Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 januari 2004, 18:00   #21
H. Guderian
Banneling

H. Guderian's schermafbeelding

Standaard

Dat de anarchisten vandaag dan nog steeds goede vriendjes zijn met het marxistisch crapuul (van trotskistische of stalinistische strekking) zegt veel over hun intellect. Ze lopen nog steeds samen in dezelfde betogingen en dergelijke...
H. Guderian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2004, 19:47   #22
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

En moet ik mij beledigd voelen of zo?

Een front tegen de fascisten!
Oud 3 januari 2004, 20:07   #23
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
En moet ik mij beledigd voelen of zo?

Een front tegen de fascisten!
Een volksfront of een eenheidsfront?
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2004, 20:22   #24
Wanne
Staatssecretaris

Wanne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door H. Guderian
Dat de anarchisten vandaag dan nog steeds goede vriendjes zijn met het marxistisch crapuul (van trotskistische of stalinistische strekking) zegt veel over hun intellect. Ze lopen nog steeds samen in dezelfde betogingen en dergelijke...
Anarchisten aanvaarden geen orde van hogeraf. Vandaar dat jouw beweringen hier gelul zijn. Want de sovjetunie was een opgelegde staatstructuur waar de mensen niet aan konden ontsnappen : geen volledige democratie dus ! Iets waar de anarchisten niet mee omkunnen. Misschien dat jij je intellect toch maar eens aan het werk moet gaan zetten en eens een boek moet lezen over anarchisme, over wat het precies inhoudt. En gelieve het boek te lezen voordat je het op het vuur gooit.
Wanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2004, 20:26   #25
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wanne
Citaat:
Anarchisten aanvaarden geen orde van hogeraf. Vandaar dat jouw beweringen hier gelul zijn. Want de sovjetunie was een opgelegde staatstructuur waar de mensen niet aan konden ontsnappen : geen volledige democratie dus ! Iets waar de anarchisten niet mee omkunnen. Misschien dat jij je intellect toch maar eens aan het werk moet gaan zetten en eens een boek moet lezen over anarchisme, over wat het precies inhoudt. En gelieve het boek te lezen voordat je het op het vuur gooit.
En ik, ik vind jullie allemaal even belachelijk. Extremisten onder elkaar: om je te bescheuren!

Ra ra ra waar is deze tekst op geïnspireerd?
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2004, 20:29   #26
H. Guderian
Banneling

H. Guderian's schermafbeelding

Standaard

De feiten zijn wat ze zijn:

* Op een ant-NSV-betoging lopen de marxisten hand in hand met de anarchistische criminelen.
* In Gent is de antifa heropgericht door anarchistische krakers, op hun affiches noemen ze zichzelf "radicaal-links", net zoals de marxisten van PVDA en LSP.
H. Guderian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2004, 20:30   #27
Wanne
Staatssecretaris

Wanne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

* Op een ant-NSV-betoging lopen de marxisten hand in hand met de anarchistische criminelen.
* In Gent is de antifa heropgericht door anarchistische krakers, op hun affiches noemen ze zichzelf "radicaal-links", net zoals de marxisten van PVDA en LSP.
Ja, maar je hebt links en links... Anarchisten zijn niet per sé communisten !
Oud 3 januari 2004, 21:01   #28
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:

Toch wel. Enfin het is niet omdat je een pandje 'kraakt' en Derby-pils drinkt dat je daarom een anarchist bent.
Oud 3 januari 2004, 21:06   #29
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

*Niet overdrijven Guderian. We zijn best bereid om met anarchisten samen te werken maar voor sommigen zijn we even erg als fascisten wat samenwerken niet altijd evident maakt.

*Ach, zijn dat die gastjes die die pamfletjes verspreiden. Ze zouden er wel eens een contactadres en zo mogen opzetten. Zou de eventuele samenwerken vlotter doen verlopen.
Oud 3 januari 2004, 21:11   #30
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven
Citaat:

En ik, ik vind jullie allemaal even belachelijk. Extremisten onder elkaar: om je te bescheuren!

Ach moet je ons bourgeois mannetje horen. Ik moet niet herhalen zeker wat uw soort uitgespookt heeft de afgelopen eeuwen in Europa om het huidige systeem te installeren en in stand te houden?
Oud 3 januari 2004, 22:00   #31
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc
Citaat:

Ach moet je ons bourgeois mannetje horen. Ik moet niet herhalen zeker wat uw soort uitgespookt heeft de afgelopen eeuwen in Europa om het huidige systeem te installeren en in stand te houden?

