Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 februari 2007, 14:16   #21
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door La Chunga Bekijk bericht
Urbanus maakt hier wel een punt. In plaats van het - opnieuw - onmiddellijk weg te honen, is het misschien nuttig er even bij stil te staan en over na te denken.

Dat 'rechts' dit zou recuperen was te verwachten en wordt hierboven reeds bewezen en zal het hieronder ook nog doen.
Dat 'links' hem zou pogen te omschrijven als verrader van waarden, ligt al evenzeer voor de hand en wordt ook hierboven reeds bewezen en zal het hieronder evenzeer.

Misschien moeten zowel links als rechts, een beetje respect opbrengen voor iemand die op een eerlijke manier zijn hart lucht. Ik moet eerlijk zeggen - het gebeurt niet veel - dat het schrijven van Urbanus me enigszins droevig stemt. Wel, de inhoudloze reacties op dat schrijven althans. Oppervlakkigheid blijkt nog maar eens troef, aan de mogelijkheid tot inhoudelijke discussie wordt opnieuw voorbij gegaan.
Met alle respect, La Chunga, maar ik lees vooral dat Urbanus op zijn pik getrapt was over een een uitspraak van Bart Eeckhout als zou hij niet langer "links" zijn. Nu, dat is iets waar ik het absoluut mee eens ben op basis van verschillende eerdere interviews met en uitspraken van hem. Maar blijkbaar beschouwt hij niet langer als "links" bestempeld te worden als een belediging.

De rest van zijn schrijven is niets meer dan persoonlijke interpretaties waardoor ik me alles behalve aangesproken voel (ik beschouw niet alle VB'ers als slechte mensen en ik ben mij ter dege bewust van het feit dat er een probleem is met een minderheid onder de allochtonen... alleen zie ik daarin geen excuus voor vooroordelen tegenover allochtonen in het algemeen). Ik zie dan ook geen enkele reden om mea culpa te slaan.

Laatst gewijzigd door Edina : 6 februari 2007 om 14:18.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2007, 15:07   #22
Wimpeus
Gouverneur

Standaard

Met alle respect, Edina, maar ik lees vooral dat een pseudo-intellectuele Morgenman, dewelke zich in het hoofd heeft gehaald dat men het linkse gedachtegoed genegen dient te zijn om enige basisvormen van een concrete intelligentie te kunnen aantonen, op zijn pik getrapt is omdat een vermoed links stamlid waarin hij tijdens zijn jeugdjaren een symbool van linkse rebellie (without a clue) zag, nu verondersteld wordt toch tot de zo gehate rechtse stam te behoren.

Dit is wederom een typisch voorbeeld van polariserend stamgedrag waarbij iedereen die op de eeuwige links/rechts-balans, net iets te veel naar deze of gene kant overhelt, onmiddellijk dient vervloekt en beschimpt te worden door de andere uiterste.

Ik lees in de tekst van Urbanus louter de woorden van een gewoon gematigd man die tegen racisme is maar ook tegen een overdreven tolerantie voor bepaalde vormen van criminaliteit dewelke volgens alle cijfers (neutraal of gekleurd) gepleegd worden door mensen van een vreemde origine.
Moedwillige mensen lezen enkel het tweede deel, negeren het deel over anti-racisme en plakken al snel het label 'rechts' om vervolgens de persoon tot boeman te bombarderen en zo verder te doen met de eigen kleine vorm van veroordeling en uitsluiting.
Wimpeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2007, 15:38   #23
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wimpeus Bekijk bericht
Met alle respect, Edina, maar ik lees vooral dat een pseudo-intellectuele Morgenman, dewelke zich in het hoofd heeft gehaald dat men het linkse gedachtegoed genegen dient te zijn om enige basisvormen van een concrete intelligentie te kunnen aantonen, op zijn pik getrapt is omdat een vermoed links stamlid waarin hij tijdens zijn jeugdjaren een symbool van linkse rebellie (without a clue) zag, nu verondersteld wordt toch tot de zo gehate rechtse stam te behoren.
Vreemd dat jij dat allemaal kan afleiden uit de zin "De wereld is om zeep zoals Urbanus al zong toen hij zijn hart en zijn portefeuille nog links droeg". Want daarover gaat het blijkbaar... ik heb het artikel van Bart Eeckhout niet gelezen (ik lees DM namelijk al lang niet meer).

Citaat:
Dit is wederom een typisch voorbeeld van polariserend stamgedrag waarbij iedereen die op de eeuwige links/rechts-balans, net iets te veel naar deze of gene kant overhelt, onmiddellijk dient vervloekt en beschimpt te worden door de andere uiterste.
Ik lees in dat zinnetje geen vervloeking of beschimping. En ik heb dat zelf al evenmin gedaan. Merk ook op dat ik links bewust tussen aanhalingstekens heb geplaatst.

