![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zoals ik al zei, alles verloopt volgens plan.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, als het VB de absolute meerderheid haalt.
Ik heb daar een ander woord voor: nooit. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Hoe meer stemmen naar VB gaan , hoe meer kans dat paars doorgaat en SPA en VLD de staatshervorming bepalen en bepalen wat met BHV gebeurt . Al dat gezeik van onvoorwaardelijke VB-aanhangers , speelt de franstaligen in de kaart .De prijs voor een onvoorwaardelijke VB -aanhankelijkheid , zonder echt politiek inzicht zal Vlaanderen schade toebrengen . Ik hoop dat er toch wat rationelere mensen tussenzitten die de reële inzet van de verkiezingen begrijpen en hun politieke keuze voorwaardelijk maken aan de echte inzet van de verkiezingen in plaats van blind door te drammen . Iemand die politiek bewust kiest , laat zijn stem afhangen van de reële belangen die op het spel staan . Hopelijk wordt BHV gesplits zoals CD&V-NVA het willen en niet zoals paars het wil (uitbreiding van Brussel voor SPA-bevoegdheid van de franstalige gemeenschap voor SPA en VLD - ratificatie van minderhedenverdrag voor VLD). Om de liefde Gods , laat uw stem toch eens bepalen door de reële inzet ..... Laatst gewijzigd door Luc Bekaert : 20 februari 2007 om 15:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Wie op het VB stemt, stemt voor een onafhankelijk Vlaanderen. Wie voor de tsjeven kiest, kiest voor België. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Zonder twijfel! Alsook wie voor de blauwen kiest, en de rooien, en de groenen, en.... de N-VA....
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 20 februari 2007 om 16:13. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Al dat gezeik van onvoorwaardelijke VB-aanhangers , speelt de franstaligen in de kaart .
Er is maar één ding dat de Franstaligen in de kaart speelt en dat is het cordon sanitaire. En aan wie hebben we dat te danken?
![]() |
#28 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het probleem is echter dat dat cordon een bestaand feit is. We moeten ermee leren leven dat dat cordon bestaat en we moeten onze strategie daaraan aanpassen, anders zullen we nooit iets kunnen bereiken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik hoop voor jou dat die 'aanpassing van de strategie' geen te zware, Belgische kost zal worden voor de fel verzwakte N-VA-magen. Kom bij mij in alle geval niet om medelijden vragen als je buikpijn hebt. Je ogen, oren en neus zijn nog goed genoeg om te snuiven wat de CD&V-pot schaft.
![]() |
![]() |
#30 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik eet niet meer van de CD&V pot, laat dat duidelijk zijn. Het enige wat ik van jou vraag is enige bezinning en nuance. Andere strategiën moeten kunnen overwogen worden. Het VB wentelt zich in het cordon en dat zou niet mogen zijn. Waarom kan het VB bijvoorbeeld bepaalde initiatieven van andere partijen die in het voordeel van Vlaanderen zijn niet steunen? Die steun zo misschien een grotere barst in het cordon kunnen zijn dan de voortdurende slachtofferrol. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Waar zie jij mij tegenwoordig nog eten van de CD&V pot?
Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor mij geldt in feite hetzelfde. Indien de N-VA in de toekomst ooit nog op mijn stem wil rekenen, zal er echter VEEL moeten veranderen. Voor zover de partij tenminste niet van het toneel verdwijnt, hetzij doordat ze virtueel oplost in de CD&V of doordat ze helemaal een stille dood zou sterven mocht ze door diezelfde CD&V uiteindelijk op de straatstenen uitgespuwd worden. Vergeet ook niet dat de beslissing om het kartel terug aan te halen genomen werd door een meerderheid van de partijraad, waardoor een eventuele afgang zich door de hele partij zou vreten en voor een ongeziene crisis zou zorgen, waarvan het niet zeker is dat ze dit zou te boven komen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Banneling
|
![]() Ach, het Vlaams-nationalisme, da's gedaan en da's goed nieuws voor België.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Vreemdeling
|
![]() Beste Vlaams-nationalisten, geen nood, er is nog SPIRIT! Zij ontvangen u met open armen en zullen er voor zorgen dat de staatshervorming een feit is...
De keiharde nationalistische kijk op de Vlaamsche politiek en beweging van de leeuw Geertje Lambert heeft mij altijd al weten te bekoren!... |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
Wat hadden jullie verwacht? Dat CD&V een integraal Vlaams-nationaal programma zou gaan verdedigen? Heeft één N-VA'er dat ooit beweerd? De essentie van het kartel is dat het gaat om twee partijen met een ander programma die elkaar vinden op een gezamelijk verkiezingsprogramma. Dat dat geen separatistisch programma is lijkt me logisch. Ik kan er niet bij dat ik nog tijd zit te verspillen aan dit soort antwoorden... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
van de partijen die mekaar het zonlicht in de ogen niet gunnen, bovendien wordt partijsteun uit VB-hoek door de andere partijen hooghartig en systematisch afgewezen. Er is echter nog een derde optie, niet meer te realiseren voor de huidige verkiezingen, wel voor deze van 2009, nl. een volledig nieuwe Vlaams-nationale partij met als voornaamste doelstelling de onafhankelijkheid van Vlaanderen en afschaffing van de monarchie. Dus een echt Vlaams Blok, bestaande uit het VB als motor en aangevuld met ex N-VA'ers, CD&V'ers, rechtse liberalen en teleurgestelde spiritisten. Met een goed doordacht programma, dat oog heeft voor de enorme problemen die op ons afkomen : vergrijzing, migratie, sociale en maatschappelijke problematiek en noem maar op. Er is genoeg politiek talent om een stevig onderbouwd programma op te stellen en als de scherpste kantjes van het huidig VB-programma moeten afgevijld worden om het onzalige c.s. naar de prullenmand te verwijzen, dan moet dat maar. Het VB hoeft niet te tornen aan haar kern-programma, het moet wel een keihard Vlaams-radicaal programma zijn, maar ik denk dat er een potentieel voor is. En een nieuwe naam zou ook noodzakelijk zijn. Misschien kan zelfs de aanzet gegeven op dit forum, ik wil onmiddellijk meewerken aan een soort beginselverklaring, als er enige interesse zou zijn. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#40 |
Gouverneur
|
![]() Ik vrees op vandaag dat wie ook de verkiezingen wint geen onafhankelijk Vlaanderen erdoor krijgt zonder te vechten. Ik vrees echter dat met 1.000.000 kiezers je toch te kort aan manschappen zal hebben. En van die miljoen hoeveel zijn er bereid te vechten. En zeg niet hier in de anoniemiteit dat je wel bereid bent.
|
![]() |
![]() |