![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Minister
|
![]() Bij de parlementairen zijn er heel wat juristen/advocaten, dus hoe ingewikkelder hoe beter voor de zaken.
En rechts houdt natuurlijk van achterpoortjes. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Links hoeft geen achterpoortjes...ofwel passen ze de wet aan aan hun financiële/politeke noden ofwel frauderen ze...degenen die het nieuws halen zijn diegenen die beiden doen...
![]() |
#23 |
Minister
|
![]() Als zelfs de mensen die de toepassing van de fiscaliteit moeten controleren het niet meer weten. Waar zijn we dan in godsnaam mee bezig?
Deze morgen hoorde ik in 'Voor de Dag' (Radio 1) dat meer dan de helft van 11.000 ambtenaren die deelnamen aan een examen na een vervolmakingscursus (vennootschapsbelasting) gezakt was. Meer info. Ik zou zeggen: Op naar een 5%BBP-overheid! En dan die grenzen open, verdorie!
![]() |
#24 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Zet er meteen bij dat werklozen afschieten gesubsidieerd wordt, het minimumloon wordt afgeschaft, vakbonden verboden moeten worden en enkel diegenen die niet boven een bepaald loon geraken belastingen moeten betalen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Minister
|
![]() Citaat:
-Het minimumloon moet worden afgeschaft (dat minimumloon is trouwens zo subjectief als smaak). -Er bestaat zoiets als vrijheid van vereniging dus zie ik niet in waarom vakbonden überhaupt kunnen verboden worden. -Inkomstenbelastingen moeten volledig en voor iedereen worden afgeschaft.
![]() |
![]() |
#26 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
2) Wat moet er dan gebeuren met werknemers die een hongerloon krijgen uitbetaald? Kartonnen dozen uitdelen? 3) pre 1900 4) En iedereen mag een donatie geven aan de staat als hij/zij dat wil. Of we kunnen nog beter de staat privatiseren en een paar gunstige wetten uitvaardigen... voor sommigen dan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Een onderneming is geacht van de fiscale wetgeving correct te volgen. Bij 2 fouten, moet het bedrijf sluiten!
Okay... Nu even deze nieuwe wet doortrekken naar de belastingscontroleurs: ze hebben 1 keer gefaald. Nu moet er een 2e ronde komen. Falen ze nog eens: de straat op. Of nog: de ministers hebben gefaald om een werkend systeem te maken. Buiten met die boel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#29 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
En wie gaat er dan de sociale zekerheid betalen, onze goede politieke vriendjes? Tjah fiscale wetgeving is complex, maar geef toe welke Belgische wet is er wel simpel ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eigenlijk zou u het recht moeten hebben daar zelf over te beslissen, als u zin heeft om goed verzekerd te zijn, wat houd u dan tegen om 10 % van uw loon af te geven aan een firma als bv DKV ? u moet dan wel van de veronderstelling uitgaan, dat u uw volledige bruttoloon recht in uw pollekes krijgt... U betaald de autostrade als u erop rijd en er weer afrijd... U betaald BTW, dat is al genoeg belasting, als u consumeerd en u betaald een tax op de interesten van dood kapitaal, (kapitaal op een normaal spaarboekje...) Er zijn een aantal mechanismen mogelijk om mits een heel lage basisbelasting voor basisinfrastructuur, al de andere zaken uit te splitsen naar gebruik. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Vreemdeling
|
![]() Ten eerste geef ik al 10% van mijn loon af aan een verzekeringsinstelling...
Het Sociaal zekerheidssysteem is niet waterdicht en er wordt heel veel misbruik van gemaakt en wij moeten veel betalen terwijl er anderen er van profiteren, maar toch denk ik dat we héél content mogen zijn met zo'n systeem... |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Ik weet niet wat u verdient, maar ga eens volgende na: U neemt uw netto-loon. U vermenigvuldigt met factor twee. Van dit laatste bedrag neemt u 30 procent. Bedenk even wat u met dat bedrag zou kunnen doen rond pensioensparen, hospitalisatieverzekering en dis meer. Eens u dat bedacht, denk dan nog eens na wat u met het bedrag dat u rest zou kunnen doen. Aangezien ook u zo tevreden bent over uw overheid, wil ik - net zoals ik bij Enter deed - volgende Percy-citaat voorstellen: Citaat:
Let your sympathies and your compassion be always with the under dog in the fight--this is magnanimity; but bet on the other one--this is business. - Mark Twain Laatst gewijzigd door La Chunga : 19 februari 2007 om 14:35. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar als u zelf mag kiezen, wie u verzekerd en aan welke voorwaarden en voor wat u verzekerd wil worden... en nu verzekerd u jan en piet , maar dan verzekerd u enkel uzelf... |
|
![]() |
![]() |