Citaat:
Ik lees in de tekst van Urbanus louter de woorden van een gewoon gematigd man die tegen racisme is maar ook tegen een overdreven tolerantie voor bepaalde vormen van criminaliteit dewelke volgens alle cijfers (neutraal of gekleurd) gepleegd worden door mensen van een vreemde origine.
Moedwillige mensen lezen enkel het tweede deel, negeren het deel over anti-racisme en plakken al snel het label 'rechts' om vervolgens de persoon tot boeman te bombarderen en zo verder te doen met de eigen kleine vorm van veroordeling en uitsluiting.
Ik heb Urbanus nergens veroordeeld en zoals je in mijn post kon lezen baseer ik me voor de stelling dat Urbanus niet langer "links" is niet op zijn bovenstaand schrijfsels, maar wel op eerdere interviews met en uitspraken van hem. Niet ik, maar anderen maken er blijkbaar een doodzonde van om niet als "links" bestempeld te worden.
Oud 6 februari 2007, 15:48   #24
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Leve Urbain!

antwoorden die bovenstaande woorden niet bevatten zijn zever in pakjes.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2007, 16:47   #25
La Chunga
Minister

La Chunga's schermafbeelding

Standaard

Vanavond besteedt Morgen Beter (Canvas iets na elven) aandacht aan deze eerlijke brief van Urbanus.

Benieuwd hoe links Urbain Servranckx zal pogen te kasteiden...
Benieuwd hoe rechts Urbain Servranckx zal pogen te recupereren...

Gasten:
Gennez (SP.A)
Bergmans (De Morgen)
Doornaert (De Standaard)
en Urbanus zelf natuurlijk!

Laatst gewijzigd door La Chunga : 6 februari 2007 om 17:08.
La Chunga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2007, 17:01   #26
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Urbanus zegt wat U denkt
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2007, 17:09   #27
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
vroeger spotte urbanus nog met de flikken en de pastoor.
maarja, dan wordt een mens rijker, ouder, conservatiever, rechtser...
Ik herinner mij dat,het bij u juist andersom was nietwaar?
De tekst van urbanus eens goed lezen want al wat hij schrijft is er vol op!
Links beseft niet hoe ze op de zielen van brave mensen trappen.
Men bestrijd geen echt racisme door iedereen die niet Links genoeg is als racist te bestempelen.
Wanneer gaat men eens stoppen met ons de les te lezen.
Pak de echte racisten aan!
Oud 6 februari 2007, 17:10   #28
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
Men bestrijd geen echt racisme door iedereen die niet Links genoeg is als racist te bestempelen.
Dat is totaal naast de kwestie. Bij mijn weten werd Urbanus helemaal niet verweten racist te zijn!
Oud 6 februari 2007, 17:26   #29
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Dat is totaal naast de kwestie. Bij mijn weten werd Urbanus helemaal niet verweten racist te zijn!
Urbanus,

Ik word nu als rechts bestempeld omdat ik niet als een blinde vink meekweel in het allochtonendebat.
Mensen die een straatje omlopen bij het zien van een groepje allochtonen, omdat ze al zeven keer zijn lastiggevallen, worden in dit land als racisten beschouwd.

Wel Edina ik stem al jaaaren links,maar de wig die men tussen een bevolkingsgroep(Vlamingen)aan het drijven is spreekt mij ook niet aan.
Ik krijg van die vuile politieke spelletjes een degout,juist zoals Urbanus.
Oud 6 februari 2007, 17:27   #30
Geertje

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Inderdaad, zo gaat dat! Jammer, maar helaas...
De linkse jongens hebben nog altijd niet door dat zij nu de plaats ingenomen hebben van de rechtse zakken en linkse zakken zijn geworden.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2007, 18:11   #31
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Die wilt gewoon contrair doen. Maar is nog geen Brusselmans...
Hij zal ook zelf wel weten dat er nazi's zitten tussen die VBers.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2007, 18:19   #32
Den Duisteren Duikboot

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Ik heb geen probleem met de brief van Urbanus. Hij zegt een aantal rake dingen. Alleen wordt de hele discussie weer in een klassiek links/rechts-denken gevoerd, met alle karikaturen vandien. Urbanus suggereert dat 'links' iedereen die een blokje omloopt om een kluitje luidruchtige Marokkanen te ontlopen 'racistisch' noemt. Persoonlijk loop ik niet zo gauw een blokje om: ik ben nogal lui en in de praktijk is luidruchtigheid niet noodzakelijk synoniem met criminele intenties. Maar ik begrijp perfect dat sommige mensen minder zeker van zichzelf zijn: vrouwen, ouderen, jonge kinderen etc, en dat die mensen naderhand denken: "al goed dat ik een blokje om ben gelopen, anders was ik vast aangerand geweest".

