Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 februari 2007, 19:07   #21
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door deryz Bekijk bericht
u staat wel aan de kant van de palestijnen en de arabieren, maar als ze hier zijn kan u ze niet uitstaan?
Elk volk zijn eigen land waar ze (om forumcollega Cynicus eens te citeren) zonder complexen zichzelf kan zijn, zowel etnisch, religieus als cultureel.

Integenstelling tot velen, vaak binnen het liberaal rechtse kamp zoals Geert Wilders bijvoorbeeld, haat ik noch de Islam, noch de moslims. Ik zal als overtuigd katholiek ook nooit de Islam beledigen. Alleen moet de Islamcultuur binnen haar eigen grondgebied blijven.

De uitval van Wilders naar de moslims toe om hun heilig boek, de koran te verscheuren vind ik dan ook ongepast. Ik zou als katholiek ook niet graag een oproep horen tot verscheuring van het Heilige Boek, de Bijbel. Een minimum aan respect mag dan ook wel voor de mensen die hun geloof in hun eigen land beleiden.

Wat migratie betreft, of de vreemdeling nu een moslim, een jood of een Hindoe, een Boedhist of wat dan ook is, speelt wat mij betreft geen rol. Indien de vreemdeling niet aangepast dient hij onmiddelijk te vertrekken, maar ook aangepaste vreemdelingen zullen op termijn moeten vertrekken, gewoon omdat er teveel vreemdelingen zijn.

Ik durf zelfs zeggen dat mijn geloof, het katholieke op bepaalde vlakken misschien nog iets kan leren van de Islam, zeker de strijd tegen de moderne decadentie. Uiteraard had de Heilige Kerk deze positieve eigenschappen ook in het verleden.

https://x.com/dietschland

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 19 februari 2007 om 19:10.
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2007, 19:14   #22
Max van Dietschland

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sinistra Bekijk bericht
De tegenstanders van Israël en andere schoothonden van Satan zullen vroeg of laat vernietigd worden is het niet door de vrije wereld dan is het zeker door gods wil....

Ik ben eens benieuwd wat Christus of de Heer zou vinden van het beleid van Israël naar de Palestijnen toe of van de Amerikaanse oorlogspolitiek in het algemeen.

Geen enkel land is de laatste 50 jaar zo oorlogszuchtig, heeft zoveel aanvalsoorlogen gestart als de VSA.

"God bless America" is dan ook een belediging.

Oud 19 februari 2007, 20:25   #23
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door max4westland Bekijk bericht

Ik ben eens benieuwd wat Christus of de Heer zou vinden van het beleid van Israël naar de Palestijnen toe of van de Amerikaanse oorlogspolitiek in het algemeen.

Geen enkel land is de laatste 50 jaar zo oorlogszuchtig, heeft zoveel aanvalsoorlogen gestart als de VSA.

Wanneer ik jouw openingsbericht lees dan denk ik niet dat jouw boodschap echt strookt met die van Christus. Om het maar mild te zeggen.

Laatst gewijzigd door Antoon : 19 februari 2007 om 20:26.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2007, 20:32   #24
Sinistra
Banneling

Sinistra's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Het heilige land Y'israël is al meer dan 3.000 jaar het land van de stammen van Judea, (de "Joden"). De Palestijnen zijn de nakomelingen van de Filistijnen. Lees de onderstaande tekst maar eens over de zogenaamde "autochtone" bewoners.

Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Filistijnen

De Filistijnen worden een zogenaamd zeevolk genoemd omdat zij van het gebied van de Egeïsche Zee afkomstig waren en zich vandaaruit in de laatste eeuwen van het tweede millennium voor Christus hadden gevestigd in het zuidelijke deel van de de kuststrook van het toenmalige Kanaän, het latere Israël en Palestina. De door hen druk bewoonde kuststrook liep ongeveer van de stad Gaza tot de stad Askelon.
De Palestijnen menen dat zij de nakomelingen van de Filistijnen zijn, de in 2004 overleden Palestijnse leider Yasser Arafat heeft dit zelfs expliciet gezegd, hij sprak altijd over 'mijn Filistijnse volk'.

Lees gewoon de bijbel er op na dan weet je direct wie hier aan het liegen is ...
Citaat:
Het Derde Rijk waar jij zo graag mee sympathiseert inclusief die halve imbeciele katholieke lul daar in je avatar waren natuurlijk "zeer vreedzame lieden" niet? Het grootste bloedbad aller tijden is nog steeds op naam van nazi's en communisten te schrijven. Ik dank nog steeds God en het Amerikaanse volk dat ze een einde gemaakt aan dat waanzinnige "derde rijk" waarmee jij zo sympathiseert.

