![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Zou u ooit in de bouw willen werken? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
8 | 29,63% |
Ik weet het niet. |
![]() ![]() ![]() |
4 | 14,81% |
Nee |
![]() ![]() ![]() |
15 | 55,56% |
Aantal stemmers: 27. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dat afstuderen in India pak je maar met een dikke korrel zout. Het niveau ligt er veel te laag hoor, er zijn zelfs firma's die er al van teruggekomen zijn daar te investeren. Wat het probleem hier is is dat er mensen zijn die werken (en daar een opleiding voor geveolgd hebben) ja we hebben dus genoeg ingenieurs, maar dat de middenklasse (die vroegert makkelijk in de bouw bvb ging werken) dat nu vertikt, en liever wat anders doet, met weinig uren werk en toch goed betaald te worden. Daarinboven blijft de harde kern van werkonwilligen gewoon thuis zitten, verliezen ze hun uitkering? geen probleem .. gaan ze toch gewoon wat stelen, of een paar weken administratief werk doen op één of ander duister bureauke, om dan alsnog hun premies te trekken, en weer thuis te zitten. Blijkbaar is het in dit landje belangrijker controle te doen op rokers dan controle op werkonwilligen die of thuis zitten, of in't zwart werken ... Ere wie ere toekomt verafstoot !
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Fonteinen kunnen we leveren op bestelling.
Wat is uw probleem eigenlijk? Als mensen werken is 't nie goed, als mensen niet werken is ook nie goed.
![]() |
#23 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Dat is de 1ste wet van de kosten-baten analyse. Bv, Vlaamse graduaat informatica, hebben geen toekomst meer imho. Dat soort werk kan prima door outsourcing uitgevoerd worden, al dan niet gesuperviseerd vanuit België met hoogopgeleiden.
![]() |
![]() |
#24 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ach, de bouw... Ik krijg plots oprispingen van pure nostalgie. Ik heb van pakweg 1990 tot 1995 in de bouwsector gewerkt. Ik was 22 en kon beginnen op de aankoopdienst van een meubelfabriek als bediende. In plaats van de job aan te nemen pakte ik mijn rugzak en lifte naar Zuid-Europa. Na een maand was ik terug en begon ik te werken bij een plaatselijke onderaannemer die allerlei opdrachten in de bouwsector in België, Nederland en Duitsland aannam.
De eerste twee jaar was ik grondwerker/stratenmaker en was ik voornamelijk actief in Duitsland bij een bedrijf dat in de regio Köln/Bonn telefoon- en electriciteitsleidingen legde. Ik kwam terecht in een ploeg van ex-mijnwerkers, de Gekken werden ze genoemd. Mannen die van aanpakken wisten en er een erezaak van maakten om eender welke klus te klaren. Ik had nog nooit in mijn leven fysieke arbeid verricht en de eerste maanden scheidde ik bloed, zweet en tranen af. Jongens, wat heb ik afgezien! De Gekken waren niet mals voor groentjes. Andere nieuwelingen dropen het één voor één af maar ik hield vol. Close your eyes and think of king and country! Na een drietal maanden kon ik plots mee met de veteranen en was ik één van hun geworden. Ik werd ook een Gek! In weer en wind, hitte en koude bewerkten wij de straten en heuvels van Nord-Rhein-Westfalen. Als anderen voor een bui naar de keet vluchtten, zaten wij in de modder te ploeteren. We werden dan ook niet voor niets Gekken genoemd. Maar het is zoals Hellfigger zegt, trots en kameraadschap. Soms leek het haast alsof we ergens in een loopgraaf een of andere oorlog aan het vechten waren. Dat harde en bijna psychotisch werken loonde wel. Van alle Belgische ploegen kregen wij als enige premies van onze Duitse baas, een freak die ons ook betaalde voor de artifacten uit de Tweede Wereldoorlog die we soms opgroeven. De streek waar we toen zaten, was werkelijk platgebombardeerd. Na twee jaar had onze baas een werk in onderaanneming versierd bij een bedrijf in het Leuvense die in onderaanneming bij de toenmalige RTT werkte. Het werk hield in dat we in Brussel en omstreken putten moesten graven, opnieuw dichtgooien en bestraten. Er werd gewerkt voor vierkante meters. Een opdracht die alleen door de Gekken naar behoren kon uitgevoerd worden. Wij morden niet en namen de uitdaging gretig aan. Op eenzelfde dag zaten we soms midden in een Ardens bos in de grond te wroeten om iets later voor een venster van een prostituee aan het Noordstation in Brussel op ons dooie gemak enkele kasseien terug te plaatsen. Het uitzicht bij dat laatste noopte mij enkele versnellingen terug te schakelen en te genieten van de koopwaar die uitgestald was in de etalage. En zo kan ik nog pagina's doorgaan maar ik ga het kort houden. Een kleine samenvatting van andere werken die ik voor dezelfde baas gedaan heb. Afzuiginstallatie geplaatst in een suikerfabriek in Antwerpen, sprinklers in Nederland, gasleidingen in Den Haag en Rotterdam, klinkers gelegd in Charleroi, gemetseld in Roermond,... Het laatste half jaar dat ik voor dat bedrijf werkte, was ik ploegbaas van een klinkerploeg en gingen we dorpjes bestraten in de Ardennen. Enorm veel afwisseling dus en zeer lange dagen. Na vijf jaar had ik er genoeg van. Ik ben wel blij dat ik het gedaan heb. Ik heb er veel geleerd, zowel manuele vaardigheden als mijn eigen geestelijke en fysieke grenzen. Door de goede verloning en 'verstandige' aankopen heb ik in die periode heb ik ook een basis kunnen leggen voor mijn toekomst toen. Daar de diensplicht is afgeschaft, zou werken in de bouw een optie kunnen zijn om een bepaalde disclipine en karakter te kweken bij de huidige snotters. ![]()
Wet van Abu Bakr Al-Godwin: naarmate online-discussies langer worden, nadert de waarschijnlijkheid van een vergelijking met de moslims of Mohammed tot 1. Laatst gewijzigd door Ke Nan : 29 januari 2007 om 13:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
... en na die 5 jaar werd hij, allochtoon zijnde, beroepsdopper ![]()
![]() |
![]() |
#28 |
Gouverneur
|
![]() Ik heb 2 linkerhanden dus ik denk dat het voor de toekomstige eigenaars best is dat ik niet in de bouw wil/zal stappen.
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
tsstsstss het past een aankomend "heerser over Turan" niet om blijvend handenarbeid te verrichten onder zijn toekomstige onderdanen ,beste Nynorsk. ![]() Als "man van 5 stielen en slechts 1 ongeluk" zou ik overigens niet "de jeugd" willen bekladden. In "mijnen tijd" (eerste helft jaren 80) werden wij ook "watjes","verwende mormels",en nog meer van dat liefs genoemd,in de kazerne zowel als tijdens de eerste werkweken "in de burgerij" nadien... ach..het is van alle tijden... Doordat "de jeugd" minder talrijk is (de belachelijk grote generaties uit de baby-boom periode zijn voorbij,kunnen jonge mensen tegenwoordig KIEZEN).Geld alleen maakt niet gelukkig,dat zien ze aan hun vroegtijdig oude, versleten, nonkels met hun "madam","lastige teenagers,schoon huis,mooie auto en zelfmoordneigingen.... Wie zijn hier nu de slimste ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() diegenen die iets snappen van uw zinsconstructies? ![]()
![]() |
#31 |
|
![]() da s een sprookje dat ze je destijds hebben ingelepeld om een materialist van je te maken
![]()
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
|
![]() bedoel je omdat ik het nu zelf heb over grond kopen ?
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
|
![]() Citaat:
wat de stook betreft - nu is mijn huurkrot even slecht geisoleerd maar het is veel groter dus ik zou minder moeten stoken in zo n ding en zoals we nu slechts een paar dagen winter hebben is er al helemaal geen probleem - in t slechtste geval zou ik in putje winter een tijdje ergens bij vrienden gaan slapen ofzo na een tijdje zou ik mss een tuinhuis bij kunnen zetten en op de duur kan ik ze mss idd vervangen door siberische blokhutten
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Tut tut, ik verricht cultureel waardevolle arbeid. ![]() ![]()
Wet van Abu Bakr Al-Godwin: naarmate online-discussies langer worden, nadert de waarschijnlijkheid van een vergelijking met de moslims of Mohammed tot 1. Laatst gewijzigd door Ke Nan : 29 januari 2007 om 19:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() yeah right
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() (ge moet in 't echt eens zoveel proberen rollen met uw ogen. ik krijg daar migraine van)
Laatst gewijzigd door Nynorsk : 29 januari 2007 om 20:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() kelt lijkt over het hoofd te zien dat ik al je onderdaantje ben.
![]()
![]() |
#38 |
Schepen
|
![]() Waarom is iemand die dopt per definitie een luie schooier volgens zovelen? Sommigen moeten eens dringend het begrip 'nuance' onder de knie krijgen.
Niet iedereen die dopt is een luierik Niet elke Waal is een luie dopper Niet elke Groene is een geitenwollensok Niet alle mensen die geitenwol dragen zijn groenen Niet alle VB'ers zijn racist Niet alle racisten zijn VB'ers Enz. Enz. Enz. Amen Probeer er eens over na te denken en ik voorspel dat het zal voelen alsof de zon op uwen bol zal schijnen na een imaginaire strenge winter. En dan een beetje meer on topic: Den bouw lijkt mij cool, ik ben graag met mijn handen bezig, in beweging etc.... ik hou alleen niet zo van jobs waar ge constant op de vingers wordt gekeken, ik heb een tijdje aan de lopende band gewerkt en dan is elk klein foutje direct voor iedereen zichtbaar, wat dan resulteert in een sfeer van constant op elkaars kap te zitten... dat vond ik vreselijk. Daarom heb ik 'misschien' geantwoord. Laatst gewijzigd door neutraalzwitserland : 30 januari 2007 om 19:39. |
![]() |
![]() |