Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 april 2007, 10:22   #21
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Afrikaners bestaan grotendeels uit uitwijkelingen van onze streken.

Waarom is het verkeerd de band met die mensen proberen te versterken?
Nu staat er niets meer in de weg.

Laatst gewijzigd door system : 8 april 2007 om 10:26.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2007, 10:58   #22
Visjnu
Minister

Visjnu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Het feit dat men Die Stem van Suid-Afrika liet klinken naast het Wilhelmus was een impliciete erkenning van het apartheidsrégime.
Nu is het al inees een feit geworden? In je eerste post was het nog van "horen zeggen".

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system
Als men dit poneert (uitsluiten kan men dit niet natuurlijk)dan moet men dit ook bewijzen. En anders moet men hierover zwijgen.
Visjnu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2007, 11:34   #23
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Visjnu Bekijk bericht
Nu is het al inees een feit geworden? In je eerste post was het nog van "horen zeggen".
Ok van horen zeggen dan, maar dan toch uit een goede bron. Maar goed, ik heb de Orde van de Prince van Oranje als vereniging sinds zijn oprichting midden jaren 50 nooit horen protesteren tegen het apartheidsrégime in Zuid-Afrika. En dat zegt ook al wat.

Laatst gewijzigd door system : 8 april 2007 om 11:40.
Oud 8 april 2007, 14:02   #24
Visjnu
Minister

Standaard

Citaat:
Ok van horen zeggen dan, maar dan toch uit een goede bron. Maar goed, ik heb de Orde van de Prince van Oranje als vereniging sinds zijn oprichting midden jaren 50 nooit horen protesteren tegen het apartheidsrégime in Zuid-Afrika. En dat zegt ook al wat.
Dat bevestigt alleen maar dat ze inderdaad politiek en ideologisch onafhankelijk blijken te zijn.
Oud 8 april 2007, 14:21   #25
Percalion
Perm. Vertegenwoordiger VN

Percalion's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb ook nog nooit geprotesteerd daartegen.
Oud 8 april 2007, 20:47   #26
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat bevestigt alleen maar dat ze inderdaad politiek en ideologisch onafhankelijk blijken te zijn.
Of het bewijst dat ze zich niets aantrokken van het apartheidsrégime. Nu kunt u zeggen: ze zijn ideologisch onafhankelijk. Op een gegeven ogenblik moet je wél een standpunt innemen wanneer het gaat om grove schendingen van mensenrechten in de zin van : we werken wel mee met Zuid-Afrikaners omdat zij verbonden zijn met onze taal, maar we zijn het niet eens met hun schandalige behandeling van de zwarten. Dat hebben ze nooit gedaan. In bepaalde materies kun je niet aan de zijlijn blijven staan. Ook niet wanneer het gaat om een zogezegde 'taalvereniging'. Zwijgen hier is impliciet akkoord gaan. Niets prinselijk aan de Orde van den Prince in die tijd. Dat is mijn mening hierover.

Laatst gewijzigd door system : 8 april 2007 om 21:13.
Oud 8 april 2007, 21:25   #27
Visjnu
Minister

Standaard

Citaat:
Op een gegeven ogenblik moet je wél een standpunt innemen wanneer het gaat om grove schendingen van mensenrechten in de zin van : we werken wel mee met Zuid-Afrikaners omdat zij verbonden zijn met onze taal, maar we zijn het niet eens met hun schandalige behandeling van de zwarten. Dat hebben ze nooit gedaan. Zwijgen hier is impliciet akkoord gaan.
Dat is niet waar, zie mijn post #17
Oud 8 april 2007, 22:00   #28
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is niet waar, zie mijn post #17
Ja ja, maar u moet dan ook alle personen vernoemen. Zoals de figuur Léon Rochtus. Léon Rochtus was een Vlaams Nationalist uit Antwerpen die carrière wist te maken als bankier. Omwille van zijn vermeende Nazi-sympathieën kreeg hij in bepaalde media de weinig flaterende bijnaam Zwarte Léon. In 1975 werd Léon Rochtus benoemd als ereconsul van de Unie van Zuid-Afrika in Antwerpen.Als geslaagd bankier geraakte Léon Rochtus ook nauw betrokken bij de oprichting en de werking van een aantal organisaties in de marge van de Vlaamse ontvoogdingsstrijd. Rochtus werd genoemd als één van de grootste financiers en fondsenwervers achter verenigingen als de Orde van den Prince, de Marnixring, het Sint-Maartensfonds, Voorpost, de Vlaamse Militanten Orde, het Stracke Noodfonds, het Vlaams Blok en de Vlaamse Volksbeweging. Zijn persoonlijke vriendschap met Bert Eriksson werd hem vaak aangewreven.

Daar is niet naast te kijken dacht ik zo.

Maar, helaas, er is nog meer :

De Orde van den Prince werd in 1955 inderdaad opgericht door Guido van Gheluwe, de latere secretaris-generaal van de Economische Raad voor Vlaanderen. Zij moest een elite vormen die de 'Nederlandstalige cultuurgemeenschap in Noord en Zuid' zou integreren en vrijwaren van Franse hegemonie. Tot hiertoe niets verkeerds. De leefregel oftewel 'Keure', die alle leden bij hun inauguratie moeten ondertekenen en die aan het begin van elke overeenkomst wordt voorgelezen, schrijft voor dat zij op persoonlijke titel de Nederlandse taal en cultuur uitdragen. Zij dienen dit zowel privé als beroepsmatig te doen, en wel 'door beïnvloeding achter de schermen', aldus Orde-lid Vic de Donder, redacteur bij het Vlaamse dagblad De Standaard. In het begin telde de Orde bijna alleen Vlaamse leden. In de jaren zeventig ontspoorde een groot aantal van hen in extreem-rechtse richting. Het bovengenoemde Orde-lid Leon Rochtus, bankier en consul van Zuid-Afrika in Antwerpen, richtte in 1975 het extreem-rechtse gezelschap Prothea op. Prothea steunde openlijk het apartheidsregime en bevorderde de handelscontacten met de bloedbroeders aan de Kaap. Maar liefst 38 andere Orde-leden traden toe.

Zoals ik zei: niet veel prinselijks aan de Orde van den Prince. Verre van zelfs.

Laatst gewijzigd door system : 8 april 2007 om 22:30.
Oud 9 april 2007, 02:22   #29
ggolsteyn
Schepen

Standaard Bewijzen? Laat Jochan bewijzen en alle logeleden!

Citaat:
Dat zal zo wel zijn maar hier werd beweerd dat JVDL lid was van de Orde van den Prince. Als men dit poneert (uitsluiten kan men dit niet natuurlijk)dan moet men dit ook bewijzen. En anders moet men hierover zwijgen. Dit zijn gratuite opmerkingen over een persoon die bewijzen dat diegenen die deze opmerkingen maakt niet ernstig bezig is. Overigens kan ik me toch vragen stellen bij de Orde van de Prince indien deze in de jaren 60 Die Stem van Suid-Afrika liet weerklinken in zijn middens, terwijl sommige liften in die tijd in bepaalde Hotels in Zuid-Afrika alleen toegelaten werden voor 'honde en voor swarte'. Mooie serviceclub die Orde van den Prince. Weinig prinselijk als u het me vraagt.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Beste System,

Ja, de Orde van den Prince bestaat (of tenminste bestond) in Zuid-Afrika, met goede betrekkingen met Vlaanderen. Samen met een racistische Antwerpse club, met hoge pieten erin (bewijzen) waarvan de naam mij nu niet direct voor de geest komt. Ze hadden samen met Zuid-Afrika een "broederband" met Vlaanderen.

De Orde van den Prince liet eerst geen vrouwen toe zoals bepaalde reguliere loges (en ook wel niet-reguliere). Nu is men stilaan schoorvoetend, na jaren discussie, begonnen aan het aanvaarden van de vrouwen. Ze hebben clubs in Amerika, Australië en veel andere plaatsen, vooral Vlaanderen. In Holland zijn ze schaars. Bij ons waren er leden van deze semi-loge: de gouverneurs van West- en Oost-Vlaanderen, veel grote fabrikanten en politiekers (waaronder dus Jochan) (bewijzen beschikbaar, maar je gaat ze maar zien als het mij past!)

Het is een kliek die best zo vlug mogelijk afgeschaft wordt, of tenminste wegens onderdrukking van de vrouwen buiten de wet gesteld!

