![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Geert Lambert (Spirit) - 12 tot 18 februari Geert Lambert (Oostende, 28 februari 1967) is een Vlaams politicus en advocaat. Lambert werd na de verkiezingen van 2003 voorzitter van de spirit-fractie in de Kamer van Volksvertegenwoordigers. In oktober 2004 volgde hij Els Van Weert op als partijvoorzitter. Tegenwoordig zetelt hij in het bestuur van het Vlaams & Neutraal Ziekenfonds, de Vlaamse mutualiteit. |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#22 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Van oppositie was immers geen sprake. Door allerlei gemanipuleer werd geen enkele kandidaat die tegen geert opkwam een kans geboden om de mond te openen. Zelf in de plaatselijke afdeling moesten de mensen SCHRIFTELIJK stemmen, en de kandidaten mochten slechts 600 woorden op papier zetten, die dan werden doorgestuurd naar de leden van SPirit. Het woord "debat" dat geert in de mond legt is er dus nooit geweest. Er is dus ook geen informatie ronde geweest. Het was een vierkante putch. Ik moet zeggen dat het feit dat ik, en mijn vriend en medekandidaat Jan Bucquoy nog elk vijf procent haalden heeft me verwonderd. Dit moeten welhaast protest stemmen zijn geweest, want voor Jan of mij stemmen kon niet: ons standpunt werd immers niet bekendgemaakt. Mijn kandidatuur was overigens niet bedoeld als een ambitieuze zet: het was een respons op de ondemocratische manier waarop geert de hele partij een andere richting gaf, andere statuten en dit op een wijze die lijnrecht inging tegen de geest en de letter van de partij zoals ze toen was opgericht, met de statuten die ze had, met de beginselverklaring die ze had. Het was met andere woorden een ondemocratische bedoening zoals deze in dit land nog nooit is gezien. Nog steeds blijkt niemand de zin er van te snappen. De kiezers al zeker niet. De politologen nog minder. En als je Lambert bezig hoort heeft hij geen enkele poot om op te staan. Links-liberalisme is een grap. Dat de mensen hem volgden is ook niet zo duidelijk. Weliswaar was hij een bekende figuur, en allicht bekend door velen in de partij, ongetwijfeld zelf bemind. Maar dat de leden van Spirit op de hoogte waren van zijn manoeuvers stel ik ten zeerste in vraag. Hoe zouden ze? Indien dit soort carierre zetten, ellebogen werk en fopperij in een andere, rechtse partij, met een traditie van obscuriteit en vriendjespolitiek had plaatsgevonden: Inch Allah. Maar dit gebeurde in een partij die zich sociaal, progressief en integraal democratisch had genoemd, en zo niet alleen mijzelf maar duizenden mensen had hierrond verzameld. Deze mensen zijn bedrogen, belogen en gemanipuleerd zonder voorgaande in de Belgische geschiedenis. |
|
![]() |
![]() |
#23 |
Parlementslid
|
![]() Ik vind Spirit toch nog net iets linkser dan de VLD hoor...
