![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dat groen niet de prioriteit is van paars was al langer duidelijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het probleem is, net in Nederland, dat vervuilen wel afgestraft wordt, maar dat er geen alternatieven worden geboden. Er is dus maar weinig vraag naar bijvoorbeeld hybryde automobielen. Als de overheid nou de belasting op die auto's afschaft en die op vervuilende SUV's verhoogt, dan zal de lucht vanzelf schoner worden. Ook zal men de kwaliteitseisen moeten verhogen, zéker in de VS.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Edina : 23 februari 2007 om 13:19. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Banneling
|
![]() Bullshit; dat is een redenering die enkel en alleen opgaat wanneer drankproducenten volledig zelf hun transport bezitten en organiseren. In alle andere gevallen worden die ritten door transportfirma's gedaan, en die doen aan combinatieritten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
|
![]() Citaat:
Overigens neemt dat niet weg dat glazen flessen met statiegeld ecologischer zijn dan wegwerpverpakkingen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
|
![]() Ik vind zulke maatregelen geweldig...nog maar eens zullen we zien hoe de domme Vlaming (sorry hoor, maar ik zit weer eens in een Darwiniaanse bui) zich gaat laten rollen...
Ik vind de naam ook geweldig..."de Al Gore-taks"...hihihi...hoe gemakkelijk zijn wij toch te manipuleren...eerst maak je van een loser een god en dan gebruik je zijn naam om de belastingen te verhogen... Volgende legislatuur (tripartite ongetwijfeld)...de "eddy merx" taks...de "pater damiaan" taks...de "chapionsleage" taks...de "antifascistische" taks..de "ik voel mij geweldig" taks...de "ik zie je graag" taks...de "antibelastingen" taks... Iedereen die hiertegen is is dan uiteraard ook een racist...
![]() |
#31 | |
Minister
|
![]() Ik lees dat de plannen alweer van de baan zijn omdat:
Citaat:
Het is toch niet onoverkomelijk om aan iedere verpakking een milieu-kostprijs toe te kennen (breder dus dan enkel CO2 uitstoot). Die schommelt natuurlijk als gevolg van productie- en verwerkingsprocessen, prijs van de grondstoffen, e.d. Er is helemaal geen taks nodig. Verplicht de producenten gewoon die berekende prijs aan te rekenen. Laatst gewijzigd door discuz : 23 februari 2007 om 14:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Edina : 23 februari 2007 om 14:53. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Minister
|
![]() Heeft er trouwens iemand een idee van hoeveel producten in je winkelkarretjes de verpakking duurder is dan de inhoud - milieubelasting buiten beschouwing gelaten?
Intuïtief denk ik bijvoorbeeld aan kleine verpakkingen water en opzichtige "marketing-verpakkingen". Kunnen we daar een beredeneerd percentage opplakken? |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Minister
|
![]() Wel Edina, om aan te geven hoe absurd het hele concept van milieubelastende verpakkingen is, zou ik dat geld gewoon laten verdwijnen, als sneeuw voor de zon. Een mooiere illustratie van de effecten van de opwarming van de aarde kan ik me niet voorstellen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Minister-President
|
![]() Tip: ga eens winkelen bij Auchan in Ronq (bij Lille); je zou zweren dat je in een Belgische enclave in Frankrijk bent aanbeland.
De paarse poenpakkers doen zelfs geen moeite meer om hun inhaligheid te maskeren. Oplichterij kan ik best wel hebben mits het op een artistiek verantwoorde manier gebeurt; dit is gewoonweg ordinaire struikroverij !
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() als het maar geld opbrengt !!
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
zelfde inhoud maar vééééél goedkoper !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Tikfoutje of een gewilde lapsus?
![]() Nieuwe verkiezingsslogan: hagere belastingen met de Apen-VLD... |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Net na de verkiezingen... Wat een toeval!
|
![]() |
![]() |