Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 februari 2007, 07:09   #21
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
Wat trek jij u aan van de belgische nationaliteit. Ge zijt nog ineens nen belg. Ge zijt ne vlaming, nen allochtoon dus
Ja, en de koning is een Duitser.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2007, 09:22   #22
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gargamel Bekijk bericht

Hoe meer criminelen hoemeer werk.
Het is iets genuanceerder dan dit. Ik zou zeggen hoe meer criminelen in de statistieken, hoe meer werk. Behalve als de verkiezingen eraan komen, dan daalt de criminaliteit. Alsof politici buiten de verkiezingsperiode onder de criminelen worden gerekend. Maar n�* de verkiezingen moet de criminaliteit in elk geval omhoog. Of althans de cijfers. En wel die van de Belgen natuurlijk. Het is dus telkens een moeilijke evenwichtsoefening. Op karanval in Aalst werden 'weinig incidenten' gemeld, tot grote spijt van de media en de politici. Maar dat komt natuurlijk omdat de lokale politie al voldoende ervaring heeft met het franstalige tuig uit Brussel dan sedert enkele jaren afzakt.

Laatst gewijzigd door Conscience : 21 februari 2007 om 09:23.
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2007, 09:25   #23
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierke Bekijk bericht
De enige reden waarom hij Frankrijk ontvlucht is omdat er in Zwitserland als allochtoon dan minder belastingen zou moeten betalen, mss denkt ie dat in België ook te kunnen?
Ik meende dat hij van plan was naar Monaco uit te wijken.

Misschien is het dan als Belg ginder goedkoper? Justine moet dat toch weten?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2007, 12:01   #24
Sneta
Gouverneur

Sneta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ik meende dat hij van plan was naar Monaco uit te wijken.

Inderdaad

Misschien is het dan als Belg ginder goedkoper? Justine moet dat toch weten?
Voor een Fransman is het verboden om zich in Monaco te vestigen.
Voor een Belg geldt dit verbod niet, vandaar zijn wil om Belg te worden
Sneta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2007, 17:17   #25
Babeth
Gouverneur

Babeth's schermafbeelding

Standaard

Mja. Ik heb een Belgische moeder en een Nederlandse vader. Ik ben wel hier geboren maar mijn lieve papa stond erop dat zijn kinderen Nederlanders waren en na 10 jaar keerden we vrolijk mee terug naar zijn vaderlandje.
Toen ik naar België terugkeerde om er te gaan studeren heb ik de Belgische nationaliteit aangevraagd.
Eigenlijk omdat ik dan wèl een beurs kreeg, want anders niet. Het ging me dus voornamelijk om de centen. Echt Nederlands hè ?
Het ging heel gemakkelijk (1987 !!): een papiertje invullen, zegeltjes betalen, en enkele weken later de nieuwe identiteitskaart op zak.

