![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ooit gelezen in de overlevingsgids voor steden (van John Wiseman, dezelfde van het bekende SAS handboek): De veiligste landen om naartoe te reizen zijn oude democratieën en oude dictaturen. Dan volgen de jonge dictaturen, en dan de nieuwe democratieën. In jonge democratieën zijn er altijd krachten aan het werk die, desnoods met geweld, de macht willen grijpen. Ook in jonge dictaturen is dit het geval. In oude dictaturen heeft de situatie zich meestal gestabiliseerd, en durft niemand het tegen de dictator op te menen. Oude dictaturen zijn politiek stabiel, wat een voorwaarde is om het efficient uitbouwen van nutsvoorzieningen en voor economische groei. Dus hoewel Cuba een politieke dictatuur is, heeft dit net het voordeel dat het voor stabiliteit zorgt. Ik hoop dat Castro dra beseft dat hij niet lang meer te leven zal hebben. Cuba heeft een sterke leider die voor stabiliteit zorgt. Castro heeft alle troeven in handen om voor een langzame democratisering te zorgen, terwijl hij de stabiliteit garandeert. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Maar wanneer je praat over aftandse infrastructuur, het niet verkrijgbaar zijn van luxegoederen tenzij voor de elite, wil ik toch wel even wijzen op het handelsembargo tegen Cuba, geen enkel land is zelfbedruipend en dat mag van Cuba ook niet verwacht worden vind ik. Verder is er nog het feit dat de geneeskunde en onderwijs er ver vooruit ligt op vergelijkbare landen. Ik vind dat de tijd is gekomen om Cuba democratisch te maken en GELIJDELIJK een vrije markt te introduceren, maar dat zal toch pas gebeuren wanneer Fidel het loodje legt. Jintro
![]() |
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |