Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 januari 2004, 15:14   #21
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Zei iemand die het niet kan verkroppen dat zijn partijtje bij de volgende verkiezingen weer een kopje kleiner wordt gemaakt
die partij die groter is dan het VB bedoel je?

Citaat:
Clemens hebt ge daar zo lang moeten voor zoeken om die paar "punten" hier aan te halen... dat zijn echt zware beschuldigingen hoor
als het toch geen zware beschuldigingen zijnn Ancapa, waarom weerleg je ze dan niet ipv hier niets anders te doen dan de VB-website te copy-pasten?
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2004, 15:16   #22
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
Clemens hebt ge daar zo lang moeten voor zoeken om die paar "punten" hier aan te halen... dat zijn echt zware beschuldigingen hoor
Als het een paar punten meer waren (70 bvb) , zou je dan ook weer geen antwoord geven?
Oud 5 januari 2004, 16:05   #23
damawallaby
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Clemens
Het Blok komt NOOIT in een regering.

Wie wilt er nu samenwerken met een partij

- voor wie niets goed is behalve zijzelf
Eigen volk eerst: zo moet het, de zogenaamde PCkes geven alles weg aan fundamentalistisch krapuul en verkopen den belziek voor een goedbetaald postje.
- Zelf aan de oorsprong liggen van het cordon sanitaire
en daarna dat cordon sanitaire cultiveren voor kiezers te lokken
Het cordon is opgestart door Joske "Stalin" Gheysels, politiek commissaris en azijnpisser van Allahgalev ( RIP)

- Geen partijfinanciering willen voor andere Vlaams-nationalisten,
die liever partij financiering geven aan FN en ECOLO die minder
stemmen halen dan N-VA.
Tegen financiële transfers zijn naar Wallonië , maar wel
wel voor transfers naar Wallonië via partijfinanciering
Het zijn wel de meerderheidspartijen die dit uitgevonden hebben samen met de kiesdrempel. Allahgalev is door hun eigen slang gebeten.

- Andere partijen (bij voorkeur N-VA) stampen geven onder de gordel
NVA komt voort uit de VU ( ID21 en andere zooi), de partij met volksverraders zoals Vic Ansjovis Bleiter Ansjovis, Schiltz,....... En voor hun financiering kruipen ze in het gat van de VLD ratten.

- Personen met een mandaat proberen om te kopen
(zoals Stevaert doet met AGALEV) Stevaert is een SPast, en geen VB-er. Berten Bleiter heeft hij ook gekocht voor een postje, net zoals hij de 5de colonist Vankronkelvel bij de VLD gedropt heeft.

- door hun HAAT zaaien , mensen tegen elkaar opzetten.
de mensen hun ogen te openen voor de haat van de moslims, en hun correct in te lichten.

- Ledenlijsten ontvreemden van een andere partij,
met schending privacy voor gevolg
Bullshit

- Postpakketten van het Vlaams parlement misbruiken
voor ledenwerving bij andere partijen
En de PCkes de Post verbieden VB drukwerk te laten rondbrengen.

- Die Brussel willen annexeren door er een muur rond te bouwen
en Brussel met tanks te omsingelen
en Brussel willen uithongeren
Bullshit

- Die mensen als Van Cleemput buiten gooien omdat
hij zijn partij wil omvormen tot een Vlaamse partij ipv
antivreemdelingen partij.
Bullshit

- die zegt alleen in een regering te stappen ,
die de onafhankelijkheid uitroept,
goed wetende dat enkel een stap voor stap naar
een Vlaamse staat mogelijk is
zeer juist

- enz, enz
Met andere woorden ge zijt nen even grote leugenaar en lul zoals de Piano, ex-VMO-er, nu sos en dopper.
damawallaby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2004, 17:40   #24
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En nog niet waar bij.
100 maal heb ik hem al gezegd dat het blok TEGEN de kiesdrempel is. Maar 't is niet waar van de Clemems.
100 keer heb ik hem al gezegd dat de boergois het blok wilde laten verbieden met het gerecht. Maar 't is niet waar volgens ons Clemens en Giserke.
De dotaie waarop hij bedoelt is bij wet vastgelegd. En omdat het blok spreekt van een koehandel, voor het bekomen van hun dotatie, zeggen die twee gasten, "het blok wil onze financiering afpakken!
Neen ze willen het Blok hun financiering afpakken!
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2004, 17:41   #25
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Citaat:
Als het een paar punten meer waren (70 bvb) , zou je dan ook weer geen antwoord geven?
Piano, zet ze hier eens die 70 punten!
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2004, 20:34   #26
JP
Partijlid

JP's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zelf alleen gevonden? Proficiat!
En dat van Brussel uithongeren is niet waar hoor!!!
Het Vlaams Blok heeft in zijn geheime programma al treinen en gasflessen besteld die later kunnen dienen om héél de Vlaamse hoofdstad uit te moorden en daarna te deporteren naar wallonië!!
Dus pas maar op dat je niet in Brussel woont!!
Ja hoor SP, we hebben ze gevonden, de slimste en meest beklijvende reactie van een blokker. De reactie van deze domme medemens is duidelijk, wedden dat hij niet weet wat een coalitie is?
Ik wil hier wel even (trachten) iets zinnigs te posten.
Ten eerste zou ik de stelling toch even willen nuanceren : dat het VB nooit een coalitiepartner zal vinden lijkt me weinig waarschijnlijk. Iemand zal over de brug komen, als het dit jaar niet is, dan wel in 2006.
De huidige politieke situatie is niet meer haalbaar, een partij met 20 procent alle mogelijke kansen op medebesturen geven is onmogelijk.
En deze partij zal blijven groeien, niemand kan zich verzoenen met deze ondemocratische houding van de andere partijen.
Ik ben ervan overtuigd dat de echte kern van het Blok mensen zijn op de rand van de maatschappij, de domme massa die zich laat leiden door enkele doortrapte maar zeer intelligente mensen. Maar ik ben er ook van overtuigd dat die domme massa geen 20 procent van de Vlaamse bevolking is en dat dus veel mensen met een gevoel van 'op wie anders' stemmen op het Blok. Als die mensen terug de politiek iets positiever zullen benaderen zullen ze de leugen van het VB wel begrijpen.
Oud 5 januari 2004, 20:43   #27
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar pibo®
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SP
Citaat:

- voor wie niets goed is behalve zijzelf

- Zelf aan de oorsprong liggen van het cordon sanitaire
en daarna dat cordon sanitaire cultiveren voor kiezers te lokken

- Geen partijfinanciering willen voor andere Vlaams-nationalisten,
die liever partij financiering geven aan FN en ECOLO die minder
stemmen halen dan N-VA.
Tegen financiële transfers zijn naar Wallonie , maar wel
wel voor transfers naar Wallonie via partijfinanciering

- Andere partijen (bij voorkeur N-VA) stampen geven onder de gordel

- Personen met een mandaat proberen om te kopen
(zoals Stevaert doet met AGALEV)

- door hun HAAT zaaien , mensen tegen elkaar opzetten

- Ledenlijsten ontvreemden van een andere partij,
met schending privacy voor gevolg

- Postpakketten van het Vlaams parlement misbruiken
voor ledenwerving bij andere partijen

- Die Brussel willen annexeren door er een muur rond te bouwen
en Brussel met tanks te omsingelen
en Brussel willen uithongeren

- Die mensen als Van Cleemput buiten gooien omdat
hij zijn partij wil omvormen tot een Vlaamse partij ipv
antivreemdelingen partij.

- die zegt alleen in een regering te stappen ,
die de onafhankelijkheid uitroept,
goed wetende dat enkel een stap voor stap naar
een Vlaamse staat mogelijk is

- enz, enz
Waar zitten al die blokkertjes om dat te weerleggen....??? 8)

Waar zit SP(ast) om dit alles te bewijzen
pibo® is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2004, 20:55   #28
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Ik denk dat de eerste grote kans er zal zijn bij de volgende gemeenteraadsverkiezingen in Antwerpen.

Gezien de compleet verzuurde verhoudingen tussen vld antwerpen en vld brussel denk ik dat er een reële kans is dat (indien de verkiezingsuitslagen dat mogelijk maken) de vld antwerpen met het vb het antwerpse gemeentebestuur vormt. Daarvoor zie ik niet veel kansen voor het blok, maar er is onmiskenbaar een evolutie aan de gang in de houding van ten minste sommige andere partijen/partijleden.

Wie had een paar jaar geleden durven voorspellen dat een # vooraanstaande cd&v'ers bvb vraagtekens zou plaatsen bij het cordon sanitaire... dus wie weet is binnen een paar jaar (en verdere verkiezingsoverwinningen voor het VB) het cordon sanitaire wel helemaal verdwenen.

Als Agalev helemaal verdwijnt is dat ook weer een van de meest felle en meest in de pers opgevoerde voorstanders v/h cordon sanitaire dat verdwijnt. Aan vlaamse zijde schieten dan eigenlijk enkel nog de sp-a en huidige vld-top als felle voorstanders v/h cordon sanitaire over. Gezien ik denk dat op zijn minst een aanzienlijk gedeelte v/d vld mandatarissen helemaal niet zo'n voorstander is v/h cordon sanitaire zie ik de vld ook nog wel van koers wijzigen eens hun huidige top is afgevoerd. (wat vroeg of laat onvermijdelijk gebeurt en die dingen kunnen verassend snel gaan als de verkiezingen tegenvallen).
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2004, 21:41   #29
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik ben ervan overtuigd dat de echte kern van het Blok mensen zijn op de rand van de maatschappij, de domme massa die zich laat leiden door enkele doortrapte maar zeer intelligente mensen. Maar ik ben er ook van overtuigd dat die domme massa geen 20 procent van de Vlaamse bevolking is en dat dus veel mensen met een gevoel van 'op wie anders' stemmen op het Blok. Als die mensen terug de politiek iets positiever zullen benaderen zullen ze de leugen van het VB wel begrijpen.
1000% akkoord!
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2004, 21:53   #30
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JP
Citaat:
Zelf alleen gevonden? Proficiat!
En dat van Brussel uithongeren is niet waar hoor!!!
Het Vlaams Blok heeft in zijn geheime programma al treinen en gasflessen besteld die later kunnen dienen om héél de Vlaamse hoofdstad uit te moorden en daarna te deporteren naar wallonië!!
Dus pas maar op dat je niet in Brussel woont!!
Ja hoor SP, we hebben ze gevonden, de slimste en meest beklijvende reactie van een blokker. De reactie van deze domme medemens is duidelijk, wedden dat hij niet weet wat een coalitie is?
Ik wil hier wel even (trachten) iets zinnigs te posten.
Ten eerste zou ik de stelling toch even willen nuanceren : dat het VB nooit een coalitiepartner zal vinden lijkt me weinig waarschijnlijk. Iemand zal over de brug komen, als het dit jaar niet is, dan wel in 2006.
De huidige politieke situatie is niet meer haalbaar, een partij met 20 procent alle mogelijke kansen op medebesturen geven is onmogelijk.
En deze partij zal blijven groeien, niemand kan zich verzoenen met deze ondemocratische houding van de andere partijen.

haha gasflessen besteld , wie denk je wel wie je bent om zoiets hypocriet te schrijven

En dan nog zeggen dat de echte kern van de vlaams blok mensen op de rand van de maatschappij leven , sukel vergis je je niet van partij ipv het blok bedoel je dus zeker de blub of de spa

GEEN STEMRECHT VOOR VREEMDELINGEN
Oud 5 januari 2004, 22:15   #31
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Maar ik ben er ook van overtuigd dat die domme massa geen 20 procent van de Vlaamse bevolking is en dat dus veel mensen met een gevoel van 'op wie anders' stemmen op het Blok. Als die mensen terug de politiek iets positiever zullen benaderen zullen ze de leugen van het VB wel begrijpen.
Ik zou eerder zeggen 20% v/d bevolking is de leugens v andere politieke partijen zodanig beu dat ze bereid zijn op een partij te stemmen die de kans nog niet heeft gehad hen te bedriegen.

Ik vind dat altijd een bijzonder makkelijk argument dat veel traditionele politici gebruiken. Ze zouden beter eens nadenken of er misschien geen reden is dat een groot en groeiend gedeelte v/d bevolking hen niet meer vertrouwt en de hand in eigen boezem steken ipv naar het VB te kijken.

