![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Een (dreigende) linkse meerderheid duidt erop dat te veel mensen geen redelijk voldoend inkomen vangen.
![]() |
#22 |
|
![]() Ik weet niet of jullie het gezien hebben, maar gisteren had men het in Ter Zake over het regeerakkoord en ze hebben Balkenende ook kunnen interviewen. Op het einde sprak hij over "wat mij bindt met Yves Leterme".
Nadien kwam Yves Leterme in de studio zijn mening geven. Hij zei onder andere dat de relaties met Nederland de laatste jaren zeer goed zijn en zo moeten blijven. Ook hadden ze het over de vliegtuigtaks en verplichte stage. Wijziging : op de VRT-site kun je op zijn minst al het interview met Leterme zien http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_m...dex.shtml?play Ik heb het echter allemaal opgenomen als er interesse is...
![]() ![]() Laatst gewijzigd door evilbu : 8 februari 2007 om 11:49. Reden: filmpje toegevoegd |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
|
![]() Citaat:
Op zich heb ik Balkenende niet zo hoog zitten maar eerlijk is eerlijk, voor de vlaams-nederlandse betrekkingen hebben hij, en Zalm (maar die stopt er nu mee) veel gedaan. De bronnen die ik heb bij ministeries zeggen dat het kwartet Balkenende, Leterme, Zalm en Bourgeois de afgelopen jaren ongemerkt veel heeft bereikt. De Westerschelde is al zo'n jaar of twee geregeld en er is nu een principe-akkoord v.w.b. Ijzeren Rijn. Dit alles ondanks De Gucht, Freya of wegenvignet (wat nu al een jaar is uitgesteld, dus het zal er wel niet komen.) Ook de persoonlijke verstandhouding tussen de bewindslieden schijnt erg goed te zijn. Mooi meegenomen als Leterme Minister-president wordt. Voor wat betreft de opvolger van Zalm: dat is Wouter Bos. Weliswaar een sociaal-democraat maar hij heeft weer zeer goede betrekkingen met Steve Stevaert. De belgicisten blaffen, maar de samenwerkingskaravaan trekt verder.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
|
![]() Er is totaal niets tegen een goede samenwerking met Belgie. Vlaanderen is tenslotte het enige buitenland dat Nederlands spreekt. Verder is de Belg eerlijker in zijn beoordeling van de politiek dan de Nederlander, die alles maar goed vindt en de ongebreidelde geldjacht van het politieke proletariaat klakkeloos en protestloos over zich heen laat komen. Wat dat aangaat heb ik liever onze zuiderburen. Die gaan nog eens een keer de straat op als de overheid al te brutaal wordt.
Kaboutertje Bos op financieen dat is de kat op het spek binden. Ik ken nu al drie bedrijven die met de ferme lastenstijgingen in zicht, zich elders in de EU gaan vestigen.
Brussel regeert, Brussel dicteert, de burger gireert. Ondertussen neemt de Euroscepsis hand over hand toe. Laatst gewijzigd door D'ARTOIS : 8 februari 2007 om 12:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
|
![]() Citaat:
Trouwens, Zalm heeft Bos zelfs aanbevolen als minister van Financiën. Voor wat betreft lastenstijgingen: De lasten voor bedrijven zijn dit jaar zelfs gedaald. Er is geen enkel signaal dat dit wordt teruggedraaid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
|
![]() De weg naar de hel is geplaveid met goede voornemens. Maar we zullen afwachten. Vooralsnog geloof ik er niet in. Ik heb al begrepen dat er een hogere milieutax komt, dat het rekeningrijden nog in deze kabinetsperiode zal worden ingevoerd, dat er desondanks toch ook nog een hogere wegenbelasting zal gaan komen en dat de mobiliteit in het algemeen nog meer zal gaan kosten.
Wat zouden die lastenverlichtingen dan moeten zijn?
![]() |
#27 | |
|
![]() Bijvoorbeeld:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Hertog van Gelre : 8 februari 2007 om 14:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
|
![]() Hertog: logisch & wijs dat Nederland de vennootschapsbelasting harmoniëert met die in concurrentie-landen.
Waaruit gaat men die derving nu dan terughalen?
![]() |
#29 |
|
![]() Ik twijfel absoluut niet aan Uw opgave, op dit traject bent U vele malen beter geinformeerd dan deze persoon, dat moge duidelijk zijn, Uw getallen zullen dus ongetwijfeld juist zijn.
Maar, dit soort lastenverlichting bedoel ik eigenlijk niet. Ik kijk in dit opzicht meer naar de man in de straat met zijn 9-5 baan. Ik kijk naar de medogenloze jacht op de automobilist, ik kijk naar de kostenstijgingen die de lokale overheden de burger in het algemeen opleggen, ik kijk naar de algemene tendens van de stijgingen der indirecte belastingen, de accijnzen op suiker, alcohol en noem maar op. Ik kijk naar een overheid die steeds meer regels bedenkt en die dan daar uit voortvloeiend meer ambtenaren nodig heeft.
![]() |
#30 |
Banneling
|
![]() Op zich zo géén uiterst slecht kabinet maar het kon beter. Rouvoet, Bos en Balkenende zijn het dan toch uiteindelijk eens geworden en de hypotheekrenteaftrek is dan toch geen discussiepunt geworden. Het JSF project blijft uiteindelijk dan toch de steun genieten van de Pvda, op zich zeer opmerkelijk want zij hadden gezworen indien zij opnieuw in de 2de kamer de lakens uit gingen delen, het JSF project ten dode was opgeschreven. Ik vind het wel jammer dat de VVD in de oppositie verdwijnt, zeker met Rita Verdonck, die ik absoluut een sterker figuur vindt als de lullende Mark Rutte.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
|
![]() Citaat:
![]() Nee, ik heb begrepen dat men uitgaat van realistische groeicijfers. De groei zou de verminderde inkomsten moeten compenseren. Verder zijn de hervormingen van de afgelopen jaren blijkbaar gelukt en wordt er dus structureel minder 'uitgegeven'. Ik zeg niet dat ik alleen maar positief ben hoor. Men heeft al aangekondigd de "Zalmnorm' los te gaan laten. Dat vind ik jammer. Maar ik denk dat het met het 'uit de hand laten lopen van de overheidsuitgaven' wel zal meevallen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
|
![]() Citaat:
Ik heb rond de jaarwisseling alle debatten met haar nog eens bekeken. Ze heeft heel slim het imago van 'recht door zee' en 'rechte rug' opgebouwd maar als één zit te liegen en te draaien is zij het wel. Verder heeft ze door haar machtswellustige en megalomane optreden een op zich goed beleid de nek omgedraaid. Ik ben ook geen fan van Rutte. Henk Kamp was me veel liever geweest. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
|
![]() Citaat:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Wet_van_Parkinson http://nl.wikipedia.org/wiki/Peterprincipe
![]() |
![]() |
#35 | |
|
![]() Citaat:
Dan wel meteen (minstens) de volgende producten/diensten terug nationaliseren, indelen als "strategisch" en onderbrengen bij Defensie: - Energie - Infrastructuur, met nadruk op weg/water/wegen-bouw annex grootschalig natuurbeheer - Openbaar Vervoer - Onderwijs - Gezondheidszorg
![]() |
![]() |
#36 | |
|
![]() Citaat:
![]() Voor de rest ben ik het geheel met je eens. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik weet ook niet precies hoe het Nederlandse midden zich verhoud tot het Vlaamse midden, het politieke midden geeft namelijk alleen maar aan dat er normaal gesproken ongeveer evenveel mensen linkser als rechtser stemmen. Het CDA heeft dus niet alleen een zwenk naar rechts gemaakt, ze worden nu ook zo geteld omdat ongeveer de helft van de partijen linkser is. Het nieuwe kabinet is daarmee dus een centrumkabinet, maar in de ogen van iemand die al wat langer meekijkt misschien links omdat het CDA in zijn ogen het midden is. Vlaanderen is hier misschien een uitzondering op omdat het Vlaams Belang wel meetelt in de statistieken, maar niet in het vormen van een werkzame meederheid.
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
|
![]() Juist bij Defensie; al die dagelijks verslechterende en goeddeels in het onderhoud verwaarloosde, verbureaucratiseerde voorzieningen die bovendien eerste doelen zijn voor terroristische aanslagen. Rechts richten. Tevens sublieme trainingsobjecten voor "vredestaken".
![]() |
#39 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
|
![]() De feitelijke functies, manschappen èn vakkennis zijn reeds daar altijd paraat en worden niet zelden ingezet in gebieden groter dan Nederland.