Dit was dus een parodie op Wannes' denigrerende berichten...Ben blij dat je het belachelijk vindt, zegt veel over Wanne.
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2004, 22:04   #32
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:

Dit was dus een parodie op Wannes' denigrerende berichten...Ben blij dat je het belachelijk vindt, zegt veel over Wanne.

Tja collateral damage noemen ze dat in vaktermen.
Oud 4 januari 2004, 01:38   #33
Wanne
Staatssecretaris

Wanne's schermafbeelding

Standaard

Je hebt natuurlijk communisme en staatscommunisme... Sorry dat ik me niet al te klaar heb uitgedrukt. Als jullie me belachelijk vinden dan is dat jullie goed recht, maar ik ken mezelf beter dan jullie en ik denk er het mijne van... Salut !
Oud 4 januari 2004, 10:14   #34
12 sec. of numarx
Provinciaal Statenlid

12 sec. of numarx's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Toch wel. Enfin het is niet omdat je een pandje 'kraakt' en Derby-pils drinkt dat je daarom een anarchist bent.
Doe es niet belachelijk en denigrerend over mensen die jouw visie niet volgen. De anarchisten die ik ken zitten trouwens niet zo vastgeroest in hun opgelegde dogma's als sommige com... oh well: jij.

Volledig akkoord met Wanne in deze.
Oud 4 januari 2004, 12:49   #35
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door numarx
Citaat:
Doe es niet belachelijk en denigrerend over mensen die jouw visie niet volgen. De anarchisten die ik ken zitten trouwens niet zo vastgeroest in hun opgelegde dogma's als sommige com... oh well: jij.

Volledig akkoord met Wanne in deze.

Volgens u zijn anarchisten dan niet noodzakelijk communisten? Nee, eigenlijk heb je gelijk. De meeste zijn klein-burgerlijke studentjes die met geld van hun ouders 'anarchistje' spelen.
Oud 4 januari 2004, 13:00   #36
Leviathan
Provinciaal Statenlid

Leviathan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Leviathan
Maar ze pappen wel aan met monsterstaten als de Sovjetunie, waar democratie niet bestond en mensen hun mond moesten houden als ze niet in Siberië wilden eindigen.
Informeer jezelf liever eens over wat anarchisten precies zijn... Ze zijn tegen iedere vorm van een opgelegde staatstructuur, of dat nu een linkse staat of een rechtse staat is...
Maar ze lopen wel altijd hand in hand met extreem linkse rukkers op betogingen. En hun taaltje loopt over van slogans die recht uit het communistenhandboek komen. Bovendien, wat willen die losers nu eigenlijk? Dat de regering afgeschaft wordt en iedereen onbeperkt zijn goesting mag doen?

Leviathan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2004, 13:31   #37
12 sec. of numarx
Provinciaal Statenlid

12 sec. of numarx's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volgens u zijn anarchisten dan niet noodzakelijk communisten? Nee, eigenlijk heb je gelijk. De meeste zijn klein-burgerlijke studentjes die met geld van hun ouders 'anarchistje' spelen.
Zelfde roots, maar sinds Bakoenin een verschillende weg opgegaan. Weet je nog? Blijf maar vrolijk verder kleinerend doen.

Leviathan: solidariteit onder de mensen, zonder machtsverschillen, weet je wel? Voor de rest zou ik zeggen, ga eens met anarchisten praten, kan je het zelf vragen.
Oud 4 januari 2004, 20:23   #38
Wanne
Staatssecretaris

Wanne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Jij hebt trouwens een gespleten tong en deinst er niet voor terug om mijn woorden te verdraaien... Het klopt dat ik hier ergens gezegd heb 'Nationalisten onder elkaar : om je te bescheuren !'... Het woord 'extremisten' heb ik volgens mij niet in de mond genomen...
Oud 4 januari 2004, 20:24   #39
Wanne
Staatssecretaris

Wanne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Leviathan
Dat de regering afgeschaft wordt en iedereen onbeperkt zijn goesting mag doen?
Dat is nu eenmaal de 'volledige' democratie... Gezeik over 'referendums' en 'het Vlaams Blok als enige democratische partij' is niet op z'n plaats als je dat niet inziet...
Oud 7 januari 2004, 20:38   #40
Groen
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guderian
In Italië hebben linksen een brandbommen-campagne opgezet,
Dit was een anarchistische beweging, geen marxistische of linkse beweging
Groen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be