![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De rest van zijn schrijven is niets meer dan persoonlijke interpretaties waardoor ik me alles behalve aangesproken voel (ik beschouw niet alle VB'ers als slechte mensen en ik ben mij ter dege bewust van het feit dat er een probleem is met een minderheid onder de allochtonen... alleen zie ik daarin geen excuus voor vooroordelen tegenover allochtonen in het algemeen). Ik zie dan ook geen enkele reden om mea culpa te slaan. Laatst gewijzigd door Edina : 6 februari 2007 om 14:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Gouverneur
|
![]() Met alle respect, Edina, maar ik lees vooral dat een pseudo-intellectuele Morgenman, dewelke zich in het hoofd heeft gehaald dat men het linkse gedachtegoed genegen dient te zijn om enige basisvormen van een concrete intelligentie te kunnen aantonen, op zijn pik getrapt is omdat een vermoed links stamlid waarin hij tijdens zijn jeugdjaren een symbool van linkse rebellie (without a clue) zag, nu verondersteld wordt toch tot de zo gehate rechtse stam te behoren.
Dit is wederom een typisch voorbeeld van polariserend stamgedrag waarbij iedereen die op de eeuwige links/rechts-balans, net iets te veel naar deze of gene kant overhelt, onmiddellijk dient vervloekt en beschimpt te worden door de andere uiterste. Ik lees in de tekst van Urbanus louter de woorden van een gewoon gematigd man die tegen racisme is maar ook tegen een overdreven tolerantie voor bepaalde vormen van criminaliteit dewelke volgens alle cijfers (neutraal of gekleurd) gepleegd worden door mensen van een vreemde origine. Moedwillige mensen lezen enkel het tweede deel, negeren het deel over anti-racisme en plakken al snel het label 'rechts' om vervolgens de persoon tot boeman te bombarderen en zo verder te doen met de eigen kleine vorm van veroordeling en uitsluiting. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Leve Urbain!
antwoorden die bovenstaande woorden niet bevatten zijn zever in pakjes. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Minister
|
![]() Vanavond besteedt Morgen Beter (Canvas iets na elven) aandacht aan deze eerlijke brief van Urbanus.
Benieuwd hoe links Urbain Servranckx zal pogen te kasteiden... Benieuwd hoe rechts Urbain Servranckx zal pogen te recupereren... Gasten: Gennez (SP.A) Bergmans (De Morgen) Doornaert (De Standaard) en Urbanus zelf natuurlijk!
Let your sympathies and your compassion be always with the under dog in the fight--this is magnanimity; but bet on the other one--this is business. - Mark Twain Laatst gewijzigd door La Chunga : 6 februari 2007 om 17:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
#27 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De tekst van urbanus eens goed lezen want al wat hij schrijft is er vol op! Links beseft niet hoe ze op de zielen van brave mensen trappen. Men bestrijd geen echt racisme door iedereen die niet Links genoeg is als racist te bestempelen. Wanneer gaat men eens stoppen met ons de les te lezen. Pak de echte racisten aan!
![]() |
![]() |
#28 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik word nu als rechts bestempeld omdat ik niet als een blinde vink meekweel in het allochtonendebat. Mensen die een straatje omlopen bij het zien van een groepje allochtonen, omdat ze al zeven keer zijn lastiggevallen, worden in dit land als racisten beschouwd. Wel Edina ik stem al jaaaren links,maar de wig die men tussen een bevolkingsgroep(Vlamingen)aan het drijven is spreekt mij ook niet aan. Ik krijg van die vuile politieke spelletjes een degout,juist zoals Urbanus.
![]() |
![]() |
#30 |
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
|
![]() Die wilt gewoon contrair doen. Maar is nog geen Brusselmans...
Hij zal ook zelf wel weten dat er nazi's zitten tussen die VBers. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
|
![]() Ik heb geen probleem met de brief van Urbanus. Hij zegt een aantal rake dingen. Alleen wordt de hele discussie weer in een klassiek links/rechts-denken gevoerd, met alle karikaturen vandien. Urbanus suggereert dat 'links' iedereen die een blokje omloopt om een kluitje luidruchtige Marokkanen te ontlopen 'racistisch' noemt. Persoonlijk loop ik niet zo gauw een blokje om: ik ben nogal lui en in de praktijk is luidruchtigheid niet noodzakelijk synoniem met criminele intenties. Maar ik begrijp perfect dat sommige mensen minder zeker van zichzelf zijn: vrouwen, ouderen, jonge kinderen etc, en dat die mensen naderhand denken: "al goed dat ik een blokje om ben gelopen, anders was ik vast aangerand geweest".
Wat me uiteindelijk dwarszit aan deze brief is dan ook dat ik, die mezelf toch eerder als links beschouw, me aangevallen voel met verwijten die helemaal niet op mij van toepassing zijn. Ik ga daar ook niet zwaarder aan tillen dan noodzakelijk, maar het schetst wel de polarisatie tussen 'links' en 'rechts', alsof 'links' staat voor bepaalde dogma's die iedereen die zich links noemt zou ondertekenen op straffe van excommunicatie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
|
![]() Mensen die "luidruchtig" zijn, zijn meestal ook niet van die kouwe kikkers zoals ge die onder de Vlamingen ziet. Wat warmer weer kunnen we hier gebruiken...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
![]() vroeger spotte urbanus nog met de flikken en de pastoor. maarja, dan wordt een mens rijker, ouder, conservatiever, rechtser... Toch een beter mens dan die Youp van 't Hek met zijn semi-links nep-Amsterdams gebral.
![]() |
#35 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 6 februari 2007 om 19:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En al die bakkers en beenhouders ook hé,lol ,niemand meer werken,met zen alle in onze zetel blijven liggen heel den dag,en luieren????????? Tja ....
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het resultaat zou best wel eens interessant kunnen zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#39 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
-voor 200% achter de overgrote meerderheid van de allochtonen staat -nog nooit op het VB heeft gestemd -insinueert dat er echt wel iets scheelt met mensen die wél VB stemmen ("zo ver ben ik nog niet heen") -fan is van een islamitische allochtoonse artiest -zegt dat zijn hart links hangt Hyoens is blijkbaar bekeerd. Waar gaan we dat schrijven! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
|
![]() Citaat:
gewoon gaan doppen en werken in t zwart als iedereen dat zou doen zou men de belasting op arbeid heel rap afschaffen zou in alle geval veel moediger en eervoller zijn in plaats van hier de stoere uit te hangen op een forum
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 6 februari 2007 om 19:39. |
|
![]() |
![]() |