![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
En wie overtreed dan de normen van 50 dB volgens u? Volwassenen? Maar dan gaat de redenering van Sannen niet meer op... (sociale functie en blablabla)
![]() |
![]() |
#22 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
57 decibels is trouwens peanuts, dat is het geluid van een normale conversatoe of van een koffiezetapparaat. Het toilet doorspoelen is al stukken luider (75-85 Db). 50 Db kinderlawaai kan gewoon niet storend zijn. Subjective waarneming kan je meten, er is haast niemand die 50 Db kinderstemmetjes als storend gaat ervaren. Daar wed ik mijn dikke kop op. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Wat is de relevantie van uw opmerking?
![]() |
![]() |
#24 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
De wet geen doel op zich is maar een bedoeling heeft: geluidshinder voorkomen. Geluidshinder is een subjectieve waarneming, maar dat is meetbaar. Er bestaan studies die meten wanneer men van geluidshinder kan spreken, en welke variabelen daarbij een rol spelen. Decibels zijn belangrijk, maar ook een hoop andere factoren. Ik kan u geluid laten horen van 150 decibel en ge zult het niet doorhebben dat er iets te horen van. Ik kan u ook geluid laten horen van 40 decibel en ge zult gaan lopen. Het SOORT geluid speelt een belangrijke rol. Liever een waterval van 90 decibel dan een grasmaaier van 70 Db. De wet moet haar doel niet voorbij streven maar moet er aangepast worden, rekening houdens met de psychofysische en milieupsychologische inzichten op gebied van geluidshinder. Ook moeten we rekening houden met de relevantie en het algemeen belang. Als we deze 57 Db regel strikt toepassen mogen we morgen elk zwembad, elk voetbalveld, elke sportzaal, elk café, elke restaurantskeuken sluiten, want die zitten ALLEMAAL boven 57 decibel. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Niet elke inrichting heeft dezelfde norm, niet elk deel van Vlaanderen heeft dezelfde norm. Zoals reeds gezegd : ik ken bedrijven die normen krijgen opgelegd (45 dB aub !!) die ze zelfs niet kunnen halen (achtergrondgeluid 47 dB !!). Het is dus duidelijk dat er inderdaad iets scheelt met de milieunormen op sommige vlakken. Ik heb dan ook nooit gezegd dat die normen niet herbekeken kunnen worden. Wat me echter WEL enorm stoort, is de aan waanzin grenzende redenering van Sannen, dat zwembaden de hun opgelegde normen niet moeten navolgen, omdat "het gaat over kinderen, en omdat de zwembaden een sociale rol te vervullen hebben", dit in tegenstelling tot "de grote boze fabrieken". Nou moe. Dat noemen ze nu eens mooi "het probleem onder de mat keren", ipv het op te lossen.
![]() |