Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Bekijk resultaten enquête: Ben jij een intellectual whore ?
Yep 6 50,00%
Nope 6 50,00%
Aantal stemmers: 12. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 4 januari 2004, 00:25   #21
Aangebrande Phönix
Minister

Aangebrande Phönix's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
Het moet wel erg zijn als ge uzelf niet zo slim schat, en dan plots ontdekt dat anderen u misbruiken om eens een goed gesprek te voeren.
Ik zie mezelf als pseudo-intellectueel. Iemand die zichzelf wat kneepjes heeft geleerd om verstandig over te komen. (Zoals een foto van Sartre in zijn avatar plaatsen) Schijnbaar is dat entertainend.
Niets was, niets is, niets zal
Aangebrande Phönix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2004, 00:28   #22
cuboidz
Lokaal Raadslid

cuboidz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aangebrande Phönix
Als je jezelf tot de elite rekent kan ik me niet voorstellen dat je er niet soms van geniet dat een hele bende dwazen zijn.

Indien je het toch niet doet, ben je een heel stuk verder geëvolueerd dan ik. (Ervan uitgaande dat ik mezelf tot de elite reken natuurlijk)
Ik heb wel soms zéér cynische en misantropische neigingen. Misschien haal ik daar wel plezier uit maar dat is dan enkel om een depressie te voorkomen.

-- Peter Griffin --
cuboidz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2004, 00:30   #23
cuboidz
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Ik zie mezelf als pseudo-intellectueel. Iemand die zichzelf wat kneepjes heeft geleerd om verstandig over te komen. (Zoals een foto van Sartre in zijn avatar plaatsen) Schijnbaar is dat entertainend.
Iets zegt me dat je dit vertelt om een soort underdog positie te krijgen...

-- Peter Griffin --
Oud 4 januari 2004, 00:56   #24
DaBlacky
Europees Commissaris

DaBlacky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cuboidz
Ook vind ik dat het tijd wordt om de ongelijkheid tussen mensen op vlak van intelligentie weg te werken, dat leidt alleen maar tot misbruik door de elite.
En wat is uw voorstel, o edele hoogbegaafde, om dit op te lossen?
DaBlacky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2004, 01:04   #25
cuboidz
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaBlacky
Citaat:
Ook vind ik dat het tijd wordt om de ongelijkheid tussen mensen op vlak van intelligentie weg te werken, dat leidt alleen maar tot misbruik door de elite.
Ik ben helemaal niet hoogbegaafd, verre van. Nee, ik heb gewoon geleerd mijn verstand te gebruiken. Het fatalistische idee dat je dom bent en daar niets aan kan veranderen vind ik bullshit. Het brein is een flexibele spier die je kan trainen. Ik beweer nu niet dat je de volgende Einstein kan worden maar dat vraag ik ook niet. Gewoon zelf nadenken in plaats van de denkproducten van je samenleving blindelings aan te nemen is soms al genoeg.

-- Peter Griffin --
Oud 4 januari 2004, 01:07   #26
DaBlacky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
cuboidz schreef:
Citaat:

Ik ben helemaal niet hoogbegaafd, verre van. Nee, ik heb gewoon geleerd mijn verstand te gebruiken. Het fatalistische idee dat je dom bent en daar niets aan kan veranderen vind ik bullshit. Het brein is een flexibele spier die je kan trainen. Ik beweer nu niet dat je de volgende Einstein kan worden maar dat vraag ik ook niet. Gewoon zelf nadenken in plaats van de denkproducten van je samenleving blindelings aan te nemen is soms al genoeg.
Ik heb nergens gezegd dat ik mijn eigen te stom vind om te helpen donderen.

Maar ik vroeg eigenlijk iets. Hoe had jij gedacht om een intelectueel evenwicht in deze maatschappij te creëren? Verplichte IQ-trainingen voor die die niet door hebben dat ze eigenlijk niet fatalistisch dom zijn?
Oud 4 januari 2004, 01:22   #27
cuboidz
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Ik heb nergens gezegd dat ik mijn eigen te stom vind om te helpen donderen.
Ik had het ook niet op jouw. Veel mensen hebben echter die houding.

