Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 februari 2007, 02:46   #21
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Daphne Bekijk bericht
Beter dan Enron alleszins.
wie zegt dat

Ik zou alleszins nooit een 2dehands wagen kopen bij een vertegenwoordiger van purper.

Laatst gewijzigd door born2bewild : 11 februari 2007 om 02:47.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2007, 02:51   #22
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RASPOUTINE Bekijk bericht
Ik betaal al heel mijn leven voor een hospitalisatieverzekering zoals DKV.
Wat gebeurd er indien zo een maatschappij of een die de pensioenen in handen heeft failliet gaat?
Zijn wij dan alles kwijt?
Je moet zelf verantwoordelijkheid nemen en je eieren niet in de mand leggen van verzekeraars die te grote risico's nemen (door b.v. aan je hebzucht te appeleren).
Zelfde als je werkgever kiezen. Ga je voor een werkgever die u verleidt met b.v. extravagante firmawagens, of kijk je meer naar de fundamentals van het bedrijf.

Beiden zijn evenwaardige keuzes zolang je de gevolgen ervan zelf draagt en niet op anderen afwentelt.

Misschien risico spreiden en uw eieren niet in de mand van 1 verzekeraar leggen? 't is maar een gedacht.
Oud 11 februari 2007, 10:21   #23
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door netslet Bekijk bericht
Ik hou er geen rekening mee dat ik ooit een pensioen door de staat uitgekeerd zal krijgen. Ik geloof er zelfs niet meer in.
Als u er geen rekening mee houd, wil dat dan ook zeggen dat u afstand gaat doen van hetgeen waar u recht op hebt en waar "uzelf" jaren hebt voor afgedragen. Het is geen geld van de staat dat u krijgt, hoe graag dat dit wangedrocht dat de bevolking ook zou willen laten geloven. Het is niet meer en minder uw geld dat is gegaan naar de generatie voor u en waar u zou moeten kunnen op rekenen dat er ook zulke solidariteit zou bestaan voor u, inplaats van dat doembeeld dat het gedrocht probeerd op te hangen van het zal maar "nipt" zijn of er volledig naast. Moet de volgende keer, dat ge die bende leeglopers (politici) in beeld krijgt u eens afvragen waar zij al "persoonlijk" op hebben ingeleverd en waar zij al solidair zijn geweest met de burger van dit land, hetzelfde voor die familie die daar in brussel huist. Dit beeld dan indachtig moet ge voor ogen houden wanneer ze u weer komen "smeken" om uw stem, moet u dan afvragen hoe het komt dat zij niet kunnen leven met een inkomen waar "zij" van vinden dat u dat wel zou moeten kunnen. Dus zouden deze heren/dames er zich kunnen in vinden dat er een gelijk loon is voor ieder en dat ieder recht heeft om op een fatsoenlijke leefttijd te gaan genieten van zijn wel verdiende rust? Dan zou men kunnen spreken van solidariteit, of is voor deze dat een beetje solidariteit teveel en voelen ze zich niet hiertoe aangetrokken en is "solidariteit" één van de zovelen holle niets zeggende woorden waar ze zich van bedienen.

Laatst gewijzigd door ERLICH : 11 februari 2007 om 10:22.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2007, 10:24   #24
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RASPOUTINE Bekijk bericht
In een rolstoel, een ziekenhuisbed of dement?
Zelfs dan genieten ze,en moeten wij opdraaien hé"
Oud 11 februari 2007, 10:30   #25
RASPOUTINE
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
Als u er geen rekening mee houd, wil dat dan ook zeggen dat u afstand gaat doen van hetgeen waar u recht op hebt en waar "uzelf" jaren hebt voor afgedragen. Het is geen geld van de staat dat u krijgt, hoe graag dat dit wangedrocht dat de bevolking ook zou willen laten geloven. Het is niet meer en minder uw geld dat is gegaan naar de generatie voor u en waar u zou moeten kunnen op rekenen dat er ook zulke solidariteit zou bestaan voor u, inplaats van dat doembeeld dat het gedrocht probeerd op te hangen van het zal maar "nipt" zijn of er volledig naast. Moet de volgende keer, dat ge die bende leeglopers (politici) in beeld krijgt u eens afvragen waar zij al "persoonlijk" op hebben ingeleverd en waar zij al solidair zijn geweest met de burger van dit land, hetzelfde voor die familie die daar in brussel huist. Dit beeld dan indachtig moet ge voor ogen houden wanneer ze u weer komen "smeken" om uw stem, moet u dan afvragen hoe het komt dat zij niet kunnen leven met een inkomen waar "zij" van vinden dat u dat wel zou moeten kunnen. Dus zouden deze heren/dames er zich kunnen in vinden dat er een gelijk loon is voor ieder en dat ieder recht heeft om op een fatsoenlijke leefttijd te gaan genieten van zijn wel verdiende rust? Dan zou men kunnen spreken van solidariteit, of is voor deze dat een beetje solidariteit teveel en voelen ze zich niet hiertoe aangetrokken en is "solidariteit" één van de zovelen holle niets zeggende woorden waar ze zich van bedienen.