Ligt de fout bij de bedrieger (de traditionele partijen) of bij de bedrogene (de kiezer die er zijn buik van vol heeft en naar het VB overstapt)?
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2004, 12:40   #32
JP
Partijlid

JP's schermafbeelding

Standaard

Juist, die vraag is zeer zeker terecht. Natuurlijk is het bedrogen voelen door de traditionele partijen een belangrijke factor voor de groei van het VB, evenzeer als de eerder aangehaalde reden.
En pipo, pibo of wat dan ook, schelden hoeft echt niet. En scheld me dan tenminste uit in een zin waar je leestekens in gebruikt. Sukkel.
Oud 6 januari 2004, 13:44   #33
SP
Burger

Standaard

Citaat:
Juist, die vraag is zeer zeker terecht. Natuurlijk is het bedrogen voelen door de traditionele partijen een belangrijke factor voor de groei van het VB, evenzeer als de eerder aangehaalde reden.
En pipo, pibo of wat dan ook, schelden hoeft echt niet. En scheld me dan tenminste uit in een zin waar je leestekens in gebruikt. Sukkel.
Dat wordt zeer moelijk voor die man... Hij leeft dan ook op de rand van onze samenleving..
Ach Pipo kruip in je bed en vertel je verhaaltjes daar maar aan je knuffelbeeer... Die zal er vast meer aan hebben dan heel het forum hier samen..Sukkel, of is het nu sukel?
SP is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2004, 14:31   #34
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:

(snip)

- enz, enz
In de politiek is alles mogelijk, kijk maar naar de 180 graden bocht van Coveliers.

Er zijn reeds precedenten, bvb in Oostenrijk waar centrum rechts wel degelijk in boot is gegaan met extreem rechts en dit ondanks het feit dat een Haider extremer is dan een Dewinter.

De dag dat VLD en/of CD&V aanvoelen dat ze gemakkelijker aan de macht kunnen komen of blijven door met het Blok in zee te gaan, vinden ze wel iets om dat allemaal uit te leggen aan de kiezer. De enige reden waarom een samenwerking met het Blok nog niet is gebeurd is dat de klassieke partijen er voorlopig noch steeds van overtuigd zijn dat ze meer te verliezen hebben dan te winnen bij dergelijke samenwerking. Het is echter een politieke berekening, geen principiële houding.
Kaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2004, 14:39   #35
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt
Ligt de fout bij de bedrieger (de traditionele partijen) of bij de bedrogene (de kiezer die er zijn buik van vol heeft en naar het VB overstapt)?
De fout ligt heel duidelijk bij de partijen. In een demokratie heeft de kiezer altijd gelijk. Het risiko dat de kiezer "fout" stemt is immers kleiner dan het risiko dat verkozen politici hun macht misbruiken om de kiezer om de tuin te leiden (bvb door eigenhandig te bepalen wat "fout" is).
Kaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2004, 19:43   #36
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Oei , 'k heb te maken met ne pseudo intelectueel nen echte PRUTSER

BELGIE BARST over de heide waait de wind vrij van haag en van heg ; BELGIE WEG
Oud 7 januari 2004, 21:28   #37
JP
Partijlid

JP's schermafbeelding

Standaard

Als de tegenstanders van morgen evenzeer zo van gisteren zijn als jij, idioot, dan kan ik gerust gaan slapen in mijn Belgische bedje, zonder mijn wekker te zetten. La Belgique ne disparait pas.
Oud 7 januari 2004, 21:41   #38
Groen
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luddo
Als het er op aan komt zou ik er niet van verschieten dat de voormannen de SP.A hun "principes" opzij schuiven en met het Vlaams Blok in zee gaan! Het zou niet de eerste keer zijn dat ze zo een zet doen. Als zij in de oppositie terecht komen zoals de CD&V nu dan sluiten ze zelfs een pakt met de duivel om terug aan de macht te komen! Ried maai lips!
u neemt me de woorden uit de mond

on topic:
om Karel Dillen aan te halen:

'Het VB stapt alleen in een regering als ze zelf absolute meerderheid heeft of als een andere partij het VB programma overneemt (= ook VB wordt, zie het "kartel" dat spa wilde met Groen!).'

we zijn dus nog safe voor enkele jaren...
Groen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2004, 22:50   #39
bk232214
Gouverneur

Standaard

Langzaam maar zeker zal het V.B Meer en meer stemmen halen Romen is niet gemaakt in een dag .Judassen kunnen wij missen .
bk232214 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2004, 23:22   #40
Groen
Burger

Standaard

het VB een absolute meerderheid?
Groen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be