#24 |
|
![]() er zijn twee economische systemen in de wereld
kapitalisme en communisme of anders kapitalisme en staatskapitalisme in het kapitalisme hebben de kapitalisten een monopolie op ondernemen - in het staatskapitalisme de staat. Volgens het zuiver liberalisme mag echter niemand een monopolie hebben omdat iedereen moet kunnen ondernemen want liberalisme staat voor vrijheid en daar waar monopolisten zijn bestaat er geen vrijheid ( behalve dan voor de monopolisten )
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 13 februari 2007 om 13:38. |
![]() |
![]() |
#25 | |
|
![]() Ik zou hier even een citaat willen droppen over dé geestelijke vader van het liberalisme waaruit toch wel blijkt hoe links het oorspronkelijk liberalisme was. En dat is dan ook de reden waarom de havikken in de states het steeds hebben over "those damned left liberals"
Citaat:
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 13 februari 2007 om 13:53. |
|
![]() |
![]() |
#26 |
|
![]() links liberalisme is concluderend gesteld dus helemaal niks nieuws
echt liberalisme is altijd al links geweest
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
![]() |
![]() |
#27 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Deze draad is weeral een zoveelste "dit is een linkse ideologie" vs "dit is een rechtse ideologie" discussie. Het lijkt mij zinvoller om deze termen achterwege te laten en te focussen op inhoud eerder dan labels. Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
#28 |
Minister
|
![]() Nog even een vraagje aan Geert over het links-liberalisme :
Na de stichting van Spirit als links-liberale partij leek het voor bijna iedereen een uitgemaakte zaak dat deze wagon aan de VLD-trein gehangen zou worden. Bert Anciaux verbaasde echter misschien niet iedereen maar toch zeer velen met een koerswijziging richting SP.A hetgeen de partij enkele zwaargewichten kostte. Korte tijd geleden vond hij zelfs dat Spirit meer richting hollandse SP moest opschuiven. Nu de vraag : Hoe duidelijk is dat links-liberale gedachtengoed als dat toelaat een zwenking van die omvang te maken? Weet iemand eigenlijk wel wat dat inhoudt? |
![]() |
![]() |
#29 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
#30 |
|
![]() beste allo allo fan,
In onze partij heeft iedereen spreekrecht, maar de groep beslist. En zo ook werd beslist dat wij geen links-populisten zijn, maar links-liberalen. Dat Bert een oproep deed om wat meer stijl van Marijnissen over te nemen, stoorde me echter niet. Politiek dicht bij de mensen brengen (zoals via deze chat) is mi echtg wel belangrijk. Geert |
![]() |
![]() |
#31 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#32 | |
|
![]() Citaat:
Dit was de "grote hervorming" die je doorvoerde, gestemd door briefjes in een kartonnen doos te steken tijdens een sportdag! |
|
![]() |
![]() |
#33 |
|
![]() Spirit leden hebben nog steeds volop inspraak en beslissingsrecht. De statutenwijziging werden niet door mij, maar door de groep voorgesteld en houden helemaal geen putch in van mezelf.
De "sportdag" was een algemene ledendag. Iedereen kon erbij zijn en mocht erbij zijn en was uitgenodigd en ... Ik zie echt nog steeds het probleem niet, maar dat zal wel liggen aan mijn beperkte intellectuele capaciteiten enzovoort ![]() Leuk dat we na drie jaar hier nog over bezig zijn en dat ik toch nog steeds op die voorzittersstoel zit. Ik hou mijn leden nogal onder de knoet hé ![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
|
![]() Citaat:
Een sportdag is niet bedoeld om de statuten te wijzigen, op een integraal democratische wijze je partij overhoop zetten wil zeggen na debatten, overleg. Na inspraak van iedereen. Grondig toegelicht. Je intellectuele capaciteiten hebben geen enkel belang: die zijn immers niet ter sprake gekomen. Geloof me: in de politiek is intelligentie het enige goed dat rechtvaardig blijkt verdeeld te zijn: buiten jou heb ik nog nooit iemand van onze politieke boegbeelden horen klagen dat hij/zij er te weinig van bezat... Het gaat over eerlijkheid, betrouwbaarheid. Leden van een partij moeten er evenzeer op kunnen rekenen dat intern er niet met hun voeten wordt gespeeld, dat de regels worden toegepast. Het zijn immers voornamelijk partijen en hun leden die gaan bepalen wie er later de wetten maakt. Wie er kandidaat wordt voor het parlement. Indien men in de maatschappij zo "losjes in de blues" is als bij Spirit te keer ging, is er een naam voor: een anarchie. En anarchie is niet zo tof: het komt er op neer dat de sterkste het haalt. Niet degenen die wij nodig hebben en respect hebben voor een ander, maar degenen die er in slagen de anderen te overtroeven, en daar dan fier op zijn. Indien je vindt dat de burger moet respect hebben voor de democratische regels dan is het binnen een "integraal democratische" partij bijna apocrief om dit daar niet te doen. Woorden wekken? Voorbeelden trekken! Je laatste zinnetje is vreemd: hoeveel verkiezingen zijn er ondertussen geweest? Op welke wijze? Dit gekscheren met je door manipuleren verworven overwicht is ongepast. Het is ook niet erg bemoedigend voor de toekomstige mensen die de partij dringend nodig heeft om Spirit op de kaart te zetten. Dat is je niet gelukt. |
|
![]() |