Wat me uiteindelijk dwarszit aan deze brief is dan ook dat ik, die mezelf toch eerder als links beschouw, me aangevallen voel met verwijten die helemaal niet op mij van toepassing zijn. Ik ga daar ook niet zwaarder aan tillen dan noodzakelijk, maar het schetst wel de polarisatie tussen 'links' en 'rechts', alsof 'links' staat voor bepaalde dogma's die iedereen die zich links noemt zou ondertekenen op straffe van excommunicatie.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2007, 18:21   #33
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Mensen die "luidruchtig" zijn, zijn meestal ook niet van die kouwe kikkers zoals ge die onder de Vlamingen ziet. Wat warmer weer kunnen we hier gebruiken...
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2007, 18:24   #34
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
vroeger spotte urbanus nog met de flikken en de pastoor.
maarja, dan wordt een mens rijker, ouder, conservatiever, rechtser...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Inderdaad, zo gaat dat! Jammer, maar helaas...
Toch een beter mens dan die Youp van 't Hek met zijn semi-links nep-Amsterdams gebral.
Oud 6 februari 2007, 19:09   #35
King of beggars and fleas

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door urbanus
Ik stel voor dat we allemaal gaan stempelen, dan hoeft niemand nog te kankeren over wat de andere verdient.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 6 februari 2007 om 19:10.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2007, 19:13   #36
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
En al die bakkers en beenhouders ook hé,lol ,niemand meer werken,met zen alle in onze zetel blijven liggen heel den dag,en luieren????????? Tja ....
Oud 6 februari 2007, 19:28   #37
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
En al die bakkers en beenhouders ook hé,lol ,niemand meer werken,met zen alle in onze zetel blijven liggen heel den dag,en luieren????????? Tja ....
Eigenlijk zou het wel eens interessant zijn om dat uit te proberen. We gaan met z'n allen doppen totdat er geen geld meer is, en dan trekt iedereen zijn plan ...
Het resultaat zou best wel eens interessant kunnen zijn.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2007, 19:33   #38
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Eigenlijk zou het wel eens interessant zijn om dat uit te proberen. We gaan met z'n allen doppen totdat er geen geld meer is, en dan trekt iedereen zijn plan ...
Het resultaat zou best wel eens interessant kunnen zijn.
Ik doe er toch niet aan mee hoor
Oud 6 februari 2007, 19:37   #39
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens Bekijk bericht
URBANUS slaat terug in De Morgen 6.02.07

(...). Ik vind deze toestand vooral zeer onrechtvaardig tegenover de overgrote meerderheid van vreemde mensen die hier hun best doen om te overleven en niemand een strobreed in de weg leggen. Zij worden hierdoor onterecht scheef bekeken en benadeeld. Ik sta er voor 200 procent achter dat die mensen geholpen en beschermd worden.
Dat intussen het al even onrechtvaardige vooroordeel dat elke Vlaams Belanger een slecht mens is, die het niet waard is om een hand naar uit te steken, welig blijft tieren, daar heeft men hier blijkbaar minder problemen mee. Niet dat iemand er zaken mee heeft, maar ik heb nooit op het VB gestemd, zo ver ben ik nog niet heen.
Ik heb op dit moment maar één idool en dat is Brahim. Wat die jongen voor het imago van de allochtone gemeenschap doet, is duizend keer efficiënter dan alle antiracistische stukjes in De Morgen. Mijn hart hangt nog steeds links, maar het bloedt hevig door friendly fire.
Hyoens is naar eigen zeggen een grote fan van iemand die:

-voor 200% achter de overgrote meerderheid van de allochtonen staat
-nog nooit op het VB heeft gestemd
-insinueert dat er echt wel iets scheelt met mensen die wél VB stemmen ("zo ver ben ik nog niet heen")
-fan is van een islamitische allochtoonse artiest
-zegt dat zijn hart links hangt

Hyoens is blijkbaar bekeerd. Waar gaan we dat schrijven!
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2007, 19:39   #40
King of beggars and fleas

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
ik heb hier nie gezegd om te stoppen met werken he (urbanus volgens mij ook niet )

gewoon gaan doppen en werken in t zwart

als iedereen dat zou doen zou men de belasting op arbeid heel rap afschaffen

zou in alle geval veel moediger en eervoller zijn in plaats van hier de stoere uit te hangen op een forum
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 6 februari 2007 om 19:39.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be