Citaat:
U verkiest waarschijnlijk eerder "Deutschland mit uns". Jammer voor jou dat je 50 jaar te laat bent geboren.

Laatst gewijzigd door Sinistra : 19 februari 2007 om 20:32.
Sinistra is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2007, 20:33   #25
Max van Dietschland

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Enter Bekijk bericht
Vraagje: Wat is voor jou de oplossing van het Midden-Oosten probleem?
Als volksnationalist vind ik dat ook het joodse volk recht heeft op een eigen land, het is alleen de vraag waar ?

Een oplossing is dat Israël zich terugtrekt naar de oorspronkelijke, door de VN, vastgelegde grenzen. Waarnaast er dan een levensvatbare Palestijnse staat kan komen. De grenzen tussen die twee landen worden bewaakt door de VN en de heilige plaatsen, zoals Jeruzalem en Bethlegem komen best onder de controle van het Vaticaan.

Het Vaticaan is zowel voor joden als moslims een eerder neutrale instantie. De veiligheid moet er gewaarborgd worden door een uitgebreide Zwitsere Garde, aangevuld met VN soldaten. Het is de bedoeling dat alle gelovigen in vrede de heilige plaatsen kunnen bezoeken in Jeruzalem.

Oud 19 februari 2007, 20:37   #26
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als volksnationalist vind ik dat ook het joodse volk recht heeft op een eigen land, het is alleen de vraag waar ?

Een oplossing is dat Israël zich terugtrekt naar de oorspronkelijke, door de VN, vastgelegde grenzen. Waarnaast er dan een levensvatbare Palestijnse staat kan komen. De grenzen tussen die twee landen worden bewaakt door de VN en de heilige plaatsen, zoals Jeruzalem en Bethlegem komen best onder de controle van het Vaticaan.

Het Vaticaan is zowel voor joden als moslims een eerder neutrale instantie. De veiligheid moet er gewaarborgd worden door een uitgebreide Zwitsere Garde, aangevuld met VN soldaten. Het is de bedoeling dat alle gelovigen in vrede de heilige plaatsen kunnen bezoeken in Jeruzalem.
Eén enkel probleem. De grenzen van Israel zijn in het verleden ook al door de VN en andere internationale instanties bewaakt. 1956, 1967, en ook onlangs langs Libanon. En telkens weer vallen de Arabieren Israel aan. Dit is dus geen optie.

Een Palestijnse leger is ook al geprobeerd. Israel gaf in 1993, na en volgens de akkoorden van Oslo, wapens aan de Palestijnen, om zo het eigen geweld (noem het terroristen) tegen te houden. En die wapens werden zeer snel tegen Israel gebruikt.
Oud 19 februari 2007, 20:42   #27
Max van Dietschland

Standaard

Volgende kaartje geeft in grote lijnen een mogelijke oplossing weer:

Geel = Israël
Paars = Palestina

De rode lijn is een door de UN gecontroleerde grensovergang

De bedoeling is dat de heilige plaatsen Nazareth, Jeruzalem en Bethlegem op de rode grenslijn liggen. Deze steden komen onder het bestuur van het Vaticaan. De rest van de lijn is een neutrale zone van een paar kilometer breed onder het gezag van de VN soldaten.
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  acp_israel_w600.gif‎
Bekeken: 309
Grootte:  19,4 KB
ID: 17771  

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 19 februari 2007 om 20:54.
Oud 19 februari 2007, 20:45   #28
Max van Dietschland

Standaard

Deze kaart is een ruwe schets en geeft een idee van oplossing. Dus niet teveel naar details kijken aub.

Voordeel van mijn scenario is dat de Palestijnse gebieden 1 geheel vormen en levensvatbaar zijn. Israël krijgt in ruil wel de toegang tot de Rode Zee (Eilat).

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 19 februari 2007 om 20:46.
Oud 19 februari 2007, 20:48   #29
Max van Dietschland

Standaard

Dit is de toestand vandaag:

Palestina: twee van elkaar gescheiden kleine gebiedjes .

Vooral Gaza is zo verwaarloosbaar klein.
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  500.gif‎
Bekeken: 242
Grootte:  18,2 KB
ID: 17772  

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 19 februari 2007 om 20:50.
Oud 19 februari 2007, 20:59   #30
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Jean-Pierre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het heilige land Y'israël is al meer dan 3.000 jaar het land van de stammen van Judea, (de "Joden"). De Palestijnen zijn de nakomelingen van de Filistijnen. Lees de onderstaande tekst maar eens over de zogenaamde "autochtone" bewoners. Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Filistijnen
Over dat heilige land van Y'israël kunnen we kort zijn. Het is een gebied zoals een ander en is niet meer of minder heilig. De Bijbel is een bijzonder onbetrouwbaar gegeven om de historische feiten te reconstrueren. Dus als ge kritiek hebt over het waarheidsgehalte van anderen, wees dan ook kritisch voor uzelf.

Volgens uw Thora zijn de 12 stammen afkomstig uit Egypte. Het waren dus migranten. Ze zijn het land van Kanaan binnengevallen en hebben daar de plaatselijke bevolking onderworpen. Welke rechten had de oorspronkelijke bevolking onder het Joodse juk? Zelfs Jezus wou niet praten met een dame omdat ze niet Joods was. .. Hij heeft het tenslotte toch gedaan omdat haar geloof zo groot was (sic). Het moet er dus nogal een potje geweest zijn.

En... wat heeft het zionisme gedaan met de Arabieren na de tweede wereldoorlog. Want dat wordt blijkbaar ook weggemoffeld met begrippen van het Heilige land... Hebben die Palestijnen al schadevergoeding gekregen voor het verlies van hun eigendommen?... Zoals de Joden dat hier in België verkregen hebben?
Jean-Pierre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2007, 21:05   #31
deryz
Staatssecretaris

deryz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volgende kaartje geeft in grote lijnen een mogelijke oplossing weer:

Geel = Israël
Paars = Palestina

De rode lijn is een door de UN gecontroleerde grensovergang

De bedoeling is dat de heilige plaatsen Nazareth, Jeruzalem en Bethlegem op de rode grenslijn liggen. Deze steden komen onder het bestuur van het Vaticaan. De rest van de lijn is een neutrale zone van een paar kilometer breed onder het gezag van de VN soldaten.
maw bijna 3/4 van israËl aan de palestijnen geven? hahahaha
Oud 19 februari 2007, 21:09   #32
Max van Dietschland

Standaard

Citaat:
maw bijna 3/4 van israËl aan de palestijnen geven? hahahaha
Misschien heeft het huidige Israël een beetje veel te veel grond aan zichzelf toegeëigend ? Hoe meer men steelt, hoe meer men moet teruggeven.

Ik vind dat Israël in het kaartje met de rode lijn, zelfs nog de strategisch mooiste plaatsen behoudt. Ze zouden zeker geen reden tot klagen hebben. Verre van zelfs.

Oud 19 februari 2007, 21:10   #33
deryz
Staatssecretaris

deryz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Misschien heeft het huidige Israël een beetje veel te veel grond aan zichzelf toegeëigend ? Hoe meer men steelt, hoe meer men moet teruggeven.

Ik vind dat Israël in het kaartje met de rode lijn, zelfs nog de strategisch mooiste plaatsen behoudt. Ze zouden zeker geen reden tot klagen hebben. Verre van zelfs.
vergis ik mij als ik zeg dat het huidige israël een stuk land is dat de joden kregen van de britten en anderen?
Oud 19 februari 2007, 21:23   #34
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Jean-Pierre's schermafbeelding

Standaard

Nog een referentie over de manier waarop de Joden (allochtonen) toen omgingen met de autochtone bevolking in onderdrukt gebied:

Johannes, hfst. 4, 7 - 10
Toen kwam er een Samaritaanse vrouw water putten. Jezus zei tegen haar: ‘Geef mij wat te drinken.’ [8] Zijn leerlingen waren namelijk naar de stad gegaan om eten te kopen. [9] De vrouw antwoordde: ‘Hoe kunt u, als Jood, mij om drinken vragen? Ik ben immers een Samaritaanse!’ Joden gaan namelijk niet met Samaritanen om. [10]

Nu zou het Inquisitiecentrum van Jozef De Witte donder en bliksem laten neerdalen bij zulke feiten...
Jean-Pierre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2007, 21:31   #35
bruut geweld
Minister-President

bruut geweld's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
vergis ik mij als ik zeg dat het huidige israël een stuk land is dat de joden kregen van de britten en anderen?
JA
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2
bruut geweld is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2007, 21:37   #36
deryz
Staatssecretaris