Dat Halliday op zijn vergevorderde leeftijd nog van nationaliteit wilt veranderen (en zijn papa was inderdaad Belg)... louche, dat moèt voor de centen zijn. Alleen... eerlijk zijn hè: als ik het kan, dan hij ook.
Oud 21 februari 2007, 17:21   #26
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneta Bekijk bericht
Voor een Fransman is het verboden om zich in Monaco te vestigen.
Voor een Belg geldt dit verbod niet, vandaar zijn wil om Belg te worden
Klopt niet, hoor. Ook een Fransman kan zich in Monaco vestigen; alleen is het zo dat er een bilateraal akkoord bestaat tussen Monaco en Frankrijk dat inhoudt dat mensen met de Franse nationaliteit woonachting in Monca gedeeltelijk zullen belast worden volgens de Franse belastingsschalen. Voor Belgen geldt dat akkoord niet. Wie dus als Belg daar gaat wonen, kan voluit profiteren van de geldende financiële voordelen die Monaca biedt.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2007, 17:25   #27
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneta Bekijk bericht
Terecht dat een staat geen nationaliteit toekent om fiscale constructies mogelijk te maken.
Zich in Monaco vestigen heeft niets met het toekennen van de nationaliteit te maken. 't Is bijzonder moeilijk Monegask te worden. Bijna niemand van de nieuwe inwijkelingen krijgt de Monegaskische nationaliteit toegewezen. Ze moen er wonen en profiteren van het financieel regime, maar de nationaliteit krijgen ze niet.
Oud 21 februari 2007, 17:28   #28
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
het is een weinig ingewikkelder: Hallyday wil in Monaco gaan wonen, en geen belasting meer betalen aan Frankrijk.M�*�*r Monaco heeft speciale overeenkomsten met Frankrijk, waar het Franse onderdanen en hun belastingen betreft.België niet.Hallyday woont momenteel in Zwitseland, waar hij wacht tot hij Belg geworden is, om daarna in Monaco te gaan wonen.Met België heeft Monaco geen afspraken, en Hallyday kan zijn centen dus houden.In het geval hij Belg kan worden natuurlijk.Het zit vol (rijke) Fransmannen zowel in België, Zwitserland als Monaco.Wat Hallyday parten speelt is dat hij zo bekend is, en dat de medias alles vertellen wat hij uitsteekt.Er zal wel druk uitgeoefend zijn op de Belgen, door de grote Franse buur...
U was me voor... Dat is inderdaad de constructie die rijke Fransmannen opzetten om aldus maximaal te kunnen profiteren van hun verblijf in Monaco.
Oud 22 februari 2007, 14:59   #29
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Wat weinigen hier zeggen is het volgende:
je bent een sportman en je trekt een ongelooflijk hoog loon; dat loon is ongelooflijk omdat de fiscus geen criteria heeft voor duurbetaalde sportlui; concreet wil dat zeggen dat als ik als sponsor 10 miljoen euro betaal (bij wijze van spreken) aan een Belgische sporter gevestigd in Monaco, ik die 10 miljoen euro integraal van mijn belastbare basis kan trekken in Belgie;
nu krijgt de sportman in Monaco slechts 2 miljoen euro netto in handen in Monaco en betaald hij de resterende 8 miljoen euro terug aan mij op een off shore rekening; mijn winst ams werkgever/sponsor/whatever is ongeveer 35% van 8 miljoen euro;
dit systeem ontstond eerst in de formule 1, wat je bv ziet aan Van Rossem, die had plots ook een renstal
daarna is het uitgebreid naar tennis en wielrennen; zelfs kleine belgische poloegen maken gebruik van het systeem, maar dan niet via Monaco
indien Belgie hetzelfde systeem had als Frankrijk dan zou dit allemaal niet mogelijk zijn, dit als kleine kanttekening bij deze geweldige hypocrisie
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2007, 15:18   #30
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Conscience Bekijk bericht
Wat weinigen hier zeggen is het volgende:
je bent een sportman en je trekt een ongelooflijk hoog loon; dat loon is ongelooflijk omdat de fiscus geen criteria heeft voor duurbetaalde sportlui; concreet wil dat zeggen dat als ik als sponsor 10 miljoen euro betaal (bij wijze van spreken) aan een Belgische sporter gevestigd in Monaco, ik die 10 miljoen euro integraal van mijn belastbare basis kan trekken in Belgie;
nu krijgt de sportman in Monaco slechts 2 miljoen euro netto in handen in Monaco en betaald hij de resterende 8 miljoen euro terug aan mij op een off shore rekening; mijn winst ams werkgever/sponsor/whatever is ongeveer 35% van 8 miljoen euro;
dit systeem ontstond eerst in de formule 1, wat je bv ziet aan Van Rossem, die had plots ook een renstal
daarna is het uitgebreid naar tennis en wielrennen; zelfs kleine belgische poloegen maken gebruik van het systeem, maar dan niet via Monaco
indien Belgie hetzelfde systeem had als Frankrijk dan zou dit allemaal niet mogelijk zijn, dit als kleine kanttekening bij deze geweldige hypocrisie
Ongeveer zulke "procedures" zijn in heel wat varianten mogelijk, vooral als je meer dan 1 paspoort hebt.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be