![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Op het eerste echte congres van de NVA begin mei 2002 noemt Bourgeois zijn partij de enige echte erfgenaam van de Volksunie en roept hij alle Vlaams-nationalisten op zich bij hem aan te sluiten. Een Volksunie die nooit een breekpunt gemaakt heeft van enige vorm van amnestie bij de regeringsdeelnames. En dan zouden die van het Vlaams Blok moeten zwijgen. Wat een schijnheilige partij is de NVA als het op amnestie op aankomt! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Het verhaal dat Giserke heeft geschreven is niet het verhaal van één persoon of één gezin of één familie, in Vlaanderen zijn er honderden van dergelijke gevallen. Belgie is het land van de haat, erger dan de onder
ontwikkelde landen. Wat ik van Giserke niet begrijp, daar waar hij schrijft: "klep dicht", er niet over spreken is ook geen oplossing. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Er kan wel over amnestie gesproken worden voor deze die effectief hebben gecollaboreerd en die nu willen toegeven dat hun beslissing toen verkeerd was. Ook de oostfronters. De staat moet zijn toegeven dat ze er toen een zootje van gemaakt hebben. Wij zijn het enige land in Europa waar dergelijke zaken gebeurd zijn. Toen ik de dossiers ging opvragen in Beveren-Waas heb ik daar 6 maand papierwerk voor moeten invullen. Waarom? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het probleem in Belgenland is:
Het establishment heeft via jarenlange propaganda de vlaamse beweging een extreem rechts stigma opgeplakt. Al wat enigszins vlaamsdenkend was, was per definitie extreem rechts. In de ons omringende gevallen was dat niet zo het geval. België is een unieke situatie op dat vlak. En daar zit dan het probleem. Amnestie, zelfs voor diegenen die onterecht beschuldigd werden van misdaden, zou een openlijke toegeving zijn aan de vlaamse beweging, men zou openlijk bekennen dat er ook democratische vlaamsgezinden zijn. Dit gaat om meer dan alleen oorlogsmisdaden van zestig jaar geleden, dit gaat om het stigmatiseren van een hele historische beweging die tegen de belgische staat gekeerd was. Nu is dat nog steeds voelbaar: wie in bepaalde kringen een vlaamse vlag bovenhaalt is onmiddelijk lid van een of andere neonazi groep. Amnestie voor echte oorlogsmisdaden hoeft niet voor mij. Amnestie voor diegenen die er om propagandistische redenen bijgesleurd werden, dat wel.
![]() |
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Want wij weten niet wat dat is oorlog, en honger hebben, en moeten zorgen dat uw kinderen van basisbehoeften zijn voorzien. En inderdaad er zijn er geweest die door de knieën zijn gegaan om te overleven. Want in veel gevallen hebben de meeste gecollaboreerd om te overleven, daar gaat het om. Natuurlijk ik heb geen goed woord over voor dezen die landgenoten hebben verraden, of die in den SS Vlaanderen hebben gezeten en die daadwerkelijk wetende wat bezig waren toch dat verachtelijke nazisme vereerden. Maar dat zijn er zeer weinig in de collaboratie. Volgende vraag kunt u ook stellen, een Vlaams bedrijf zoals De Coene in Kortrijk waar Jozef De Coene daad werkelijk handel dreef met de Duitsers maar die ervoor zorgde dat veel Vlaamse arbeiders konden aan het werk blijven zodat hun gezin een inkomen had. Waren die dan fout of niet? Dit is een 2 snijdend zwaard. En dit zijn de overgrote meerderheid onder de collaborateurs, de economische collaboratie. Niet de overlopers in den SS of dezen die mensen hebben verraden zulle, zelfs niet de oosfronters. Als ik de merendeel bezig hoor op TV van dezen die het niet hebben meegemaakt, ge zou werkelijk inderdaad hun klep dicht kloppen. Want dat onderwerp kunt ge niet benaderen met wat we nu weten. Als ge niet instaat zijt om u in te leven naar die periode en begrijpen wat er tijdens de oorlog gebeurt is. Maar vooral zelf geen onderzoek wil verrichten door bijvoorbeeld eens te luisteren naar mensen uit uw gemeente, Is het beter dat ge daar niet over praat want het enige dat ge dan uitkraamt is zever en van horen zeggen en uit de boekskes. Voor dezen die wel willen onderzoek doen, succes want ge zult het nodig hebben, want bij alle overheid instanties krijgt ge de deur voor uw neus, zelfs wij kleinkinderen van slachtoffers van de repressie. En dat de Blokkers hier weer een partij politiek spelletje van gaan maken is crapuleus! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Heb ik iets gemist... ![]()
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Een vraagje aan al die neen stemmers... als je vader of zelfs grootvader 30 jaar geleden iemand vermoord heeft... ben je dan ook een moordenaar of moet je mee in de gevangenis daarvoor.
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Wat nu die amnestie betreft...
Als ik mij niet vergis, is die in zowat alle ons omringende landen reeds jaar en dag afgekondigd. De enige reden om die bij ons niet af te kondigen is puur van ideologische aard en niet van menselijke, zoals Pelgrim reeds aanhaalde. Het is zoals Giserke vertelt naar mijn inziens voornamelijk van moreel belang voor (familieleden van) mensen die te lijden hadden onder de repressie. Het verwondert me dan ook weer dat vanuit een bepaalde linkse hoek, een zijde van het spectrum die me allesbehalve ongenegen is, een dergelijk categoriek afwijzen komt. Solidariteit is blijkbaar niet alleen een breekpunt tussen noord en zuid maar ook tussen links en rechts. Selectieve solidariteit zullen we maar zeggen...
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() NVA heeft gelijk met zijn betoog... er zijn ook misbruiken geweest na de bevrijding. Burenruzies werden beslecht door elkaar te verwijten van "zwarte" enz...
Echte oorlogsmisdagigers werden gestraft en terecht, maar velen werden onterecht meegesleurd in dit lot en complot, zij verdienen een eerlijke tweede kans nu na bijna 60 jaar.
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Banneling
|
![]() Hoe kan de staat amnestie uitspreken over iets waar ze zelf in geblunderd heeft? De staat heeft toegelaten goed wetende dat de meerderheid van de getuigen aan het liegen waren dat ze mochten getuigen.
De staat heeft mensen die vrijgesproken werden toch hun burgerrechten afgenomen. Het eerste wat moet gebeuren is dat de staat zich verontschuldigd tegen diegenen die ze schandalig hebben behandeld. De conventie van Genève is hier weinig toegepast geweest. Nu de dag van vandaag weigert de staat zich te verontschuldigen voor zijn misdaden na de oorlog. Mede onder druk van de PS omdat 3/4 van de veroordeelden Vlamingen waren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat dan wel?
![]() |
![]() |
#33 | ||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Want dit komt voor mij, en ook andere forumgebruikers neem ik aan (misschien voor jou ook), toch wel uit de lucht vallen...
![]() |
![]() |
#34 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vriendelijke groet, Patriot, Belg. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Giserke, die 'wat dan wel?' was een antwoord op Patriot, hoor
![]() |
![]() |
#37 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De amnestie wordt nog steeds tegengehouden door de PS en al de meehuilende wolven in de waalse parlementen
![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#40 | |
|
![]() Citaat:
Zonder Pardon, in het Prison! Ik dacht dat uw partij daar zo prat op ging?
![]() |