![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Burgemeester
|
![]() lees even de boeken van Finkelstein "de uitbuiting van de Holocaust " en "de drogreden van het antisemitisme"
bv. hoe de zwitsers hebben afgedokt en nadien tot deontdekking kwamen dat ze vreeselijk in dezak gezet waren; en het over veel minder ging dan de Joden beweerden, nu is het Brussel al, morgen Antwerpen ? na Oostenrijk, Duitsland, Polen, Rusland durft men nog niet aanpakken, 60 jaar na datum, waarom niet in de jaren 60, |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik ga akkoord met Jos Verhulst, dit zou verjaard moeten zijn.
Kijk es, iedereen kan zo afkomen met een eis tot vergoeding. Mijn grootvader had een paar Waffen SS'ers verplicht ingekwartierd gekregen op zijn boederijtje. Wanneer zal hij dan vergoed worden voor hun kost en inwoon? Wanneer krijgt mijn buur zijn geld terug voor de fiets die de terugtrekkende Duitsers van hem gejat hebben in oktober '44? Tot slot: wij waren een BEZET LAND: dus dat men de factuur doorstuurt naar de Duitsers, wij hebben deze oorlog en het nazisme niet gewild.
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
En als er erfgenamen zijn, dan gebeurt dit eenvoudig op vertoon van een notariële akte. Natuurlijk moet eerst de fiscus passeren... En nu stel ik mij de vraag, hoeveel heeft de fiscus afgehouden van de winsten en erfenissen? (Ik denk hier vooral aan de 'quasi-verbeurdverklaring' door Gut) Wat is er met dat geld gebeurd, waar geen erfgenamen meer bestonden? Want dat is naar een fonds gegaan... en van dat fonds weten we bijzonder weinig... En nu wil ik graag hebben dat men mij een tekst toont waarin ALLE Belgen op dezelfde manier hun bezittingen kunnen recupereren. Want wat sodoirt hier vertelt moet natuurlijk geldig zijn voor ALLE Belgen. Of maakt men hier weer een onderscheid naar afkomst, afstamming en nationaliteit?... Laatst gewijzigd door Jean-Pierre : 19 februari 2007 om 19:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb de indruk dat u problemen hebt met het feit dat er eigenlijk nog nabestaaanden overbleven na de Shoah, want anders zou dat "probleem" natuurlijk "opgelost" zijn. Alles is zeer openlijk gebeurd met commissie, wetgeving, enz. De Studiecommissie heeft in detail kunnen nagaan, langs welke wegen en praktijken de Duitse bezetter destijds de leden van de Joodse Gemeenschap van België geleidelijk het beschikkingsrecht over hun tegoeden en bezittingen heeft ontnomen: - De bank- en andere financiële tegoeden werden geblokkeerd en nadien voor een deel gecentraliseerd bij een door de bezetter aangewezen instelling. Belangrijk is te weten dat zij in de regel niet werden in beslag genomen en daarom bij de bevrijding nog grotendeels aanwezig waren. - De netto-opbrengst van de gedwongen verkopen van handelsfondsen en immobiliën onderging dezelfde behandeling; zij werd op een geblokkeerde rekening gestort. - Hetzelfde gebeurde met de vervallen kapitalen van verzekeringspolissen. De verzekeringspolissen als dusdanig werden ongemoeid gelaten. Dat dus gedurende maar dan 40 jaar en terwijl de nabestaanden altidj die informatie geweigerd werd door deze instellingen, en voorzeker ook nog inclusief de nationale bank. En op uw opmerking dat alle Belgen gelijk voor de wet zouden moeten zijn heb ik deze vraag: hoeveel Belgen, buiten joodse en zigeuners werden er praktisch volledig uitgemoord omdat ze belgen waren? Ook 50% ? Indien ALLE Belgen gelijk zijn voor de wet waarom is dat dan NIET gebeurd? Wat is het % van de Belgische overlevende kinderen die na de oorlog praktisch hun ganse familie verloren hebben, niet wisten wat en waar de bezettingen van hun ouders waren enz... ? Ook 75% Indien ALLE Belgen gelijk zijn voor de wet waarom is dat dan ook zo NIET gebeurd met ALLE belgische kinderen? Nog argumenten? Laatst gewijzigd door sodoirt : 19 februari 2007 om 23:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Ga bij diegenen die daarvoor schuld dragen en probeer niet een kunstmatig schuldgevoel te kweken bij ons. En van uw soort hebben wij zeker geen lessen nodig. Wij moeten ons ook geen schuldgevoelens maken voor de etnische zuiveringen in Haifa, Lydda, Ramle en de vele dorpen in Galilea, de uitroeiingskampen van Saabra en Shatilla, de slachtingen in Deir Yassin, Al Zeitouneh, Safsaf, Beiroet,... en tenslotte de totaal overbodige en massale vernietigingen in het Libanon van 2006. Nog argumenten? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat betreft bezittingen, als ge kunt bewijzen dat er nog X miljoen van nonkel X op de rekening staat van bank Y en ge hebt een notariële akte dat jij de wettige erfgenaam zijt, dan moet de bank inderdaad maar afspetten... alleen, bewijs dat maar eens. Wordt heel moeilijk... Verder al de Belgen zijn inderdaad gelijk voor de wet, Joden en niet joden, en ja Joden hebben hard geleden, maar er zijn ook Vlamingen die hard geleden hebben, van hun vrijheid beroofd, etc... Dus als uw nonkel in Auswitsch gestorven is, en ge wilt zijn bezittingen recupereren, dan heb ik ook het recht om de uren arbeid van mijn grootvader te recuperen en dat jef recht op een vergoeding voor zijne velo en pier voor zijnen auto... En als we dan toch aan het terugbetalen zijn, kunnen we al die onschuldige slachtoffers die in het kamp van Lokeren en Breendonck gezeten hebben tijdens de repressie, misschien ook vergoeden niet ? Niemand gaat ontkennen dat de joden geleden hebben, maar de recuperatie daarvan had 20 jaar geleden al mogen stoppen, maar men blijft daar toch ook maar rustig mee verder doen. Ja we weten het allemaal het was heel erg en het mag nooit meer gebeuren, en we hebben allemaal die beelden gezien van hoe erg het was, en iedereen met een beetje gezond verstand in zijn kop, weet dat dat totaal verkeerd was. Maar iedereen weet ook dat dat de schuld is van de ideologie van een gestoorde zondagsschilder, die we helaas niet hebben kunnen laten boeten voor zijn daden... Dat er veel den dans ontsprongen zijn ga je me ook niet horen ontkennen, maar kan je nu 60 jaar na datum Albert II veroordelen, omdat zijn moeder sympathie had voor de Nazi's, ? Dat moet wel bespreekpaar zijn, maar ge kunt niet zeggen, kom Albert, kampdokter X is bij u nog op de koffie geweest thuis, betaald hier nekeer iedere belgische jood 50 000 euro schadevergoeding... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En je slechte wil is ten volle bewezen door deze zin: "Hebben de Belgen de Joden en de zigeuners uitgemoord?" Dat is volledig naast de kwestie. Ik had het over alle belgen gelijk. Wel waarom zijn dan de belgen ook niet uitgemoord door de Nazi's of anderen van je denkgenoten? Want dat is jouw soort. Laatst gewijzigd door sodoirt : 20 februari 2007 om 09:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nu omdat jij blijkbaar bij dat type hoort , zoals Jean-Pierre, vind ik dat de broeders in gedachten van de Nazi-moordenaars over deze zaken hun mond moeten houden. Ik zie ook niet de famillie van Dutroux zich bezig houden met de schadeloosstelling van de families van de kinderene moeien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showthread.php?t=80000 Laatst gewijzigd door Sinistra : 20 februari 2007 om 15:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#32 |
Staatssecretaris
|
![]() Het is duidelijk dat men hier de beproefde methode gebruikt waarbij men een misplaatst schuldgevoel probeert op te leggen...om veel poen bijeen te kunnen scharrelen. Want daarop komt het neer.
