Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 februari 2007, 23:45   #21
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Pfff... wat een veralgemende zever zeg. "Toevallig" komt op zo'n onzin geen reactie natuurlijk. Dat maakt de bedoelingen van threads als deze toch op zijn minst uiterst dubieus hoor...
Makkelijk praten, was U daar in Kishasa in 90? zal ik eens wat foto's tonen wat men daar met de vrouwen van uw landgenoten heeft uitgehaald?
Enfin laten we de discussie maar sluiten, het zijn juist deze algemeenheden die zo fnuikend zijn - als het uitzonderingen waren had U mij hier niet gehoord.

La snappico?
Oud 8 februari 2007, 23:47   #22
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brandaan Bekijk bericht
Mee eens, met 1 kanttekening: Het Afrikaner volk wordt door de criminaliteit en het racisme wel in zijn voortbestaan bedreigd. Zij zijn (procentueel) het grootste slachtoffer en als dit nog 50 jaar zo doorgaat is dat hele volk de vernietiging ingeholpen. Het is natuurlijk ook erg wat de zwarten overkomt, maar de consequenties voor de Afrikaners zijn stukken groter.
Ja, dat klopt waarschijnlijk wel, maar de oplossing moet hoe dan ook globaal zijn.

Citaat:
Tja die praat zal niets oplossen, maar daar was die zin (ongetwijfeld) niet voor bedoeld. Wat is uw kant-en-klare oplossing?
Ik heb er jammer genoeg geen. Zoals ik in de andere thread zei, denk ik dat de enige oplossing er in bestaat om druk uit te oefenen op de regering om de problemen aan te pakken en hen daarbij ook hulp aanbieden. Maar hoe dan ook zal het tijd vergen.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2007, 23:49   #23
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
Makkelijk praten, was U daar in Kishasa in 90? zal ik eens wat foto's tonen wat men daar met de vrouwen van uw landgenoten heeft uitgehaald?
Enfin laten we de discussie maar sluiten, het zijn juist deze algemeenheden die zo fnuikend zijn - als het uitzonderingen waren had U mij hier niet gehoord.

La snappico?
Afrika is mij niet onbekend hoor... je veralgemenende en neerbuigende praat slaat werkelijk op niets.
Oud 8 februari 2007, 23:52   #24
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudirainbow Bekijk bericht
Help ons asb!

Send a letter to President Mbeki

http://www.stopthemurders.co.za/index.htm

Take part in Solidarity and Afriforum's campaign against crime by sending a letter direct to President Mbeki’s office. Just fill in your name, surname and e-mail address and click on ‘Send’.
Send a hitman to Mbeki zal meer opleveren denk ik. Chaos in Afrika! Anarchy! C'mon nigga's, we're waiting for you to fuck it up, completely
Dycore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2007, 23:55   #25
D'ARTOIS

Standaard

Citaat:
Afrika is mij niet onbekend hoor... je veralgemenende en neerbuigende praat slaat werkelijk op niets.
Citaat van een kleine pater uit een missiepost nabij de Rwandese grens:
(Op Ndjili werde hem alles afgenomen, tot op zijn nagelschaartje toe)
"Hoe kan het zijn dat God deze mensen geschapen heeft!"

Ga nog maar eens uw boeken bestuderen, wellicht komt u er ooit achter. Wees blij dat ik me in algemeenheden uit. Als ik in bijzonderheden zou ga treden, zouden uw ogen branden. Of niet soms?
Oud 8 februari 2007, 23:55   #26
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
...crime, corruption, HIV/AIDS and unemployment.
De ingrediënten voor een explosieve coctail
Oud 8 februari 2007, 23:57   #27
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Omdat er niet gereageerd wordt op zo'n veralgemniseerde en neebuigende uitspraken. En ik ondertussen uit ondervinding weet dat enige kritische noot wel direct een reactie teweeg brengt...

Het slaat gewoon op niets wat d'artois daar uitkraamt. De meerderheid van de slachtoffers van die uit de hand gelopen criminaliteit zijn de zwarten zelf!!!
Straks ga je nog verkondigen dat er geen scherpe tegenstellingen bestaan tussen blank en zwart in Zuid-Afrika. En dat de spanningen steeds hoger op lopen.
Oud 8 februari 2007, 23:59   #28
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
Citaat van een kleine pater uit een missiepost nabij de Rwandese grens:
(Op Ndjili werde hem alles afgenomen, tot op zijn nagelschaartje toe)
"Hoe kan het zijn dat God deze mensen geschapen heeft!"

Ga nog maar eens uw boeken bestuderen, wellicht komt u er ooit achter. Wees blij dat ik me in algemeenheden uit. Als ik in bijzonderheden zou ga treden, zouden uw ogen branden. Of niet soms?
Dacht je nu werkelijk dat ik mij er niet van bewust zijn dat er vreselijke dingen gebeuren. Het punt is alleen dat je veralgemening naar "de zwarten" op geen bal slaat. Alsof niet-zwarten nooit gruwelijke dingen doen hé. En voor alle duidelijkheid: mijn kennis over Afrika komt niet uit boeken hoor, maar uit praktijk.
Oud 9 februari 2007, 00:01   #29
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dycore Bekijk bericht
Straks ga je nog verkondigen dat er geen scherpe tegenstellingen bestaan tussen blank en zwart in Zuid-Afrika. En dat de spanningen steeds hoger op lopen.
Lees al mijn posts in deze thread eens ofzo vooraleeer je zo'n onnozele opmerkingen maakt.

En voor het geval je niet op de hoogte was: oproepen tot geweld zijn niet toegelaten op het forum.

Laatst gewijzigd door Edina : 9 februari 2007 om 00:02.
Oud 9 februari 2007, 00:20   #30
D'ARTOIS

Standaard

Citaat:
Dacht je nu werkelijk dat ik mij er niet van bewust zijn dat er vreselijke dingen gebeuren. Het punt is alleen dat je veralgemening naar "de zwarten" op geen bal slaat. Alsof niet-zwarten nooit gruwelijke dingen doen hé. En voor alle duidelijkheid: mijn kennis over Afrika komt niet uit boeken hoor, maar uit praktijk.
Het moge U duidelijk zijn dat ik partij trek voor de Europeaan die per slot van rekening de basis heeft gelegd voor alles wat nog in zwart Afrika functioneert voorzover dat niet alreeds inmiddels teniet gedaan is.

Ze kwamen bij mij om een Mercedes, om een huis etc. In Brussel barst het van die lui.
Ik xdruk me uit in algemeenheden omdat er momenteel vrijwel geen enkel land in Afrika is dat niet is betrokken in ernstige nationale conflicten.

We leven nu in 2007 en nog is er geen enkele vooruitgang bespeurbaar in Afrika - uitsluitend het tegendeel.

Wat wilt u nu allemaal beweren? U komt met oneloners en daarmee moeten we het maar doen? Algemeen gezever, nietwaar? dachten de politici er ook maar zo over dan konden we ons heel wat geld besparen.
Oud 9 februari 2007, 00:33   #31
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja maar, d'ARTOIS is waarschijnlijk blank. Dus bekijkt hij het vanuit zijn standpunt. Dat kan je ongetwijfeld begrijpen in emotie, alleen wil je daaraan niet toegeven omdat het tegen je utopische principes is.
Waar zie jij nog Westerlingen die niet volmondig durven toegeven dat ze fouten begaan hebben in Afrika?

Laatst gewijzigd door Dycore : 9 februari 2007 om 00:35.
Oud 9 februari 2007, 01:57   #32
D'ARTOIS

Standaard

Ik heb in Afrika idd een emotie liggen. Ik sta dus helemaal op scherp als iemand bepaalde dingen gaat beweren. Want dan denk ik: kijk naar de landen hoe ze vroeger waren en hoe ze er nu uitzien.
Maar we zullen eens kijken. Wat is het eerste dat je opvalt wanneer je van Ndili naar Kinshasa rijdt?

Voor de goede oplosser: Chapeau!!
Oud 9 februari 2007, 07:40   #33
Rudirainbow
Vreemdeling

Standaard

Dit is nie meer so dat daar so 'n hroot kloof is tussen wit en swart wat materiële terme betref nie. Daar is steeds baie miljoen swartes wat in die swakste omstandighede lewe, maar oor die afgelope 12 jaar het daar 'n swart middelklas ontwikkel van ongeveer 3 miljoen swartes - die wat goed betaal word omrede hulle vir die staat werk. Die probleem is dat hulle nie almal (geen veralgemening) die opleiding en kundigheid het om die werk te doen. Vir die eerste keer in ons lewe leef ons met elektrisiteits black-outs gedurig. Kan u dink wat sal gebeur tydens die Sokker 2010 as daar tydens die eindstryd (of een of ander belanrike wedstryd) 'n lang kragonderbreking gebeur. Gaan die wêreld maar sê - Och, dit is Afrikan, ons speel maar more die game klaar?

Wat gaan die res van die wêreld sê as hulle burgers, wat die toernooi bywoon, vermoor, verkrag en beroof word soos honderde ander Suid-Afrikaners elke dag? Ja, misdaad word gepleeg teen swart deur swart ook, maar persentasiegewys vind moord op swart teenoor wit baie meer plaas, en dan gaan dit gepaard met marteling en geweld en doodslag. Hulle steel nie net nie, hulle pleeg wraak en martel die mense na die tyd.

Sedert 1994 is meer as 2000 wit plaasboere op hulle plase doodgemaak - en die meeste gemartel in die afgryslikste maniere.

As hulle net die geld en voertuie en goedere wil steel, ja goed, neem dit, maar dan hou hulle aan en martel die mense ook. En die regering ontken dat dit gebeur, terwyl daar 'n genocide plaasvind van Afrikaners, laag in intensiteit, maar dit gebeur.
Rudirainbow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2007, 07:42   #34
Rudirainbow
Vreemdeling

Standaard

Ek wil net byvoeg dat ek geen rassis is nie, en dat ek vir die nuwe regering en die afstelling van apartheid geveg het - as prokureur het ek baie sake in di howe geveg namens mense teen die regering. Maar na Mandela, het als waarvoor ons geveg het, by die agterdeur uitgegaan.
Oud 9 februari 2007, 07:53   #35
Rudirainbow
Vreemdeling

Standaard Nog

Maak geen fout nie, ek is baie lief vir my land en sy mense. Maar nie vir die regering nie - en daar is wittes onder hulle ook!
Oud 9 februari 2007, 09:11   #36
Rudirainbow
Vreemdeling

Standaard

Mbeki lewer vandag sy staatsrede vir die jaar met die opening van die parlement, ek sal berig, maar verwag geen vuurwerke nie ...
Oud 9 februari 2007, 09:12   #37
Rudirainbow
Vreemdeling

Standaard

Van 'n vriend van my uit Korea (Afrikaner wat daar skoolgee - Engels :

"BBC het geluister.

Soos ek hier sit, 23:00 se hoof nuus in Seoul saai die BBC hulle die berug uit ten opsigte van Mbeki, misdaad en sy nils doen. Die slagoffers is swart en vertel hoe erg misdaad geword het. Hierdie berig word op Arinang die Koreaanse TV netwerk herhaal. Mbeki sal more die Rubicon moet oor of hy is dead meat.

FIFA se webwerf werk nie vir e-pos nie. So ons moet briewe per pos stuur. Ons moet nou vra dat die Sokker wereld beker onder die voorwaarde moet plaasvind dat misdaad gestop word. (Sommer die verdomde regstellende aksie ook.)

Viva, aluta continua. Ons moet nou meer druk plaas.

Hoe vorder jou briewe aan die Amerikaanse Senatore?

Groete,
Oud 9 februari 2007, 09:46   #38
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Help ons asb!
Weet u hoe het met Orania aan toe is? Of heeft dit idee niet kunnen rekenen op grote steun in de Afrikanergemeeschap?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2007, 10:05   #39
Rudirainbow
Vreemdeling

Standaard Orania

Orania werk goed, maar is baie klein (skaars 'n duisend siele). Dis ver van die groot stede en is meer toegespits op mense wat wil aftree of landelik in die platteland (rural areas) wil bly.

Die hedendaagse Afrikaner is baie geldgedrewe en materieël ingestel, en is 'n wêreldburger van formaat - en kan nie funksioneer in so 'n landelike plek nie.

Oud-minister Roelof Botha (of bynaam Pik - ja ons weet julle lag julle dood as julle dit lees, en waarom! lol ) se kleinseun, Roelof Botha, was die broker van die Google - Youtube- deal. Afrikaners doen in besigheid en op ander gebeide nog steeds baie goed in Suid-Afrika - buite die staatsdiens en baie is nog oor in diens van die groot maatskappye en doen uitstekend, wat die regering eindeloos irriteer.

Die Afrikaner het na apartheid besef sy heil en redding lê by homself, en het die kundigheid gebruik om uit die staatsdiens te gee pas en hul eie baie suksesvolle ondernemings op te bou.

Nou doen baie van hulle steeds die staat se werk - maar as konsultante teen enorme fooie - want die ander nuwe aanstellings as gevolg van Affirmative Action kan meestal (nie altyd nie) maar meestal nie die werk doen nie.

En dit maak die regering rasend ...

In elke geval, Mbeki se staatsrede is sopas aan die gang, ek is by die werk, en sal vir julle later vertel wat hy gesê - of liewer NIE gesê het nie.

Dis sy Rubicon vandag.
Oud 9 februari 2007, 12:34   #40
Tjeerd
Burger

Tjeerd's schermafbeelding

Standaard

Kunnen de rijke Afrikaners (en rijke zwarten)dan niet in gated communities gaan wonen? Of doen ze dit al? Een soort stedelijke variant van Orania bedoel ik.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be