Citaat:
Maar ik vroeg eigenlijk iets. Hoe had jij gedacht om een intelectueel evenwicht in deze maatschappij te creëren?
Mijn excuses, ik was afgeleid door je sarcasme.

Wel, we zouden kunnen beginnen met een campagne die de mensen aanmaant om wat meer hun verstand te gebruiken. We moeten vooral een mentaliteitsverandering teweeg brengen.

Citaat:
Verplichte IQ-trainingen voor die die niet door hebben dat ze eigenlijk niet fatalistisch dom zijn?
Ironisch, niet ?

We kunnen misschien de scholen wat meer liberaliseren zodat de mensen die vakken kunnen kiezen die hun het meest liggen. Het is door verplicht allerhande vakken aan studenten op te leggen dat je het idee creërt dat ze dom zijn.

-- Peter Griffin --
Oud 4 januari 2004, 01:25   #28
DaBlacky
Europees Commissaris

Standaard

Wel, 1 ding kunnen ze je echt niet verwijten: het gebrek aan idealisme!!

En dit is niet negatief bedoeld.

Voor de mensen die veel problemen hebben met een ontkennende zin ontkennend te ontcijferen (of gewoon ter voorkoming van misverstanden).

Ik vind dat cuboidz veel idealisme heeft.
Oud 4 januari 2004, 01:31   #29
cuboidz
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Wel, 1 ding kunnen ze je echt niet verwijten: het gebrek aan idealisme!!

En dit is niet negatief bedoeld.
Thanks

Citaat:
cyn-ic

An idealist whose rose-colored glasses have been removed, snapped in two, and stomped into the ground, immediately improving his vision.

-- Peter Griffin --
Oud 4 januari 2004, 01:41   #30
Wanne
Staatssecretaris

Wanne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een intellectual whore is een man die door een vrouw wordt gebruikt om haar intelligentie op bot te vieren. Maar de liefde met de vrouw bedrijven mogen ze niet, enkel de stoere binken hebben dat privilege.
Hoe heet die partij van jou ?
Wanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2004, 01:45   #31
Wanne
Staatssecretaris

Wanne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De "diepzinnigen" zijn net zo oppervlakkig als de rest van de maatschappij. Ook zij scheppen er plezier in dat er zovele wezens lager dan hen zijn. Wat houden we er toch van eenzaam in de hoogte te zijn. En ook dit besef is laag plezier, want zo denk ik mij te verheffen van diegenen die ik verfoei. Glas ijs als de woorden "oppervlakkigheid" en "diepzinnig" vallen.
Je hebt 'diepzinnig' en 'diepzinnig'... Een aantal van de 'diepzinnigen' zou maar al te graag zijn zoals de rest maar kan dat niet. In de plaats daarvan dient hij zich te pijnigen en te pijnigen en zit hij opgesloten in dat wat hij is... Of we ervan houden om eenzaam in de hoogte te zijn ? Neen, maar we kunnen niet anders !
Oud 4 januari 2004, 01:48   #32
Wanne
Staatssecretaris

Wanne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies
Met welk doel? Het leven is veel te kort om niet te streven naar (oppervlakkig) plezier!
Net zoals het leven te waardevol is om het te vergooien aan (oppervlakkig) plezier...
Oud 4 januari 2004, 01:49   #33
cuboidz
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wanne
Citaat:
Een intellectual whore is een man die door een vrouw wordt gebruikt om haar intelligentie op bot te vieren. Maar de liefde met de vrouw bedrijven mogen ze niet, enkel de stoere binken hebben dat privilege.
Hoe heet die partij van jou ?

-- Peter Griffin --
Oud 4 januari 2004, 01:51   #34
Wanne
Staatssecretaris

Wanne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ook, stel je voor... En ik moet dan nog recensies schrijven over muziek !
Oud 4 januari 2004, 01:52   #35
Wanne
Staatssecretaris

Wanne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar ik vroeg eigenlijk iets. Hoe had jij gedacht om een intelectueel evenwicht in deze maatschappij te creëren? Verplichte IQ-trainingen voor die die niet door hebben dat ze eigenlijk niet fatalistisch dom zijn?
Of de complete ontnuchtering voor een aantal mensen...
Oud 4 januari 2004, 14:17   #36
Aangebrande Phönix
Minister

Aangebrande Phönix's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Iets zegt me dat je dit vertelt om een soort underdog positie te krijgen... :)
Ieder zijn verdedigingsstrategieën. Hoe omslachtiger des te moeilijker men het herkent. Bedankt trouwens om ze te onthullen. Ik moet nu tijd en oefening steken in een nieuwe.

