Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 februari 2007, 15:25   #21
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster Bekijk bericht
Raar hé? Na vijf jaar lang door het VB elke maand dood en begraven te zijn verklaard en voor verraders te worden versleten telt de N-VA nog altijd massa's overtuigde Vlaams-nationalisten in haar rangen die niet geinteresseerd zijn in het VB...

Zijn dat 11.000 zoetwaterflaminganten die allemaal op een kabinetspost zitten te vlassen zoals hysterici als Knuppel en Hyoens graag roepen, of is blijkbaar niet iedereen zo overtuigd van het zaligmakende karakter van het VB als enige Vlaams-nationale partij?

Nee en dat maakt het net zo jammer dat de top van de N-VA een gouden kans heeft laten liggen door eerst alleen te gaan en dan maar weer terug te krabbelen, ...

Jullie hebben lang krediet gehad bij mij persoonlijk, maar nu is alles weg, voor mij is de NVA niets meer of minder dan een Tsjeeven afdeling van de CD&V, die in de toekomst overigens professioneel zal weggetsjeefd worden, maar dat zul je wel zien als het zover zal zijn...

Jammer voor die idealisten die erin zitten, en het echt goed menen. (en ik ken er een paar persoonlijk dus ik weet echt wel waar die mensen voor staan. ).
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2007, 15:31   #22
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PieterP Bekijk bericht
Bourgeois is wel niet mijn meest sypathieke vriend.
Hij was was wèl een uitstekend minister van media die erin geslaagd is om de tandem Mary/Vanhecke met hun eigengereid beleid te doen stoppen. Van Rompuy is mislukt.

De lijken in de kast zijn inmiddels geteld. De besparingen in de VRT zijn gekend. Het is geen bloedbad geworden.
Dat is iets anders toch iets dat m nie totaal verknoeid heeft, maar zijn principes heeft m gewoon verloochend, geen splitsing van BHV en als er een belgistische zet gedaan wordt, stemt m gewoon mee met de meerderheid, ipv voor een crisiske te zorgen en den boel te doen blokkeren, hij heeft die macht, en hij gebruikt ze niet... (toch in 't Vlaams Parlement... )

Dan krijgen ze zo'n kans om op de wip te gaan zitten en te gaan wegen in de volgende verkiezing, (en ik hoop dat ze het alsnog doen als blijkt dat ze toch boven de 5 % uitkomen) en dan laten ze het weer in het honderd lopen, omdat ze schrik hebben, schrik voor hun zetelke...

Schandalig gewoon, om te kotsen, zo'n ruggegraatloze schijters (sorry voor t woord) moet ik niet , dank u.
Oud 21 februari 2007, 15:33   #23
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Semantisch overstapje?
Het was De Wever zelf die deze woorden in de mond nam: "van verraad na verraad naar de Vlaamse staat"!?
Hoe moet ik mensen noemen die:
A/ als core-business de Vlaamse onafhankelijkheid hebben en nu een anti onafhankelijkheidsprogramma ondersteunen met de meest unitaristische partij van Vlaanderen?
B/ hun kiezers duidelijk maken dat ze nooit in een regering stappen zonder splitsing van BHV?
C/ de grootste onafhankelijkheidspartij in een cordon stoppen?
D/ die beroemde uitgestoken hand weglachen van een partij die NIET unitaristisch is en als enige dezelfde core business heeft als zijzelf?
Het niveau daalt weer pijlsnel naar VB-slogans, maar kom:

A) Ah, CD&V als meest unitaristische partij van Vlaanderen? Ik heb Onkelinckx Van de Lanotte of Verhofstadt nooit "un homme dangereux" horen noemen, maar dat deden ze wel met de minister-president van die "unitaristische partij". Ik heb de Waalse partijen nooit tegen de VLD of SP.A weten fulmineren dat één van hun mensen voor hen "onaanvaardbaar" was, maar voor de topman van die "unitaristische" partij CD&V doen ze dat wel. Wie weet heeft dat wel iets te betekenen?

B) Woordbreuk van VLD, SP.A en Spirit is niet onze schuld.

C) Aha, de N-VA is het kwade genius achter het cordon! Als zij haar zes parlementszetels nu eens zou gebruiken voor een 30%-coalitie met het VB, wat zou dat een klapper geven, nietwaar?

D) Uitgestoken handen die volgen op een trap in de ballen zijn niet zo geloofwaardig, dat heb ik al eerder gezegd.
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2007, 15:41   #24
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De CD&V is inderdaad unitaristisch, ze gaan met ne wree straffe stoot moeten afkomen om het tegendeel te bewijzen vrees ik .
Oud 21 februari 2007, 15:48   #25
baseballpolitieker
Perm. Vertegenwoordiger VN

baseballpolitieker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar baseballpolitieker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
De CD&V is inderdaad unitaristisch, ze gaan met ne wree straffe stoot moeten afkomen om het tegendeel te bewijzen vrees ik .
Natuurlijk is de cd&v unitaristisch maar met beperkte mate als ze dat niet was, dan bestond België niet meer!

Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk!
De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen
of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen
baseballpolitieker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2007, 15:51   #26
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door deryz Bekijk bericht
'Met N-VA in kartel wordt Leterme geen premier'
MR-voorzitter en vicepremier Didier Reynders meet Vlaams minister-president en CD&V-boegbeeld Yves Leterme weinig kansen toe om de volgende federale premier te worden.

Voor Reynders is de N-VA, de separatistische kartelpartner van CD&V, daarbij het struikelblok. "Met deze N-VA aan zijn been kan Leterme onmogelijk premier worden", zegt Reynders dinsdag in het weekblad Humo.

Volgens Reynders heeft Leterme "één kans op honderd" om de volgende premier te worden. Daarvoor moet, volgens Reynders, de CD&V de N-VA niet noodzakelijk laten vallen na 10 juni.

"Misschien blijkt na de verkiezingen wel dat (N-VA-voorzitter, nvdr) Bart De Wever een echte CD&V'er is en verandert hij het N-VA-programma. Hoe zou de koning een eerste minister kunnen benoemen die in zijn kartel mensen heeft rondlopen die het koningschap willen afschaffen. Dat heeft toch geen enkele zin. En hoe kan De Wever een eerste minister aanvaarden die benoemd is door een koning die hij niet erkent? ", zegt Reynders in Humo.(gva)
Exact wat ook de VLD zegt! De band tussen VLD en MR is sterker dan ooit, paars is sterker dan gewapend beton.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2007, 15:53   #27
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster Bekijk bericht
Het niveau daalt weer pijlsnel naar VB-slogans, maar kom:
Bon: dus of
A/ Dewever heeft dat niet gezegd
B/ Het is het VB dat Dewever deze woorden in de mond hebben gelegd
C/ we hebben het met zijn allen gewoon verkeerd begrepen

Citaat:
A) Ah, CD&V als meest unitaristische partij van Vlaanderen? Ik heb Onkelinckx Van de Lanotte of Verhofstadt nooit "un homme dangereux" horen noemen, maar dat deden ze wel met de minister-president van die "unitaristische partij". Ik heb de Waalse partijen nooit tegen de VLD of SP.A weten fulmineren dat één van hun mensen voor hen "onaanvaardbaar" was, maar voor de topman van die "unitaristische" partij CD&V doen ze dat wel. Wie weet heeft dat wel iets te betekenen?
De CD&V slaagt er niet in zich nóg platter te maken voor de PS dan de VLD...als dat geen uiting is van flamingantisme....tssss
Het beweegt mij trouwens tot tranen toe dat jij het gewicht van de unitaristische drive van de CD&V (die trouwens geregeerd wordt door de ACW) gaat zoeken in de waalse media...
Haal jij jouw begrip pedofilie ook uit de interpretatie van Dutroux, jouw begrip doodslag bij Horion, jouw begrip alcoholisme bij Daerden, enz...

Citaat:
B) Woordbreuk van VLD, SP.A en Spirit is niet onze schuld.
Bon: dus of
A/ De NVA heeft dat niet gezegd
B/ Het VB heeft die woorden in de mond gelegd van de verkozen NVA-mandatarissen
C/ we hebben die "nooit" helemaal verkeerd begrepen...dat woord heeft een andere semantische waarde

Citaat:
C) Aha, de N-VA is het kwade genius achter het cordon! Als zij haar zes parlementszetels nu eens zou gebruiken voor een 30%-coalitie met het VB, wat zou dat een klapper geven, nietwaar?
Neen hoor...De NVA spreekt eerder met de PVDA...maar is tegen het cordon...we zullen ook dat dan weer verkeerd begrepen hebben zeker...

Citaat:
D) Uitgestoken handen die volgen op een trap in de ballen zijn niet zo geloofwaardig, dat heb ik al eerder gezegd.
Ik heb het begrepen...het wijzen op de verkrachting van de begrippen "nooit", "onverwijld", "unitarisme", is gewoon een trap in de ballen...tjonge tjonge...onze licentiaten germaanse filologie gaan het verdomd moeilijk hebben dit aan onze scholieren uit te leggen...ikzelf zal het nog eens opzoeken...
Oud 21 februari 2007, 23:09   #28
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

LOL!
Oud 22 februari 2007, 10:58   #29
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door deryz Bekijk bericht
'Met N-VA in kartel wordt Leterme geen premier'
MR-voorzitter en vicepremier Didier Reynders meet Vlaams minister-president en CD&V-boegbeeld Yves Leterme weinig kansen toe om de volgende federale premier te worden.

Voor Reynders is de N-VA, de separatistische kartelpartner van CD&V, daarbij het struikelblok. "Met deze N-VA aan zijn been kan Leterme onmogelijk premier worden", zegt Reynders dinsdag in het weekblad Humo.

Volgens Reynders heeft Leterme "één kans op honderd" om de volgende premier te worden. Daarvoor moet, volgens Reynders, de CD&V de N-VA niet noodzakelijk laten vallen na 10 juni.

"Misschien blijkt na de verkiezingen wel dat (N-VA-voorzitter, nvdr) Bart De Wever een echte CD&V'er is en verandert hij het N-VA-programma. Hoe zou de koning een eerste minister kunnen benoemen die in zijn kartel mensen heeft rondlopen die het koningschap willen afschaffen. Dat heeft toch geen enkele zin. En hoe kan De Wever een eerste minister aanvaarden die benoemd is door een koning die hij niet erkent? ", zegt Reynders in Humo.(gva)

Het zijn weer de Wallonen die beslissen. En wij die betalen. Nothing changes, really.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be