![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
nl.politiek Via dit forum kun je alle berichten lezen die worden gepost op de nieuwsgroep nl.politiek. Je kunt hier ook reageren op deze berichten, reacties worden dan ook in deze nieuwsgroep gepost. Vergeet niet om dit te lezen. |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
|
![]() Bonzo <[email protected]> wrote in news:eqs4th$8ib$1
@news1.zwoll1.ov.home.nl: > > Goh Willem-Jan Markerink: > meen je nou echt > wat je daar zegt ? > > Nou ik denk er het mijne van... > > > >> >> Met gebrekkig bedoelde ik niet kapot, maar foutief ontstoken....dus >> >> stadslicht ipv dimlicht, waarvan 90% vrachtwagens. >> > >> > Zit je weer zo om aandacht verlegen dat je zulke onzin gaat posten? >> >> Nee, jij wel dat je er op reageert? > > Nee, ik laat alleen maar zien hoe et zit, want dat 90% van de vrachtwagen > alleen met standlicht zou rijden is pure kolder uit je dikke duim. Here here en nog gin ende.... Als jij ook maar 1% van de energie van je domme tiepsels zou aanwenden om te lezen....maar zelfs dat kan er niet af. -- Bye, Willem-Jan Markerink The desire to understand is sometimes far less intelligent than the inability to understand <[email protected]> [note: 'a-one' & 'en-el'!] |
![]() |
#22 |
|
![]() Goh [email protected]: meen je nou echt wat je daar zegt ? Nou ik denk er het mijne van... > Tussen auto's met licht vallen ze weer net zo hard weg, in de meeste > situaties. Zo blij zou ik er dus maar niet mee zijn... Onzin. -- It is said that power corrupts, but actually it's more true that power attracts the corruptible. The sane are usually attracted by other things than power. - David Brin |
![]() |
#23 |
|
![]() "Bonzo" <[email protected]> weet ook wat ouwehoeren is. -- Rotterdamse Aad http://dit.is/rotjeknor Nobody is perfect; my name is Nobody |
![]() |
#24 |
|
![]() In nl.auto Bonzo <[email protected]> wrote:
> Goh [email protected]: >> Tussen auto's met licht vallen ze weer net zo hard weg, in de meeste >> situaties. Zo blij zou ik er dus maar niet mee zijn... > Onzin. Alleen op polderweggetjes tussen de bomen is een motor met licht dan nog beter zichtbaar. Tussen de auto's valt dat ene lampje meer of minder echt niet meer op. Juist dat was toch echt een van de redenen dat een motorrijder overdag beter licht kan voeren. Vraag het maar na onder collega's en let er nog maar eens goed. -- Met vriendelijke groet, Maarten Bakker. |
![]() |
#25 |
|
![]() [email protected] writes in nl.auto,nl.hulpdiensten.politie,nl.verkeer,nl.poli tiek:
>Alleen op polderweggetjes tussen de bomen is een motor met licht dan >nog beter zichtbaar. Tussen de auto's valt dat ene lampje meer of >minder echt niet meer op. Juist dat was toch echt een van de redenen >dat een motorrijder overdag beter licht kan voeren. Vraag het maar >na onder collega's en let er nog maar eens goed. Je bent als motorrijder redelijk suicidaal als je er uberhaupt vanuit gaat dat je gezien wordt. Ik ga er altijd vanuit dat dat niet zo is, totdat het tegendeel is gebleken uit een duidelijk zichtbare actie van de andere verkeersdeelnemer (en dat is iets anders dan het hoofd mijn kant opdraaien). Mike |
![]() |
#26 |
|
![]() Goh [email protected]: meen je nou echt wat je daar zegt ? Nou ik denk er het mijne van... > Heb je gelezen en begrepen wat ik schreef? Ik schreef onder andere "ruwe > schatting" en "tot 10%, kan ook 5 zijn". Stel nu dat het 200W is, en de > auto 4kW nodig heeft, zit je nog steeds op 5%. Meer dus dan jij dacht en > schreef... Je moet je gekozen waardes wel steeds bijstellen zeg... Enne even voor een klein beetje inzicht, als je alleen helemaal constant 50 zou kunnen rijden in de hoogste versnelling zou je al 5kW nodig hebben, maar dan mag je dus absoluut niet optrekken en remmen, dan heb je al snel 40 kW nodig hebben en om vlot in het verkeer mee te komen al snel heel wat meer , en bij 120 ben je als je helemaal constant zou kunnen rijden al zo'n 25kW aan het verstoken. En je weet zelf wel dat je juist in de stad een hoger verbruik hebt dan op de snelwegen, dus dat lage verbruik bij 50, is echt heel erg hypothetisch. Ik ben er eens even voor gaan zitten en gaan rekenen... En als je kijkt dat een liter benzine zo'n 9 kWh energie inhoud heeft, snap je al wel dat die lampjes qua verbruik echt geen zoden aan de dijk zetten, Da's dus 0,02 liter per uur om je lampjes te laten branden. Bij ene nornaal ritje van 100 km/u ben je al gauw 1,5 uur onderweg, je verbruikt dan bij 1:15 (zuinig autootje) bijna 7 liter, waarvan dus 0,03 liter voor de lampjes, is niet echt 5%... -- It is said that power corrupts, but actually it's more true that power attracts the corruptible. The sane are usually attracted by other things than power. - David Brin |
![]() |
#27 |
|
![]() In nl.auto Mike Schenk <[email protected]> wrote:
> [email protected] writes in nl.auto,nl.hulpdiensten.politie,nl.verkeer,nl.poli tiek: >>Alleen op polderweggetjes tussen de bomen is een motor met licht dan >>nog beter zichtbaar. Tussen de auto's valt dat ene lampje meer of >>minder echt niet meer op. Juist dat was toch echt een van de redenen >>dat een motorrijder overdag beter licht kan voeren. Vraag het maar >>na onder collega's en let er nog maar eens goed. > Je bent als motorrijder redelijk suicidaal als je er uberhaupt vanuit > gaat dat je gezien wordt. Ik ga er altijd vanuit dat dat niet zo is, > totdat het tegendeel is gebleken uit een duidelijk zichtbare actie van > de andere verkeersdeelnemer (en dat is iets anders dan het hoofd mijn > kant opdraaien). Klopt, maar alsnog wil je toch graag een zo groot mogelijke kans lopen dat je per ongeluk wel gezien wordt? -- Met vriendelijke groet, Maarten Bakker. |
![]() |
#28 |
|
> Goh [email protected]: >> Heb je gelezen en begrepen wat ik schreef? Ik schreef onder andere "ruwe >> schatting" en "tot 10%, kan ook 5 zijn". Stel nu dat het 200W is, en de >> auto 4kW nodig heeft, zit je nog steeds op 5%. Meer dus dan jij dacht en >> schreef... > Je moet je gekozen waardes wel steeds bijstellen zeg... Dat doe ik niet, ik verklaarde nader wat ik al geschreven heb, er zijn nergens strijdigheden. > Enne even voor een klein beetje inzicht, als je alleen helemaal constant 50 > zou kunnen rijden in de hoogste versnelling zou je al 5kW nodig hebben, maar > dan mag je dus absoluut niet optrekken en remmen, dan heb je al snel 40 kW > nodig hebben en om vlot in het verkeer mee te komen al snel heel wat meer , > en bij 120 ben je als je helemaal constant zou kunnen rijden al zo'n 25kW > aan het verstoken. Voor de duidelijkheid: in het stadsverkeer komt een brommobiel, zo eentje met een tweecylinder Lombardini en een jarretelletje naar de wielen, best wel heel vlot mee met minder dan 5 kW. > Ik ben er eens even voor gaan zitten en gaan rekenen... > En als je kijkt dat een liter benzine zo'n 9 kWh energie inhoud heeft, snap > je al wel dat die lampjes qua verbruik echt geen zoden aan de dijk zetten, 200Wh is nog altijd 2,2% van 9kWh. In absolute aantallen wellicht peanuts, als percentage al hoger, en als je dan rekent dat het om miljoenen auto's gaat, en daarbij dat het overdag bij goed zicht op z'n best een neutraal effect heeft op de verkeersveiligheid, blijft het klinken als nutteloos. Waarom ben jij tegen bescheiden dagrijlichtlampjes van een wattje of 10? -- Met vriendelijke groet, Maarten Bakker. |
![]() |
#29 |
|
![]() Goh Willem-Jan Markerink: meen je nou echt wat je daar zegt ? Nou ik denk er het mijne van... > Here here en nog gin ende.... Slow slow ende mosterd... -- It is said that power corrupts, but actually it's more true that power attracts the corruptible. The sane are usually attracted by other things than power. - David Brin |
![]() |
#30 |
|
