Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 januari 2007, 12:34   #21
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Samsa Bekijk bericht
moeten we dan de steun van de amerikanen aan de egyptische dictatuur gewoon negeren? dat is toch geen manier van doen zeker? en aan de saoedische dictatuur en aan de taliban? en aan pinochet of de contra's in nicaragua? of de slachtpartij van meer dan 4 miljoen mensen in zuid-oost-azië?

geef mij eens 1 goeie reden om de betrokkenheid van de amerikanen in allerlei dictaturen, staatsgrepen, terrorisme en oorlogen NIET te vermelden
Omdat het niet de Amerikaanse troepen zijn die daar in de Egyptische politiestations mensen aan't martelen zijn, maar wel de Egyptische politie zelf.

Ook snap ik niet wat je nu aan't lullen bent. Er is toch een onderzoek gestart? Dat moet genoeg zijn voor de blanke rukkers van hier die hun wereldvisies opdringen aan andere landen.

"Steun aan Egypte" is maar een bedenkelijk verband. In hoeverre weet jij dat die steun is? In hoeverre weet je dat de steun vanuit Europa er niet is? Of denk je dat FN Herstal niet massaal verkoopt aan Egypte ofzo? Zulke landen zijn hun voornaamste klanten.

Dus als je consequent wilt zijn, moet je België alvast ook mee-nemen in uw lijstje van verantwoordelijken.
Oud 30 januari 2007, 12:51   #22
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Samsa Bekijk bericht
moeten we dan de steun van de amerikanen aan de egyptische dictatuur gewoon negeren? dat is toch geen manier van doen zeker? en aan de saoedische dictatuur en aan de taliban? en aan pinochet of de contra's in nicaragua? of de slachtpartij van meer dan 4 miljoen mensen in zuid-oost-azië?

geef mij eens 1 goeie reden om de betrokkenheid van de amerikanen in allerlei dictaturen, staatsgrepen, terrorisme en oorlogen NIET te vermelden
Ik hoef geen reden te geven want dat is niet hetgeen ik vraag.

Wat moet gebeuren is de juiste benaming geven aan steun waarvoor. Geeft Belgie misschien geen steun aan regio's waar al wantoestanden gebeurt zijn misschien? Wil dit zeggen dat wij daarom dan deze wantoestanden steunen?

Ik heb al duidelijk gemaakt wat mijn punt is in een eerdere post.

Laatst gewijzigd door illwill : 30 januari 2007 om 12:53.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2007, 14:50   #23
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Geeft Belgie misschien geen steun aan regio's waar al wantoestanden gebeurt zijn misschien? Wil dit zeggen dat wij daarom dan deze wantoestanden steunen?
Als je wapens geeft aan een ondemocratisch regime dat de mensenrechten schendt, dan geef je de facto steun aan het schenden van de mensenrechten.

Nepal is wat België betreft een goed voorbeeld. Gelukkig heeft de koning het niet gehaald en is hij nu zijn macht kwijt.

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2007, 14:52   #24
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Als je wapens geeft aan een ondemocratisch regime dat de mensenrechten schendt, dan geef je de facto steun aan het schenden van de mensenrechten.

Nepal is wat België betreft een goed voorbeeld. Gelukkig heeft de koning het niet gehaald en is hij nu zijn macht kwijt.
Misschien, maar steun wil niet automatisch zeggen dat je wapens geeft en wapens kunnen altijd voor andere doelen gebruikt worden dan initieel de bedoeling was.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be