Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 januari 2007, 21:56   #21
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Dronkoers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door yahyazakarya Bekijk bericht
plichten en rechten van de man:

De man moet voor zijn vrouw en kindjes zorgen : "onderdak, eten, drinken en kleren, .."

==> de man moet dus hard werken.
zoals elke burger hier in Helgië

Citaat:
Volgens de Islam moet de vrouw drie taken doen voor haar man.

- zichzelf opmaken
- de deur van huis niet uit zonder zijn toestemming
- niemand mag haar huis binnen in zijn afwezigheid.

En al de rest optioneel (maw ze moet niet)

Dus een vrouw is een hond voor de Islam?
Ik kleed zelfs nog geen hond, het beest mag ook niet buiten zonder mij en het beest word beschouwd als wakend dier.

Graag uw tegenargumentatie?
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2007, 22:16   #22
_Yahya_
Parlementsvoorzitter

_Yahya_'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht
zoals elke burger hier in Helgië

Dus een vrouw is een hond voor de Islam?
Ik kleed zelfs nog geen hond, het beest mag ook niet buiten zonder mij en het beest word beschouwd als wakend dier.

Graag uw tegenargumentatie?

oohhhh wat SLECHTTT!!!!!
je onderdrukt de moslim vrouwen met zo'n uitspraak!!

een beetje respect mannen!

groetjes

Yahya
_Yahya_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2007, 22:20   #23
_Yahya_
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nubian Bekijk bericht
Aha maar nu zijn we er... als er vrouwen dan geen plichten hoe komen de moslimmannen er dan op?
1 Als moslims niet mogen stemmen waarom doen ze het dan
2 Maw als een moslima haar huis verlaat om naar de winkel te gaan of iets anders ,dat zou zij gaan overspel plegen

3 Hoeveel moslima's zitten niet in een vluchthuis uit vrees vermoord te worden omdat zij voor haar rechten opkomt

4 U zou ervan verschieten hoeveel moslima's in een depressie zitten door die zogezegde verplichtingen, geloof me ik ken er persoonlijk die aan een zijde draadje hangen.

5 Kun jij mij eens uitleggen waarom er steeds meer moslima's erom beslissen om met een wersterling te trouwen?
de moslims mogen geen wijn of alkohol drinken maar toch zijn er een paar die dat doen ..

en dan? wat is het probleem of wat heeft de islam met een moslim te maken of wat heeft de fiets met een fietser te maken.

in rond van frankrijk krijgen veel fietsers dezelfde fiets, maar ze komen niet allemaal in de top..
ene kkomt nummer 1 en een andere nummer 135
What should we do?? blame the bicycle ??

2 ==> wie heeft dat gezegd? ike? iemand anders? wie en waar?

antwoorden op ,3,4,5 .. staat in mijn ondertekning : cassetje van politics.be

groetjes

Yahya
Oud 29 januari 2007, 22:23   #24
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Ik ben geinteresseerd in de Islam, maar heb toch een vraagje wat mij bezighoudt! Waarom zijn moslimmannen steeds bezig over de rechten en plichten van moslima's? En als moslimmannen toch de Koran van buiten kennen waarom hoor je hen nooit spreken over de rechten en plichten van de moslimmannen ook tegenover moslima's?
Het zou verstandig zijn als het voor hun ook eens duidelijk wordt verteld wat hun rechten en plichten zijn..?
Om eerlijk te zijn nubian zijn er zowel rechten als plichten voor de man en voor de vrouw, natuurlijk de waarden van beide sexen blijven hetzelfde; er zijn vele verwijzingen in de koran waarin de schepper de mensen aanspreekt met ;"Oh, mankind..." en er zijn vele verwijzingen waarin de schepper de vrouw en de man tegelijk aanspreekt in de koran wat duidelijk is dat de man noch de vrouw gelijkwaardig blijven zoals;

Citaat:
"YUSUFALI: O mankind! reverence your Guardian-Lord, who created you from a single person, created, of like nature, His mate, and from them twain scattered (like seeds) countless men and women;- reverence Allah, through whom ye demand your mutual (rights), and (reverence) the wombs (That bore you): for Allah ever watches over you.
PICKTHAL: O mankind! Be careful of your duty to your Lord Who created you from a single soul and from it created its mate and from them twain hath spread abroad a multitude of men and women. Be careful of your duty toward Allah in Whom ye claim (your rights) of one another, and toward the wombs (that bare you). Lo! Allah hath been a watcher over you.
SHAKIR: O people! be careful of (your duty to) your Lord, Who created you from a single being and created its mate of the same (kind) and spread from these two, many men and women; and be careful of (your duty to) Allah, by Whom you demand one of another (your rights), and (to) the ties of relationship; surely Allah ever watches over you."
En ook:

Citaat:
"033.031
YUSUFALI: But any of you that is devout in the service of Allah and His Messenger, and works righteousness,- to her shall We grant her reward twice: and We have prepared for her a generous Sustenance.
PICKTHAL: And whosoever of you is submissive unto Allah and His messenger and doeth right, We shall give her her reward twice over, and We have prepared for her a rich provision.
SHAKIR: And whoever of you is obedient to Allah and His Messenger and does good, We will give to her her reward doubly, and We have prepared for her an honorable sustenance.
033.032
YUSUFALI: O Consorts of the Prophet! Ye are not like any of the (other) women: if ye do fear (Allah), be not too complacent of speech, lest one in whose heart is a disease should be moved with desire: but speak ye a speech (that is) just.
PICKTHAL: O ye wives of the Prophet! Ye are not like any other women. If ye keep your duty (to Allah), then be not soft of speech, lest he in whose heart is a disease aspire (to you), but utter customary speech.
SHAKIR: O wives of the Prophet! you are not like any other of the women; If you will be on your guard, then be not soft in (your) speech, lest he in whose heart is a disease yearn; and speak a good word.
033.033
YUSUFALI: And stay quietly in your houses, and make not a dazzling display, like that of the former Times of Ignorance; and establish regular Prayer, and give regular Charity; and obey Allah and His Messenger. And Allah only wishes to remove all abomination from you, ye members of the Family, and to make you pure and spotless.
PICKTHAL: And stay in your houses. Bedizen not yourselves with the bedizenment of the Time of Ignorance. Be regular in prayer, and pay the poor-due, and obey Allah and His messenger. Allah's wish is but to remove uncleanness far from you, O Folk of the Household, and cleanse you with a thorough cleansing.
SHAKIR: And stay in your houses and do not display your finery like the displaying of the ignorance of yore; and keep up prayer, and pay the poor-rate, and obey Allah and His Messenger. Allah only desires to keep away the uncleanness from you, O people of the House! and to purify you a (thorough) purifying. "
Maar ook:

Citaat:
"YUSUFALI: For Muslim men and women,- for believing men and women, for devout men and women, for true men and women, for men and women who are patient and constant, for men and women who humble themselves, for men and women who give in Charity, for men and women who fast (and deny themselves), for men and women who guard their chastity, and for men and women who engage much in Allah's praise,- for them has Allah prepared forgiveness and great reward.
PICKTHAL: Lo! men who surrender unto Allah, and women who surrender, and men who believe and women who believe, and men who obey and women who obey, and men who speak the truth and women who speak the truth, and men who persevere (in righteousness) and women who persevere, and men who are humble and women who are humble, and men who give alms and women who give alms, and men who fast and women who fast, and men who guard their modesty and women who guard (their modesty), and men who remember Allah much and women who remember - Allah hath prepared for them forgiveness and a vast reward.
SHAKIR: Surely the men who submit and the women who submit, and the believing men and the believing women, and the obeying men and the obeying women, and the truthful men and the truthful women, and the patient men and the patient women and the humble men and the humble women, and the almsgiving men and the almsgiving women, and the fasting men and the fasting women, and the men who guard their private parts and the women who guard, and the men who remember Allah much and the women who remember-- Allah has prepared for them forgiveness and a mighty reward. "
En er zijn vele voorbeelden waarin de man en de vrouw naast elkaar gelijkwaardig behandelt worden, alleen allen hun plichten en hun rechten, de vrouw vult een sociaal plaats in de maatschappij zoals de man en beiden helpen elkaar voor een evenwichtige samenleving !

Alleen wat ik jammer vind, zie je weinig op het vlak van de werkelijkheid van deze samenwerking en schijnt de man in de arabische samenleving (wat ik helaas vind) de macho van de partij die al de normen een de waarden waarin hij zich niet kan vinden aan zijn laars lapt,.

De waarheid moet gezegd worden hoe bitter het ook is !

Ik hoop dat ik duidelijk genoeg ben voor je vraag !

Laatst gewijzigd door Lincoln : 29 januari 2007 om 22:27.
Lincoln is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2007, 22:36   #25
Lincoln

Standaard

Citaat:
Komaan laten we eerlijk zijn, waarom zijn moslimmannen steeds bezig over de plichten van een moslimaen niet over de rechten van een moslima? Ik hoor steeds een moslima moet, een moslima mag niet. Want met alle respect..... het zijn de moslima's die de moslimmannen erop wijzen dat moslima's ook hun rechten hebben.
Zolang er geen autoriteit bestaat (boven het geweten dan) over de mannen zal er weinig daar verandering van komen, men zegt een spreekwoord bij ons;"wij willen een vrouw zoals fatima al zahra, en kinderen zoals hassan en al hussein maar wij willen niet zoals omar ibn al khatab of abu bakr worden"
Begrijp je wat ik wil bedoelen ?
Oud 29 januari 2007, 23:46   #26
tomcpp
Banneling

Standaard

Dus je raad voor moslima's is om niet met "rightly guided" moslims te trouwen ?

Je hebt duidelijk het beste met je dochters voor !
tomcpp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2007, 23:54   #27
_Yahya_
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomcpp Bekijk bericht
Dus je raad voor moslima's is om niet met "rightly guided" moslims te trouwen ?

Je hebt duidelijk het beste met je dochters voor !
ik heb een vraagje, staat niet in de bijbel zo iets dat de vrouw een duivel is?

groetjes

Yahya
Oud 30 januari 2007, 08:34   #28
tomcpp
Banneling

Standaard

Neen er staat dat er duivelse vrouwen zijn. Eva bijvoorbeeld, was zo'n duivelse vrouw die zich door de duivel heeft laten verleiden. Hetzelfde staat in de koran, natuurlijk.

Er staat eigenlijk net het omgekeerde van ongelijkheid. In het dagelijkse leven dient een Christen met mensen om te gaan zoals de Heer dat deed, hier is een relevant stukje :

Galaten 3:26 e.v. :
26 Want gij zijt allen kinderen Gods door het geloof in Christus Jezus.
27 Want zovelen als gij in Christus gedoopt zijt, hebt gij Christus aangedaan.
28 Daarin is noch Jood noch Griek; daarin is noch dienstbare noch vrije; daarin is geen man en vrouw; want gij allen zijt een in Christus Jezus.

In de ogen van Jesus zijn er geen nationaliteiten, noch rangordes van de samenleving, noch sexes van belang, iedereen is gelijk voor de ogen van God.

Laatst gewijzigd door tomcpp : 30 januari 2007 om 08:35.
Oud 30 januari 2007, 10:46   #29
Ciccio
Partijlid

Standaard

Citaat:

De man moet voor zijn vrouw en kindjes zorgen : "onderdak, eten, drinken en kleren, .."

- zichzelf opmaken

Nou, wat is de vraag?

groetjes

Yahya
Ist waar?

Hoe komt het dan dat de twee vrouwen wie God, letterlijk prijst voor hun grote geloof, niet voldoen aan uw puntjes?

66-11. En God vergelijkt de gelovigen met de vrouw van de farao toen zij zeide: "Mijn Heer! bouw voor mij een huis bij U in het Paradijs, verlos mij van farao en zijn daden en verlos mij van het onrechtvaardige volk."
66-12. En met Maria, de dochter van Imraan, die haar kuisheid bewaarde; Toen ademden Wij haar Onze geest in - zij geloofde in het Woord van haar Heer en Zijn Boeken en behoorde tot de gehoorzamen.

Het lijkt me niet echt realistisch dat de vrouw van Farao, toen ze van hem vluchtte en met Mozes mee ging, hem eerst om toestemming vroeg.

Stel dat God het verboden had, dat geen vrouw zonder mannelijk figuur (haar vader of haar man) in haar aanwezigheid, naar buiten mocht gaan. Dan lijkt het me niet echt realistisch dat Maria, nota bene de eerste vrouw in Islam (en dus NIET Khadidja of Aisha),

3.42. Toen zeiden de engelen: "O, Maria, God heeft u uitverkoren en u gereinigd en u boven de vrouwen aller vollkeren uitverkoren."

het gebod van God zou overtreden en moederziel alleen zou vluchten van haar volk.

19.16. En vermeld Maria in het Boek. Toen zij zich van haar volk terugtrok in een op het Oosten uitziende plaats,
19.17. En zich aan hun blikken onttrok, zonden Wij Onze engel tot haar en hij verscheen aan haar in de gestalte van een volmaakte man.
...

Het kan toch niet zijn, dat zij, voorbeeld voor alle vrouwen en alle gelovigen, zich bezondigen aan de meest noodzakelijke en essentiele punten van het geloof...
Ciccio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2007, 10:51   #30
tomcpp
Banneling

Standaard

Ciccio : omdat islam een cult is, en helemaal niet volgt wat er in de koran staat, maar volgt wat een bepaalde sekte overal met geweld opdringt.

Ga maar eens in antwerpen kijken.
Oud 30 januari 2007, 10:52   #31
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ElFlamencoLoco Bekijk bericht
Yahya,

Ik hoop dat je het Nubian en Deryz niet kwalijk neemt dat zij in dat aspect van de islam niet hun diepste zieleroerselen horen echoën.

Ik hoop dat je het ook mij niet kwalijk neemt, maar ik hoor de echo evenmin.

Uit mijn diepste ik borrelt het besef op dat man en vrouw gelijkwaardig zijn. Van enige onderdanigheid vanwege de ene jegens de andere kan geen sprake zijn. Van verschillende verantwoordelijkheid volgens mij wél, want mannen en vrouwen zijn, hoewel gelijkwaardig, niet gelijk: elk van hen heeft eigen vaardigheden, naast eigen beperkingen. En samen vullen ze mekaar perfect aan.