![]() Goh [email protected]: meen je nou echt wat je daar zegt ? Nou ik denk er het mijne van... > Alleen op polderweggetjes tussen de bomen is een motor met licht dan > nog beter zichtbaar. Tussen de auto's valt dat ene lampje meer of > minder echt niet meer op. Juist dat was toch echt een van de redenen > dat een motorrijder overdag beter licht kan voeren. Vraag het maar > na onder collega's en let er nog maar eens goed. Motorrijders die erop vertrouwen dat ze opvallen tussen de auto's kunnen beter rijles nemen... -- It is said that power corrupts, but actually it's more true that power attracts the corruptible. The sane are usually attracted by other things than power. - David Brin |
![]() |
#31 |
|
![]() Goh Mike Schenk: meen je nou echt wat je daar zegt ? Nou ik denk er het mijne van... > >Alleen op polderweggetjes tussen de bomen is een motor met licht dan > >nog beter zichtbaar. Tussen de auto's valt dat ene lampje meer of > >minder echt niet meer op. Juist dat was toch echt een van de redenen > >dat een motorrijder overdag beter licht kan voeren. Vraag het maar > >na onder collega's en let er nog maar eens goed. > > Je bent als motorrijder redelijk suicidaal als je er uberhaupt vanuit > gaat dat je gezien wordt. Ik ga er altijd vanuit dat dat niet zo is, > totdat het tegendeel is gebleken uit een duidelijk zichtbare actie van > de andere verkeersdeelnemer (en dat is iets anders dan het hoofd mijn > kant opdraaien). Precies. -- It is said that power corrupts, but actually it's more true that power attracts the corruptible. The sane are usually attracted by other things than power. - David Brin |
![]() |
#32 |
|
![]() <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > In nl.auto Bonzo <[email protected]> wrote: > > Goh [email protected]: > >> Heb je gelezen en begrepen wat ik schreef? Ik schreef onder andere "ruwe > >> schatting" en "tot 10%, kan ook 5 zijn". Stel nu dat het 200W is, en de > >> auto 4kW nodig heeft, zit je nog steeds op 5%. Meer dus dan jij dacht en > >> schreef... > > Je moet je gekozen waardes wel steeds bijstellen zeg... > > Dat doe ik niet, ik verklaarde nader wat ik al geschreven heb, er zijn > nergens strijdigheden. > > > Enne even voor een klein beetje inzicht, als je alleen helemaal constant 50 > > zou kunnen rijden in de hoogste versnelling zou je al 5kW nodig hebben, maar > > dan mag je dus absoluut niet optrekken en remmen, dan heb je al snel 40 kW > > nodig hebben en om vlot in het verkeer mee te komen al snel heel wat meer , > > en bij 120 ben je als je helemaal constant zou kunnen rijden al zo'n 25kW > > aan het verstoken. > > Voor de duidelijkheid: in het stadsverkeer komt een brommobiel, zo eentje > met een tweecylinder Lombardini en een jarretelletje naar de wielen, best > wel heel vlot mee met minder dan 5 kW. > > > Ik ben er eens even voor gaan zitten en gaan rekenen... > > En als je kijkt dat een liter benzine zo'n 9 kWh energie inhoud heeft, snap > > je al wel dat die lampjes qua verbruik echt geen zoden aan de dijk zetten, > > 200Wh is nog altijd 2,2% van 9kWh. In absolute aantallen wellicht peanuts, > als percentage al hoger, en als je dan rekent dat het om miljoenen auto's > gaat, en daarbij dat het overdag bij goed zicht op z'n best een neutraal > effect heeft op de verkeersveiligheid, blijft het klinken als nutteloos. > > Waarom ben jij tegen bescheiden dagrijlichtlampjes van een wattje of 10? Alle beetjes helpen zei de muis en pieste in de zee. |
![]() |
#33 |
|
> Goh [email protected]: >> Alleen op polderweggetjes tussen de bomen is een motor met licht dan >> nog beter zichtbaar. Tussen de auto's valt dat ene lampje meer of >> minder echt niet meer op. Juist dat was toch echt een van de redenen >> dat een motorrijder overdag beter licht kan voeren. Vraag het maar >> na onder collega's en let er nog maar eens goed. > Motorrijders die erop vertrouwen dat ze opvallen tussen de auto's kunnen > beter rijles nemen... Als ik op een ladder sta, weet ik dat ik me altijd goed moet vasthouden, maar dat neemt niet weg dat ik liefst op een ladder ga staan met een goed anti-slip profiel. -- Met vriendelijke groet, Maarten Bakker. |
![]() |
#34 |
|