deryz's schermafbeelding

Standaard

1917: de Britten nemen de macht in Palestina over van het uiteengevallen Ottomaanse rijk. In de zgn. Balfour-verklaring zegt de Britse regering de zionisten steun toe voor de komst van een 'Joods nationaal thuis' in Palestina. Na afloop van de Eerste Wereldoorlog wordt Palestina een door de Britten bestuurd mandaatgebied van de Volkenbond. De immigratiestroom van zowel joden als Arabieren neemt toe.
1922: De Britten scheiden oostelijk Palestina af en noemen het Transjordanië, dat in 1946 onafhankelijk werd en Jordanië ging heten.
1930 - 1939 Door het antisemitisme in Duitsland vluchten veel Joden naar Palestina.
Tussen 1936 en 1939 vindt 'de Grote Opstand' plaats. Dit is onder andere een staking van Arabieren. Zij protesteren hiermee tegen de joodse immigratie. De Britten leggen hierop scherpe beperkingen aan de immigratie, hetgeen tot toenemende wrijvingen met de joods-Palestijnse bevolking leidt.
1939 - 1945: Tweede Wereldoorlog, massale vervolging van Europese joden en moord op ongeveer 6 miljoen van hen (Holocaust)
1947 de Algemene Vergadering van Verenigde Naties stemt in met een Brits plan voor de deling van het mandaatgebied Palestina in twee delen. Er wonen op dat moment tussen de Jordaan (rivier) en de Middellandse Zee ongeveer 1 miljoen Arabieren en 600.000 Joden. 6,7% van het grondgebied is Joods eigendom, de rest openbaar eigendom en privé-eigendom van moslims, christenen en Druzen. De Joden accepteren de VN-deling, de Arabieren niet. Vrijwel onmiddellijk breekt er een burgeroorlog uit tussen Joden en Arabieren. Joodse milities slagen er in een groot deel van de Arabische bevolking met geweld te verdrijven. Met name na gevechten rond het dorp Deir Yassin op 9 april 1948 komt een grote vluchtelingenstroom op gang die volgens sommige bronnen direct door de gevechten op gang kwam terwijl andere bronnen de oproepen van Arabische leiders aanhalen die de Arabische bevolking opriepen tijdelijk te vluchten in afwachting van de verwachte Arabische overwinning.
14 mei 1948: David Ben-Gurion roept de Staat Israël uit
Oud 19 februari 2007, 21:53   #37
StevenNr1

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

In Le Monde Diplomatique net nog gelezen over wat Israël in Jeruzalem en omgeving aan 't doen is, duidelijk dat die gewoon geen vrede willen.

(Btw, over de JewSA vind ik wel fout.)

Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 19 februari 2007 om 21:54.
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2007, 22:04   #38
bruut geweld
Minister-President

bruut geweld's schermafbeelding

Standaard

zoals reeds door de meesten geweten was (sommigen citeren zelfs zaken die ze geeneens begrijpen)id het HUIDIGE israel is geenzins gegeven door de Britten of welk plan dan ook.

Fijn om nog eens te lezen dat de joden slechts een 6% grond hadden GEKOCHT de rest is gewoon doorheen de jaren gestolen.

En bovendien : De balfour declaratie sprak van een joodse nationale thuis IN palestina. (dat is dus geenzins de oprichting van een Aparte joodse staat zoals dat later door joodse-zionistische lobbyisten ervan gemaakt is)

geen bronvermelding van je tekst, maar er staat wel wat waarheid in
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2

Laatst gewijzigd door bruut geweld : 19 februari 2007 om 22:07.
bruut geweld is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2007, 23:22   #39
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad dat zult u niet omdat u behoort tot het soort Christenen dat beladen is met antisemitisme en dat maatschappelijke visies bepaalt naar standpunten van 1 of oud vies mannetje dat zichzelf "paus" noemt. De enige die kan oordelen is God zelf en het geen in het heilige boek "bijbel" geschreven staat. De tegenstanders van Israël en andere schoothonden van Satan zullen vroeg of laat vernietigd worden is het niet door de vrije wereld dan is het zeker door gods wil....
Een extremistje?

Bent U Jood?
Oud 19 februari 2007, 23:23   #40
deryz
Staatssecretaris

deryz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruut geweld Bekijk bericht
zoals reeds door de meesten geweten was (sommigen citeren zelfs zaken die ze geeneens begrijpen)id het HUIDIGE israel is geenzins gegeven door de Britten of welk plan dan ook.

Fijn om nog eens te lezen dat de joden slechts een 6% grond hadden GEKOCHT de rest is gewoon doorheen de jaren gestolen.

En bovendien : De balfour declaratie sprak van een joodse nationale thuis IN palestina. (dat is dus geenzins de oprichting van een Aparte joodse staat zoals dat later door joodse-zionistische lobbyisten ervan gemaakt is)

geen bronvermelding van je tekst, maar er staat wel wat waarheid in
van wikepedia, persoonlijk sta ik in het hele conflict aan de kant van israël, maar dat wil niet zeggen dat ik hun onvoorwaardelijk steun
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be