Citaat:
Je hebt 'diepzinnig' en 'diepzinnig'... Een aantal van de 'diepzinnigen' zou maar al te graag zijn zoals de rest maar kan dat niet. In de plaats daarvan dient hij zich te pijnigen en te pijnigen en zit hij opgesloten in dat wat hij is... Of we ervan houden om eenzaam in de hoogte te zijn ? Neen, maar we kunnen niet anders !
Je hebt "willen" en "willen". We zijn hier niet op het bewuste niveau bezig. Natuurlijk zou de "diepzinnige" maar al te graag "zijn" zoals de rest. Maar dan wel zonder de nadelen erbij te nemen. Tegelijkertijd geniet ie immers van zijn huidige status van "superieur wezen" en "bijzonder iemand". Sommigen zijn zich meer bewust van het ene en bij hen komt dat dan ook vaker tot uiting.
Niets was, niets is, niets zal
Aangebrande Phönix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2004, 14:52   #37
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volgens die beschrijving op intellectual whore ben ik het niet.
Ik vraag er immers geld voor, en dat is die hoer uit het artikel duidelijk vergeten.
Oud 4 januari 2004, 16:48   #38
Wanne
Staatssecretaris

Wanne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je hebt "willen" en "willen". We zijn hier niet op het bewuste niveau bezig. Natuurlijk zou de "diepzinnige" maar al te graag "zijn" zoals de rest. Maar dan wel zonder de nadelen erbij te nemen. Tegelijkertijd geniet ie immers van zijn huidige status van "superieur wezen" en "bijzonder iemand". Sommigen zijn zich meer bewust van het ene en bij hen komt dat dan ook vaker tot uiting.
Een aantal weken geleden was het mijn verjaardag. Mijn vrienden hadden me zat gevoerd met Al Capone cocktails, Bacardi-Cola, pinten en Keizer Karel... De volgende dag bleek ik een blackout te hebben van ettelijke uren. Wat ik in die uren allemaal bleek gedaan te hebben : dingen die ik anders NOOIT zou doen. Het leek alsof er één kant van mij (de goede gelukkig !), mij volledig had overgenomen en was gaan bepalen wat ik zou doen in die paar uren. Een mens is zoals een weegschaal met twee aparte kanten : één van die kanten leek volledig doorgewogen te hebben.
Oud 4 januari 2004, 17:09   #39
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Daarom drink ik nooit. Ik ben een heel goed mens, en ik zou ni willen dat de andere kant van de weegschaal zou doorwegen
Oud 4 januari 2004, 18:30   #40
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Net zoals het leven te waardevol is om het te vergooien aan (oppervlakkig) plezier...
Waardevol? Wat is dat en waarom zou het leven het zijn? Wat al dan niet waardevol is, is een subjectief oordeel!
Dat het leven kort is, is dat ook, je zou dus kunnen stellen dat mijn stelling even subjectief was als de uwe. Echter: het leven is eindig en dat is een onbetwistbare stelling, waardoor mijn stelling plots minder subjectief wordt dan de uwe.
Opervlakkig plezier is plezier waar jezelf van vindt dat het geen echt plezier is. Vanaf het ogenblik dat je datgene dat je doet waardevol acht, ongeacht wat anderen daar van vinden, is het dat ook.

Citaat:
Gewoon zelf nadenken in plaats van de denkproducten van je samenleving blindelings aan te nemen is soms al genoeg.
Ik treed u hier volledig in bij, het onvermijdbare is echter dat u net als ik en net als iedere ander dit toch sowieso doen.

Citaat:
Er moet nog veel te veel in de wereld veranderen voor ik van mijn egoïstisch plezier zal kunnen genieten.
Ook altruïsme is egoïstisch!
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be