Dit besef hoor ik echoën in o.a. volgende bijbelverzen:
  • Mannelijk en vrouwelijk schiep Hij hen - Genesis 1, 27b
  • Wie van u zonder zonde is, moet dan maar als eerste een steen op haar werpen. - Johannes 8, 7b
Goede samenvatting!
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2007, 11:52   #32
_Yahya_
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ciccio Bekijk bericht
Ist waar?

Hoe komt het dan dat de twee vrouwen wie God, letterlijk prijst voor hun grote geloof, niet voldoen aan uw puntjes?

66-11. En God vergelijkt de gelovigen met de vrouw van de farao toen zij zeide: "Mijn Heer! bouw voor mij een huis bij U in het Paradijs, verlos mij van farao en zijn daden en verlos mij van het onrechtvaardige volk."
66-12. En met Maria, de dochter van Imraan, die haar kuisheid bewaarde; Toen ademden Wij haar Onze geest in - zij geloofde in het Woord van haar Heer en Zijn Boeken en behoorde tot de gehoorzamen.

Het lijkt me niet echt realistisch dat de vrouw van Farao, toen ze van hem vluchtte en met Mozes mee ging, hem eerst om toestemming vroeg.

Stel dat God het verboden had, dat geen vrouw zonder mannelijk figuur (haar vader of haar man) in haar aanwezigheid, naar buiten mocht gaan. Dan lijkt het me niet echt realistisch dat Maria, nota bene de eerste vrouw in Islam (en dus NIET Khadidja of Aisha),

3.42. Toen zeiden de engelen: "O, Maria, God heeft u uitverkoren en u gereinigd en u boven de vrouwen aller vollkeren uitverkoren."

het gebod van God zou overtreden en moederziel alleen zou vluchten van haar volk.

19.16. En vermeld Maria in het Boek. Toen zij zich van haar volk terugtrok in een op het Oosten uitziende plaats,
19.17. En zich aan hun blikken onttrok, zonden Wij Onze engel tot haar en hij verscheen aan haar in de gestalte van een volmaakte man.
...

Het kan toch niet zijn, dat zij, voorbeeld voor alle vrouwen en alle gelovigen, zich bezondigen aan de meest noodzakelijke en essentiele punten van het geloof...
goed zo
Oud 30 januari 2007, 18:03   #33
tomcpp
Banneling

Standaard

Ciccio : tuurlijk kan dat wel

De koran moet enkel inconsistent zijn daarvoor. Enerzijds zeer "zondige" mensen de hemel in promoten (bijvoorbeeld ... de pedofiele profeet met 11 vrouwen), en anderzijds de rest afmaken.

Was dat niet zondig ... 11 vrouwen ? Vertel eens.
Oud 30 januari 2007, 20:20   #34
nubian

nubian's schermafbeelding

Standaard

Volgens de Islam, zijn vrouwen niet minderwaardig aan mannen. Allah heeft hen beiden geschapen, en zij zijn gelijk in de ogen van Allah.
Wanneer zij gelijk zijn in de ogen van Allah, waarom zijn zij dan minderwaardig in de maatschappij of in de ogen van moslimmannen?
nubian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2007, 20:31   #35
jurgen79
Banneling

jurgen79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volgens de Islam, zijn vrouwen niet minderwaardig aan mannen. Allah heeft hen beiden geschapen, en zij zijn gelijk in de ogen van Allah.
Wanneer zij gelijk zijn in de ogen van Allah, waarom zijn zij dan minderwaardig in de maatschappij of in de ogen van moslimmannen?
Excuse me...maar is dit enkel het geval bij de moslims?
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2007, 20:34   #36
nubian

nubian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jurgen79 Bekijk bericht
Excuse me...maar is dit enkel het geval bij de moslims?
Meestal wel
nubian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2007, 20:51   #37
Lincoln

Standaard

Citaat:
*

Laatst gewijzigd door Lincoln : 30 januari 2007 om 20:57.
Lincoln is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2007, 21:39   #38
St Germain Tourist
Burgemeester

St Germain Tourist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

- zichzelf opmaken

Nou, wat is de vraag?

groetjes

Yahya
Sorry dat ik het zeg, maar is dit niet een beetje ouderwets?? De vrouw moet toch het huis uit om boodschappen te doen en de vrouw mag toch ook gewoon een hobby met andere mensen uitoefenen? Zoniet, dan vind ik dat je de vrouw als minderwaardig ziet en dat is achterhaalt. Mannen en vrouwen zijn gelijk aan elkaar en de man mag de vrouw niet tot iets dwingen.
St Germain Tourist is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be