![]() Goh [email protected]: meen je nou echt wat je daar zegt ? Nou ik denk er het mijne van... > Klopt, maar alsnog wil je toch graag een zo groot mogelijke kans lopen dat > je per ongeluk wel gezien wordt? Daarom heb je dat licht al, als ze dat niet zien eb je pech, want dan zien ze ook een zwaailict nog niet, want dan kijken ze gewoon niet. -- It is said that power corrupts, but actually it's more true that power attracts the corruptible. The sane are usually attracted by other things than power. - David Brin |
![]() |
#35 |
|
![]() Goh [email protected]: meen je nou echt wat je daar zegt ? Nou ik denk er het mijne van... > Voor de duidelijkheid: in het stadsverkeer komt een brommobiel, zo eentje > met een tweecylinder Lombardini en een jarretelletje naar de wielen, best > wel heel vlot mee met minder dan 5 kW. Die weegt dan ook maar een fractie van een auto, dus nu wil je appels met peren vergelijken om je gelijk te halen, wat een zinloos gedoe zeg, waarom niet gewoon met reele waardes rekenen,zodat je ook een reeel beeld krijgt, wat heeft et nou voor zin jezelf voor de gek te gaan houden met irreeele getallen? -- It is said that power corrupts, but actually it's more true that power attracts the corruptible. The sane are usually attracted by other things than power. - David Brin |
![]() |
#36 |
|
![]() Goh [email protected]: meen je nou echt wat je daar zegt ? Nou ik denk er het mijne van... > > Motorrijders die erop vertrouwen dat ze opvallen tussen de auto's kunnen > > beter rijles nemen... > > Als ik op een ladder sta, weet ik dat ik me altijd goed moet vasthouden, > maar dat neemt niet weg dat ik liefst op een ladder ga staan met een goed > anti-slip profiel. Daarom hebben we onze lampen ook aan, dat is het antislipprofiel, je kunt dan wel gaan eisen dat anderen maar op een trap zonder moeten gaan klauteren, maar dat vind ik ronduit asociaal. -- It is said that power corrupts, but actually it's more true that power attracts the corruptible. The sane are usually attracted by other things than power. - David Brin |
![]() |
#37 |
|
![]() Goh [email protected]: meen je nou echt wat je daar zegt ? Nou ik denk er het mijne van... > Waarom ben jij tegen bescheiden dagrijlichtlampjes van een wattje of 10? Ah ook nog een Strawman argument, jeempie... -- It is said that power corrupts, but actually it's more true that power attracts the corruptible. The sane are usually attracted by other things than power. - David Brin |
![]() |
#38 |
|
![]() Goh [email protected]: meen je nou echt wat je daar zegt ? Nou ik denk er het mijne van... > en daarbij dat het overdag bij goed zicht op z'n best een neutraal > effect heeft op de verkeersveiligheid, blijft het klinken als nutteloos. Kom nou toch, alsof et altijd mooi weer en licht is... -- It is said that power corrupts, but actually it's more true that power attracts the corruptible. The sane are usually attracted by other things than power. - David Brin |
![]() |
#39 |
|
> Goh [email protected]: >> Klopt, maar alsnog wil je toch graag een zo groot mogelijke kans lopen dat >> je per ongeluk wel gezien wordt? > Daarom heb je dat licht al, als ze dat niet zien eb je pech, want dan zien > ze ook een zwaailict nog niet, want dan kijken ze gewoon niet. Daarom heb je als motorrijder licht, zodat je tussen de auto's beter opvalt, inderdaad. -- Met vriendelijke groet, Maarten Bakker. |
![]() |
#40 |
|
> Goh [email protected]: >> > Motorrijders die erop vertrouwen dat ze opvallen tussen de auto's kunnen >> > beter rijles nemen... >> Als ik op een ladder sta, weet ik dat ik me altijd goed moet vasthouden, >> maar dat neemt niet weg dat ik liefst op een ladder ga staan met een goed >> anti-slip profiel. > Daarom hebben we onze lampen ook aan, dat is het antislipprofiel, je kunt > dan wel gaan eisen dat anderen maar op een trap zonder moeten gaan > klauteren, maar dat vind ik ronduit asociaal. Je hebt gelijk dat mijn analogie uiterst belabberd is. Als echter anderen hun trap van anti-slip materiaal voorzien wordt jouw trap gladder (is voor ladders natuurlijk onzin, maar wel hoe dat met de verlichtingswedloop gaat). -- Met vriendelijke groet, Maarten Bakker. |