![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Moet de wapenwet aangepast worden ? | |||
Neen , nu is hij goed en duidelijk. |
![]() ![]() ![]() |
13 | 23,64% |
Ja , laat iedereen zijn eigen wapens in huis halen. |
![]() ![]() ![]() |
31 | 56,36% |
Laat ons ALLE wapens in Belgie vernietigen. |
![]() ![]() ![]() |
7 | 12,73% |
Ik heb zwarte band in karate... ik ben zelf een wapen. |
![]() ![]() ![]() |
4 | 7,27% |
Aantal stemmers: 55. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5 Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap. De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() En God zag dat het goed was ![]()
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5 Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap. De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Banneling
|
![]() De stocks van het ex-Rode Leger circuleren voor een spotprijs in het oostblok: 20€ voor een vuurwapen, wie zegt beter?(en 't is nog redelijke kwaliteit ook, zo'n AK-47 of een Radom!)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() GutteGutte toch, zijn we er weer mee, de eeuwige controverse van wapenbezit/gebruik.
Ikzelf was wapenbezitter, maar doordat er teveel politiek gehakketak rond is ,heb ik het vuurwapenbezit gelaten voor wat het is, leuk,maar teveel loerende blikken. Het verwonderd me dat de staat er niet op is gekomen om vuurwapenbezit te taxeren.Met terugwerkende kracht.(eigenlijk weet ik dat wel, de Waalse Politici hebben nogal veel te doen met de jagende elite in Wallonië) Dat is toch het ideale beleid om dingen te ontraden. Zie maar naar het mobiliteits[size=1]wan[/size]beleid. Wat betreft Piona's steeds wederkerende Disarma reclame. Ik kan me terug vinden op dit punt Citaat:
Citaat:
Een steekpenning hier en daar,en een goed doordachte reeks van inbraken kan een bende voorzien van de beste handvuurwapens en voldoende munitie die geld kunnen kopen (de meeste sportschutters kijken niet op een euro als het om hun materiaal gaat)om een kleine oorlog te starten en te onderhouden. Laat staan dat we alle vuurwapens op 1 plaats gaan concentreren, waar al bewezen is dat zelfs militaire, bewaakte opslagplaatsen niet veilig zijn. Wat betreft de illegale vuurwapens. Waarom zou iemand Bompa's zelfverworven Mauser gaan afgeven?Of dat stuk nostalgie tegen de muur? Ikzelf, als ik een illegaal vuurwapen zou hebben, ik ga het zeker niet aangeven.Idioot idee zeg, effe gaan vertellen dat ik zoiets had.Zelfs al is er officieel geen straf aan verbonden.Trouwens illegale dingen zijn leuker. Van een betere jachtreglementering enzoverder ik ga er zelfs niet meer op in, da's gewoon een hoopje regels meer, die toch vrolijk niks uithalen(evenals de rest hoor)Stropers trekken zich er nu ook niks van aan. Jawadde Seba, Citaat:
In de meeste gevallen zie je de politie achter een multinova, of een bekeuring uitschrijvende aan die maniakale verkeersmisdadigers.Boeven vangen, dat gebeurd zolang na datum dat er geen gevaar aan verbonden is.Daar worden ze niet voor betaald, om risico's te lopen. met wat geluk worden er eens wat administrative aanhoudingen verricht, en dan? Dan mogen de mogen de op heterdaad betrapte misdadigers beschikken. Weet wat je wil aub. Een politiemacht die de job kan doen, zonder bij het minste op de kop gescheten te worden, of met handen en voeten gebonden te zijn aa de willekeur vanuit de politiek? Of een met moeite farce van politie en een wetsvrezend burger die zijn woning omtoverd tot een bunker waar ie niet uit durft te komen?
