Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2007) > Jean-Marie Dedecker (Lijst Dedecker) - 26 februari tot 4 maart
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Jean-Marie Dedecker (Lijst Dedecker) - 26 februari tot 4 maart Senator, judocoach, Oostendenaar, verzekeringsmakelaar, .... en op zoek naar 203.755 stemmen. Lid van de senaatscommissie voor de Financiën en voor de Economische Aangelegenheden en commissie voor de Buitenlandse Betrekkingen en de Landsverdediging (tot oktober 2006)

Discussietools
Oud 29 januari 2007, 23:31   #21
Enter
Parlementslid

Enter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door max4westland Bekijk bericht
Het is uiteraard gemakkelijk hé, om alle zonden op de wielerheld Johan Museeuw af te schuiven.

Ik ben altijd een Johan Museeuw supporter gebleven en ik zie geen enkele reden om dit te veranderen.

Het is ook laf en onzinnig om Museeuw zo aan te pakken. Museeuw is nooit positief bevonden op doping, dus eigenlijk deugen de controles niet. Men moet niet achteraf komen janken.
Ik schuif niet alle zonden af op Johan Museeuw. Enkel diegene die hij begaan heeft.

Wat ik al eerder zei: Wat me echt stoort is dat hij de heilige uithing en zijn totale onschuld volhield, tot dit niet meer mogelijk was.
Dat is laf.

En volgens jouw redenering heeft een dief dus totaal geen schuld als ze hem/haar niet betrappen, heeft een moordenaar vrij spel als ze bijv. pas na 10 jaar achter de feiten komen en kunnen oorlogsmisdadigers bijvoorbeeld nooit aangepakt worden.

Ik weet dat ik nu buiten proportie vergelijk, maar het is maar om te tonen dat wie fout doet, gestraft moet worden en niet op een sokkel moet geplaatst worden.
Enter is offline  
Oud 30 januari 2007, 10:35   #22
instromaniac
Staatssecretaris

Stuur een bericht via MSN naar instromaniac
Standaard

Citaat:

Er zijn er hier blijkbaar die willen dat dopinggebruik voor onze eigen wielrenners compleet verboden wordt, terwijl de rest van de wereld lekker doorgaat met slikken en spuiten. In heel veel landen en de JewSA op kop wordt er totaal niets gedaan tegen doping. Onze "cleane" renners zouden geen platte prijs meer rijden en onze wielersport zou regelrecht naar het niveau gaan van onze Duivels of nog lager. Ik ben akkoord met meneer Dedecker als hij geen hypocriete toestand meer wil. Dat kan door een strikt gelimiteerd dopinggebruik toe te laten voor onze eigen renners, dit uiteraard met strenge en uitgebreide controles. Men mag bijvoorbeeld EPO nemen maar de hematocrietwaarde mag niet boven de 50 % liggen. Zolang de buitenlanders blijven slikken en spuiten is een Vlaamse wielersport zonder doping ondoenbaar. Sommigen willen dat blijkbaar niet inzien.

Ik ben een echte wielerliefhebber en zou graag hebben dat het Vlaamse wielrennen van een internationaal niveau is en blijft. Het rondewerk hebben sinds eind jaren 70 moeten afstaan, maar in de klassiekers en kampioenschappen kunnen we wel nog goed mee. Ik wil dat dit zo blijft en dit kan door een zeker protectionisme in te bouwen in ons sportbeleid.

Wil men een wielersport zonder doping, dat men dan eerst het dopinggebruik van de buitenlanders aankaart en dan kunnen we het dopinggebruik van de eigen wielrenners aanpakken.
Je ontkent dus niet wat ik schreef, spuiten en slikken mag zolang het dient in het belang van de natie?
instromaniac is offline  
Oud 30 januari 2007, 16:31   #23
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is uiteraard gemakkelijk hé, om alle zonden op de wielerheld Johan Museeuw af te schuiven.
Museeuw is geen dader, maar het slachtoffer van zijn entourage. Zij hebben zich op zijn rug verrijkt, en hij zal nu de consequenties voor zijn gezondheid moeten dragen.

Meneer Dedecker klaagt terecht de hypocrisie en de dubbele moraal aan die in dat wereldje heersen.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.

Laatst gewijzigd door Kallikles : 30 januari 2007 om 16:32.
Kallikles is offline  
Oud 30 januari 2007, 17:09   #24
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik ben altijd een Johan Museeuw supporter gebleven en ik zie geen enkele reden om dit te veranderen.

