Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 januari 2004, 13:30   #21
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Christian Floru
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus

OK, ik had moeten schrijven "hun eigenlijke (lees geheime) programma inzake sociale zekerheid". De VLD doet zich weliswaar voor als een volkspartij, doch in werkelijkheid is ze nog steeds de partij die opkomt voor de belangen van de rijke toplaag van de bevolking.
De VLD heeft helemaal geen geheime agenda inzake sociale zekerheid. De VLD heeft tot enkele jaren geleden inderdaad veel voorstellen gedaan om de sociale zekerheid leefbaar en betaalbaar te houden. Onder druk van mensen zoals uzelf, het ACV en links is de VLDtop overgegaan tot een totale abdicatie. Er is nu geen enkele partij meer die de toekomst van de sociale zekerheid op een realistische mannier wil veilig stellen. Immers de ineenstorting van dit stelsel is een mathematische zekerheid.
De VLD is helemaal geen verdediger van de rijke toplaag: de VLD is de verdediger van een systeem waarbinnen de meeste mensen naar een hogere welvaart kunnen geraken. Vooruitgang is uitsluitend mogelijk in een liberaler systeem.
Nog aan het bekomen van de feestdagen? Er is helemaal geen sprake van een 'mathematische' zekerheid. Dat is pure liberale propaganda om de SZ af te breken (waar de sociaal-democraten in Europa lustig aan meewerken). Dat heeft niets te maken met bezorgdheid voor de toekomst maar is nu éénmaal één van de belangrijkste liberale doelstellingen. Het is perfect mogelijk om met de welvaart die in dit land gecrëeerd wordt iedereen te voorzien van een degelijk pensioen alleen stellen we vast dat het uitdelen van cadeautjes tegen volgende verkiezingen belangrijker is dan de toekomst van de SZ.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2004, 13:37   #22
Eugene
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
Citaat:
OK, ik had moeten schrijven "hun eigenlijke (lees geheime) programma inzake sociale zekerheid". De VLD doet zich weliswaar voor als een volkspartij, doch in werkelijkheid is ze nog steeds de partij die opkomt voor de belangen van de rijke toplaag van de bevolking
het Vlaams Blok doet zich ook voor als een gewone partij, maar is in feite ook nog altijd de partij van de marginalen
Seba, ik ben nu wel een ex-Vlaams Blokker maar indien er dus meer dan 750.000 marginalen moesten zijn, zoals jij beweert....dan heeft de CVP...oeps CD&V er in haar meer dan 45 jarig bewind weinig van gebakken op sociaal gebied dacht ik zo!
Oud 2 januari 2004, 14:03   #23
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Seba, ik ben nu wel een ex-Vlaams Blokker maar indien er dus meer dan 750.000 marginalen moesten zijn, zoals jij beweert....dan heeft de CVP...oeps CD&V er in haar meer dan 45 jarig bewind weinig van gebakken op sociaal gebied dacht ik zo
ja, en de VLD met haar miljoen "tevreden" kiezers wel zeker?
95% van alle mensen in België interesseren zich nog altijd gene klop in politiek
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2004, 15:18   #24
Christian Floru
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Christian Floru

De VLD heeft helemaal geen geheime agenda inzake sociale zekerheid. De VLD heeft tot enkele jaren geleden inderdaad veel voorstellen gedaan om de sociale zekerheid leefbaar en betaalbaar te houden. Onder druk van mensen zoals uzelf, het ACV en links is de VLDtop overgegaan tot een totale abdicatie. Er is nu geen enkele partij meer die de toekomst van de sociale zekerheid op een realistische mannier wil veilig stellen. Immers de ineenstorting van dit stelsel is een mathematische zekerheid.
De VLD is helemaal geen verdediger van de rijke toplaag: de VLD is de verdediger van een systeem waarbinnen de meeste mensen naar een hogere welvaart kunnen geraken. Vooruitgang is uitsluitend mogelijk in een liberaler systeem.
Nog aan het bekomen van de feestdagen? Er is helemaal geen sprake van een 'mathematische' zekerheid. Dat is pure liberale propaganda om de SZ af te breken (waar de sociaal-democraten in Europa lustig aan meewerken). Dat heeft niets te maken met bezorgdheid voor de toekomst maar is nu éénmaal één van de belangrijkste liberale doelstellingen. Het is perfect mogelijk om met de welvaart die in dit land gecrëeerd wordt iedereen te voorzien van een degelijk pensioen alleen stellen we vast dat het uitdelen van cadeautjes tegen volgende verkiezingen belangrijker is dan de toekomst van de SZ.
Begin eens te rekenen voor de pensioenen bijvoorbeeld (dat moet al genoeg zijn, zodat ik over de rest niet meer moet schrijven): Vroeger 45 werken en 12 jaar met pensioen. Nu 35 jaar werken en 24 jaar met pensioen.
Al die ouderlingen worden meer en langer ziek en betalen hiervoor niks. Bovendien worden nog extra cadeaus gegeven zoals serviceflats (in Antwerpen voor 220 euro/md), gratis openbaar vervoer, de maximumfaktuur, gratis energie, gratis bankrekeningen en noem maar op.
Tesamen kunnen we stellen dat de pensioenuitkeringen drie keer duurder geworden zijn per gepresteerd jaar.
Alle (uitzonderings)stelsels blijven gewoon behouden in de trant van 'je krijgt een pensioen van x% van je gemiddelde loon' (alsof dat nu te voorspellen is) of erger nog x% van je loon van de laatste 5 jaar, berekend op een 'volledige loopbaan'. Die 'volledige loopbanen' zijn grappig: het begint al vanaf 12 jaar voor provinciegouverneurs, ook andere politici, magistraten, academici genieten van dergelijke ingekorte loopbanen. Ik heb links nooit kritiek horen geven op deze voorrechten.
Groei is de absolute voorwaarde om ons 'welvaartsmodel' betaalbaar te houden. Welnu, met een links beleid is er geen groei meer, illustratief hiervoor is de PS-staat in het zuiden van het land.
Christian Floru is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2004, 19:48   #25
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

De PS staat is geen linkse staat maar een maffiastaat. Serieus verschil.
Oud 2 januari 2004, 19:50   #26
Spelev
Minister

Spelev's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Spelev
Standaard

Oud 3 januari 2004, 00:46   #27
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eugene
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba

het Vlaams Blok doet zich ook voor als een gewone partij, maar is in feite ook nog altijd de partij van de marginalen
Seba, ik ben nu wel een ex-Vlaams Blokker maar indien er dus meer dan 750.000 marginalen moesten zijn, zoals jij beweert....dan heeft de CVP...oeps CD&V er in haar meer dan 45 jarig bewind weinig van gebakken op sociaal gebied dacht ik zo!
Na 45 jaar bewind niet veel van gebakken? Staan we niet aan de top qua welvaart?
na alle fouten die onder de CVP zijn gebeurt als ik mag kiezen tussen het paarse en het oranje heb ik snel gekozen!
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2004, 14:52   #28
Cynicus
Banneling

Cynicus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eugene

Waarom ben jij een ex-Vlaams Blokker ? Welke partij biedt er nu een valabel alternatief voor het Vlaams Blok ?
Cynicus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2004, 14:58   #29
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Waarom ben jij een ex-Vlaams Blokker ? Welke partij biedt er nu een valabel alternatief voor het Vlaams Blok ?
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be