![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Minister-President
|
![]() Zulks valt toch bij iedereen op, waarom niet bij de sossen zelf? De opper goeroe van de sossen bij de staking van VW heeft toch op hun partijraad mogen komen speechen en kreeg een staande ovatie. M.a.w zal bij de volgende verkiezing wel deel uit maken van hun kieslijst. Zo kan men zien, de ene wint bij die staking en de meerderheid verliest erbij. Of hoe zelfs een sos zich goed kan verkopen.
Laatst gewijzigd door ERLICH : 29 januari 2007 om 17:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik wil enkel eens weten of een arbeider echt zou kunnen werken in de kamer en senaat. Aan Vervotte hebben we al gezien dat delegees ook maar politici zijn, die eerst hun eigen zakken vullen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Minister-President
|
![]() Hij wil ook volksraadplegingen laten uitvoeren,wat aankomende verkiezingen toch allemaal met politiekers doet he!
Soit,afwachten maar.
We zijn vrij tot op het moment dat we kiezen, van dan af controleert de keuze de kiezer Laatst gewijzigd door BitterSweet : 29 januari 2007 om 17:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
"It is dangerous to be right when the government is wrong" -voltaire- Laatst gewijzigd door Gorefest : 29 januari 2007 om 17:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
en er zullen zware fouten zijn die weinig opgeleid zijn in de kamer/senaat dus m.a.w is de kans dat een goed opgeleid politieker alles in het honderd schupt veel kleiner dan dat een niet goed opgeleid politieker dit doet Maar, en u getuigt dat u dat zelf weet, is dit eerder een populistische uitspraak is dan een constructief idee |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Wat mij hier stoort is dat er nu blijkbaar geen arbeiders genoeg in het parlement zitten. Hoe kan de SP-A dan de partij van de arbeiders zijn? Zijn ze daar niet een aantal decennia te laat mee? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Gouverneur
|
![]() Je kunt beter op het kabinet van Vande Lanotte gaan werken, toekomst verzekerd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Minister
|
![]() Ik las ook juist in de krant dat de SP.a ook 50% minder inbraken wilt in tien jaar. In welke vijvertjes zitten die allemaal niet te vissen?
Met hun straffeloosheid zal dat zeker lukken!! ![]() ![]() ![]()
![]() |
#29 |
Gouverneur
|
![]() Een arbeider hoeft niet dom te zijn. Ik ken er eentje die als autodidact meer dan erudiet is. Dus een arbeider in de praatbarak gaat er echt niet op z'n bek als hij/zij een beetje verstandig is.
De vraag is echter volgens heel wat mensen: zal die persoon een waardevolle bijdrage kunnen leveren aan het politieke gesprek ? Hangt volledig van zijn/haar kwaliteiten af. Ik ken heel wat universitairen (of heb er gekend) die angstwekkend dom zijn als het op gezond verstand aankomt. Iedereen die voor het eerst de praatbarak binnenkomt is een beginner. Gun een beginner de kans om zich om te scholen...
![]() |
#30 |
Gouverneur
|
![]() nu we het er toch over eens zijn dat sp.a de werkende bevolking al lang niet meer vertegenwoordigt o.a. met generatiepact, denken jullie dat een initiatief als CAP een kans maakt?
"Kapitalisme is allerminst een onderdrukkingssysteem, maar veeleer een selectie van de waardevolsten, het bijeenbrengen van de besten en een sterk ontwikkeld gevoel voor individuele verantwoordelijkheid" - Het VBO had het niet beter kunnen zeggen, maar neen: het is Benito Mussolini |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Op punt vier, correct dat geval "vervotte" heeft naam gemaakt met de ellende "Sabena" waar dan 10.000 mensen hun job hebben verloren en waar "zij" een goed betaalde job heeft door gewonnen. Want zonder de ellende "Sabena" geen vervotte wie zou zonder dat drama van dat mens gehoord hebben. Laatst gewijzigd door ERLICH : 29 januari 2007 om 20:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#33 |
Staatssecretaris
|
![]() Een arbeider die in het parlement zit is geen arbeider. Stel dat zo'n arbeider op zijn 25 wordt verkozen, en hij wordt dan 25 jaar achter elkaar verkozen, omdat hij 1 goed partijsoldaat is begiftigd met zowel ellebogen als partijdiscipline, is en blijft hij dan altijd nog arbeider? Zoniet, wanneer vervalt dan zijn arbeidersschap? En zo ja, zit het parlement dan eigenlijk niet alreeds vol 'arbeiders'?