Het is ook laf en onzinnig om Museeuw zo aan te pakken. Museeuw is nooit positief bevonden op doping, dus eigenlijk deugen de controles niet. Men moet niet achteraf komen janken.
Hoe kan je nu zo blind blijven voor de werkelijkheid. Musseeuw heeft (noodgedwongen) schoorvoetend toegegeven EPO te hebben gebruikt tijdens zijn laatste profjaar. Voldoende dus om ernstig te twijfelen aan de zuiverheid van de rest van zijn carrière. En dat hij niet "gepakt" werd, zal daar niet veel aan veranderen.
Pietje is offline  
Oud 30 januari 2007, 18:35   #25
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door instromaniac Bekijk bericht
Je ontkent dus niet wat ik schreef, spuiten en slikken mag zolang het dient in het belang van de natie?
Juist ! Als radicale volksnationalist vind ik dat het volksnationale belang altijd primeert boven de ethiek van de sport.

Het liefst zou ik ook minder doping zien in het wielrennen maar dit kan enkel maar als dit het belang niet schaadt van de eigen wielrenners. Dus als de andere landen hun doping bannen.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline  
Oud 30 januari 2007, 18:41   #26
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Hoe kan je nu zo blind blijven voor de werkelijkheid. Musseeuw heeft (noodgedwongen) schoorvoetend toegegeven EPO te hebben gebruikt tijdens zijn laatste profjaar. Voldoende dus om ernstig te twijfelen aan de zuiverheid van de rest van zijn carrière. En dat hij niet "gepakt" werd, zal daar niet veel aan veranderen.
Iedere wielertopper pakte in die periode. Wilden de Vlaamse wielrenners op internationaal niveau meekunnen, dan konden ze niet anders. Johan Museeuw is en blijft een groot wielerkampioen voor mij. Of hij nu wat EPO of Aranesp genomen heeft, speelt geen enkele rol.

https://x.com/dietschland

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 30 januari 2007 om 18:44.
Max van Dietschland is offline  
Oud 31 januari 2007, 07:51   #27
Enter
Parlementslid

Enter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Juist ! Als radicale volksnationalist vind ik dat het volksnationale belang altijd primeert boven de ethiek van de sport.

Het liefst zou ik ook minder doping zien in het wielrennen maar dit kan enkel maar als dit het belang niet schaadt van de eigen wielrenners. Dus als de andere landen hun doping bannen.
Waarom schiet je dan gewoon de tegenstand niet neer?

Ik krijg de indruk dat je er enkel mee aan het lachen bent.
Enter is offline  
Oud 4 februari 2007, 16:23   #28
no body
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Dat dacht ik vroeger ook, dat Dedecker de Vlaamse sport wilde vooruithelpen. Niets is echter minder waar.

Meneer wil blijkbaar de Vlaamse wielersport kapot maken, juist om zich te profileren en in de aandacht te komen. U weet toch ook dat zonder hulpmiddeltjes de Vlaamse wielersport het niveau haalt van de Rode Duivels in het voetbal. Je zou beter de buitenlandse ploegen en renners aanpakken. Eigen renners eerst !

Een grote sportmens als Johan Museeuw misbruiken in de strijd tegen Patrick Levefere is laf. Ik vind dat men over dopinggebruik in het verleden moet zwijgen. Men moest de renners op dat tijdstip maar beter gecontroleerd hebben. Achteraf zeveren is onzin. Johan is nooit positief getest, dus in mijn ogen onschuldig. Trouwens, waarom zou een renner met een natuurlijk laag hematocrietgehalte geen EPO mogen nemen, zolang ze maar de grens van 50 % respecteren ? Waarom zouden groeihormonen niet kunnen in het kader van een revalidatie van een renner na een zware val of ongeluk ? Die renner kan er toch ook niet aan doen.
Er wordt maar al te gemakkelijk vergeten dat Johan heeft moeten terugkomen van twee zeer zware valpartijen. Hij heeft teruggekomen op keihard werken maar voelde dat hij nog iets extra's nodig had om op zijn vroegere niveau terug te keren. Groeihormonen kunnen helpen om de spiermassa weer op niveau te krijgen.

Ik pleit dan ook voor een gecontroleerd en gereglementeerd dopinggebruik in de (wieler)sport.
Dedecker wil de sport heus wel vooruit helpen , daar heb ik zelfs nog niet aan getwijfeld .. maar hij zou er tenminste in kuisen , en als daarmee geen enkele belg nog bij de toppers hoort ...so be it .

En met die 50% moet ge ook niet afkomen he .
Is het al bewezen dat die 50% goed is voor mensen die van nature een veel lager hematocriet hebben ?
Wat goed is voor de een is ervoor niet goed voor de ander volgens mij ...

Aan iedereen hartleijk bedankt om on topic te blijven ...KUTFORUM !!!
no body is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be