Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2007) > Geert Lambert (Spirit) - 12 tot 18 februari
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Geert Lambert (Spirit) - 12 tot 18 februari Geert Lambert (Oostende, 28 februari 1967) is een Vlaams politicus en advocaat. Lambert werd na de verkiezingen van 2003 voorzitter van de spirit-fractie in de Kamer van Volksvertegenwoordigers. In oktober 2004 volgde hij Els Van Weert op als partijvoorzitter. Tegenwoordig zetelt hij in het bestuur van het Vlaams & Neutraal Ziekenfonds, de Vlaamse mutualiteit.

Discussietools
Oud 17 februari 2007, 03:30   #21
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert Lambert Bekijk bericht
Je zult weer zeggen dat het nietszeggend is, maar is onze verregaande samenwerking binnen de Taalunie, Benelux en de EU en daarbij nog allerhande samenwerkingen in het interreg verhaal al niet zeer uitgebreid? Dat mag voor mij wel eens gebundeld worden, maar hebben we nu echt nood aan een verdergaande structuur?
Geert
Dit antwoord vind ik al minder nietszeggend.

Ja, ik denk het eerlijk gezegd wel.
Maar er hoeft geen nieuwe structuur ontwikkeld te worden. We hebben gelukkig de Benelux al. Ik zou daar alleen graag meer eenheid in zien en meer verbondenheid. Maar ik niet alleen, uw eigen partij spreekt over een ''volwaardig bestuursniveau voor de materies met een gemeenschappelijk belang.”.

Europa wordt steeds groter. Je mag wel zeggen dat wij, in onze landen, in de afgelopen jaren een aantal verworvenheden hebben bereikt. Maar de invloed van grotere, en conservatievere, landen neemt toe en zal nog groter worden. Drie kleine 'lage landjes' kunnen daartegen weinig weerstand bieden. Gebundeld echter...

Tesamen zouden we Europa weer een nieuwe impuls kunnen geven. Zoals Baarle Nassau/Hartog een voorbeeld is van internationale samenwerking zou de Benelux weer een voortrekkersrol kunnen vervullen zoals ze dat in het verleden ook heeft gedaan.
Hertog van Gelre is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be