Groetjes,

Gerard Golsteyn. (wel bekend bij de logebendes).

~~~~~~~~~~~~~~~~~~
"Wir haben es nicht gewusst?"
= We wisten het wel, maar jij niet!
ggolsteyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2007, 09:35   #30
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ggolsteyn Bekijk bericht
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Beste System,

Ja, de Orde van den Prince bestaat (of tenminste bestond) in Zuid-Afrika, met goede betrekkingen met Vlaanderen. Samen met een racistische Antwerpse club, met hoge pieten erin (bewijzen) waarvan de naam mij nu niet direct voor de geest komt. Ze hadden samen met Zuid-Afrika een "broederband" met Vlaanderen.

De Orde van den Prince liet eerst geen vrouwen toe zoals bepaalde reguliere loges (en ook wel niet-reguliere). Nu is men stilaan schoorvoetend, na jaren discussie, begonnen aan het aanvaarden van de vrouwen. Ze hebben clubs in Amerika, Australië en veel andere plaatsen, vooral Vlaanderen. In Holland zijn ze schaars. Bij ons waren er leden van deze semi-loge: de gouverneurs van West- en Oost-Vlaanderen, veel grote fabrikanten en politiekers (waaronder dus Jochan) (bewijzen beschikbaar, maar je gaat ze maar zien als het mij past!)

Het is een kliek die best zo vlug mogelijk afgeschaft wordt, of tenminste wegens onderdrukking van de vrouwen buiten de wet gesteld!

Groetjes,

Gerard Golsteyn. (wel bekend bij de logebendes).

~~~~~~~~~~~~~~~~~~
"Wir haben es nicht gewusst?"
= We wisten het wel, maar jij niet!
Ik ga het nogmaals eens proberen. U beweerde dat JVDL lid was van De Orde van den Prince. Ik vraag u vervolgens: bewijs dit of onderbouw die stelling met feiten. Ik zou (om het nu wat te overdrijven) ook kunnen zeggen dat de paus lid is van de Orde. Dat is dan een goedkope bewering waarvan iedereen wel inziet dat dit niet kan. Uw bewering ivm met JVDL is ook goedkoop. Ik wacht nog steeds op een bewijs. Mij kan het niets maken of JVDL al dan niet lid is, maar als je zegt dat hij lid is dan moet je deze bewering onderbouwen en dat doet u niet.

Als ik hierboven poneer dat de Orde van den Prince niet vies stond van het apartheidsrégime in Zuid-Afrika, dan kom ik met argumenten. Doe dat nu ook eens voor het lidmaatschap van JDVL. En dan zal ik u zonder problemen gelijk geven. Maar tot nu toe kan ik u geen gelijk geven omdat uw beweringen mbt tot het lidmaatschap van JVDL van nul en van generlei waarde zijn.

Ik ben benieuwd.

Laatst gewijzigd door system : 9 april 2007 om 09:51.
Oud 9 april 2007, 10:18   #31
Visjnu
Minister

Standaard

Citaat:
Ja ja, maar u moet dan ook alle personen vernoemen. Zoals de figuur Léon Rochtus. Léon Rochtus was een Vlaams Nationalist uit Antwerpen die carrière wist te maken als bankier. Omwille van zijn vermeende Nazi-sympathieën kreeg hij in bepaalde media de weinig flaterende bijnaam Zwarte Léon. In 1975 werd Léon Rochtus benoemd als ereconsul van de Unie van Zuid-Afrika in Antwerpen.Als geslaagd bankier geraakte Léon Rochtus ook nauw betrokken bij de oprichting en de werking van een aantal organisaties in de marge van de Vlaamse ontvoogdingsstrijd. Rochtus werd genoemd als één van de grootste financiers en fondsenwervers achter verenigingen als de Orde van den Prince, de Marnixring, het Sint-Maartensfonds, Voorpost, de Vlaamse Militanten Orde, het Stracke Noodfonds, het Vlaams Blok en de Vlaamse Volksbeweging. Zijn persoonlijke vriendschap met Bert Eriksson werd hem vaak aangewreven.

Daar is niet naast te kijken dacht ik zo.
Op dit ogenblik heeft de Orde van den Prince 3000 leden, dat daar "rotte appels" tussen zitten en gezeten hebben is dus helemaal niet verbazingwekkend. Zeker niet als je probeert apolitiek te zijn.

Citaat:
In het begin telde de Orde bijna alleen Vlaamse leden. In de jaren zeventig ontspoorde een groot aantal van hen in extreem-rechtse richting. Het bovengenoemde Orde-lid Leon Rochtus, bankier en consul van Zuid-Afrika in Antwerpen, richtte in 1975 het extreem-rechtse gezelschap Prothea op. Prothea steunde openlijk het apartheidsregime en bevorderde de handelscontacten met de bloedbroeders aan de Kaap. Maar liefst 38 andere Orde-leden traden toe.

Zoals ik zei: niet veel prinselijks aan de Orde van den Prince. Verre van zelfs.
Wow! 38 leden! Hoeveel leden had de ovdp toen? 1000?
Oud 9 april 2007, 10:27   #32
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Op dit ogenblik heeft de Orde van den Prince 3000 leden, dat daar "rotte appels" tussen zitten en gezeten hebben is dus helemaal niet verbazingwekkend. Zeker niet als je probeert apolitiek te zijn.

Wow! 38 leden! Hoeveel leden had de ovdp toen? 1000?
1000 leden? Waarom geen 10.000 leden nu u toch bezig bent. Op dit ogenblik 3000, dat is mogelijk, maar toen niet. En dubieuze figuren zoals Rochtus hebben niet bestaan. Tevreden zo?

Nog een weetje:vier jaar na Protea richtte het Orde-lid Lode Claes, ex-collaborateur en bankier, samen met Karel Dillen het Vlaams Blok op. Dankzij zijn zakelijke netwerk fungeerde Claes jarenlang als voornaamste financier van de partij. Insiders beweren dat de Orde bewust tracht zich te ontdoen van dergelijke elementen, maar dat is maar gedeeltelijk gelukt. Jan Nuyts bijvoorbeeld was Orde-lid, de uitgever van 't Pallieterke. Andere leden laten nog altijd herdenkingsmissen opdragen aan gesneuvelde Oostfrontstrijders. Neen de Orde van den Prince verspreidt nog steeds een kwalijk geurtje.

Laatst gewijzigd door system : 9 april 2007 om 10:35.
Oud 9 april 2007, 10:53   #33
Visjnu
Minister

Standaard

Citaat:
1000 leden? Waarom geen 10.000 leden nu u toch bezig bent. Op dit ogenblik 3000, dat is mogelijk, maar toen niet.
Volgens hun officiele website zijn het er nu 3000 (http://www.ovdp.net), dat het er in 1975 al meer dan 1000 waren lijkt me dan ook niet zo onrealistisch.

Citaat:
En dubieuze figuren zoals Rochtus hebben niet bestaan. Tevreden zo?
Het maakt mij niet uit of Rochtus bestaan heeft, lid was of financier. Het gaat hier over een club, niet de individuele leden ervan.

Citaat:
Nog een weetje:vier jaar na Protea richtte het Orde-lid Lode Claes, ex-collaborateur en bankier, samen met Karel Dillen het Vlaams Blok op. Dankzij zijn zakelijke netwerk fungeerde Claes jarenlang als voornaamste financier van de partij. Insiders beweren dat de Orde bewust tracht zich te ontdoen van dergelijke elementen, maar dat is maar gedeeltelijk gelukt. Jan Nuyts bijvoorbeeld was Orde-lid, de uitgever van 't Pallieterke. Andere leden laten nog altijd herdenkingsmissen opdragen aan gesneuvelde Oostfrontstrijders. Neen de Orde van den Prince verspreidt nog steeds een kwalijk geurtje.
Citaat:

Laatst gewijzigd door Visjnu : 9 april 2007 om 10:53.
Oud 9 april 2007, 21:10   #34
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Volgens hun officiele website zijn het er nu 3000 (http://www.ovdp.net), dat het er in 1975 al meer dan 1000 waren lijkt me dan ook niet zo onrealistisch.

Het maakt mij niet uit of Rochtus bestaan heeft, lid was of financier. Het gaat hier over een club, niet de individuele leden ervan.
Maar de individuele leden maken wel de club uit.
Oud 10 april 2007, 02:47   #35
ggolsteyn
Schepen

Standaard System, je behoort toch niet tot de SA van Alain?

Citaat:
Ik ga het nogmaals eens proberen. U beweerde dat JVDL lid was van De Orde van den Prince. Ik vraag u vervolgens: bewijs dit of onderbouw die stelling met feiten. Ik zou (om het nu wat te overdrijven) ook kunnen zeggen dat de paus lid is van de Orde. Dat is dan een goedkope bewering waarvan iedereen wel inziet dat dit niet kan. Uw bewering ivm met JVDL is ook goedkoop. Ik wacht nog steeds op een bewijs. Mij kan het niets maken of JVDL al dan niet lid is, maar als je zegt dat hij lid is dan moet je deze bewering onderbouwen en dat doet u niet.

Als ik hierboven poneer dat de Orde van den Prince niet vies stond van het apartheidsrégime in Zuid-Afrika, dan kom ik met argumenten. Doe dat nu ook eens voor het lidmaatschap van JDVL. En dan zal ik u zonder problemen gelijk geven. Maar tot nu toe kan ik u geen gelijk geven omdat uw beweringen mbt tot het lidmaatschap van JVDL van nul en van generlei waarde zijn.

Ik ben benieuwd.
~~~~~~~~~~~~~~~~
Beste System,

Je behoort toch niet tot de SicherheitsAbteilung van HauptFeldwebel Alain Winants? Want dergelijke vragen stellen achtte ik alleen mogelijk bij deze minkukels (leuk woord van Marten Toonder).

Ik heb nog steeds spijt dat een of twee van mijn medewerkers van jaren geleden, goed opgeleid, zijn overgestapt naar de S.A.

Je kent me nog niet goed denk ik. Lees dan nog eens, maar helemaal, mijn laatste openbaring. Je zal achterover vallen van verbazing. Wat Jochan betreft, er is een eenvoudig middel, vraag het eens aan hem zelf! Je bent toch zo bezorgd om hem.(zeg hem erbij dat Gerard het u aanraadt). De vrouwen die vele jaren niet binnen mochten interesseren je blijkbaar niet. Ik kan hun namen niet noemen, want er waren er geen. Zeg aan Alain dat hij nog eens iemand anders op me afstuurt als een paar weken geleden. Jullie (of tenminste zij) doen niet liever als op je luie kont zitten zeker? En dan maar wachten tot Gerard zich eens vergist! Dit zou Koen Dassen zelfs niet doen. Arme sukkels. (Deze nieuwe zendeling moet wel zéér voorzichtig zijn voor zijn gezondheid ).

Er zijn hopen documenten te vinden over de Orde van den Prince, je zou verbaasd zijn wat er allemaal uitlekt.

Mag ik nu terug aan ernstig werk beginnen? Ik heb voor Knack nog iets in petto over sex op Paasnacht. Lees het binnen enkele dagen.

Vele kussen,

Gerard Golsteyn. s.Nob.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Je me presse de rire de tout, de peur d'être obligé d'en pleurer.
(Beaumarchais, Le Barbier de Séville).
Oud 10 april 2007, 03:12   #36
ggolsteyn
Schepen

Standaard System, je behoort toch niet tot de SA van Alain?

Citaat:

Ik ben benieuwd.
~~~~~~~~~~~~~~~~
Beste System,

Je behoort toch niet tot de SicherheitsAbteilung van HauptFeldwebel Alain Winants? Want dergelijke vragen stellen achtte ik alleen mogelijk bij deze minkukels (leuk woord van Marten Toonder).

Ik heb nog steeds spijt dat een of twee van mijn medewerkers van jaren geleden, goed opgeleid, zijn overgestapt naar de S.A.

Je kent me nog niet goed denk ik. Lees dan nog eens, maar helemaal, mijn laatste openbaring. Je zal achterover vallen van verbazing. Wat Jochan betreft, er is een eenvoudig middel, vraag het eens aan hem zelf! Je bent toch zo bezorgd om hem.(zeg hem erbij dat Gerard het u aanraadt). De vrouwen die vele jaren niet binnen mochten interesseren je blijkbaar niet. Ik kan hun namen niet noemen, want er waren er geen. Zeg aan Alain dat hij nog eens iemand anders op me afstuurt als een paar weken geleden. Jullie (of tenminste zij) doen niet liever als op je luie kont zitten zeker? En dan maar wachten tot Gerard zich eens vergist! Dit zou Koen Dassen zelfs niet doen. Arme sukkels. (Deze nieuwe zendeling moet wel zéér voorzichtig zijn voor zijn gezondheid ).

Er zijn hopen documenten te vinden over de Orde van den Prince, je zou verbaasd zijn wat er allemaal uitlekt.

Mag ik nu terug aan ernstig werk beginnen? Ik heb voor Knack nog iets in petto over sex op Paasnacht. Lees het binnen enkele dagen.

Vele kussen,

Gerard Golsteyn. s.Nob.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Laatst gewijzigd door ggolsteyn : 10 april 2007 om 03:18. Reden: Watgebeurt er hier toch, kan mijn bericht niet lezen!
Oud 10 april 2007, 07:18   #37
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ggolsteyn Bekijk bericht
~~~~~~~~~~~~~~~~
Beste System,

Vele kussen,

Gerard Golsteyn. s.Nob.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Onvoorstelbare wartaal. Volgens mij bent u oververmoeid. Daarenboven hebt u nog steeds mijn vraag niet beantwoord en uw stelling te onderbouwen dat JVDL lid is van de Orde van den Prince.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be