Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 6 februari 2007, 08:11   #21
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dycore Bekijk bericht
België is een klein landje met in verhouding veel inwoners. Toch staat ons landje op de achtste plaats in de rangorde van de wereld, met quantitatief de meeste aanvragen voor regularisatie.
In de EU verblijven nu ongeveer evenveel vreemdelingen als er Belgen zijn.
Weer zo'n domme en onzinnige vergelijking, europa is 500 miljoen mensen, 10 miljoen migranten (zijn er een meer hoor) komt neer op 2% .
Citaat:
Maar... Nobody gives a fuck. Laat ze maar doen. Dat komt wel goed. Ik ben dan toch al dood. Iedereen verdient gelijke kansen.
Iedereen verdient gelijke kansen? En België zal daar wel even voor zorgen? Gelijke kansen voor alle mensen op de wereld. Kom ze in België maar halen.
Waar haal je dit? veel mensen geven er wel om, juist daarom dat ze hier voor zijn . Laat ze maar doen? Binnen beperkte mate natuurlijk er woden veel meer geweigerd dan binnengelaten en zo hoort het, toch al dood? Nee hoor. Iedereen gelijke kansen hetzelfde binnen beperkte mate. Je hebt geen idee waar je over bezig bent je denkt met je glazen bol de gedachten van anderen te kunnen lezen maar hij werkt niet goed hoor je bol.
Citaat:
En dan de VS verwijten dat ze de politie van de wereld willen spelen. Denk terug aan de internationale jurisdictie van de Belgische rechtbanken inzake schendingen van jus cogens.
De Europeanen zitten werkelijk in een droomwereld. Het is te gek voor woorden...
Wat heeft de VS hier mee te maken?
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2007, 09:31   #22
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
Grappig kom van oost vlaanderen gestudeerd in antwerpen, woon in brussel en werk nu in antwerpen .En nee hoor geen overspoeling, maar ja voor mensen zoals jou is 5 allochtonen op 100 al een overspoeling en ongetwijfeld maakt het niet uit hoe lang iemand hier woont en leeft zoalg hij er buitenlands uitziet is en blijft hij allochtoon.

nee nee .

Molenbeek, Genk, oud-Borgerhout, dat is geen 5 op 100 meer. Ofja, 5 blanken op de 100 dan.

En misschien moet je maar eens verder komen dan uw blanke wijk hé .
Oud 6 februari 2007, 09:33   #23
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door UFSIA Bekijk bericht
lol , ik kan geen frans, wil je ipv franse shit te posten die tekst niet even integraal vertalen voor me ? als je denkt daarmee je gelijk te kunnen halen lijkt me dat niet al te veel werk, wel ?
Ai ai, en dat komende van iemand met het BuB logo. Mensen als jij moeten toch aan een hogere standard voldoen dan gewone belgen

(wat betreft taal natuurlijk.... voor de rest, als ik hans1 soms bezig zie )

Laatst gewijzigd door Raven : 6 februari 2007 om 09:34.
Raven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2007, 09:50   #24
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Het is altijd wel lachen geblazen met die verwijzingen naar het Romeinse rijk, alsof we in een hollywoodfilm zitten. Ik neem eerder als referentie de periode 1789-1945 om een precies beeld te krijgen van wat migratie kan teweegbrengen in een rationeel geordende samenleving als de onze. Zeker als die migratie denkbeelden meebrengt die perfect passen in de samenleving voor 1789 (datum kan evengoed 18° eeuw als zodanig zijn, whatever), maar mijlenver verwijderd liggen van wat een democratisch en kapitalistisch economisch systeem vereisen.
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2007, 10:12   #25
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
nee nee .

Molenbeek, Genk, oud-Borgerhout, dat is geen 5 op 100 meer. Ofja, 5 blanken op de 100 dan.

En misschien moet je maar eens verder komen dan uw blanke wijk hé .
Mai wat een logica, omdat er in sint martens latem GEEN allochtonen wonen zijn er GEEN allochtonen in belgie ? En geloof me ik kom heel wat meer buiten dan jij, ziende je commentaren hier.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

Oud 6 februari 2007, 11:11   #26
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mai wat een logica, omdat er in sint martens latem GEEN allochtonen wonen zijn er GEEN allochtonen in belgie ? En geloof me ik kom heel wat meer buiten dan jij, ziende je commentaren hier.
Jij hebt jouw mening uiteraard. Ik de mijne.

Maar de toekomst van België is niet voor de Vlamingen (of joden ), laat staan de hier heersende progressieve(decadente) cultuur. Als de immigratie hier het licht niet uit doet, dan doet de vergrijzing en nulgroei bij Vlaamse gezinnen dat dan wel.
Oud 6 februari 2007, 11:31   #27
k9

Standaard

Citaat:
Dat veranderd nog altijd niks dat je mening op niks gebaseerd is hoor.
Citaat:
Maar de toekomst van België is niet voor de Vlamingen (of joden ), laat staan de hier heersende progressieve(decadente) cultuur.
Waarom begin je nu over joden? EN de toekomst van belgie en vlaanderen ligt bij de vlamingen en bij zowel allochtonen als autochtonen. Voor mij zijn veel allochtonen trouwens "vlaming" . Precies alsof je in vlaanderen geboren moet zijn om vlaming te zijn.
Citaat:
Als de immigratie hier het licht niet uit doet, dan doet de vergrijzing en nulgroei bij Vlaamse gezinnen dat dan wel.
Migratie zal het niet doen, vergrijzing is tijdelijk .

Oud 6 februari 2007, 12:12   #28
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Oorspronkelijk geplaatst door Dycore
Citaat:
La poussée migratoire la plus spectaculaire vient du Maghreb et, en particulier, du Maroc. Celui-ci fournit, en effet, le groupe qui s'est le plus renforcé entre 1991 et 2004 (+ 117 %), loin devant les Français (+ 64 %) et les Néerlandais (+ 42 %), pour des séjours de longue durée que l'on peut considérer comme définitifs. Malgré l'augmentation de leurs entrées (« flux »), l'effectif des Marocains (« stock ») a diminué (- 43 % en dix ans), du fait d'une forte acquisition de nationalité. Cet effectif de population est aujourd'hui de 81 287 personnes (11 % des étrangers), soit moins que les Français (117 349, 13 %) et les Néerlandais (104 978, 12 %). Mais si l'on inclut dans ce groupe les Belges d'origine marocaine, on dépasse les 240 000 personnes. Sans compter les ressortissants marocains qui vivent clandestinement en Belgique.

Citaat:
Me dunkt dat deze passage belangrijker is. Kan je nog tellen? Reken het percentage maar eens uit tav de Belgische bevolking. Hoeveel van die mannen voelen zich werkelijk Belg en zijn bereid om onze samenleving te helpen opbouwen? Ik hou m'n hart al vast voor de dag dat ze beslissen om een Maghreb-partij op te richten.
Logisch denken:

die % betreffen wijzigingen in migratoire flux, niet in het % van de bevolking.

96% van de migranten komen uit EU lidstaten

Dus slaat die paragraaf op verschuivingen binnen de resterende 4%...

Natuurlijk vinden sommigen 4% al een "overspoeling" of "invasie" maar dat is méér dan subjectief (uit eigen gevoelen komende),

Dat "gevoelen" is het gevolg van jarenlange VuilB-propaganda...

Laatst gewijzigd door filosoof : 6 februari 2007 om 12:30.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2007, 12:17   #29
La Chunga
Minister

La Chunga's schermafbeelding

Standaard

Sociale zekerheid afschaffen en die grenzen open, verdorie!
Oud 6 februari 2007, 12:56   #30
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door La Chunga Bekijk bericht
En dan iedereen naar een ander land zien spurten zeker, no way! Je bent hier en je blijft dan ook hier.
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2007, 13:07   #31
ericferemans

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De politiek spreekt over immigratie. Immigratie is een hot topic in Europa. Waarom? Omdat er zoveel immigranten zijn. Op een kleine vijftig jaar is ons continent overspoeld met immigranten. Twee hoofdgroepen: ex-Oost-Blok/Rusland en Islam-landen. Vooral deze laatste groep zorgt voor heel wat wrevel. Deze immigratie komt in de geschiedenisboeken als een ware volksverhuizing als ze zo blijft doorgaan.
De grote overspoeling: 4 procent van de bevolking is islamiet en past zich gewillig aan. Paranoïa echter treft een steeds groter deel van de bevolking:
33 procent schijnt er voor te stemmen!
Men zou beter de volksverhuizing naar gekkenhuizen voorbereiden: die is allicht veel groter dan de islamitische volksverhuizing en kost meer geld.
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2007, 13:20   #32
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht

Logisch denken:

Natuurlijk vinden sommigen 4% al een "overspoeling" of "invasie" maar dat is méér dan subjectief (uit eigen gevoelen komende),

Maar logisch denken is moeilijk, hé?

Laatst gewijzigd door filosoof : 6 februari 2007 om 13:46.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2007, 15:23   #33
Dycore
Banneling

Standaard

Dit alles is gebeurd op nog geen 30 jaar tijd. En het blijft rustig doorgaan dankzij naïvelingen zoals jij. Inderdaad een overspoeling. Zoals Raven zegt: steek misschien je kop eens buiten. Of ben je van het platteland?
Dycore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2007, 15:24   #34
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door La Chunga Bekijk bericht
Sociale instabiliteit is bijzonder nadelig voor de economie, de welvaart, het welzijn, de internationale macht. Sociale instabiliteit heeft verregaande gevolgen.
Je moet me toch eens uitleggen hoe je het wil doen , die grenzen openen. En wat volgens jou daaraan voordelig is. Het is nogal een simpele veronderstelling dat de meeste immigranten hier profiteurs zijn van ons sociale zekerheidsstelsel.

Laatst gewijzigd door Dycore : 6 februari 2007 om 15:52.
Oud 6 februari 2007, 15:29   #35
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Grappig kom van oost vlaanderen gestudeerd in antwerpen, woon in brussel en werk nu in antwerpen .En nee hoor geen overspoeling, maar ja voor mensen zoals jou is 5 allochtonen op 100 al een overspoeling en ongetwijfeld maakt het niet uit hoe lang iemand hier woont en leeft zoalg hij er buitenlands uitziet is en blijft hij allochtoon.
Toevallig heb ik ongeveer hetzelfde traject afgelegd en kom ik tot een andere conclusie. Ik wil hier niet discussiëren over de term 'overspoeling', maar laat ons duidelijk zijn: als u in die steden geen tekens zag van een problematische immigratie, dan bent u ofwel blind, ofwel een mama-kindje die niet op dezelfde plaatsen kwam als ik gedaan heb.

Laatst gewijzigd door Dycore : 6 februari 2007 om 15:52.
Oud 6 februari 2007, 15:32   #36
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht

Logisch denken:

Neen waarde *knip*. Het gaat hierom: Mais si l'on inclut dans ce groupe les Belges d'origine marocaine, on dépasse les 240 000 personnes. Sans compter les ressortissants marocains qui vivent clandestinement en Belgique. Mijn vraag was: op hoeveel van die mensen kan ons land rekenen. Ze mogen dan wel Belgen zijn: zo voelen de meesten zich helemaal niet.
Begin nu maar opnieuw met je percentages.

Ik neem aan dat het ook zonder koosnaampjes kan.

mvg,
Arnold.

Laatst gewijzigd door Dycore : 6 februari 2007 om 15:34.
Oud 6 februari 2007, 15:38   #37
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:

Maar de toekomst van België is niet voor de Vlamingen (of joden ), laat staan de hier heersende progressieve(decadente) cultuur. Als de immigratie hier het licht niet uit doet, dan doet de vergrijzing en nulgroei bij Vlaamse gezinnen dat dan wel.
Ach vergrijzing is een excuus. De ervaring leert ons dat wanneer de immigranten dezelfde levensstandaard bereiken als de autochtonen, zij ook minder kinderen gaan produceren. Dus vergrijzing wordt simpelweg uitgesteld. Dat is de typische Belgische korte-termijn politiek. Daarenboven vervangt men het ene probleem door een ander. Ipv vergrijzing sociale instabiiliteit, met alle gevolgen vandien. In ons land bestraan steeds meer extreme tegenstellingen. Hoe wil men in een democratie zo nog een stap verder raken? Vergrijzing is een zure pil die even moet worden doorgeslikt.

Laatst gewijzigd door Dycore : 6 februari 2007 om 15:45.
Oud 6 februari 2007, 15:41   #38
ericferemans

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit alles is gebeurd op nog geen 30 jaar tijd. En het blijft rustig doorgaan dankzij naïvelingen zoals jij. Inderdaad een overspoeling. Zoals Raven zegt: steek misschien je kop eens buiten. Of ben je van het platteland?
Dewinter liegt dus indien hij zegt dat het over 400.000 mensen gaat? Of minimaliseert hij het aantal vreemdelingen?
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2007, 15:46   #39
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Dewinter liegt dus indien hij zegt dat het over 400.000 mensen gaat? Of minimaliseert hij het aantal vreemdelingen?
Dewinter kan mij geen kloten schelen
Wat wel een correcte stelling is van een VB (is bevestigd door onafhankelijk onderzoek), is dat het VB in de grote steden nog weinig kan stijgen ten gevolge van de 'nieuwe Belgen'

Laatst gewijzigd door Dycore : 6 februari 2007 om 15:48.
Oud 6 februari 2007, 15:47   #40
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
De grote overspoeling: 4 procent van de bevolking is islamiet en past zich gewillig aan.
Past zich gewillig aan? Ben jij van deze wereld?
Vier prcent is echt niet weinig op een goede 20 jaar tijd.
Kiesdrempel geen probleem.
Wil je echt dat die mannen op de wetgeving gaan wegen?

Laatst gewijzigd door Dycore : 6 februari 2007 om 15:55.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be