Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 januari 2007, 11:11   #21
exodus
Perm. Vertegenwoordiger VN

exodus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
En bovendien moeten we kiezen, we kunnen geen welvaart genereren zonder wat vrijheid te verliezen.
We moetne niet kiezen, dat maken ze ons wijs. Net als ze zeggen dat we een beetje vrijheid moeten opgeven voor de strijd tegen het terrorisme. Allemaal kwatsh.
Oud 29 januari 2007, 11:18   #22
system
Banneling

Standaard

Citaat:
[TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen
Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één .
Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel.
Vrijmetselaar zijn toch ook religieuze mensen want zij arbeiden 'ter ere van de Opperbouwmeester van het heelal.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2007, 12:52   #23
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

labyrinth's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Vrijmetselaar zijn toch ook religieuze mensen want zij arbeiden 'ter ere van de Opperbouwmeester van het heelal.
Goed dat u erkent dat metselen een redelijk zware arbeid is die ons respect verdient. Intellectuelen hebben nogal eens moeite met het erkennen van handenarbeid.

En per slot, wat maakt het uit of de Opperbouwmeester of God het heelal geschapen heeft of dat Hij het heelal het universum zelf is. Is het belangrijkste niet voor het heelal en voor ons allen dat er nu degelijk gewerkt wordt voor een harmonieuze samenleving hier op aarde voor een gunstige evolutie.

Laatst gewijzigd door labyrinth : 29 januari 2007 om 12:57.
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2007, 13:02   #24
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Goed dat u erkent dat metselen een redelijk zware arbeid is die ons respect verdient. Intellectuelen hebben nogal eens moeite met het erkennen van handenarbeid.

En per slot, wat maakt het uit of de Opperbouwmeester of God het heelal geschapen heeft of dat Hij het heelal het universum zelf is. Is het belangrijkste niet voor het heelal en voor ons allen dat er nu degelijk gewerkt wordt voor een harmonieuze samenleving hier op aarde voor een gunstige evolutie.

Er is wel een tegenstelling bij de vrijmetselarij: een deel is niet religieus en dan vraag ik me af hoe ze dan kunnen 'metselen ter ere van de opperbouwmeester van het heelal' .
Oud 29 januari 2007, 14:17   #25
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Er is wel een tegenstelling bij de vrijmetselarij: een deel is niet religieus en dan vraag ik me af hoe ze dan kunnen 'metselen ter ere van de opperbouwmeester van het heelal' .
Wat is religieus ? Als de natuur en de mensheid voor jou heilig zijn is dat dan al geen vorm van religiositeit ? Hoe dan ook opperbouwmeester of niet, het heelal bestaat, wij zijn er zelf een deeltje van..... Waarom zou dat voor sommigen niet voldoende mogen zijn. Men moet niet te vlug de mensen als ongelovigen bestempelen.
Geloven in de mens al dan niet door God geschapen is dat niet genoeg om mooi werk te leveren ?
Beter een ongelovige die in harmonie leeft met zichzelf, anderen en zijn omgeving, dan een gelovige die alleen zijn eigen waarheid ziet.
Het is juist die tegenstelling die in elke samenleving voor problemen zorgt.
Respect voor het werk met of zonder schepper.

Laatst gewijzigd door labyrinth : 29 januari 2007 om 14:19.
Oud 29 januari 2007, 14:29   #26
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat is religieus ? Als de natuur en de mensheid voor jou heilig zijn is dat dan al geen vorm van religiositeit ?
Absoluut wel.

Maar daar ging het niet over. Ik vroeg me alleen af hoe je kunt 'metselen' ter ere van de opperbouwmeester van het heelal als je het bestaan van zulke opperbouwmeester niet erkent. En er zijn vrijmetselaars die het bestaan van een opperbouwmeester niet erkennen.

Laatst gewijzigd door system : 29 januari 2007 om 14:30.
Oud 29 januari 2007, 14:46   #27
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Absoluut wel.

Maar daar ging het niet over. Ik vroeg me alleen af hoe je kunt 'metselen' ter ere van de opperbouwmeester van het heelal als je het bestaan van zulke opperbouwmeester niet erkent. En er zijn vrijmetselaars die het bestaan van een opperbouwmeester niet erkennen.
Om een gebouw, een boek in ere te houden moet je niet weten wie het geschreven of gebouwd heeft. Je geniet van het gebouw, het boek dat je lief hebt en je houdt het in ere ....... is de rest echt zo belangrijk ?
Wat je een roos noemt zal even lekker ruiken als je het een andere naam geeft.
Kibbelen ze daar ook over het al dan niet bestaan van een opperbouwmeester ? Wat is dan het verschil tussen hen en de andere gelovigen ? Ik dacht dat ze al verder stonden in de evolutie van alle dingen........

Laatst gewijzigd door labyrinth : 29 januari 2007 om 15:05.
Oud 29 januari 2007, 16:14   #28
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Kibbelen ze daar ook over het al dan niet bestaan van een opperbouwmeester ? Wat is dan het verschil tussen hen en de andere gelovigen ?
Ja maar dat vroeg ik je juist.
Oud 29 januari 2007, 17:52   #29
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ja maar dat vroeg ik je juist.
Ah, om dat te vermijden zou ik mijn eigen interpretatie geven..... 'vrij metselen'.
God is het universum, of het universum is God, de opperbouwmeester van het heelal. Rede tevreden, geloof tevreden. Geen onnodig gekibbel meer.
God is alomtegenwoordig, het universum kan je overal voelen, ruiken, zien.
God is oneindig, het universum is oneindig.
God is almachtig, het universum is almachtig.
God is oneindig goed als we er samen aan willen werken en hem gelukkig maken.
God ( de natuur ) kan ook kwaad worden als we er een zooitje van maken.
Het universum, de evolutie en de spiritualiteit..... de heilige drievuldigheid, elkaar aanvullend en samenhangend, verbonden en evolutief.
Verleden, heden, toekomst nog een heilige drievuldigheid.
Is dat niet simpel ?

Laatst gewijzigd door labyrinth : 29 januari 2007 om 17:59.
Oud 29 januari 2007, 18:01   #30
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Ah, om dat te vermijden zou ik mijn eigen interpretatie geven..... 'vrij metselen'.
God is het universum, of het universum is God, de opperbouwmeester van het heelal. Rede tevreden, geloof tevreden. Geen onnodig gekibbel meer.
God is alomtegenwoordig, het universum kan je overal voelen, ruiken, zien.
God is oneindig, het universum is oneindig.
God is almachtig, het universum is almachtig.
God is oneindig goed als we er samen aan willen werken en hem gelukkig maken.
God ( de natuur ) kan ook kwaad worden als we er een zooitje van maken.
Het universum, de evolutie en de spiritualiteit..... de heilige drievuldigheid, elkaar aanvullend en samenhangend, verbonden en evolutief.
Verleden, heden, toekomst nog een heilige drievuldigheid.
Is dat niet simpel ?
Erg simpel, ik zou bijna zeggen simplistisch.

Jij bent wel een erg 'geestelijk' wezen lijkt me zo. Ooit een mystieke ervaring gehad misschien (is dus geen grap)?
Oud 29 januari 2007, 18:18   #31
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

[quote]
Citaat:
Erg simpel, ik zou bijna zeggen simplistisch.
De moderne mens heeft het inderdaad erg ingewikkeld gemaakt op alle gebied en de voeling met de natuur en 'het heilige' wat verloren. Het is nooit goed de voeling met je eigen biotoop te verliezen. Primitieve volkeren hadden er heel wat meer voeling mee.
Citaat:
Jij bent wel een erg 'geestelijk' wezen lijkt me zo. Ooit een mystieke ervaring gehad misschien (is dus geen grap)?
Stemmen gehoord of zo ...... neen, alleen een eigen weg afgelegd.
Een mix gemaakt van wat me bekoorde en ik hou van eenvoud.

Laatst gewijzigd door labyrinth : 29 januari 2007 om 18:20.
Oud 29 januari 2007, 18:32   #32
system
Banneling

Standaard

[quote=labyrinth;2385332][quote]

Citaat:
De moderne mens heeft het inderdaad erg ingewikkeld gemaakt op alle gebied en de voeling met de natuur en 'het heilige' wat verloren. Het is nooit goed de voeling met je eigen biotoop te verliezen. Primitieve volkeren hadden er heel wat meer voeling mee.
Ik kan het daar echt mee eens zijn. Maar wat is nu de 'eigen biotoop van de mens'?

Citaat:
Stemmen gehoord of zo ...... neen, alleen een eigen weg afgelegd.
Een mix gemaakt van wat me bekoorde en ik hou van eenvoud.[/quote
Ik wil niet persoonlijk doen of gaan gluren in jouw leven maar die 'eigen weg' van je : was dit ziekte, tegenslag, een reeks van fijne ervaringen, of nog iets anders?
Oud 29 januari 2007, 18:35   #33
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomcpp Bekijk bericht
Als je logica gaat zoeken in samenzweringstheorieen, system, dan ga je zwaar teleurgesteld worden. Uiteraard.
Dat denk ik ook. Maar echt weten doen we het niet.
Oud 29 januari 2007, 18:39   #34
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

[quote]
[quote=system;2385384][quote=labyrinth;2385332]
Citaat:

Ik kan het daar echt mee eens zijn. Maar wat is nu de 'eigen biotoop van de mens'?

Het is een omgeving waarin hij zich goed voelt, thuis op zijn plaats...... zoals een vogel in de lucht of een vis in het water.
Een mens op zijn plaats, dat gaat het om.
En dat is niet op een overvolle snelweg, de mens verdient beter dan dat.
Citaat:
Ik wil niet persoonlijk doen of gaan gluren in jouw leven maar die 'eigen weg' van je : was dit ziekte, tegenslag, een reeks van fijne ervaringen, of nog iets anders
Is het leven geen mix van allerlei positieve en negatieve ervaringen ?
Wat telt is hoe men uiteindelijk met deze ervaringen omgaat.

Laatst gewijzigd door labyrinth : 29 januari 2007 om 18:41.
Oud 29 januari 2007, 18:47   #35
system
Banneling

Standaard

[quote=labyrinth;2385422]
Citaat:

Citaat:
Is het leven geen mix van allerlei positieve en negatieve ervaringen ?
Wat telt is hoe men uiteindelijk met deze ervaringen omgaat.
Dus een optimist heeft eigenlijk geluk wat hij zal op een blije manier omgaan met zijn ervaringen, zelfs indien ze wat negatief zijn.
Oud 29 januari 2007, 19:01   #36
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

[quote=system;2385458]
Citaat:

Dus een optimist heeft eigenlijk geluk wat hij zal op een blije manier omgaan met zijn ervaringen, zelfs indien ze wat negatief zijn.
Hij zal zijn negatieve ervaringen en energie proberen om te zetten in positieve energie, ja.
Oud 29 januari 2007, 19:08   #37
system
Banneling

Standaard

[quote=labyrinth;2385516]
Citaat:
Hij zal zijn negatieve ervaringen en energie proberen om te zetten in positieve energie, ja.
En kan een pessimist zijn negatieve energie dan ook omzetten in positieve energie volgens jou? En zo ja, hoe moet hij dit dan doen? Of misschien nog beter: hoe kan iemand positieve energie genereren (opwekken)?

Citaat:
Hoe zijn die drie één?

Laatst gewijzigd door system : 29 januari 2007 om 19:10.
Oud 29 januari 2007, 23:12   #38
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

[quote]
[quote=system;2385557]
Citaat:

En kan een pessimist zijn negatieve energie dan ook omzetten in positieve energie volgens jou? En zo ja, hoe moet hij dit dan doen? Of misschien nog beter: hoe kan iemand positieve energie genereren (opwekken)?
Ja, door te beseffen dat blijven vasthouden aan frustraties en boosheid hem meer doet afzien dan iets anders. Het helpt hem en niemand vooruit.

Citaat:
Hoe zijn die drie één?
Het universum was er, daaruit en met de evolutie ontstond de mens en nog later de noodzaak een bijkomende dimensie, de spiritualiteit, aan zijn leven toe te voegen. Maar dat zal weer te simplistisch zijn vrees ik. Voor mij is het nochtans heel duidelijk. Ratio en geloof in één, ik geloof in een universele spiritualiteit, een gunstige evolutie als wij het zelf willen.

Laatst gewijzigd door labyrinth : 29 januari 2007 om 23:18.
Oud 30 januari 2007, 03:15   #39
ggolsteyn
Schepen

Standaard Vrijmetselarij,Loges,Illuminati,B'Nai B'Rith,New World Order!

Er blijkt hier nogal wat verwarring te bestaan over vrijmetselarij.

Ik zal daar op terugkomen.

Ondertussen kunnen jullie een mooie samenvatting bekijken op:

http://www.conspiracyarchive.com/NWO/

Groetjes,

Gerard Golsteyn.
Oud 30 januari 2007, 03:59   #40
hermanvk
Minister

hermanvk's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar hermanvk
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Martini Bekijk bericht
Occult? Er zijn ondertussen stapels boeken van vrijmetselaars die de binnenkant van hun tempels en de loop van hun rituelen beschrijven. Ooit was de vrijmetselarij occult, maar dat is nu toch al enige tijd niet meer het geval. Vele tempels mag men tegenwoordig zelfs als buitenstaander gewoon bezoeken.
En hoe herken je zo'n tempel? Ik zou dat wel eens willen zien, of met een vrijmetselaar praten. Maar als alles in verband met vrijmetselarij zowat geheim is, hoe kan dat dan zo open zijn, dat je makkelijk een tempel kan bezoeken?
(*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel
hermanvk is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be