![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In cacao zit zelfs een bestanddeel dat de spierzenuwen goed doet.
Néééééén, niet DIE spierzenuw ![]() ![]() Wel voor de spierzenuwen die beschadigd geraakten na jarenlange, onbehandelde hernia's. ![]()
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De EU legt 'compliance tools' op waaraan koffieboeren onder slecht werkende overheden maar moeilijk kunnen voldoen en dus zijn de koffieboeren uit Ethiopië, Peru, ... en de Europese koffiedrinkers droog in de kakker genomen. 'Gelukkig' zouden het vooral de prijzen van de goedkopere koffies zijn die gaan stijgen. Volgens Goukens op Doorbraak.
Ik las onlangs nog wel een artikel waaruit bleek dat de klimaatverandering de koffieteelt op veel plaatsen geen deugd doet. Straks iedereen terug aan de cichorei. Het zal wel een en-en-verhaal zijn waarbij 'linkse' journalisten de veranderende regelgeving waaraan boeren uit sommige landen niet kunnen voldoen verzwijgen en 'rechtse' journalisten de klimaatverandering negeren. Beiden zijn het over één iets wel eens: koffie zal duurder worden.
![]() |
#23 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik mis de categorie die vermeldt hoeveel kratten Cara-pils de belg verzet per week.
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De laatste whisky die ik gedronken heb, was twee keer zo oud als deze draad
![]()
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Laatst was er een kenner in huis. Toen ik hem vroeg of hij eentje wou was zijn antwoord dat die enkel goed was om coctailsaus mee te maken. 52 jaar oude whisky.
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
DISCLAIMER: Is van horen zeggen, hè. Ik heb met die tijdspanne nooit ervaring gehad. ![]()
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die was origineel goed om cocktail saus van te maken, nu ook niet meer.
Misschien dat je er River cola mee kan aanlengen. Wiskey verouderd slecht in een geopende fles, oxidatie van de smaak-componenten enzo. In een ongeopende fles is dat van minder belang, maar dan verandert er eigenlijk niks meer aan.
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Na 2 of 3 maanden is die meestal leeg ![]()
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je kan die bijhouden en mee pronken. Maar als je de plaats nodig hebt, met wat gelukt werkt het als leidingreiniger.
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sinds ongeveer 1 jaar in mijn wijnkelder* hier.
Een (1) fles Promontory 2016 uit Napa Valley. Naar 't schijnt zeer high-end uit California en (zo las ik) zeer lang houdbaar. New world wine is doorgaans een gat in mijn cultuur. Mijn ietsje betere kennis beperkt zich tot Bourgogne in 't algemeen en ook sommige climats uit de Bordeaux streek, plus enkele Italiaanse variëteiten. Zo, bewaartips iemand? Of gewoon nu drinken met enkele vrienden-liefhebbers van een (hopelijk) goede wijn? ![]() *wijnkelder: ![]()
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Minister-President
|
![]() Te weinig
"They sell their debt, their privately made paper&ink, push the countries, the world into debt and what they want back are real, tangeble assets, and they won't stop till they own the whole thing. They don't want the debt paid off, just the interest, they want to keep this balanced till they have what they want, all of it." Central Banks |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb wel ooit van een wijnboer gehoord, dat zijn moezel Qualiteitswijn van in de jaren 70 na meer dan 20 jaar bewaren door klanten nog die richtige saueren bleek te hebben zoals hij dat plachte te noemen. Nu bij hem lagen die oude 20 + jaar wel in een goeie kelder. En dat waren druiven van een heel oude wijngaard, die volledig met de hand geoogst en behandeld was op de artisanale methode. Als ze druiven afrijden met zo een mechanisch oogstmachine, durft er wel al eens een vogelnest etc, mee het machine in vliegen. Pas op we hebben het dan over een fleske dat 10 euro koste op het domein he. Ik had dan al korting , t seizoen was al door en dat was wat hij nog had. Wel goeie poeier moet ik zeggen. Idem met de huisgemaakte bio cider van een boerke in Normandie, gewoon den hof opgereden, een paar kartons meegepakt van daar geen geld betaald, en dat is dus den boogaard van die mens die ge ruikt als ge zo een fles open trekt. Laatst gewijzigd door Herr Flick : 22 december 2024 om 23:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kweetet, 't was een cadeautje van mijn madam voor een uitzonderlijk evenement van ons tweetjes.
Ons klimaat hier is klote om wijn te bewaren zonder heel dure installaties. Een wijnfrigo is ok maar ietwat belachelijk voor mijn 3 en ½ flessen voorraad. Realistische tips blijven echter welkom want ik wil mijn specialleke t.z.t. met vrouw en wijnvrienden samen zo optimaal mogelijk degusteren. Bedankt om eventuele extra kennis van dit specifiek Californisch wijngoed te delen. ![]()
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis, je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg". Laatst gewijzigd door Jay-P. : 23 december 2024 om 01:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wachten tot ongeveer 2030 vertelde een maat mij hier. En koud stockeren ondertussen. Desnoods in een handdoek in het lage deel van de frigo?
![]() |
![]() |
#38 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() echt ouw gezeik? |
|
![]() |
![]() |