![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
nl.politiek Via dit forum kun je alle berichten lezen die worden gepost op de nieuwsgroep nl.politiek. Je kunt hier ook reageren op deze berichten, reacties worden dan ook in deze nieuwsgroep gepost. Vergeet niet om dit te lezen. |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
|
![]() Lost in Iceland tikte:
> Op Thu, 15 Feb 2007 11:26:38 +0100 kwam uit het klavier van Franneke > onderstaande in (onder andere) de groep nl.politiek terecht: > > >>> Is zij dan nog steeds Argentijnse, of wellicht ook nog Spaanse? >>> (Veel Argentijnen hebben namelijk ook een Spaanse nationaliteit) >> >> Ja, zij is nog steeds Argentijnse. De Argentijnse wet staat >> Argentijnen niet toe om afstand te doen van hun nationaliteit. >> >>> Ik heb trouwens niet het idee dat de Koningin, de Kroonprins en >>> Maxima de zorgen van Wilders delen. >> >> Volgens mij niemand, alleen een stelletje paranoïde zeurpruimen. > > Nationaliteit is louter een juridische status. Sommige Bloed en Bodem > fantasten hangen daar aak allemaal loyaliteiten aan vast. Kennelijk > behoren Wilders en zijn aanhangers daar ook toe. Dat is wel duidelijk, ja. Nu ik net de film "Das Leben der Anderen" over de Stasi in de jaren 80 aan het kijken ben, komt ook zomaar het woordje "Staatsfeindlich" in me op. Als je verkeerde loyaliteiten vooronderstelt, zullen er heel wat mensen staatsfeindlich zijn. > De enige loyaliteit die voor een minister van belang is is de > eed/belofte die hij/zij aan de Koningin en de Grondwet aflegt. Mocht > de minister toch iemand anders "dienen" kan de Koningin hem gewoon > ontslaan, al dan niet na een motie van wantrouwen of een voordracht > van de PM. Precies. Maar het zal niet eenvoudig zijn om dat aan te tonen. Stel dat een raszuivere kaaskop als minister of staatssecretatis de asielwet wil verruimen, kan Geurt net zo goed brullen dat hij/zij een dubbele loyaliteit heeft. |
![]() |
#22 |
|
![]() Lost in Iceland <[email protected]> wrote:
> Op Thu, 15 Feb 2007 11:03:50 +0100 kwam uit het klavier van yew > betcha onderstaande in (onder andere) de groep nl.politiek terecht: > > >> We moeten natuurlijk wel even het totaalplaatje in de smiezen >> houden: de Helpdeskmedewerker, als lid van de Raamstraat Groep, >> voert nu al jaren campagne tegen Wilders. Wilders moet dood en als >> dat niet lukt, dan moet hij tenminste monddood worden gemaakt. En >> als dat niet lukt, dan moeten wij voortdurend eraan herinnerd te >> worden hoe verderfelijk Wilders is. Met alle middelen. Hoe dan ook. > > Nee hoor. Wilders hoeft niet dood, en hij hoeft ook niet monddood > gemaakt te worden. Uiteraard moet wel duidelijk worden dat Wilders > een zeer dubieus programma heeft en weinig op heeft met de > rechtsstaat en met de Nederlandse waarden. Nou heeft hij toch zo'n dubieus programma, en nóg heb je onwaarheden, zoals dat hij niet zou weten dat er wat betreft de nationaliteit van regeringsleden niets in de grondwet geregeld is, nodig om dat duidelijk te maken. |
![]() |
#23 |
|
![]() Lost in Iceland <[email protected]> wrote:
