Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 januari 2004, 21:24   #21
boer_bavo
Europees Commissaris

boer_bavo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies
Neen hoor, indien datgene dat boer_bavo zei correct is, is wat u zegt niet juist:
Toch wel. Voor eenzelfde misdaad heeft een arme Amerikaan dubbel zoveel kans om te worden veroordeeld als een rijke Amerikaan. Maar gezien er veel meer armen zijn onder de zwarte bevolking is het inderdaad zo dat de zwarten proportioneel meer kans hebben om te worden veroordeeld. Dit heeft dikwijls te maken met de middelen om goede advokaten te hebben, vergeleken met de pro-deo advokaten en het tekort aan interesse van de rechters. Op zich is dit ook erg. Opnieuw, ik beweer hier niet dat er geen racisme bestaat in Amerika, ik schrijf gewoon wat ik heb gelezen over dit onderwerp.
Verder is de rijke O.J. Simpson vrijgesproken van de moord op zijn ex-vrouw en diens vriend, nadat hij met zijn wagen aan het vluchten was in een auto vol bloed van de slachtoffers en met kleren die ook bebloed waren. Een rijke Amerikaan met goede advokaten.
Eigenlijk schandalig. Verder is het ook moeilijk om "dezelfde" misdaad te definieren. Stel dat bvb zwarten gemakkelijker hervallen (om welke reden dan ook) is het logisch dat ze de tweede keer een zwaardere straf krijgen.

Maar goed dat verklaart geen 5x.
Oud 12 januari 2004, 21:55   #22
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boer_bavo
Eigenlijk schandalig. Verder is het ook moeilijk om "dezelfde" misdaad te definieren. Stel dat bvb zwarten gemakkelijker hervallen (om welke reden dan ook) is het logisch dat ze de tweede keer een zwaardere straf krijgen.

Maar goed dat verklaart geen 5x.
Tuurlijk dat het schandalig is. Hetzelfde geldt in België, en ook in de meeste ons omringende landen.

Van die "5x" kan ik niets zeggen. Ik heb dat cijfers nergens gezien.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be