![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gelijk ze in Tibet doen, gewoon cold turkey, steekt die een kot met zachte muren, en laat ze daar een week of 3 in chillen 't zal dan wel over zijn... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Zouden rechtse ook wat heroine moeten geven, worden ze vrolijk van. verklaart u nu dat al die (s)linkse zich te goed doen aan de dope. Zou anders wel geloofwaardig zijn, als men ziet wat die allemaal uit hun klak slagen en toveren. Moest het kloppen, wel dat de (s)linkse het dan zeker niet nalaten zich een overdosis aan te schaffen RIP. Laatst gewijzigd door ERLICH : 14 februari 2007 om 08:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daar hebben ze dan toch wel zelf voor gekozen, ... Ik ben ziek , ik heb er niet voor gekozen om dagelijks pillen te moeten slikken en en spuit te moeten zetten, en ik moet zelfdeciplinne hebben om niet nog zieker te worden, en ik mag er ook voor werken om het te betalen, alhoewel het grotendeels wordt terugbetaald. Net nog naar een half uur preek mogen luisteren zie, van wat ik mag en niet mag en waar ik op moet letten en deciplinne moet hebben... En dan komt gij mij hier effkes zeggen dat die zwakke karakters ziek zijn... Sorry hé maat, maar ik zou ze ook metadon geven om ze te helpen, maar als ik deze bullshit, hoor mogen ze ze ook ne shot lucht of spoelmiddel intraveneus opspuiten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Minister-President
|
![]() Nog een klein voorbeeld, indien men het klein wil noemen. Was het verleden jaar, of het jaar ervoor. Dat meisje dat op het nieuws kwam (hier in den progressieve belziek) en dat leed aan leukemie. Deze mensen zouden een 200.000 oude bfr. nodig hebben gehad voor het leven van hun dochter iets wat naar het schijnt teveel was voor de zo progressief ingestelde politici. Is naar het schijnt na verloop van tijd geld geschonken door een aannemer maar heeft niet meer kunnen helpen. Moet goed overkomen voor mensen die hun dochter moeten verlieren aan een "ziekte" en het zonder financiele steun van de progressieve moeten doen aangezien dat het progressief denken hier geen middelen voor over heeft. Maar dan nu moeten horen/lezen dat dezelfde progressieve wel de financiele middelen hebben en zullen vrijmaken om een bende marginalen te gaan steunen in hun trips om de realiteit te ontvluchten. Wat gaan de progressieve doen bij de volgende verkiezingen, aparte stemlokalen voor deze marginalen waar ze deze hun polleke kunnen vasthouden en deze bewegen richting juiste bolleke of indien stemmen per computer naar de juiste toets.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Er is hierover een zeer goed boek verschenen: http://www.janvanduppen.be/?p=230 Hier een samenvatting Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#27 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() De sukkels die lijden aan kleptomanie, ook een ziekte, krijgen een dezer dagen een pasje om in den Delhaize en C&A te mogen "winkelen" zonder kans op vervolging. 't Is maar om ook dit probleem op te lossen zonder de werkelijke oorzaak aan te pakken. Who's next? Pyromanen? een bonnetje om 1 keer in de week "iets" in brand te steken. En dan, pedofielen?
Het lijkt me eerder een ziek land aan het worden. Laatst gewijzigd door lantjes : 14 februari 2007 om 09:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Kijk: met al die repressie en moraliteit van de laatste twintig, dertig jaar is het probleem niet af- maar toegenomen. Dat ziet zelfs het kleinste kind. Dat beleid werkt niet, tenzij contraproductief. Het probleem in Luik is er niet alleen één van drugverslaving maar ook van aan drugs gerelateerde problemen en misdrijven. Wat men nu probeert te doen is die eraan gerelateerde problemen wegnemen. Indien de verslaafden niet langer moeten stelen, zich prostitueren om aan geld te geraken, is een deel van de overlast voor de bevolking weg. Indien ze propere naalden en spuiten krijgen en medische begeleiding, verhinderen we de verspreiding van bv. hepatitis C en aids. Ook belangrijk voor de samenleving, me dunkt. Citaat:
Sommigen trekken de vergelijking met mensen die aan één of andere ziekte lijden en hun geneesmiddelen niet kunnen betalen. Ik ben het ermee eens dat dat schrijnende voorbeelden zijn en dat men daarvan ook een prioriteit moet maken. Maar de manier waarop men in Luik met zwaar verslaafen wil omspringen, is daarmee niet in tegenspraak. Men wil de concrete problemen voor de omwonenden, de inwoners van Luik, de gewone burger wegnemen. Mij lijkt dat een verstandige beslissing.
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Minister-President
|
![]() Ik moet zeggen da'k het een goeie maatregel vind, om redenen dat mensen die aan de rand van de maatschappij leven sowieso moeten geholpen worden, anders blijven ze een verliespost. Ze hebben er sowieso zelf voor gekozen aan harddrugs te beginnen dus die verantwoordelijk moet hun opgelegd worden. Het lijkt me dan ook logisch dat ze na hun afkick terug in de maatschappij opgenomen worden, en dat ze op dat moment gestructureerd hun afkick terugbetalen, zodat andere verslaafden weer kunnen geholpen worden.
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eender wie die veel centen nodig heeft om te kunnen (over)leven en toch weinig centen kan verdienen, zit met een stevig probleem. Want vb. die junks die aan hun centen geraken door radios en gps-toestellen te stelen uit geparkeerde auto's ... dat zijn geen gezonde toestanden.
Mensen met een stevig probleem, moeten al eens geholpen worden door de maatschappij. Vaak is zo'n hulp vanwege een goedwerkend systeem van ziekenkas voldoende. Voor de junks is dat echt onvoldoende. Ze hebben volgens mij recht op een behandeling die hen zo goed mogelijk en zo definitief mogelijk "geneest" van hun verslaving. Voor de ernstigste gevallen is dus een kollokatie nodig. Als tijdens die kollokatie een arts het nodig oordeelt om heroine toe te dienen om langzaam en zonder risiko af te kicken, dan mag niemand dat in de weg staan. Heel de maatschappij heeft recht op de best mogelijke preventie, om niet in zo'n gevaarlijke toestand van heroine-verslaafde te geraken. De start van zo'n preventie is de meest duidelijke boodschap: "drugs zijn foei", en je krijgt "een deftig pak slaag" (betekent: strafrechtelijke aanpak) als je je ermee inlaat. We hebben het in onze maatschappij al zo moeilijk met de negatieve gevolgen van legale drugs, dat we absoluut moeten pogen om de aktueel illegale drugs terug te dringen, en zeker niet toe te laten tot de legale sfeer.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() mensen die tegen deze maatregel zijn zijn eigenlijk de reden dat het fout loopt. Dat zijn net diegenen die niet bezig willen zijn met de problemen, ze niet willen zien, ze niet willen oplossen en maar met het vingertje wijzen en zichzelf wijsmaken bij mij gebeurt dat niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik zie gratis heroineverstrekking met het oog op afkicken niet als een probleem hoor. Zie je iemand dat al op z'n eentje doen? Cold turkey gaan en dan toch nog zien aan geld te raken om je dosisje om niet te snel af te kicken? En als ze dan toch aan dat geld raken door gekke dingen, hoe ga je ze dan weerhouden om toch maar de dosis te nemen die ze nodig hebben om zich volledig goed te voelen? Ze zijn immers verslaafd. Ik denk dat dit een goede manier is om hen gecontroleerd te laten afkicken. Ik hoop dat het project zal werken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
|
![]() Citaat:
![]() Echt eens lezen.
![]() |
![]() |
#34 |
|
![]() Het lijkt zakelijk toch volkomen duidelijk, dat een politieke club niet wil investeren in dode kiezers.
![]() |
#35 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#37 |
Minister-President
|
![]() Schijnt een echte progressieve (s)linkse kronkel te zijn. Alles wat behoort tot minderheden, allochtonen, homo's, drugverslaafde en criminelen (deze laatste zeker in het geval van die schattige "onkelinx" en haar liefde voor deze groep) moet zorg voor worden gedragen. Alles wat niet behoort tot deze groepen kan men gewoon wegcijferen, niet bij stilstaan dus vrij simpel negeren op alle vlakken. Buiten, ja buiten ze een schuldgevoel proberen aan te smeren in het voordeel van aangehaalde groepen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Moraliteit de laatste 30 jaar, ? de afbraak van de moraliteit van de laatste 30 jaar zul je bedoelen zeker... Had ik moeten beginnen roken of drugs spuiten op mijn 15 jaar had ik ne fermen trap onder mijn kloten kunnen krijgen van mijn vader, en der nog wa kloppen op mijne kop bij... en tegen spreken pakt uw valieske maar en bol het af... En ik zou hem nog gelijk gegeven hebben ook dat hij zo zou reageren. Als nen drugsverslaafden met ne progresieve papa thuiskomt en hij verteld dat m spuit, trekt pa spontaan zijn portefeuille open om te vragen hoeveel hij vandoen heeft zeker, om zijn "ziekte" te genezen... Moet ik u eens zeggen wat de "ziekte" is, de complete vermietiezering van de maatschappij. en ge ziet dat in alles, geen decipline op scholen, niet thuis, en geen leger meer, om eventueel nog een beetje te corigeren... ook al geen paters meer, en strenge katholieke buren, die u efkes de waarheid zeggen als pa of ma geen ruggegraat mochten hebben... nee, allemaal nietsnutten die hun bek niet meer durven optrekken en zich maar al te graag laten afkloppen, uitschelden, bedriegen en bestelen om toch maar niet te moeten ingrijpen, ... de eerste tekenen van de vermietiesering beginnen op t werk ook al op te duiken... maar ik doe daar nie aan mee, gisteren nog eens iemand goe haar "muil" volgegeven... leugenaars en gatlekkers daar heb ik geen boodschap aan. Anderen beginnen dat blijkbaar wel , meer en meer normaal te vinden, sorry maar ik doe daar nie aan mee, ge zijt verantwoordelijk voor wat ge doet, en als ge t verkloot moete zelf ook maar de gevolgen dragen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het probleem is niet, dat afkicken pijn doet... Het probleem is, beginnen gebruiken, ... Iedereen wordt van zijn 12 jaar voorgelicht van niet te zuipen, roken, spuiten, slikken etc... toch zijn er oenen die dat moeten proberen... Dat is mijn schuld niet... dat is hun eigen zwak karakter en het feit dat de maatschappij zwak optreed tegen zo'n wangedrag... allé bolletjesslikker uit nigeria wordt gepakt op zaventem, direct naar de kliniek om de bolletjesslikker te redden... komaan hé jongens wat voor een signaal geeft dat nu, weet ge wat die nigeriaan van mij zou mogen doen, opbiechten van waar en naar waar dat die bolletjes moeten, nikske zeggen = langzaam creperen ... it's as simple as that... Biecht hij op dan krijgt hij een zachte dood met de kogel voor drugsmokkel. Het dealen van drugs is gelijk aan een moord plegen of assisteren bij zelfmoord, dus minimum 20 jaar bak. en verslaafd aan dope, ? 't kot in, tot ge afgekicked zijt, geen compasie. |
|
![]() |
![]() |