> Op Thu, 15 Feb 2007 10:39:01 +0000 (UTC) kwam uit het klavier van > Aris Tofanis onderstaande in (onder andere) de groep nl.politiek > terecht: > > >>> Heeft Geurt zich eigenlijk al eens uitgesproken over de dubbele >>> nationaliteit van onze kroonprinses? >> >> Komt zij ook in de regering? > > Dat is mogelijk. Als moeder van de toekomstige koningin Amalia zou > zij, net zoals Emma, regentes kunnen worden. En de regering bestaat > uit de Koning of regent plus ministers. > > Verder zou Amalia ook wel eens van rechtswege Argentijnse kunnen > zijn. Te zijner tijd zal Wilders I dat dan wel geregeld hebben. |
![]() |
#24 |
|
![]() Op Thu, 15 Feb 2007 10:55:42 +0000 (UTC) kwam uit het klavier van Aris Tofanis
onderstaande in (onder andere) de groep nl.politiek terecht: > Lost in Iceland <[email protected]> wrote: >> Op Thu, 15 Feb 2007 10:39:01 +0000 (UTC) kwam uit het klavier van >> Aris Tofanis onderstaande in (onder andere) de groep nl.politiek >> terecht: >> >> >>>> Heeft Geurt zich eigenlijk al eens uitgesproken over de dubbele >>>> nationaliteit van onze kroonprinses? >>> >>> Komt zij ook in de regering? >> >> Dat is mogelijk. Als moeder van de toekomstige koningin Amalia zou >> zij, net zoals Emma, regentes kunnen worden. En de regering bestaat >> uit de Koning of regent plus ministers. >> >> Verder zou Amalia ook wel eens van rechtswege Argentijnse kunnen >> zijn. > > Te zijner tijd zal Wilders I dat dan wel geregeld hebben. LOL! -- Aangezien God volgens mij niet bestaat concludeer ik dat Mozes, Jezus en Mohammed bedriegers waren. NH. http://www.nholtz.dds.nl |
![]() |
#25 |
|
![]() On 15 Feb 2007 09:24:43 GMT, Lost in Iceland
<[email protected]> wrote: >Het blijkt weer eens dat Wilders geen greintje verstand van staatsrecht >heeft. Wat ook heel goed mogelijk is is dat dit een verkiezings uiting is voor stemmenwinst op den duur. En natuurlijk een in- en aanzet naar een wet die wEl maakt dat je enkelvoudig NLer dient te zijn als ambtenaar vanaf functie nivo X. -- Snappi plaveide 19-01-2007 in nl.politiek: "Ik vind de SP een enge club. In de categorie Geurt Wilders en de LPF. Het is mij ook gelukt om de LPF weg te krijgen, dus waarom zou het met de SP niet lukken." |
![]() |
#26 |
|
![]() On Thu, 15 Feb 2007 10:47:43 +0100, yew betcha <[email protected]>
wrote: >Er zijn goede argumenten aan te dragen voor het standpunt dat het >onwenselijk is om bewindslieden te hebben met een dubbele nationaliteit. >"Aan welk land zijn zij dan loyaal", is een volstrekt legitieme vraag. >Je legt tenslotte een eed af. Dus, het is zeer goed verdedigbaar om te >eisen dat je dan één van de twee nationaliteiten opgeeft. Je kunt niet >twee heren dienen. > >Dat hierover niks is geregeld - dat is ook zeer eenvoudig te verklaren. >Het probleem bestond gewoon niet. Tot nu voor kort, dan. Er wordt door een bewindspersoon één eed afgelegd, aan dit land. Gr, Arne Vogel. |
![]() |
#27 |
|
<[email protected]> wrote: >Het blijkt weer eens dat Wilders geen greintje verstand van staatsrecht >heeft. Hij wil dat Albayrak en Aboutaleb geen bewindspersoon worden >omdat ze een dubbele nationaliteit hebben. >Overigens zijn beide personen Nederlander, en dat is wat telt voor het >verkrijgen van actief en passief kiesrecht voor de Tweede Kamer. > >Nergens in de Grondwet staat echter dat een minster Nederlander moet >zijn. Er zijn überhaupt geen criteria voor het ministerschap gesteld. >Het kan dus Grondwettelijk heel goed dat er zelfs een minsister wordt >benoemd die helemaal geen Nederlander is, ook niet via een dubbele >nationaliteit. Ook zou er in theorie een kind als minister kunnen worden >benoemd. > >http://www.telegraaf.nl/binnenland/5...onaliteit.html > > DEN HAAG - Bewindslieden moeten volgens de Partij voor de Vrijheid > (PVV) alleen de Nederlandse nationaliteit hebben. Volgens de fractie > mogen de beoogd staatssecretarissen Ahmed Aboutaleb en Nebahat Albayrak > daarom niet worden beëdigd, omdat ze een dubbele nationaliteit hebben. > > Het gaat dus niet over of iemand capabel is, het gaat over een stuk papier. Het lijkt op de discussie over dat er evenveel vrouwen als mannen in het kabinet behoren te zitten. Mensen die dat roepen, gaan uit van andere factoren die weinig of niets te maken hebben met het voeren van goed beleid. Dat doet Geurt nu ook. Adiós, Cheche |
![]() |
#28 |
|
<[email protected]> wrote: >Het blijkt weer eens dat Wilders geen greintje verstand van staatsrecht >heeft. Hij wil dat Albayrak en Aboutaleb geen bewindspersoon worden >omdat ze een dubbele nationaliteit hebben. >Overigens zijn beide personen Nederlander, en dat is wat telt voor het >verkrijgen van actief en passief kiesrecht voor de Tweede Kamer. > >Nergens in de Grondwet staat echter dat een minster Nederlander moet >zijn. Er zijn überhaupt geen criteria voor het ministerschap gesteld. >Het kan dus Grondwettelijk heel goed dat er zelfs een minsister wordt >benoemd die helemaal geen Nederlander is, ook niet via een dubbele >nationaliteit. Ook zou er in theorie een kind als minister kunnen worden >benoemd. Leuterkoek. Dat er niets over in de grondwet staat wil niet zeggen dat het geoorloofd is. > >http://www.telegraaf.nl/binnenland/5...onaliteit.html > > DEN HAAG - Bewindslieden moeten volgens de Partij voor de Vrijheid > (PVV) alleen de Nederlandse nationaliteit hebben. Volgens de fractie > mogen de beoogd staatssecretarissen Ahmed Aboutaleb en Nebahat Albayrak > daarom niet worden beëdigd, omdat ze een dubbele nationaliteit hebben. Zit wat in. Hup Wilders; een historische dag in Nederlandse geschiedenis. -- ________________________________________ Sjoerd Bakker ________________________________________ |
![]() |
#29 |
|
![]() Lost in Iceland wrote:
> Het blijkt weer eens dat Wilders geen greintje verstand van > staatsrecht heeft. Je mist het punt. Wilders wil dit invoeren. Hij beweert dus impliciet (en correct) dat het nu inderdaad niet zo is. -- ..Peter - die overigens wél vindt dat een minister Nederlander moet zijn en een kamerlid geen twee nationaliteiten mag hebben, maar de motie nu erg onverstandig en populistisch vindt gezien het tijdstip van indienen. |
![]() |
#30 |
|
> Het is altijd mogelijk geweest om een dubbele nationaliteit te hebben. > Al vanaf 1798, toen de eerste maal een nationaliteitswet kwam. Dat is merkwaardig want Bernard moest zijn Duitse nationaliteit toch opgeven toen hij Nederlander werd. > En het was in de negentiende eeuw niet ongebruikelijk dat sommige > vorsten een "buitenlandse" minister benoemden, vanwege vakbekwaamheid > en loyaliteit. Zou nu ook wel denkbaar zijn, dat er op grond van > kwaliteiten een buitenlandse (interim) minister wordt benoemd. En bestaat hier ook een voorbeeld van in Nederland? |
![]() |
#31 |
|
![]() Op Thu, 15 Feb 2007 12:18:40 +0100 kwam uit het klavier van .Peter
onderstaande in (onder andere) de groep nl.politiek terecht: > Lost in Iceland wrote: >> Het blijkt weer eens dat Wilders geen greintje verstand van >> staatsrecht heeft. > > Je mist het punt. Wilders wil dit invoeren. Hij beweert dus impliciet (en > correct) dat het nu inderdaad niet zo is. Dat klopt. Hij bewandelt alleen de verkeerde weg. -- ..Peter - die overigens wél vindt dat een minister Nederlander moet zijn en een kamerlid geen twee nationaliteiten mag hebben, maar de motie nu erg onverstandig en populistisch vindt gezien het tijdstip van indienen. Ik vind een stukje papier niet zo belangrijk. Het kan best wel eens zo zijn dat de meest geschikte kandidaat een ander papiertje heeft. Daarom ben ik ook tegen quota van vrouwen, negers of andere achterstandsgroepen voor functies. > -- Aangezien God volgens mij niet bestaat concludeer ik dat Mozes, Jezus en Mohammed bedriegers waren. NH. http://www.nholtz.dds.nl |
![]() |
#32 |
|
![]() ".Peter" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected].. . > Lost in Iceland wrote: >> Het blijkt weer eens dat Wilders geen greintje verstand van >> staatsrecht heeft. > > Je mist het punt. Wilders wil dit invoeren. Hij beweert dus impliciet (en > correct) dat het nu inderdaad niet zo is. Sssst, stil! Wilders is een domme klootzak, ga jij hem verdedigen. > > -- > .Peter - die overigens wél vindt dat een minister Nederlander moet zijn en > een kamerlid geen twee nationaliteiten mag hebben, maar de motie nu erg > onverstandig en populistisch vindt gezien het tijdstip van indienen. > Laten we wachten tot het hele kabinet vol zit met dubbele nationaliteiten, zolang zal dat toch niet meer duren, dan zal het tijdstip wel juist gekozen zijn. De motie zal dan wel worden verworpen en de indiener uitgemaakt voor vuile nationalist. |
![]() |
#33 |
|
![]() Op Thu, 15 Feb 2007 12:25:18 +0100 kwam uit het klavier van Michael de Visser
onderstaande in (onder andere) de groep nl.politiek terecht: > Lost in Iceland wrote: > >> Het is altijd mogelijk geweest om een dubbele nationaliteit te hebben. >> Al vanaf 1798, toen de eerste maal een nationaliteitswet kwam. > > Dat is merkwaardig want Bernard moest zijn Duitse nationaliteit toch opgeven > toen hij Nederlander werd. Is dat zo? En gold dat ook voor Hendrik, Anna Paulowna, Emma, Maxima en nog wat meer aangetrouwden? >> En het was in de negentiende eeuw niet ongebruikelijk dat sommige >> vorsten een "buitenlandse" minister benoemden, vanwege vakbekwaamheid >> en loyaliteit. Zou nu ook wel denkbaar zijn, dat er op grond van >> kwaliteiten een buitenlandse (interim) minister wordt benoemd. > > En bestaat hier ook een voorbeeld van in Nederland? > Voor zover ik weet niet, alhoewel ik niet uitsluit dat Willem I en II wel ministers in dienst hadden die geen Nederlander waren. > > > -- Aangezien God volgens mij niet bestaat concludeer ik dat Mozes, Jezus en Mohammed bedriegers waren. NH. http://www.nholtz.dds.nl |
![]() |
#34 |
|
![]() Sjoerd Bakker wrote:
> On 15 Feb 2007 09:24:43 GMT, Lost in Iceland > <[email protected]> wrote: > >> Het blijkt weer eens dat Wilders geen greintje verstand van staatsrecht >> heeft. Hij wil dat Albayrak en Aboutaleb geen bewindspersoon worden >> omdat ze een dubbele nationaliteit hebben. >> Overigens zijn beide personen Nederlander, en dat is wat telt voor het >> verkrijgen van actief en passief kiesrecht voor de Tweede Kamer. >> >> Nergens in de Grondwet staat echter dat een minster Nederlander moet >> zijn. Er zijn überhaupt geen criteria voor het ministerschap gesteld. >> Het kan dus Grondwettelijk heel goed dat er zelfs een minsister wordt >> benoemd die helemaal geen Nederlander is, ook niet via een dubbele >> nationaliteit. Ook zou er in theorie een kind als minister kunnen worden >> benoemd. > > Leuterkoek. Dat er niets over in de grondwet staat wil niet zeggen dat > het geoorloofd is. Leuterkoek. Als er geen wettelijke grondslag is die een persoon met meervoudige nationaliteit verhindert bewindspersoon te zijn, dan is dat geoorloofd. Sjoerd Bakker leutert weer uit zijn nek. Bovendien misgunt deze malloot ons de enorme lol die ons de komende jaren staat te wachten als de meisjes Albayrak en Dijksma blunder na blunder zullen moeten gaan rechtpraten. > >> http://www.telegraaf.nl/binnenland/5...onaliteit.html >> >> DEN HAAG - Bewindslieden moeten volgens de Partij voor de Vrijheid >> (PVV) alleen de Nederlandse nationaliteit hebben. Volgens de fractie >> mogen de beoogd staatssecretarissen Ahmed Aboutaleb en Nebahat Albayrak >> daarom niet worden beëdigd, omdat ze een dubbele nationaliteit hebben. > > Zit wat in. Hup Wilders; een historische dag in Nederlandse > geschiedenis. > |
![]() |
#35 |
|
> Op Thu, 15 Feb 2007 12:25:18 +0100 kwam uit het klavier van Michael > de Visser onderstaande in (onder andere) de groep nl.politiek terecht: > >> Lost in Iceland wrote: >> >>> Het is altijd mogelijk geweest om een dubbele nationaliteit te >>> hebben. Al vanaf 1798, toen de eerste maal een nationaliteitswet >>> kwam. >> >> Dat is merkwaardig want Bernard moest zijn Duitse nationaliteit toch >> opgeven toen hij Nederlander werd. > > Is dat zo? Ja, dat is zo. > En gold dat ook voor Hendrik, Anna Paulowna, Emma, Maxima en nog wat > meer aangetrouwden? Dat hoeft vanaf 1984 niet meer, dus Maxima kon nog gewoon Argentijnse blijven. Hoe met die andere drie is weet ik niet. (Dat lag er natuurlijk aan hoeveel macht het vorstenhuis nog bezat.) |
![]() |
#36 |
|
![]() On Thu, 15 Feb 2007 12:15:47 +0100, Sjoerd Bakker <[email protected]>
wrote: >Leuterkoek. Dat er niets over in de grondwet staat wil niet zeggen dat >het geoorloofd is. Het valt me op dat Sjoerd steeds bruiner wordt. Wat is er jongen, je vertrouwen kwijt geraakt in de linkse verzorgingsstaat? Gr, Arne Vogel. |
![]() |
#37 |
|
![]() Op Thu, 15 Feb 2007 12:39:05 +0100 kwam uit het klavier van Michael de Visser
onderstaande in (onder andere) de groep nl.politiek terecht: > Lost in Iceland wrote: >> Op Thu, 15 Feb 2007 12:25:18 +0100 kwam uit het klavier van Michael >> de Visser onderstaande in (onder andere) de groep nl.politiek terecht: >> >>> Lost in Iceland wrote: >>> >>>> Het is altijd mogelijk geweest om een dubbele nationaliteit te >>>> hebben. Al vanaf 1798, toen de eerste maal een nationaliteitswet >>>> kwam. >>> >>> Dat is merkwaardig want Bernard moest zijn Duitse nationaliteit toch >>> opgeven toen hij Nederlander werd. >> >> Is dat zo? > > Ja, dat is zo. > >> En gold dat ook voor Hendrik, Anna Paulowna, Emma, Maxima en nog wat >> meer aangetrouwden? > > Dat hoeft vanaf 1984 niet meer, dus Maxima kon nog gewoon Argentijnse > blijven. Hoe met die andere drie is weet ik niet. (Dat lag er natuurlijk aan > hoeveel macht het vorstenhuis nog bezat.) Het vorstenhuis bezit nog evenveel macht als toen Emma trouwde met willem III. Maxima zit dus in eenzelfde positie als Koningin Emma, Prins Hendrik, Prins Bernhard en Prins Claus. Volgens de Argentijnze wetgeving zou het zelfs heel goed kunnen dat we straks een Argentijns staashoofd hebben, namelijk Koningin Amalia, die Nederlandse is maar ook Argentijnse omdat je daar, net zoals in Marokko, nimmer je nationaliteit kunt kwijtraken. > > -- Aangezien God volgens mij niet bestaat concludeer ik dat Mozes, Jezus en Mohammed bedriegers waren. NH. http://www.nholtz.dds.nl |
![]() |
#38 |
|
![]() Michael de Visser tikte:
> Lost in Iceland wrote: >> Op Thu, 15 Feb 2007 12:25:18 +0100 kwam uit het klavier van Michael >> de Visser onderstaande in (onder andere) de groep nl.politiek >> terecht: >> >>> Lost in Iceland wrote: >>> >>>> Het is altijd mogelijk geweest om een dubbele nationaliteit te >>>> hebben. Al vanaf 1798, toen de eerste maal een nationaliteitswet >>>> kwam. >>> >>> Dat is merkwaardig want Bernard moest zijn Duitse nationaliteit toch >>> opgeven toen hij Nederlander werd. >> >> Is dat zo? > > Ja, dat is zo. > >> En gold dat ook voor Hendrik, Anna Paulowna, Emma, Maxima en nog wat >> meer aangetrouwden? > > Dat hoeft vanaf 1984 niet meer, dus Maxima kon nog gewoon Argentijnse > blijven. Maxima *mag* haar Argentijnse nationaliteit niet opgeven. Is dat niet een reden voor Geurt om tegen dat huwelijk te zijn? Of om niet te zeuren over Abou en Alba? |
![]() |
#39 |
|
![]() Bird tikte:
> On Thu, 15 Feb 2007 12:15:47 +0100, Sjoerd Bakker <[email protected]> > wrote: > >> Leuterkoek. Dat er niets over in de grondwet staat wil niet zeggen >> dat het geoorloofd is. > > Het valt me op dat Sjoerd steeds bruiner wordt. Wat is er jongen, je > vertrouwen kwijt geraakt in de linkse verzorgingsstaat? Een mens wordt een dagje ouder. En sommigen ontdekken dan nieuwe waarheden. |
![]() |
#40 |
|
![]() Op Thu, 15 Feb 2007 12:44:17 +0100 kwam uit het klavier van Bird
onderstaande in (onder andere) de groep nl.politiek terecht: > On Thu, 15 Feb 2007 12:15:47 +0100, Sjoerd Bakker <[email protected]> > wrote: > >>Leuterkoek. Dat er niets over in de grondwet staat wil niet zeggen dat >>het geoorloofd is. > > Het valt me op dat Sjoerd steeds bruiner wordt. Wat is er jongen, je > vertrouwen kwijt geraakt in de linkse verzorgingsstaat? Wellicht is hij bang dat hij onder Aboutaleb weer aan het w*rk moet, iets dat veel Amsterdammers al moesten toen Aboutaleb daar de scepter zwaaide. > > Gr, > Arne Vogel. -- Aangezien God volgens mij niet bestaat concludeer ik dat Mozes, Jezus en Mohammed bedriegers waren. NH. http://www.nholtz.dds.nl |