![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Europees Commissaris
|
![]() Nieuwe treinsporen aanleggen is voor die man geen enkel probleem maar een rijvak meer aanleggen om files te vermijden is blijkbaar bijna des duivels voor hem. Een beetje minder sceptisch ten opzichte van het wegvervoer zou ook wel mogen vind ik.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Europees Commissaris
|
![]() Mijn ouders hebben thuis nooit een auto gehad en hebben er nog steeds geen. Mijn moeder pendelt elke dag naar Brussel met de trein.
Voor die éne keer per jaar dat we naar Ikea moeten vragen we vrienden met een auto, mijn pa gaat bijna elke week naar de Opera in Brussel en rijdt mee met andere mensen, we nemen geen 15 zakken van de Delhaize mee omdat we in de stad wonen en dus gerust 2x per week naar de winkel kunnen (200m gaan), familiebezoeken gaan met de trein of met de fiets. Eventueel de bus, al heb ik die eigenlijk bijna nooit gebruikt. Toen ik zelf moest gaan werken was het carpoolen en tegen de stroom inrijden (elke dag 2x100 km). Mensen die in de file gaan staan hebben dat hoofdzakelijk aan zichzelf te danken. Ik heb in mijn leven maar 1x in België in de file gestaan. Dat was dit jaar toen ik 2 uur van de luchthaven naar Dendermonde heb gereden. Dat doe je met de trein in minder dan een half uur. Dat ik éénmaal zo'n vergissing maak kan ik nog begrijpen. Maar als mensen daar elke dag vrijwillig gaan staan, tja, mijn probleem is het niet. Al denk ik dat rekeningrijden al veel oplost. Blijkbaar staan veel mensen liever in de file dan het openbaar vervoer te gebruiken. (in een aantal gevallen kan je pleiten voor meer wegen, maar in het gros van de gevallen is dat volgens mij geen oplossing, bvb de files IN Brussel)
![]() |
#24 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Een collega woont op drie km van het werk. Ze heeft een bus die op minder dan 100 m van haar voordeur stopt, en haar vlakbij de zaak brengt (op ca 200 m) in een achttal minuten. Om de 7 minuten komt er een bus langs, maar toch weigert de dame in kwestie de bus te gebruiken, en komt ze elke dag met de wagen. Ze verliest meer tijd met het zoeken van parkeerplaats dan met het van huis naar het werk rijden. Een vriend van me woont op anderhalve km van zijn bureau. Hij neemt af en toe de fiets (als het goed weer is), maar hij vertikt het bij slecht weer de tram te nemen die hem op een paar minuten brengt waar hij moet zijn. De halte van de tram bevindt zich op drie- �* vierhonderd meter van zijn huis, en op minder dan 100 m van de zaak. Mijn buur vertrok op zekere zondag gelijktijdig met mij naar de bakker (op de hoek van de straat). Ik ging te voet, hij met de auto ! (voor 400 m) Ik was vroeger binnen bij de bakker en eerder bediend, en ook weer sneller thuis, pas op: hij had geen andere boodschappen gedaan, want ik kon hem de hele tijd in de gaten houden! Nog een paar voorbeelden nodig van individualisten voor wie het gebruik van de auto nog veel te goedkoop is? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hey Cuboidz, ik ben ermee akkoord dat er idioten zijn die het wagengebruik verkrachten. Voor een paar 100m wandelen voor een brood start ik de motor niet eens, en dat parkeert wel lekker weg.