Kort en bondig gezegd!

En Europa dat zo gunstig ging zijn, maar dan wel voor iedereen, hoeveel kost dat?
In Vlaanderen is de armoede gestegen van 10% naar 15%, als dat geen duidelijke statistiek is.

Hoeveel moeten er nog bijkomen?
RASPOUTINE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2007, 12:56   #26
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door La Chunga Bekijk bericht
Pensioenen moeten geprivatiseerd worden.

Ik heb hier een model in mijn computer zitten dat volgende aangeeft mochten de pensioenen geprivatiseerd worden.

-Verlaging globale loonkost met onmiddellijke ingang van 2,38%.
-Verhoging van de feitlijke koopkracht met 1,48%
-Verlaging van de fiscale druk op arbeid met 12,72%

Resultaten voor de werknemer die begint te werken op zijn 22 jaar aan een nettoloon van €1.000 en de leeftijd bereikt van:
42 jaar = kapitaal van €85.090 en een pensioen gelijk aan 34% van het laatste nettoloon.
47 jaar = kapitaal van €139.571 en een pensioen gelijk aan 50% van het laatste nettoloon.
52 jaar = kapitaal van €221.135 en een pensioen gelijk aan 72% van het laatste nettoloon.
57 jaar = kapitaal van €342.650 en een pensioen gelijk aan 101% van het laatste nettoloon.
62 jaar = kapitaal van €523.042 en een pensioen gelijk aan 140% van het laatste nettoloon.
65 jaar = kapitaal van €670.628 en een pensioen gelijk aan 169% van het laatste nettoloon.

Maar ja, privatisering van de pensioenen, stel je voor! De overheid die kan dat véél beter.
Ik vermoed dat er hier een kapitale denkfout gemaakt wordt.
Je negeert aan 100 procent dat ons pensioensysteem actueel werkt volgens een repartitiestelsel.
Dit betekent dat jouw bijdrage van deze maand aan de pensioenkast, vandaag reeds (dus zelfs niet morgen of volgende maand), uitbetaald wordt aan de huidige gepensioneerden.

Je kan dus vandaag niets afschaffen van die pensioenbijdragen, want je grootvadertje zou zijn centen niet te zien krijgen deze maand.

Anders gezegd: je moet niet trachten te beweren dat je recht hebt op een pensioen, eens je 65 zult zijn. Neen, je kan enkel beweren dat je hoopt dat je kinderen blijvend akkoord zullen zijn om jouw pensioen direct door te storten, alleen maar omdat jij hetzelfde gedaan hebt voor jouw vader.

Wil je dus overschakelen naar een kapitalisatiesysteem (waar ik voorstander van ben) dan zul je de eerst volgende 40 jaren dubbel moeten bijdragen: eerst betalen voor de huidige pensioenen, en dan een storting op je zogezegde pensioenspaarboekje. Een dubbele storting per maand.

Erg hé !!

ps: diegenen die in deze draad anderen proberen bang te maken met faillissementen van pensioenfondsen, die zouden een klap rond hun oren moeten krijgen. Jaren terug waren er zo mensen die anderen bang maakten om hun centjes naar de bank te brengen, want als die bank failliet zou gaan, dan waren ze alles kwijt.
We kunnen veel zeggen van ons landje, maar zo'n apenland is het hier ook weer niet.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 11 februari 2007 om 12:59.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2007, 13:23   #27
La Chunga
Minister

La Chunga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik vermoed dat er hier een kapitale denkfout gemaakt wordt.
Je negeert aan 100 procent dat ons pensioensysteem actueel werkt volgens een repartitiestelsel.
Dit betekent dat jouw bijdrage van deze maand aan de pensioenkast, vandaag reeds (dus zelfs niet morgen of volgende maand), uitbetaald wordt aan de huidige gepensioneerden.

Je kan dus vandaag niets afschaffen van die pensioenbijdragen, want je grootvadertje zou zijn centen niet te zien krijgen deze maand.

Anders gezegd: je moet niet trachten te beweren dat je recht hebt op een pensioen, eens je 65 zult zijn. Neen, je kan enkel beweren dat je hoopt dat je kinderen blijvend akkoord zullen zijn om jouw pensioen direct door te storten, alleen maar omdat jij hetzelfde gedaan hebt voor jouw vader.

Wil je dus overschakelen naar een kapitalisatiesysteem (waar ik voorstander van ben) dan zul je de eerst volgende 40 jaren dubbel moeten bijdragen: eerst betalen voor de huidige pensioenen, en dan een storting op je zogezegde pensioenspaarboekje. Een dubbele storting per maand.

Erg hé !!.

Ik gaf een niet-uitgewerkt en specifiek voorbeeld. De pensioenen moeten worden geprivatiseerd met onmiddellijke ingang.
De bestaande rechten die personen hebben tov de overheid mbt hun pensioen blijven gevrijwaard. Er is inderdaad een uitdoofperiode nodig van enkele decennia, maar dat vormt geen enkel probleem. Geenszins is het zo dat er dubbel moet worden bijgedragen.
Tegenstanders van de pensioenprivatisering willen mensen angst aanjagen door ze deze mythe als waarheid te verkopen, maar dit is dus geenszins het geval.
Ik hoef mensen geen angst aan te jagen, door te stellen dat de overheid in de nabije toekomst de pensioenen niet meer kan financieren. Dat is een feit en men kan dit nagaan op basis van de economische en demografische evolutie.

Veronderstel een werknemer van 45 jaar die werkt vanaf zijn twintigste. De bijdragen aan de overheid eindigen met onmiddellijke ingang maar de pensioenrechten van de 25 gewerkte jaren die deze werknemer tov de overheid heeft, blijven behouden. Indien deze werknemer tot zijn 60ste werkt zal hij via eigen pensioenopbouw (privaat) dit overheidspensioen gedurende 15 jaar aanvullen.

Specifiek:
Indien deze persoon op zijn 60ste een nettoloon heeft van bijvoorbeeld €1.800 dan bedraagt zijn pensioen:

Overheid: 25/45ste van laatste nettoloon = €1.000
Privaat pensioen= 15 jaar = 22% van laatste nettoloon = €396
Nettopensioen : €1.396
Opgebouwd privaat kapitaal na 15 jaar private pensioenopbouw = €48.945

Citaat:
ps: diegenen die in deze draad anderen proberen bang te maken met faillissementen van pensioenfondsen, die zouden een klap rond hun oren moeten krijgen. Jaren terug waren er zo mensen die anderen bang maakten om hun centjes naar de bank te brengen, want als die bank failliet zou gaan, dan waren ze alles kwijt.
We kunnen veel zeggen van ons landje, maar zo'n apenland is het hier ook weer niet.
Dit is juist. Tegenstanders van de noodzakelijke privatisering (de overheid kan tegen 2015-2020 de pensioenen niet meer financieren tenzij mensen bereid zijn zich aan fiscale druk te onderwerpen waarbij men eigenlijk gaat werken voor de staat en naar huis wordt gestuurd met een aalmoes) vallen steeds weer terug op het Enron-verhaal dat een verhaal is van fraude en bedrog.Een degelijk controlesysteem van elk privaat pensioenfonds is eenvoudig en perfect realiseerbaar.

Laatst gewijzigd door La Chunga : 11 februari 2007 om 13:25.
La Chunga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2007, 16:50   #28
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door La Chunga Bekijk bericht
...
...
De bijdragen aan de overheid eindigen met onmiddellijke ingang maar de pensioenrechten van de 25 gewerkte jaren die deze werknemer tov de overheid heeft, blijven behouden. Indien ...
...
Hier zit je fout.
Die bijdragen die jij onmiddellijk wenst te stoppen, zijn absoluut nodig om vandaag, voor deze maand, de pensioenen te betalen van de op dit ogenblik gepensioneerden.

Hoe spijtig het ook is: zo zal het niet gaan.

Jij zal nooit mijn boekhouder worden, en ik hoop al evenmin mijn minister van begroting, financiën of aanverwanten.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 11 februari 2007, 16:53   #29
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Hier zit je fout.
Die bijdragen die jij onmiddellijk wenst te stoppen, zijn absoluut nodig om vandaag, voor deze maand, de pensioenen te betalen van de op dit ogenblik gepensioneerden.

Jij zal nooit mijn boekhouder worden, en ik hoop al evenmin mijn minister van begroting, financiën of aanverwanten.
Ah uw systeem dat volle bak de dieperik aan het gaan is, is volgens u toch bestemd te blijven bestaan tot het einde der tijden? En ik veronderstel dat het er ook gekomen is vlak na de oerknal, juist?
Oud 11 februari 2007, 17:29   #30
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
Ah uw systeem dat volle bak de dieperik aan het gaan is, is volgens u toch bestemd te blijven bestaan tot het einde der tijden? En ik veronderstel dat het er ook gekomen is vlak na de oerknal, juist?
Ik begrijp niet waar je uithaalt dat het "mijn" systeem zou zijn.
Behalve in die mate dat ik binnen een kleine twee jaren er van gebruik zou willen maken. En er van gebruik zou willen maken tot iets voorbij mijn honderdste verjaardag.

Ik heb alleen maar in een aantal artikelen en een kursuske gelezen dat er grof gezegd twee pensioensystemen bestaan: het kapitalisatiesysteem en het repartitiesysteem. Mogelijks is de naam van dat laatste systeem enkel uitgevonden om te typeren wat in België bestaat (want ik weet niet hoe het zit in vb. Frankrijk. In Nederland is het duidelijk anders).

Het Belgisch systeem wordt nu een klein klein beetje aangevuld met tot nu toe nog wat schijnmiddelen van kapitalisatie, onder de naam "Zilverfonds".

Ik zou het liefst anders gezien hebben. Men had wat vroeger moeten beginnen met het kapitaliseren. In een land met wafelijzerpolitiek smeet men het geld liever door de vensters naar buiten in scheepsliften en andere ondingen.

Nu kan het alleen maar opgelost worden met een strikte korrekte budgettaire politiek, met hopen op ekonomische groei o.a. dank zij wetenschappelijke vooruitgang, strukturele verbeteringen in de staatsorganisatie, geen oorlogstoestanden ...enz. waar een stuk van die groei opzij gezet wordt (kapitaliseren) voor de pensioenen (al dan niet in zilverfondsen, tweede, derde pijlers enz.).

Ik zou dus liefst van al degelijke oplossingen zien. Maar ge moet bij mij niet afkomen met spektakulaire dingen, als daar zo'n groffe rekenfouten in staan.

Oud 11 februari 2007, 17:36   #31
La Chunga
Minister

La Chunga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hier zit je fout.

Ik heb nu geen tijd om uitgebreid één en ander uit te leggen. Misschien kom ik er later op terug om dit wel te doen.

U vindt dus dat de pensioenen moeten worden geprivatiseerd, maar daarna stelt u dat zoiets niet gaat. Ja, u typeert beter dan wie ook de geldende mentaliteit: er moet wel iets veranderen maar we kunnen niks veranderen. Laten we alles maar zoals het is, misschien komt het dan vanzelf wel goed. De berusting dus.

Ik herhaal: het systeem van overheidspensioenen moet met onmiddellijke ingang worden stopgezet én niemand verliest de opgebouwde rechten mbt pensioen ten aanzien van de overheid.

Kost die vrijwaring van verworven rechten geld? Ja, natuurlijk! Waar gaan we dat geld halen? Afbouw van de oververzorgingsstaat.

Laatst gewijzigd door La Chunga : 11 februari 2007 om 17:36.
La Chunga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2007, 22:29   #32
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Mocht ik van het berustende type zijn, ik zou geen NVA-aanhanger zijn.

Maar begin jij alvast maar je oververzorgingsstaat af te bouwen, en naarmate dat dat opbrengt, ga ik mee met je om de boel om te bouwen.

Oud 12 februari 2007, 14:36   #33
boerenverstand
Parlementsvoorzitter

boerenverstand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hier zit je fout.

Daarom moeten nu gefortuneerde gepensioneerden (daar zit het kapitaal) solidair zijn met de minder gefortuneerde gepensioneerden van nu.
Zo komt er ruimte vrij om de nu-werkenden al deels op een kapitalisatiesysteem te laten overgaan.
Maar ja , welke partij wil dat verkopen ?
Een andere oplossing is een onafhankelijk Vlaanderen.
Alhoewel niemand juist weet wat de transferten zijn, neem ik maar het cijfer van Aernhoudt, zijnde €3/dag/vlaming
3X360(ongeveer)X75jaar = € 81000 = (Freya) 3250000 belgische frankskes
Als je dat begint te sparen vanaf je geboorte dan heb je gekapitaliseerd ....
Anderzijds, zie voorgaande, acht ik de kwaliteit van leven vanaf je 55ste anders in dan vanaf je 65ste.
De huidig gepensioneerden hebben ongeveer een tiental, meestal kwaliteitsvolle, jaren surplus t.o.v. de volgende generaties gekregen.
Bovendien haal ik hier nog maar eens aan of je nog meekunt op je 60ste?
Niet vergeten dat de huidige jongeren ontzettend "snel" leven en weleens een burn-out kunnen krijgen.
Daar waar zij 40+-ers reeds als oud bestempelen, wil ik hen wel eens op hun 40ste zien.

Laatst gewijzigd door boerenverstand : 12 februari 2007 om 14:41.
boerenverstand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2007, 18:42   #34
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boerenverstand Bekijk bericht
Daarom moeten nu gefortuneerde gepensioneerden (daar zit het kapitaal) solidair zijn met de minder gefortuneerde gepensioneerden van nu.
Zo komt er ruimte vrij om de nu-werkenden al deels op een kapitalisatiesysteem te laten overgaan.
Maar ja , welke partij wil dat verkopen ?
Een andere oplossing is een onafhankelijk Vlaanderen.
Alhoewel niemand juist weet wat de transferten zijn, neem ik maar het cijfer van Aernhoudt, zijnde €3/dag/vlaming
3X360(ongeveer)X75jaar = € 81000 = (Freya) 3250000 belgische frankskes
Als je dat begint te sparen vanaf je geboorte dan heb je gekapitaliseerd ....
Anderzijds, zie voorgaande, acht ik de kwaliteit van leven vanaf je 55ste anders in dan vanaf je 65ste.
De huidig gepensioneerden hebben ongeveer een tiental, meestal kwaliteitsvolle, jaren surplus t.o.v. de volgende generaties gekregen.
Bovendien haal ik hier nog maar eens aan of je nog meekunt op je 60ste?
Niet vergeten dat de huidige jongeren ontzettend "snel" leven en weleens een burn-out kunnen krijgen.
Daar waar zij 40+-ers reeds als oud bestempelen, wil ik hen wel eens op hun 40ste zien.
Waarom zou ik als ambtenaar, die mijn leven lang een lagere wedde gekregen heeft in ruil voor een beter pensioen, moeten solidair zijn met een zelfstandige die in zijn aparte zelfstandigenpensioenkas nooit iets fatsoelijks heeft willen afdragen?
En zullen de zelfstandigen die hun zaak net voor hun pensioen hebben overgelaten voor enkele honderduizenden euros ook uitgenodigd worden tot solidariteit?
En zullen de vw-arbeiders die er nu onderuittrekken met een premie van 125.000 € ook meegaand zijn in die solidariteit?
En moet de bezitter-spaarder van een ouderwetse kasbon meer solidair zijn nu, dan zijn vriend die er enkele jaren terug alles doorgedraaid heeft en niets gespaard?

Zeg mij, welke solidariteit bedoel je?

't Is allemaal rap gezegd, maar om het in de praktijk te zetten en erdoor te krijgen ... dat is andere koek jong.

Oud 12 februari 2007, 21:02   #35
@BuRnS
Schepen

Standaard

Citaat:
Waarom zou ik als ambtenaar, die mijn leven lang een lagere wedde gekregen heeft in ruil voor een beter pensioen, moeten solidair zijn met een zelfstandige die in zijn aparte zelfstandigenpensioenkas nooit iets fatsoelijks heeft willen afdragen?
En zullen de zelfstandigen die hun zaak net voor hun pensioen hebben overgelaten voor enkele honderduizenden euros ook uitgenodigd worden tot solidariteit?
En zullen de vw-arbeiders die er nu onderuittrekken met een premie van 125.000 € ook meegaand zijn in die solidariteit?
En moet de bezitter-spaarder van een ouderwetse kasbon meer solidair zijn nu, dan zijn vriend die er enkele jaren terug alles doorgedraaid heeft en niets gespaard?

Zeg mij, welke solidariteit bedoel je?

't Is allemaal rap gezegd, maar om het in de praktijk te zetten en erdoor te krijgen ... dat is andere koek jong.

waarom moet ik in de privé belastingen betalen waarmee de staat amtenaren betaald die voor een groot gedeelte traag en hopeloos onefficiënt werken
@BuRnS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2007, 21:55   #36
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Laat alle politici, ambtenaren en gemeente-arbeiders eens voor de verandering 38 uur werken. Op die manier loopt de helft dan in de weg. Die kunnen dan misschien eens écht werken en zorgen voor de pensioenskas.
Probleem opgelost.
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2007, 22:01   #37
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Dierct na het werk naar de kist.
Dat is de ideale situatie volgens de overheid.
Meteen ook nog de belastingen heffen op de erfenis en de zaak is rond.
Er zijn zelfs politici die zelf het goeie voorbeeld geven door de hand aan zichzelf te slaan. Respect !
Ik vermoed dat werkmensen rond 2020 afgeschoten zullen worden op het moment dat ze in pensioen gaan

Laatst gewijzigd door hurricane : 12 februari 2007 om 22:04.
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2007, 23:04   #38
boerenverstand
Parlementsvoorzitter

boerenverstand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Zeg mij, welke solidariteit bedoel je?'t Is allemaal rap gezegd, maar om het in de praktijk te zetten en erdoor te krijgen ... dat is andere koek jong.
Het lijkt mij perfect verdedigbaar dat nu-gepensioneerden, die voor hun 65 (of 40-jarige loopbaan) stopten met werken , een generatie-solidariteitsbelasting betalen.
Dit staat voor 10 jaar vroeger stoppen en genieten van het leven wat de jongere generatie niet meer kan.
Op die manier kan je een generatieoverschreidend pact slikbaar maken.
Toen ik pas begon te werken kreeg ik ook allerlei "speciale" solidariteitsheffingen rond de oren.
Een vermogensbelasting is ook mogelijk, extra heffingen op 2de woonsten.....
Zoals jij het ziet, maak u geen illusie, betaalt de kleine werkende man/vrouw het gelag.
Hebt u ook gehoord dat de belastingen niet mogen stijgen (CD&V/Open VLD) ?
Dat houdt in dat ze op dit onwaarschijnlijk hoog niveau mogen/kunnen blijven.
De politici hebben hier een onwaarschijnlijk verpletterende verantwoordelijkheid, zo gaan binnenkort een leger NMBS-ambtenaren op pensioen, die heel hun leven geen zak gedaan hebben maar in tijden van grote werkloosheid aangeworven werden om de statistieken te drukken, die vinden ook allemaal dat ze hard "gewerkt" hebben en een groot pensioen verdienen

Laatst gewijzigd door boerenverstand : 12 februari 2007 om 23:08.
boerenverstand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2007, 19:50   #39
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik denk dat ik het door heb.
Heel hard "solidariteit" roepen, en dan die solidariteit bedoelen die altijd door "een ander" verleend wordt.
Een ander, namelijk die van aan de overkant, waar het gras altijd groener is.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be