![]() |
![]() |
#28 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
arsenalen met schietstanden: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() En op ne dag hebben Hassan, Abdullah, Azuz, Aboe, Mohammed, Jamal, joske ( ne linkse), Geert ( ne boomkruiper), Johan ( ne PVDA-er) wapens nodig, geen probleem efkes inbreken en ze hebben nen gehele oplegger met speelgoed. En wie gaat er de wapens terugbetalen? En wie is er aansprakelijk voor de doden en schade aangericht met die gestolen wapens? In den belziek is het zeker den ex-eigenaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
105 Euro voor ne Skorpion, magazijnen en holster. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Lokaal Raadslid
|
![]() [quote="maddox"]Het verwonderd me dat de staat er niet op is gekomen om vuurwapenbezit te taxeren.Met terugwerkende kracht.(eigenlijk weet ik dat wel, de Waalse Politici hebben nogal veel te doen met de jagende elite in Wallonië)
Dat is toch het ideale beleid om dingen te ontraden. Zie maar naar het mobiliteits[size=1]wan[/size]beleid. quote] Doen ze al per vergunning betaal je 25 euro gemeentetaks en 9 euro fiscale taks. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Europees Commissaris
|
![]() Laatst was ik bij een diamantair op bezoek, en hij liet mij zijn riotgun zien. Toen ik dat wapen ens goed bekeken had, vroeg ik hem wanneer hij de laatste keer dat wapen uit elkaar heeft gehaald om het te onderhouden. Hij zei dat hij dat nog nooit had gedaan en niet eens wist hoe hij het uit elkaar moest halen. Maar hij had het al wel 10 jaar in zijn safe zitten. Stel je voor dat ooit de situatie zich voordoet en hij dat wapen gaat gebruiken. Dan kan je maar best maken dat je uit de voeten bent, want he zou gewoon in zijn gezicht uit elkaar durven spatten!
U bent werkelijk een expert ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wapendracht verplicht voor bewoners dorpje Kansas De 210 inwoners van het gehucht Geuda Springs in de Amerikaanse deelstaat Kansas zullen binnenkort bij wet verplicht zijn een wapen én munitie in huis te hebben. Amerikaanse media meldden maandag dat de gemeenteraad van Geuda Springs hiertoe heeft beslist. De reden is niet de algehele oorlog tegen de terreur of al te grote invloed van Charlton Hestons wapenlobby NRA, maar de constatering dat het dorpje geen politiekantoor heeft. Wie eerlang zonder wapen in huis betrapt wordt, mag een boete van tien dollar verwachten. Het gemeentelijke besluit geldt evenwel niet voor fysiek en/of geestelijk gehandicapte mensen én voor burgers die morele bezwaren tegen schiettuigen hebben. Gazet van Antwerpen, 2 December 2003 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
en 105€ voor een Skorpion vind ik veel voor een 7,65, zelfs al heeft hij een auto-voorziening! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Europees Commissaris
|
![]() De meeste inbraken om wapens gebeuren, bij de proefbank van Luik.
Bij de poltiediensten, en bij het leger. Laat men al de burger-schutters hun wapens op een plaats opbergen........ dan zal daar heel gemakkelijk de buit gehaald worden. Een echte doordenker voor sommigen, als schutter moet U zich nu inschrijven in een speciaal boek. Men moet daarin zetten, datum, naam, ADRES en met welk type wapen U schiet. Zo kan gelijk welke geintreseerde weten wie wat heeft, en waar het te vinden is. Goeie wetgevers hebben wij ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
wel nieuw hé, hier vragen ze 750 euro voor ene op vergunning. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Ps: ik heb geen moreel bezwaar tegen schiettuigen, zolang ze maar in de juiste handen liggen. ![]()
![]() |
![]() |
#39 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
IK heb dat niet geschreven, het is een artikel uit een krant. Alvorens te zeggen dat een andere niet kan quoten, leer het eerst eens zelf. En alvorens te schrijven dat een ander taalfouten maakt. Kijk dan eerst eens naar Uw eigen schrijfsel van 2 of drie stappen hierboven. Ik weet het, ik weet het. Een one-liner laat U niet lezen door Uwen tjico. Daarom hebt U steeds fouten in Uw one-liner. Alleen wanneer ge veel schrijft werkt U met uw taalprogramma! Slimme knuppel bent U wel. Maar voor mij is dat te veel moeite. Ik schrijf gelijk nen gewone mens. Daar zijn er meer van in België, dan van die elitaire! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |