook Afrikaan,is al ter dood gebracht wegens drugsvergrijpen,terwijl,voor zover mij bekend,Singapore geen schijnheilige,beruchte, doorvoerhaven is van zaken (wapens,drugs,andere contrabande,..) die dan elders problemen helpen veroorzaken.... We hebben meer dergelijke landen op de wereld nodig,waar de "misdaad" in een "zwart gat" opgezogen wordt.... ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 27 januari 2007 om 07:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
|
![]() In Singapore zou wel veel drugsGELD zitten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je zou wel eens gelijk kunnen hebben Bhairav...
weet je.....sinds "geld" niet meer gedekt wordt door een afgemeten hoeveelheid goud,of andere afgesproken vergelijkende waarde-goederen,en dankzij de flits-transacties van "niet-fysiek-geld" is het moeilijk om nog vast te stellen van waar geld juist vandaan komt,eenmaal het op een bankrekening "geschreven" staat...... De truc van de drugskartels is inderdaad om massaal verdiend straatgeld zo snel mogelijk te investeren,of in het bankcircuit te krijgen(bvb in een bouwwerk of een legale zaak),eenmaal dat gelukt is zonder de attentie van de overbelaste belastings- en douane-diensten te trekken,is het "legaal" en kan er een kompleet legaal inkomen of rente verworven worden uit investeringen oorspronkelijk gebaseerd op geld "verdiend op straat".... Dat belet niet dat Singapore volwassen mensen die deelnemen aan het circuit zwaar straft.We weten ook dat China (maar ook Iran)genadeloos optreden tegen toplui die betrapt worden in dergelijke handel,mss Singapore ook... |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
|
![]() De doodstraf lijkt mij in dit geval een te extreme straf, gelet op de aard van het misdrijf.
Drugssmokkel is verwerpelijk en ik kan begrip opbrengen voor landen die dit zwaar willen bestraffen. Maar men moet de verhouding tussen straf en misdaad een beetje in acht nemen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Burger
|
![]() Ik kan druggebruikers moeilijk volwassen vinden. Het is iets voor mensen met een inkomen, wellicht -al dan niet wettelijk verkregen- maar volwassen? Absoluut niet.