Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 februari 2007, 18:10   #21
DaBlacky
Europees Commissaris

DaBlacky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voodoo Child Bekijk bericht
merci voort compliment. Het leuke is dat alle Mac-fans hetzelfde over jou denken (PS: ik ben geen Mac-fan. Ik ben gewoon geen fan van eender-wa.)
DaBlacky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2007, 18:10   #22
DaBlacky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist Bekijk bericht
Moest mijn vrouwke niet zo inflexibel zijn en ook met OpenOffice.org overweg kunnen (het enigste wat ze gebruikt is MS Office en Firefox en dat laatste is er immers), dan smeet ik Windows XP van de PC om alles lekker op Ubuntu Linux te laten draaien. Dat spul heeft dus nog NOOIT gecrashed.

Ook Mac lijkt me lekker, maar ja... Zie vorige paragraaf...
Mijn vrouw
Oud 6 februari 2007, 18:18   #23
Zyp
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Is er iemand die het nieuwe snufje van ome Bill ondertussen al uitgetest heeft? En zo ja, is het een beetje de moeite of blijven we voorlopig beter nog wat met onze oude besturingssysteempjes werken?
Ja, ik heb al wat uurtjes en rondjes met vista opzitten...

Men ZOU met vista vanaf 0 begonnen zijn, dus moet het echt een volledig nieuwe windows zijn...

De 'vriendelijkheid' van vista is een beetje beter dan in xp, meer dingen worden beter uitgelegd, sommige dingen zijn duidelijker.

Maar dat is het zowat... buiten nog wat 'gadget veranderingetjes'. Zoals bvb een 'side bar' waar je zelf een kalender,klok, fototje, etc etc kan zetten... zulke dingen. Handig en leuk voor even, maar niet direct het eqivalent van de uitvinding van het warme water...

Mijn raad : Heb je XP, ben je er tevreden mee, verander niet. Vista is een pak zwaarder voor het systeem, en je kan er niet per se meer mee...Het is niet veiliger dan xp (de eerste tijd zelfs onveiliger, xp heeft immers al wat service packs achter de rug). Het is zeker niet sneller...
Het ziet er allemaal een beetje 'beter' (more smooth) uit, thats it.

En ook de bedrijven blijken daar ook zo over te denken... niet echt veel bedrijven staan te wachten op vista... XP doet zijn werk nog steeds goed tot uitstekend...Men verwacht er zelfs nog +/- 10 jaar langer met xp te kunnen werken voor men ECHT iets anders nodig heeft...
Microsoft dacht anders en probeert toch...

Als ik een nieuwe pc koop (zowat ieder jaar, veel goedkoper dan =>oem versie bij nieuwe pc), zal ik hem misschien aanschaffen en installeren.... Ik ga zeker niet naar de winkel lopen voor een dure 'boxed' vista...
Zyp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2007, 18:28   #24
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Voor de ipod liefhebbers:
http://www.zdnet.be/news.cfm?id=65140
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2007, 18:51   #25
DaBlacky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Waarom verbaast me dit nu eigenlijk weer niets? Die stomme Micro$uck zal het ook nooit leren.

Alweer een reden om als volgende computer een Mac te nemen...

Laatst gewijzigd door DaBlacky : 6 februari 2007 om 18:51.
Oud 6 februari 2007, 18:56   #26
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
haha, dat is zo'n 'foutje' waar je als programmeur bij Microsoft niet voor op je donder krijgt...

"Give the man a cigar!"
Oud 6 februari 2007, 19:02   #27
Djiezes
Europees Commissaris

Djiezes's schermafbeelding

Standaard

Mijn volgende PC zal geen PC zijn maar een ...

Djiezes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2007, 19:09   #28
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Mac of Windows?

Zal ik het eens zeggen? Ja? Ok.

Ik gebruik sinds een jaar Mac, daarvoor een jaar XP en daarvoor enkele jaren 98(SE).
Mac is beter. Echt.
Een niet te onderschatten voordeel is de veiligheid. Er is tot nu toe geen enkel (geen enkel ja) virus voor MacOs. Ik zeg niet dat dat eeuwig zo zal blijven, maar voor nu geldt het wel.
Verdere redenen; is echt sneller dan pc. Het systeem dat een programma blijft draaien nadat je het 'gesloten' hebt lijkt in het begin raar, maar het werkt echt. De programma's die je veel gebruikt (hier; Safari, Firefox, Mail, Thunderbird, iTunes, iPhoto en iCal) springen open op het moment dat je de iconen aanklikt. Geen zandlopers ofzo, direct staat er een deftig gevuld scherm voor je neus. Foto's bewerken gaat ook sneller op een Mac. En niet uitgedrukt in msec, maar daadwerkelijk merkbaar.
Nog eentje? Ja?
Je bent zo goed als verlost van heel dat systeemonderhoud. Defragmenteren, Disc Docters enzo kan je vergeten. Het bestandssysteem is veeel beter dan dat van Windows.
MacOs ziet er ook veel beter uit dan Windows. Kijk nu naar Vista en zie ongeveer wat Maccers al enkele jaren zien.
Klein nadeel misschien (al heb ik er nog niks van gemerkt, maar ik lees ook wel eens iets) is dat er voor Mac minder programmas dan voor Windows.
Spelletjes vooral. Maar verder krijg ik met mijn Mac alles gedaan wat een computer moet kunnen. Bovendien kan een Mac die dingen eigenlijk allemaal recht uit de doos al.

En een Mac-laptop is ook oneindig veel geiler dan een Dell ofzo...
Oud 7 februari 2007, 15:30   #29
Zyp
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Mac of Windows?

Zal ik het eens zeggen? Ja? Ok.

Ik gebruik sinds een jaar Mac, daarvoor een jaar XP en daarvoor enkele jaren 98(SE).
Mac is beter. Echt.
Een niet te onderschatten voordeel is de veiligheid. Er is tot nu toe geen enkel (geen enkel ja) virus voor MacOs. Ik zeg niet dat dat eeuwig zo zal blijven, maar voor nu geldt het wel.
Dat zal echt niet lang meer duren. Er zijn nu wel al virussen en spyware die mac kunnen besmetten, maar bekeken tegenover het geheel is het mac aandeel in virussen en spyware klein tot zeer klein. Maar nogmaals, voor hoelang nog?

Citaat:
Verdere redenen; is echt sneller dan pc. Het systeem dat een programma blijft draaien nadat je het 'gesloten' hebt lijkt in het begin raar, maar het werkt echt. De programma's die je veel gebruikt (hier; Safari, Firefox, Mail, Thunderbird, iTunes, iPhoto en iCal) springen open op het moment dat je de iconen aanklikt. Geen zandlopers ofzo, direct staat er een deftig gevuld scherm voor je neus. Foto's bewerken gaat ook sneller op een Mac. En niet uitgedrukt in msec, maar daadwerkelijk merkbaar.
Op het gebied van fotobewerking heeft mac al EEUWEN om niet te zeggen altijd een voorsprong gehad op non-mac pc's... Mac is er beroemd en groot door geworden...
Verder heb ik de indruk dat het mac besturingssysteem qua 'systeem under tha hood' idd simpeler, vlotter, en daardoor sneller draait... Maar veel hangt toch af van de pc waarop je werkt...

Citaat:
Nog eentje? Ja?
Je bent zo goed als verlost van heel dat systeemonderhoud. Defragmenteren, Disc Docters enzo kan je vergeten. Het bestandssysteem is veeel beter dan dat van Windows.
Het bestandsysteem van mac is idd zeer verschillend dan van win, maar dat neemt niet weg dat elke pc, mac of non mac, waar veel op word gewerkt, geinstalleerd en gedeinstalleerd altijd wel eens onderhoud nodig heeft... Een mac systeem idd wel minder.

Citaat:
MacOs ziet er ook veel beter uit dan Windows. Kijk nu naar Vista en zie ongeveer wat Maccers al enkele jaren zien.
Klein nadeel misschien (al heb ik er nog niks van gemerkt, maar ik lees ook wel eens iets) is dat er voor Mac minder programmas dan voor Windows.
Spelletjes vooral. Maar verder krijg ik met mijn Mac alles gedaan wat een computer moet kunnen. Bovendien kan een Mac die dingen eigenlijk allemaal recht uit de doos al.
Mac os ziet er al een tijd langer 'smooth' uit, idd.. maar smaken verschillen... ik, bvb, heb niet de behoefte dat het allemaal goed uitziet, het moet goed werken. Maar bon, uitzicht is persoonlijk.
De programma's, en idd spelletjes is mindere bij mac. Er is de mogelijkheid tot emulatie, maar in the end, blijft het emulatie... Wanneer er meer interesse is voor mac zullen de software devs ook mac versies brengen, nu is het mac aandeel nog wat te klein.

Mac is idd op veel vlakken beter, maar waarom gaat iedereen dan niet naar mac?

-Een mac systeem is anders, meeste mensen aijn win gewoon en zien op om de 'gewoonten' weer te veranderen.
-Een mac systeem begint langzaamaan zo compatibel te worden als een non mac (uitbreiden, veranderen, etc). Maar nog steeds denken vele mensen dat je in een mac enkel MAC stukken kan en mag steken, onterecht.
-Het software aanbod is niet zo groot, nog niet...
-Veranderen van os is meestal ook veranderen van programma's. De mac equivalenten van grote softwarenamen zijn minstens even goed, maar alles staat anders en men moet dus weer bijleren.

Citaat:
En een Mac-laptop is ook oneindig veel geiler dan een Dell ofzo...
Bwa, wederom smaken verschillen, zet er een mooie mac, of een mooie alien-ware laptop, ik zal het wel weten... smaken he...
Zyp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2007, 16:03   #30
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Ik gebruik sinds twee jaar een Mac, en ben er zeer tevreden van.

Het enige probleem zijn custom applicaties van sommige bedrijven, die enkel onder windows draaien. Daarvoor moet je in Mac een aparte omgeving opstarten, en soms eens wat rotzooien eer ze goed draaien.

Onlangs heb ik ook mijn laptop overgeschakeld naar Mac, en ben ook daar zeer tevreden over. De automatische live data-integratie tussen laptop en desktop is iets waar ik in mijn windows dagen van droomde. Contacts, schedules, kalenders etc. worden automatisch doorgegeven van de ene computer naar de andere.
Oud 7 februari 2007, 16:33   #31
cor
Minister

Standaard

En de prijsvergelijking?
cor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2007, 16:37   #32
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Thema's kun je in XP uiteraard makkelijk veranderen met het programma Windowblinds:

http://www.stardock.com/products/windowblinds/

Hm,ziet er netjes uit. Moet ik eens proberen
Dank je
Oud 7 februari 2007, 16:38   #33
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB Bekijk bericht
Ik gebruik sinds twee jaar een Mac, en ben er zeer tevreden van.

Het enige probleem zijn custom applicaties van sommige bedrijven, die enkel onder windows draaien. Daarvoor moet je in Mac een aparte omgeving opstarten, en soms eens wat rotzooien eer ze goed draaien.

Onlangs heb ik ook mijn laptop overgeschakeld naar Mac, en ben ook daar zeer tevreden over. De automatische live data-integratie tussen laptop en desktop is iets waar ik in mijn windows dagen van droomde. Contacts, schedules, kalenders etc. worden automatisch doorgegeven van de ene computer naar de andere.
Op school werken ze ook met macs, echt mooie en leuke machientjes
Oud 7 februari 2007, 16:39   #34
Calle
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cor Bekijk bericht
En de prijsvergelijking?
Hehe, you got them there

Trouwens, alles wat een Mac kan kan een PC beter, ZELFS op grafisch gebied.

Niet afkomen met de prestaties van 10 jaar geleden, toen idd de Mac nog wat beter was, want nu word de Macintosh serieus afgetroeft door eender welke PC die evenveel kost.

Nu ja, er worden minder virussen voor gemaakt, logisch ook als je ziet dat maar 10 % van alle computergebruikers een Mac gebruiken.

Qua stabiliteit, geef me je Mac 2 minuten en ik laat hem crashen, echt niet zo moeilijk.

P.S. Het probleem met de Ipods lijkt mij meer te komen vanuit de Apple-hoek dan van Microsoft. Drivers moeten immers gemaakt worden door Apple niet ? Leuke reclamestunt weeral van Apple.
Calle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2007, 16:40   #35
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zyp Bekijk bericht
Dat zal echt niet lang meer duren. Er zijn nu wel al virussen en spyware die mac kunnen besmetten, maar bekeken tegenover het geheel is het mac aandeel in virussen en spyware klein tot zeer klein. Maar nogmaals, voor hoelang nog?
You tell me. In ieder geval blijf ik erbij dat er NU geen echte virussen voor Mac zijn. En voor Windows wel (al jaren overigens). Als ik dan nu moet kiezen, kies ik voor Mac.
Uw vriend(in) ziet er nu misschien heel mooi uit, maar voor hoelang eh? Gooi je ze daarom buiten?

Citaat:
Op het gebied van fotobewerking heeft mac al EEUWEN om niet te zeggen altijd een voorsprong gehad op non-mac pc's... Mac is er beroemd en groot door geworden...
Verder heb ik de indruk dat het mac besturingssysteem qua 'systeem under tha hood' idd simpeler, vlotter, en daardoor sneller draait... Maar veel hangt toch af van de pc waarop je werkt...
Je bevestigt dus mijn stelling. Dank

Citaat:
Het bestandsysteem van mac is idd zeer verschillend dan van win, maar dat neemt niet weg dat elke pc, mac of non mac, waar veel op word gewerkt, geinstalleerd en gedeinstalleerd altijd wel eens onderhoud nodig heeft... Een mac systeem idd wel minder.
Nogmaals. Dank.

Citaat:
Mac os ziet er al een tijd langer 'smooth' uit, idd.. maar smaken verschillen... ik, bvb, heb niet de behoefte dat het allemaal goed uitziet, het moet goed werken. Maar bon, uitzicht is persoonlijk.
De programma's, en idd spelletjes is mindere bij mac. Er is de mogelijkheid tot emulatie, maar in the end, blijft het emulatie... Wanneer er meer interesse is voor mac zullen de software devs ook mac versies brengen, nu is het mac aandeel nog wat te klein.
Smaken verschillen ja, dat is waar, maar lees elke review aangaande laptops en als er een Mac bijzit komt die er meestal als mooiste uit. En ik hoor zelden kritiek op hun uitzicht. Maar idd, smaken verschillen...

Citaat:
Mac is idd op veel vlakken beter, maar waarom gaat iedereen dan niet naar mac?
You tell me. Betamax was ook veel beter dan VHS maar toch...
Citaat:
-Een mac systeem is anders, meeste mensen aijn win gewoon en zien op om de 'gewoonten' weer te veranderen.
-Een mac systeem begint langzaamaan zo compatibel te worden als een non mac (uitbreiden, veranderen, etc). Maar nog steeds denken vele mensen dat je in een mac enkel MAC stukken kan en mag steken, onterecht.
-Het software aanbod is niet zo groot, nog niet...
-Veranderen van os is meestal ook veranderen van programma's. De mac equivalenten van grote softwarenamen zijn minstens even goed, maar alles staat anders en men moet dus weer bijleren.
Iemand die al enkele jaren met Windows werkt is zo met Mac weg, software is er idd minder maar voldoende. En dat software van derden er op Mac anders uitziet of anders werkt kan je Apple moeilijk verwijten.

Citaat:
Bwa, wederom smaken verschillen, zet er een mooie mac, of een mooie alien-ware laptop, ik zal het wel weten... smaken he...
gelukkig dat ze verschillen!
Die alien-ware laptops zijn toch niet mooi?
Of het moet zijn dat je nog geen twintig bent, dan kan ik het je vergeven.
Oud 7 februari 2007, 16:46   #36
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Hm,ziet er netjes uit. Moet ik eens proberen
Dank je
damn enkel demos, de rest is betalen
Oud 7 februari 2007, 16:46   #37
Calle
Parlementslid

Standaard

Wat doen jullie eigenlijk met die Mac's ? Er naar zitten staren omdat ze zo mooi zijn de hele dag ?

Anyway, als developer kan ik er niks mee aanvangen hier op het werk, de software ervoor is gewoon niet beschikbaar , en dat zal ook nooit zo zijn volgens mij .
Oud 7 februari 2007, 16:58   #38
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Calle Bekijk bericht
Wat doen jullie eigenlijk met die Mac's ? Er naar zitten staren omdat ze zo mooi zijn de hele dag ?

Anyway, als developer kan ik er niks mee aanvangen hier op het werk, de software ervoor is gewoon niet beschikbaar , en dat zal ook nooit zo zijn volgens mij .
dan had je maar geen developer moeten worden
Oud 7 februari 2007, 17:03   #39
Calle
Parlementslid

Standaard

Citaat:
dan had je maar geen developer moeten worden
Tja, ik gebruik mijn computer dan ook om mee te WERKEN he, niet om naar te kijken

En dat geef ik toe, het design is lekker.
Oud 7 februari 2007, 17:04   #40
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Calle Bekijk bericht
Tja, ik gebruik mijn computer dan ook om mee te WERKEN he, niet om naar te kijken

En dat geef ik toe, het design is lekker.

Ik vind ze anders leuk om mee te werken. Heb er een filmpje op gemonteerd en ben ook eens de fameuze Apple shop in London binnengewandeld

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be