Beter lijkt het, om een volksvertegenwoordiging door het lot te laten verkiezen, zodat de partijen hun greep op die volksvertegenwoordiging kwijtspelen. Daarnaast en eerst en vooral, het bindend referendum op volksinitiatief invoeren, zodat iedereen die wil - arbeider of niet - bij belangrijke kwesties in het parlement zit.
![]() |
#34 |
Vreemdeling
|
![]() Begrijp ik dit goed? Verkiezingen afschaffen en het parlement door het lot laten aanduiden?
![]() |
#35 |
Banneling
|
![]() Ik ben er niet voor dat arbeiders in kamer en senaat moeten zitten, net zomin als dat ik er voor ben dat vrouwen, allochtonen, bejaarden, jongeren en noem maar verder op in de kamer en/:of senaat moeten zitten.
Wie in de kamer/senaat zit, hoort daar te zitten omdat hij/zij competent is en de nodige kennis heeft, niet meer of niet minder. Al de rest is bull... |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is echt niet omdat iemand 30 jaar inloondienst heeft gewerkt, dat die minder bekwaam is dat iemand die zijn hele leven alles op gouden schotels aangebracht kreeg. Maar je bedoeld hier waarschijnlijk wel op de soort, Vervotte, F.VDB., M. Hermans en consoorten. Op dat punt ben ik het met je eens, maar verder heeft kennis en bekwaamheid weining te makenmet afkomst, uiterlijk, leeftijd of geslacht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iemand die reeds op zijn 25ste daar binnen geraakt als arbeider, is geen arbeider maar een profiteur. Wel hebben zo al iemand in de Vlaamse regering, ze is zelfs al vergeten dat ze eigenlijk maar een airhostess is en haar postje heeft te danken aan andere duizende mensen die nu nog vechten voor hun bestaan. Nee, ik bedoel weldegelijk een arbeider/bediende die reeds 30 jaar heeft gewerkt en mondig en verstandig genoeg is om zijn/haar mannetje te staan tussen die blaaskaken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Minister
|
![]() Marketing!!
![]()
![]() |
#39 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Minister
|
![]() Ben vandaag al wat wijzer geworden over die plannen van de SP.a. Ze willen gewoon wat vakbondsafgevaardigen naar voren schuiven (oa van Ford en Vorst). Dat noem ik geen echte arbeiders eh, maar eerder (sorry voor de eventuele délégués die het wel goed voorhebben) 'kontelekkers' die meestal eerst voor hun eigen zorgen. Ik heb al op een paar jaar genoeg gezien hoe het eraan toegaat met die mannen. Diene vakbondsman van Vorst verklaarde zelf dat hij al tien jaar niemeer aan de band stond en zich alleen bezighield met vergadering etc. Aangezien het ABVV wel héél dicht aanleunt bij de SP.a kan ik mij niet van de indruk ontdoen dat het alleen maar ja-knikkers zullen zijn wat ze zullen voorstellen als 'dé arbeider'. Die vakbondsvrouw van Ford had trouwens al vroegere 'connecties' met de SP.a. Een beetje misleidend vind ik.
"It is dangerous to be right when the government is wrong" -voltaire- Laatst gewijzigd door Gorefest : 30 januari 2007 om 14:50. |
![]() |
![]() |