Maar dat wil niet zeggen dat iedere automobilist gestrafd moet worden nietwaar; Ook zijn het niet deze zondagsrijders die een file veroorzaken. Het zijn de mensen die het openbaar vervoer geen alternatief vinden.Is dat nu luiheid of verwendheid, dat laat ik in het midden. Maar zolang het openbaarvervoer de verwennerij niet kan overstijgen zal je dat hebben. Ook praktisch is er geen enkel eerlijk voorstel. Politici en kapitaalkrachtigen krijgen alleen een dikker voordeel.De gewone burger, die kan weer opdraaien voor de verspillende speknekken(ik zie geen enkele politicus-zelfs geen GROEN! typetje met een realistisch betaalbare of ecologische wagen rijden-welke zakkenvuller van politiek type rijd er met de Toyota Prius?Of met een E type Peugot?) De voorstellen die gedaan werden zijn allemaal van het type, Betaal maar. Geen realistische menselijke voorstellen. Nu is mijn optie nog minder menselijk. De Belgische bevolking terugbrengen naar 500 000. 1 of 2 bevolkingscentra ,en voor de rest verspreid.En zelfbedruipend qua voedsel voor zover mogelijk.Op Nationaal niveau .We hebben ondertussen genoeg grondstoffen ingevoerd om via recyclage lang toe te komen met wat er is.(recycleer bijvoorbeeld de overbodig geworden wagens, en je hebt een staal en aluminiumberg die lang meegaat ,voor de vereisten van 500 000 mensen). Laat deze maatschappij doen en die donderd wel in, en eigenlijk, hoe sneller het gebeurd, hoe minder pijnlijk de klap en des te sneller het herstel naar iets beters.(niet leuk voor de mensen,maar wel positief voor de mensheid)
![]() |
#27 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik moet 35-40 km rijden vooraleer ik een verkeerslicht tegenkom. Men praat hier soms van een ochtendspits als er meer dan 3 wagens worden opgehouden door een tractor tijdens de oogst.
![]() |
#28 |
Europees Commissaris
|
![]() Maddox, waarom 500.000? En geloof je echt dat er dan ook geen files meer zullen zijn?
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In heel veel gevallen moet er helemaal geen spoorlijn aangelegd worden: de oude tracé liggen er nog. Ik ben geen onverdeeld voorstander van het openbaar vervoer (ook ik woon op het platteland), maar in een aantal gevallen vind ik het wel nuttig en zelfs noodzakelijk dat het spoor geherwaardeerd wordt. Dit houdt trouwens ook in dat de NMBS haar prijzen verlaagt. Op dit ogenblik zijn de huidige prijzen immers totaal onconcurrentieel tegenover de wagen (want mensen rekenen hoe dan ook alleen maar hun brandstof). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het totale bedrag dat dan aan mobiliteit uitgegeven wordt door ons land stijgt in dat geval. Logischer lijkt het me dan ook om de kosten van files aan te rekenen door rekeningrijden.
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De prijs van onze wagenmobiliteit is nu ook kunstmatig laag. In België betalen we slechts indirect en met z'n allen voor de autosnelwegen, voor de rest van de wegeninfrastructuur. Niet de verbruiker als dusdanig betaalt, wel de gemeenschap in haar geheel. We betalen met z'n allen voor de schrikwekkende kost van de autosnelwegen (waar daarenboven nog eens de helft van West-Europa over komt razen... gratis). Mocht de overheid eenzelfde investering doen in het openbaar vervoer (maar dan heel wat uitgebreider dan nu), dan zou dit ook z'n weerslag hebben. Indien je slechts voor 150 oude Belgische frank heen en terug Brussel kunt sporen, dan laat je toch wel je auto thuis zeker. Dit betekent dan ook minder verkeer op de wegen, minder slijtage, minder vlug noodzaak om de wegen te onderhouden, enzovoort. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Een oplossing is bv de decentralisering van de ministeries uit Brussel over Vlaanderen ...
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... » (Friedrich Nietzsche) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#35 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Om je een idee te geven hoe het er in Japan aantoe gaat: daar zijn mensen aangenomen om mensen in de trein te duwen vooraleer de deur dichtgaat. Zo kunnen ze er meer transporteren. Zover moet het natuurlijk niet komen. Maar ik heb in België genoeg bijna lege treinen zien rijden.
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Als u autorijden duurder maakt, hoe zal u dan de mensen helpen die geen openbaarvervoer kunnen gebruiken? Of die niet instaat, zijn het openbaar vervoer te gebruiken! Hebt u er als eens aan gedacht, als mensen hun auto moeten laten thuis staan welke economische consequenties daar aan vastgekoppeld zijn? Evenementen op verdere afstand die zeker minder bezoekers zullen trekken. Bedrijven die personeel hebben die niet vlot meer mobiel zijn. Als ge veel mensen hoort dat hun kleine autootje dat ze maar hebben vaak hun sociale contacten waarborgt? Want mensen die uit financiële redenen hun auto zullen mogen laten staan zullen niet zoveel meer uit hun huis kunnen komen. Van vereenzaming in de maatschappij gesproken! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Het Liberaal Appel profileert zich als een rechts-liberale partij voor mensen die genoeg hebben van een te links beleid en het Vlaams Belang een stap te ver vinden. Meer info op www.liberaalappel.org of [email protected] |
||
![]() |
![]() |