Lees gewoon het verhaal dat in de krant stond. Waar is het bewijs van die vrachtwagen? Waar is het bewijs dat de stad Brussel koper gepakt heeft? En zoiets wordt klakkeloos overgenomen en uitbetaald. Welnu, onze bevolking heeft ook geleden onder de bezetting en als niet-jood werd ge niet uitbetaald op basis van enkele vage verklaringen.... De verklaringen over nazi sympathieën laat ik over aan de schrijver. We kennen genoeg de situatie in het Midden-Oosten om te weten dat er een genocide tegen het Palestijnse volk en andere Arabische volkeren (denk maar aan Irak en Afghanistan) gaande is om de politiek van een corrupte en racistische staat te dienen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
|
![]() Citaat:
Deze mensen zijn hierdoor ook huis en haven kwijtgespeeld, maar hebben hiervoor geen conpensatie gekregen. Ze waren met andere woorden de slaven van het systeem. En jij denkt dat er geen Belgen vermoord zijn door de nazi's? Hoeveel verzetsstijders zijn er door hen geëxecuteerd? Ik zal nog verder gaan: hoeveel Duisters zijn er zelf niet het slachtoffer geworden, omdat ze gehandicapt waren, niet naar het systeem bogen of weet ik veel welke reden? Hebben deze hun nabestaanden schadevergoeding gekregen? Geef gewoon toe dat de nazi's naar willekeur handelden, naargelang wie voor of tegen het systeem was. Hebben ze alle Joden uitgemoord? Nee, want er waren ze zelfs genaturaliseerd tot Ariër, die evengoed hebben meegeholpen in het systeem, maar dat vergeet men eigenlijk te vermelden. Het systeem bepaalde of je Joods was of niet. Eigenlijk kwam het er gewoon op neer: was je een vriend of was je een vijand. In het eerste geval lieten ze je gerust, in het tweede geval moest je verdwijnen. Waren de nazi's gruwelijker dan andere dictaturen? Ik geloof van niet. Het enige wat me wel stoort, is dat 1 bepaald volk hun doden blijft uitbuiten voor geld. Hebben de slachtoffers van Stalin, Che Guevara, Pol Pot, Saddam, ... dan ook geen recht op compensatie. En ach ja ... mijn familie heeft geleden onder Napoleon. Even een brief schrijven naar Chirac om schadevergoeding te eisen. En onder de Spaanse bezetting. Even zien of koning Juan Carlos thuis geeft om mij wat te compenseren voor de wandaden van zijn volk enkele honderden jaren geleden. We kunnen de Habsburgers eens vragen of ze nog wat eurootjes voor ons teveel hebben ... ![]() Kunnen we bezig blijven? Laatst gewijzigd door Boadicea : 25 februari 2007 om 13:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Jean-Pierre : 25 februari 2007 om 20:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
|
![]() Hoe kan een proces dat u free money geeft, nu pijnlijk zijn?
![]() |
#38 |
Banneling
|
![]() Miljarden dollars als ik de site van unrwa lees en die geldmolen draait nog steeds door. Dus duizenden keren meer dan het miljoen Joden dat etnisch cleansed werd in de toch zo "verdraagzame" arabische landen. Maar omdat het voor jou toch "maar Joden" zijn tellen ze ook niet mee. Ik veronderstel zelf dat je zo ook over de holocaust denkt als ik zo je "bijdragen" lees.
Laatst gewijzigd door sodoirt : 25 februari 2007 om 22:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat jij als jodenhater daar altijd Israël wenst te betrekken zal niemand verwonderen. de site is unrwa.org een snelle berekening van het totaal van 1998-2006 geeft meer dan 3 miljard dollar! En daar moet dan nog eens de hulp van de EU en van alle europese landen afzonderlijk bijgeteld worden. De bijna 3 miljoen vluchtelingen uit Darfoer zouden al blij zijn met een tiende van dat bedrag dat hen ontzegd wordt omdat er geen Israelis bij betrokken zijn. Laatst gewijzigd door sodoirt : 26 februari 2007 om 14:46. |
|
![]() |
![]() |