![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zelfs indien mans meerdere malen gebruik moest maken van zijn voertuig,zou hij de schade aan zij budget moeten in rekening brengen,voor de centjes die de staat overlaat van het budget is dat niet bevordelijk voor zijn moraal hé
![]() |
#23 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#24 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Sorry Duveltje. Maar jij brengt een individueel geval ter sprake. 80% van de mensen kan niet zonder auto zonder zich zware beperkingen in zijn sociaal leven te moeten opleggen. Je vergeet dat in 80% van het land het openbaar vervoer vrijwel onbestaand is na 20 uur s'avonds. Alleen in de grote steden ligt het iets anders. En belbussen zijn ook niet overal beschikbaar hoor. Ik zou wel akkoord gaan als men het rijden zelf duurder zou maken als in ruil daarvoor het bezit van een auto goedkoper word. Nu is het zo dat een rit van 100km mij 10€ kost. De overige kosten moet ik namelijk ook betalen als ik niet rijd. Schaf BTW, keuringskosten, rijtax en verzekering af. Breng de BTW op herstellingskosten naar 6% en maak de benzine/diesel 1€/liter duurder om dat allemaal te betalen. M.a.w. breng de vaste kosten verbonden aan het bezit van een auto drastisch naar beneden. Dan ga ik mijn auto meer thuis laten. Maar ik ga hem niet weg doen want anders zit ik zo vast als een huis.
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#26 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Heel eenvoudig. Zorgen dat die niet meer onder de armoegrens moeten leven door bvb inkomensbelasting te vragen op ALLE inkomsten. In België is het nog steeds perfect mogelijk om een inkomen te hebben van +1.000.000€ zonder één cent inkomstenbelasting te betalen.
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Echt armen hebben helemaal geen last van BECE's voorstel, want echte armen hebben geen auto. Dus dat word niet duurder noch goedkoper.
Maar de keuring blijft noodzakelijk. Een auto waar de remmen 1 keer per jaar worden gecontroleerd is nog altijd een stuk veiliger dan een auto die al 10 jaar met dezelfde remplaten rijd, zonder controle. Het milieu aspect is kwatch in deze context. Ik kan een perfect afgeregelde motor hebben en toch verdomt veel vervuilen, als voorbeeld gas geven en remmen tegelijk, of in 1ste blijven hangen want de motor jankt zo leuk tegen 50 km/u. Net zoals je met een oudere wagen met primitive technologie toch proper kan rijden- wat in 1 keer ook zuiniger wil zeggen. En kunnen ze dat controleren bij een technische keuring? Alleen de afstellingen van het moment, da's alles. Gelukkig kost het meer om een wagen 2 keer na elkaar laten af te stellen. 1 keer om door de controle te geraken en dan nog eens om de niet reglementaire instellingen/onderdelen terug aan te brengen.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 17 februari 2007 om 08:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Hier se, onze koekjesbakker... Het zal weer gezellig worden... ![]() ![]() Toch niet failliet? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#30 |
Gouverneur
|
![]() Het is toch zo éénvoudig. Het probleem is niet het autobezit, het probleem is autogebruik.
Ik rijd met het openbaar vervoer naar het werk (trein), dit is sneller dan met de auto, ontspannender en zeer comfortabel (dank aan de nieuwe rijstellen van de NMBS, I11, M6, AM96). Ik heb echter ook een auto die ik gebruik voor familiebezoek, hobby's, vakantie en eens naar de supermarkt te rijden. Ik rijd daar echter slechts een 600 km / maand mee, wat dus gemiddeld gezien zeer weinig is. Het is niet echt een zuinige wagen want hij is groot, heeft een 2.0 l benzine motor en heeft toch wel 9.0 l / 100 km nodig. Gezien ik echter zo weinig rijd is de milieukost veel lager dan bv. een Prius die de helft verbruikt maar die wel 2500 km / maand rijdt. Die wagen is een comfort waar ik wens voor te betalen. Ik weet dat de km in die wagen duur zijn en het wrs. bijna even duur is als een taxi. Weet wel dat die auto ook gemaakt moet worden en onderhouden moet worden en dus jobs oplevert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#32 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zowiezo ben je aan het liegen, je maakt mij niet wijs dat jij met een bak cola, bier of weet ik veel wat in de bus of de tram gaat zitten. Onzin kerel!!
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Iedereen!!!!! Maar dan ook iedereen koopt gewoon elke keer ze naar de keuring moeten zulk busje en gaat naar de keuring, de rest van het jaar stoot dus ook iedereen teveel uit tot de dag weeral komt dat ze naar de keuring gaan...opnieuw nutteloos dus en dat weten ze goed genoeg.
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De busritten worden duurder, meer mensen gaan ongekeurd rondrijden...wat verandert dit aan het milieu dan?
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb zonnepanelen op mijn dak waardoor ik tot 70% minder electriciteit verbruik dan jij!!!!!!! U mazout of gas zou ook met 200% duurder mogen worden!!!! Gij met u kloten kernenergie afval of uitstoot van u KL***ketel. Jij straft mij (ik als brave jongen) daar ook mee.
Laatst gewijzigd door illwill : 17 februari 2007 om 10:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Egoist dat je bent, word jij maar eens wakker dat met alles duurder te maken je niets helpt voor het verbeteren van het milieu.
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Lol, jij bent degene die doet alsof iedereen de keus heeft Remie!!! ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als je maar 1x per jaar de auto gebruikt vervuil je niets tov het openbaar vervoer.
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je dan toch iets wil doen aan het milieu é, een goed voorstel zou zijn, de mensen gaan belasten op de km die ze doen buiten woon-werk verkeer en al de rest goedkoper maken.
Laatst gewijzigd door illwill : 17 februari 2007 om 11:08. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |